Graczem będąc…
Witam,
pytanie kompletnego lajkonika:
mam Lanosa 1.5 8v, 140 tys przebiegu 1998 r. Ostatnio samochodzik trafi³ do znajomego mechanika - nie chcia³ zapaliæ. Sprawa wynik³a z dnia na dzieñ. Okaza³o siê, ¿e jeden z przewodów dochodz±cych do silnika (nie mam pojêcia za co jest odpowiedzialny, czarny, gumowy, do¶æ gruby dochodz±cy do górnej pokrywy silnika) by³ pêkniêty. Po wymianie przewodu samochód zapali³ po czym po paru minutach wywali³o bagnet i silnik by³ znowu ca³y uwalony. Mechanik powiedzia³ mi , ¿e silnik ma problemy z kompresj±. Na chwilê obecn± roz³o¿enie silnika zosta³o wstrzymane bo nie wiem czy op³aca siê to robiæ. Mechanik powiedzia³, ¿e naprawa mo¿e mnie kosztowaæ nawet 2.5 tys ???? Co¶ mi tu ¶mierdzi i potrzebujê waszej opinii. Czy kupowaæ nowy silnik czy bawiæ siê w remont ?
Witam,
pytanie kompletnego lajkonika:
mam Lanosa 1.5 8v, 140 tys przebiegu 1998 r. Ostatnio samochodzik trafi³ do znajomego mechanika - nie chcia³ zapaliæ. Sprawa wynik³a z dnia na dzieñ. Okaza³o siê, ¿e jeden z przewodów dochodz±cych do silnika (nie mam pojêcia za co jest odpowiedzialny, czarny, gumowy, do¶æ gruby dochodz±cy do górnej pokrywy silnika) by³ pêkniêty. Po wymianie przewodu samochód zapali³ po czym po paru minutach wywali³o bagnet i silnik by³ znowu ca³y uwalony. Mechanik powiedzia³ mi , ¿e silnik ma problemy z kompresj±. Na chwilê obecn± roz³o¿enie silnika zosta³o wstrzymane bo nie wiem czy op³aca siê to robiæ. Mechanik powiedzia³, ¿e naprawa mo¿e mnie kosztowaæ nawet 2.5 tys ???? Co¶ mi tu ¶mierdzi i potrzebujê waszej opinii. Czy kupowaæ nowy silnik czy bawiæ siê w remont ?
problem z kompresj±? a powiedzia³ ci jaki masz stopieñ spr꿱nia, lub lepiej - jakie masz ci¶nienie sprê¿ania? powiedzmy sobie, ¿e ci¶nienie sprê¿ania powinno byæ minimum oko³o 9 bar (0,9 Mpa). zapytaj te¿, czy na ka¿dym cylindrze mia³ podobny pomiar.
a z t± cen± to co¶ kole¶ chyba przesadza. u mnie chc± 800 pln za tzw. remont po¶redni - wymianê upg, planowanie g³owicy, wymianê pier¶cionków itp.
mam ten sam silnik co ty z podobnym przebiegiem i fabryczne ci¶nienie sprê¿ania wynosi trochê ponad 11 bar, ja mam oko³o 10 bar na wszystkich cylindrach,oraz delikatnie ciekn±c± uszcelkê pod g³owic±.
Nie mam zielonego pojêcia co do warto¶ci ci¶nienia. Przed sam± awari± zauwa¿y³em nierówn± pracê silnika na wolnych obrotach i 2-3 razy silnik zgas³ podczas jazdy (w³±czanie siê do ruchu). Potem przez parê dni by³ spokój a¿ do feralnego dnia gdy Lanosik nie zapali³.
140 tys.a wy chcecie silnik robiæ.Ja mam 200 i chodzi jak pszczó³ka.Co do tego bagnetu to kumpel mia³ tak w golfie,okaza³o siê zatkane odpowietrzanie silnika.Co do remontu to pêkl mi w Ford Probe 2.2 pierscieñ da³em do mechanika i pier¶cienie komplet +uszczelnienia zaworów+pasek rozrz±du +olej+filtry +uszczelka pod g³owica ,czê¶ci +robocizna 850 z³.
