Graczem będąc…
Witam!
Od pewnego czasu moj wysluzony lanosik (320k przejechane, rocznik 99) mrugal do mnie lampka CHECK jak jechalem jakis czas stala predkoscia (w granicach 90-110km/h). bardzo mnie ciekawilo co chcial mi POWIEDZIEC wiec zajrzalem do google, i wyskoczyla mi Wasza strona. Szperajac odpowiedzi znalazlem dzial z kodami bledu. No i okazalo sie ze mojemu lanosikowi nie pasuje cos z sonda Lambda (wyskakiwal tylko kod 13). Wiec moje pytanie brzmi: co to oznacza? czy mam od razu kipic nowa sonde? czy moze cos innego moglo sie zepsuc? (nie wiem kiedy byla ostatnio wymieniana sonda lambda).
Spalanie kolo 8,5l-9l/100km przy jezdzie mieszanej, w miescie kolo 10,5-11 (jazdze normalnie, oszczednie .
dane mojego lanosika:
1,5 16V, przejechane 320k km, rocznik 99, bez obrotosciomierza
Pozdrawiam
Cz.
EDIT:
Nie mialem zadnego problemu z odpalaniem lanosika w zimie
witam
ten sam objaw
sprawdzilem kody bledu i wyrzucilo 13
pytanie co z tym zrobic ?
dodam ze auto spala max 10l gazu (II gen) - jest w nim moc, czasami przejade nim na PB - dziala bez zarzutow.
nie ma problemu z odpaleniem jak jest zimny (pali na dotyk), problem wystepuje jak jest cieply.
Czasami tez obroty nurkuja na LPG (II gen), na benzynie obroty ³adnie opadaja.
Od czego zaczac ?
Co zrobic by obroty nie falowaly oraz by palil od razu jak jest cieply
Czy wyrzucenie bledu 13 moze byc spowodowane tym ze od jakiegos czasu nie mam Katalizatora
Obu Panom polecam szukajke
nie jestem czestym bywalcem na forum wiec nie mam rozeznania co gdzie moze byc
szukalem lecz znalazlem ten temat i sie podlaczylem
wiem ze tematy sie dubluja, ale nie moglem znalezc odpowiedzi
podrzucisz jakies linki ...
polecam zaczac od regulacji zaplonu (moj sie reguluje)
i sprawdzic kabelek od sady nic nie pisales o gazie wiec zakladam ze nie masz
LPG jest i ci±gnie dobrze tylko czasami falowanie obrotow mnie wkurza
NA PB wszystko gra jak nalezy
no i odpalanie na cieplym szwankuje
to moze masz oszusta sondy na lpg i cos zaczelo zle dzialac w centralce
a odpalanie na cieplym moze miec ta sama przyczyne sproboj zgasic rozgzany i odczekac ok 5 min tak zeby nie ostygl i odpal powinien zaskoczyc bez problemu
to swiadczy o wadliwej instalacji lpg pozostaje troche gazu w kolektoze i miesza sie z bezyna albo wogule sie nie przelacza na bezyna na cieplym silniku na lpg tez odpali ale z problemem
[ Dodano: 2009-03-25, 13:20 ]
a co do falowania na gazie to moze membrany sztywna w parowniku tez mi sie tak dzieje ale jeszcze nie szukalem
co do falowania to pewnie i parownik bo juz ma troche nakulane
a ctak jak spytalem wczesniej
Czy wyrzucenie bledu 13 moze byc spowodowane tym ze nie mam Katalizatora ?
doalczylem kabelek od sondy, przeczyscilem go podlaczylem spowrotem, zresetowalem komputer, no i po przejechaniu parudziesieciu kilosow znowu sie pali lampka check (sprawdzilem i ponownie wali mi kod 13). Auto jest tylko na benzynie
a u mnie check sie nie pali
a mimo to zczytalem czy jakis blad jest i wyskoczyl 13
to mozliwe ze nie zresetowales komputerka po ostatniej naprawie
nie zresetowalem, ale tez nic nie zaprawialem
i dodam ze check w ogole podczas jakzdy sie nie wlaczal
ciekawe to...
sprawdzilem sonde no i rzeczywiscie napiecia na niej wahaja sie od 0,34 do 0,47V. No i pytanie: dlaczego to jest zle i jak zrobic zeby bylo dobrze?
Przy LPG to normalne ¿e wyskakuje b³±d 13 zwiazany z sond±.B³±d zwi±zany jest z emulatorem.Podczas prze³±czenia na LPG nastêpuje moment w którym przestaje na momencik dzialac sonda a wlacza sie emulator.U mnie tak jest.Sonda mam sprawna a zapala sie czasami CHeck. A co do falowania obrotów to albo silniczek krokowy jest juz brudny lub zu¿yty albo trzeba podkrêcic parownik.Mialem ten problem, kupi³em zestaw naprawczy gazu, zalozylem i lekko podkrêci³em.Jak rêk± odjo³.
sprawdzilem sonde no i rzeczywiscie napiecia na niej wahaja sie od 0,34 do 0,47V. No i pytanie: dlaczego to jest zle i jak zrobic zeby bylo dobrze?
Sondê masz od nowo¶ci? Jak j± sprawdza³e¶, oscyloskop, miernik...
Ja bym na twoim miejscu zainwestowa³ w now± sondê bo ta (je¶li faktycznie podaje napiêcie w tak ma³yma zakresie) jest uwalona.
sonda raczej jest od nowosci bo jest tak samo przerdzewiala jak silnik probowalem ja odkrecic ale sie nie dalo, tak sie przyssala. napiecia zmierzylem miernikiem. dodam ze przejechane mam ponad 320k km
Zwyk³ym miernikiem elektronicznym jej nie sprawdzisz. Analogowym mo¿na ale lepiej podjed¼ do mechanika który móg³by ci j± sprawdziæ.
Je¶li bêdzie zepsuta to niech ci wymieni i po problemie z jej wykrêceniem.
no wlasnie chodzi o to ze chce sam ja sprawdzic i ewentualnie wymienic to ze moge do mechanika zawiezc to ja wiem. Macie jakies sugestie jak moge ja sprawdzic zeby wiedziec ze to rzeczywiscie ona jest uszkodzona?