Graczem bÄdÄ câŚ
witam
1. Jak odkręcić koło pasowe tzn. jak zablokować wał aby odkręcić śrubę i czy ta śruba ma lewy czy prawy gwint?
2. Czy można zablokować koło wałka rozrządu i wał korbowy?( w dieslu wkręcałem śruby aby nie zmienić ustawienia)
3. Jak napinać pasek (słyszałem coś o pompie wody czy napinaczem)i da się to zrobić bez specjalnych narzędzi?
z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam
koło 2:00 skończe u siebie i robie dokładne zdjęcia , koła nie radze niczym blokowac bo można ułamać ja to zrobiłem kluczem udarowym normalny gwint kręcisz kluczem w lewo, koła rozrządu tak samo z tym że je ręcznie bez udarowego blokujesz kluczem pod pokrywą masz miejsce na klucz zeby wałek zablokować , pompą wody napinasz cały pasek tak jak jest w książce kluczem 41 ale musi być bardzo krótki
aha pytałeś czy można zablokować
tez szukałem jak ale w tym silniku nie ma takiej opcji
Nie wiem z czym problem, ustawiasz na znaki, albo sam je sobie robisz gwint jest zwykly. Blokujesz gdziekolwiek w miarę stabilnym miejscu i już najlepiej właśnie odkręcić pneumatem ale. Zwykłym kluczem też można do napinania paska służy specjalna rolka napinająca wstępnie też można napiąć pompą wody
tu się napina tylko pompą wody a rolka ma wskaźnik napiecia i trzeba ustawić lekko poza strzałeczką bo jak sie zrobi z 10 obrotów to sie ładnie układa i trzeba pamietac zeby pompy wspomagania nie przykrecac bo nie ma jak tego 3ciego imbusa trzymajacego pompe dokrecic i tyle