Nie wiem czy chce robiæ silnik dlatego pytam co mo¿e byæ powodem takiej usterki i czy w³a¶nie jest konieczno¶æ powa¿nych remontów.
Konsultacja u drugiego mechanika (narazie tylko s³owny opis usterki) - koszty remontu silnika ok 3 tys z³. Zaczyna mnie to przera¿aæ...
Konsultacja u drugiego mechanika (narazie tylko s³owny opis usterki) - koszty remontu silnika ok 3 tys z³. Zaczyna mnie to przera¿aæ...
zacznij chyba szukaæ nowego silnika... z podmiank± mo¿e wyniesie cie to z 4000... lub zapytaj niech ci dok³adnie powie, jakie jest to cisnienie sprê¿ania. od tego naprawdê wile zalezy, bo mo¿e wystarczy zrobiæ podstawowy remont silnika i bêdzie ok. masz tzw majonez pod korkiem wlewu oleju lub na bagnecie?
okaza³o siê zatkane odpowietrzanie silnika
odpowietrzenie skrzyni korbowej
Konsultacja u drugiego mechanika (narazie tylko s³owny opis usterki) - koszty remontu silnika ok 3 tys z³. Zaczyna mnie to przera¿aæ...
Uciekaj stamtad. Szukaja jelenia. Za 3tys to mozesz zapomniec o swoim seryjnym 1.5 8V i pokusic sie o 2.0.
Problemy z kompresja, gdzie gosc nawet nie zmierzyl kompresji to cos na ksztalt ukladania tarota bez kart albo wrozenia z fusow na odleglosc.
P.S. Uzupelnij profil. Skad jestes.
Profil uzupe³niony. Tzn. pierwszy mechanik podobno mierzy³ kompresjê i us³ysza³em , ¿e jest za dobra jak na ten samochód (co mia³ na my¶li to nie mam pojêcia). Bagnet z oleju tak czy tak wywala³o. Narazie samochód chce podstawiæ do kogo¶ innego na drug± konsultacjê.
Profil uzupe³niony. Tzn. pierwszy mechanik podobno mierzy³ kompresjê i us³ysza³em , ¿e jest za dobra jak na ten samochód (co mia³ na my¶li to nie mam pojêcia). Bagnet z oleju tak czy tak wywala³o. Narazie samochód chce podstawiæ do kogo¶ innego na drug± konsultacjê.
stop. je¿eli raz ci mówi±, ¿e masz a¿ za dobr± kompresjê, a drugi raz ¿e remont silnika 3000 pln, to co¶ tu nie gra. jak teraz odstawisz ten samochód do drugiego mechanika, to niech ci dok³adnie powie jakie masz ci¶nienie sprê¿ania. minimalne to 0,7 mpa na cylinder. czy przegrza³e¶ silnik kiedy¶?
Raz by³y k³opoty z ch³odzeniem. Za ma³o p³ynu w ch³odnicy i zmrozi³a siê instalacja gazowa. Po dolaniu p³ynu wszystko wróci³o do normy.
Chyba jednak rozgl±dnê siê za nowym silnikiem. Na allegro chodz± po ok 1000 z³. Mo¿e kto¶ z Was ma silnik do sprzedania?
Chyba jednak rozgl±dnê siê za nowym silnikiem. Na allegro chodz± po ok 1000 z³. Mo¿e kto¶ z Was ma silnik do sprzedania?
mo¿esz mieæ rozwalone pier¶cionki tylko... i dlatego wywala ci bagnet. za 3 tys. to kupisz drugi sam. wymiana pier¶cionków i uszczelki pod g³owica ze szlif ok 500 z³ a silnik to na s³omczynie raniutko... pozdro
Buahahahah o ja, szkoda ze tu wczesniej nie trafilem
3000 za naprawe silnika???????????? Jak ten silnik mozna bez problemu kupic za 500PLN A za 3000 to mozna go zakuc pod turbo
Do autora tematu; czlowieku, dowiedz sie dokladnie jakie masz sprezanie i po ile na jakim tloku. Wtedy bedziemy gadac
Czytajac takie tematy normalnie by sie chcialo zalozyc zaklad mechaniczny
[ Dodano: 2008-06-20, 15:32 ]
Tylko niech to Ci zrobi inny mechanik niz ten od remontu za 3-4 tys