Graczem bÄdÄ câŚ
Mam pytanko jakie najlepiej stosować płyny i oleje do lanosa tzn.lanos ma przejechane 130tyś.z tego 30tyś na lpg.
1.Do silnika
2.Do Wspomagania
3.Do skrzyni
4.płyn hamulcowy
proszę o nazwy i miej więcej ceny.
dziękuję
Ja zawsze lałem do swoich samochodów Mobil1 z takim przebiegiem wlałbym mineralny chyba że jeszcze półsyntetyka ale to zalezy jaki miałeś do tej pory obecnie w Mietku mam full syntetyk z Mobila ale przebieg 39tyś trudno doradzić tyle tego na rynku
Mam pytanko jakie najlepiej stosować płyny i oleje do lanosa tzn.lanos ma przejechane 130tyś.z tego 30tyś na lpg.
1.Do silnika
2.Do Wspomagania
3.Do skrzyni
4.płyn hamulcowy
proszę o nazwy i miej więcej ceny.
dziękuję
1.To do Silnika chyba polsyntetyk Lotosa
2. Nie mam pojecia chyba Daewoo jakis.
3. ....
4. Dot 4
1. Olej silnikowy, najlepiej taki jak miałeś.
2. Dexron II lub III
3. Olej przekładniowy, najlepiej syntetyczny. Pietro niedawno pisał jaki, poszukaj bo ja nie pamietam.
4. DOT 4
Ja zawsze lałem do swoich samochodów Mobil1 z takim przebiegiem wlałbym mineralny chyba że jeszcze półsyntetyka ale to zalezy jaki miałeś do tej pory obecnie w Mietku mam full syntetyk z Mobila ale przebieg 39tyś trudno doradzić tyle tego na rynku
kolegą płakać mi się chce jak widzę takie teksty 130 tyś i mineralny ? Jak nie wiesz co pisać to nie pisz nic.
0-100tyś syntetyk
100tyś - do remontu półsyntetyk
Jak bym silnika mineralnym nie zalał chyba że to by był 20 letni grat i remont by mu dużo nie pomógł. Minerał to nie olej to jeden wielki glut. Jak ktoś musi zalewać auto mineralnym bo mu olej bierze to niech się do mechanika uda.
Edit
Kolego Grucha ja bym lotosa nie nalał już no ale opinie są podzielone.
Pozdrawiam
100tyś - do remontu półsyntetyk
Hmm, zaryzykowałbym stwierdzenie że na syntetyku można jeździć dłużej niż 100tyś.
Mam pytanko jakie najlepiej stosować płyny i oleje do lanosa tzn.lanos ma przejechane 130tyś.z tego 30tyś na lpg.
1.Do silnika
2.Do Wspomagania
3.Do skrzyni
4.płyn hamulcowy
proszę o nazwy i miej więcej ceny.
dziękuję
Ad1. Ja leje GENUINE GM 5w30 jeżeli masz ośmio zaworowego może być 10W30
Ad2. Tu oleju się nie wymienia ale jak trzeba dolać to ELFMATIC G3 jeżeli mnie pamięć nie myli, w każdym razie zgodny z Dexron II lub III
Ad3. Ja leje Daewoo 80W (ale tu też się nie wymienia)
Ad4. klasa DOT 4 lub wyższa.
[ Dodano: 2009-01-07, 12:46 ]
100tyś - do remontu półsyntetyk
Hmm, zaryzykowałbym stwierdzenie że na syntetyku można jeździć dłużej niż 100tyś.
Dokładnie choć mam inne autko (Nubira 2.0 16V) i przejechane 160 tyś to dalej leje 5w30 GENUINE GM.
To nie są Polonezy że po 100 tyś trzeba remont robić
ja nie mówię, że 100 tys i remont tylko chodziło mi o to, że na pewno nie lać nic gorszego niż syntetyk do 100 tys. Jeśli autko dalej nie bierze lub bierze śladowe ilości oleju między wymianami to lać syntetyk bo najlepszy.
Ale widzę, że zgadzamy się z tym, że raczej nie jeździ się na mineralnym jak silnik ma 130 tyś
ja nie mówię, że 100 tys i remont tylko chodziło mi o to, że na pewno nie lać nic gorszego niż syntetyk do 100 tys. Jeśli autko dalej nie bierze lub bierze śladowe ilości oleju między wymianami to lać syntetyk bo najlepszy.
Ale widzę, że zgadzamy się z tym, że raczej nie jeździ się na mineralnym jak silnik ma 130 tyś
Z tego co słyszałem to do szesnastek nie wlewa się mineralnego, do 8 tak ale po co.
Ad 1. Najlepiej zalać silnik syntetykiem 5W30 lub 5W40. Jeżeli jest to jednostka 8V lub silnik ma przebieg sporo ponad 100 tys. km, czy też zaczyna łykać olej, można lać półsyntetyk 10W40. Ja leję olej GM 5W30 (przebieg ok. 120 tys km i między wymianami dolewam max 1 litr). Olej GM sprzedawany jest m.in. w bańkach 5 l (5W30 - ok. 90-100 zł za 5l), więc zawsze coś na dolewki zostaje Lub 10W40 chyba coś ok. 70-80 zł...
Jak nie ufasz takim, mniej znanym markom, to możesz kupić jakiś inny... Mobil, Castrol, Elf, Valvoline... z każdego producenta jakiś odpowiedni olej znajdziesz
Ad 2. W układzie wspomagania oleju się nie wymienia, ale jak trzeba coś uzupełnić, to tak jak wyżej koledzy pisali - Dexron II lub III.
Ad 3. W instrukcji, dla skrzyni jest przewidziany olej mineralny 80W90... lepiej jednak dla pracy skrzyni i dla nas, jak zalejemy skrzynię syntetykiem 75W90. Przykładowo Mobil ma w ofercie olej Mobilube 75W90. - potrzebujesz do skrzyni 1,8 litra, więc jakby nie było 2 bańki po 1 litrze musisz kupić...
Ad 4. Płyn hamulcowy najlepiej klasy DOT-4... dowolna sprawdzona marka... Ferodo, ATE, Jurid, Castrol czy jakiś inny