Graczem będąc…
Ostatnio z ciekawo¶ci zrobi³em pomiar ci¶nienia sprê¿ania wysz³o po 11bar na wszystkich cylindrach po 5\obr rozrusznikiem wa³u korbowego po wlaniu 5ml oleju do ka¿dego cylindra wysz³o po 13,5bar czy to jest ok? pytam bo zauwa¿y³em ostatnio ¿e uby³o mi na 1000km z 250ml oleju a wycieków nie ma przebieg 110ty¶km
robi³e¶ na zimnym czy rozgrzanym silniku
robi³e¶ na zimnym czy rozgrzanym silniku
rozgrzanym do oko³o 70stopni
robi³e¶ na zimnym czy rozgrzanym silniku
rozgrzanym do oko³o 70stopni
silnik ma byæ rozgrzany do optymalnej temperatury pracy, na jakim oleju je¼dzisz
czy to jest ok jak po dolaniu oleju poprawila sie kompresja to znaczy ze pierscienie puszczaja
robi³e¶ na zimnym czy rozgrzanym silniku
rozgrzanym do oko³o 70stopni
silnik ma byæ rozgrzany do optymalnej temperatury pracy, na jakim oleju je¼dzisz
tak czy tak wynik taki sam olej hmm auto mam od miesi±ca co tam la³ poprzedni w³a¶ciciel nie mam pojêcia on sam nie wie wie tylko ¿e lotos....po lepkosci w badanej palcach na zimnym oleju s±dze ¿e raczej mineral ...
zala³em dzis do cylindrów po 15ml benzyny pó³ na pó³ z syntetykiem znikne³a z denek t³oków po 2 minutach z 2 pierwszych cylindrów i po 10 minutach z pozosta³ych 2
Cytat: znikne³a z denek t³oków po 2 minutach z 2 pierwszych cylindrów i po 10 minutach z pozosta³ych 2
no to te pierwsze maja zjechane pierscienie
Cytat: znikne³a z denek t³oków po 2 minutach z 2 pierwszych cylindrów i po 10 minutach z pozosta³ych 2
no to te pierwsze maja zjechane pierscienie
ok dzieki narazie to zostawiam jak bêdzie wiêcej ³yka³ kupie nowe i wymienie
¿e lotos....po lepkosci w badanej palcach na zimnym oleju s±dze ¿e raczej mineral ...
to tragedia, nie do¶æ, ¿e lotos to jeszcze mineral
Cytat: znikne³a z denek t³oków po 2 minutach z 2 pierwszych cylindrów i po 10 minutach z pozosta³ych 2
no to te pierwsze maja zjechane pierscienie
ok dzieki narazie to zostawiam jak bêdzie wiêcej ³yka³ kupie nowe i wymienie
zasada jest taka ze dopuszczalny spadek kompresji niepowinien byc wiêkszy niz 10%cisnienia prawid³owego,niewiem jakie lanos powinien miec ale cos pewnie kolo 12-14Bar,no to max spadek cisnienia to ok 1,5Bar lekko zawyzajac,jeszcze niemasz tragedii,tak samo róznica pomiedzy cylindrami niepowinna byc wieksza niz 10%.
Cytat: znikne³a z denek t³oków po 2 minutach z 2 pierwszych cylindrów i po 10 minutach z pozosta³ych 2
no to te pierwsze maja zjechane pierscienie
ok dzieki narazie to zostawiam jak bêdzie wiêcej ³yka³ kupie nowe i wymienie
zasada jest taka ze dopuszczalny spadek kompresji niepowinien byc wiêkszy niz 10%cisnienia prawid³owego,niewiem jakie lanos powinien miec ale cos pewnie kolo 12-14Bar,no to max spadek cisnienia to ok 1,5Bar lekko zawyzajac,jeszcze niemasz tragedii,tak samo róznica pomiedzy cylindrami niepowinna byc wieksza niz 10%.
tu by sie zgadza³o faktycznie po próbie olejowej mia³ 13,5 a bez 11-11,5bar na ka¿dym cylindrze silnik wogóle nie kopci ale 0,3l na 1tys km do¶æ sporo chyba zmienie ten olej na pó³synetetyk bo a¿ szkoda "resztek" silnika
po lepkosci w badanej palcach na zimnym oleju s±dze ¿e raczej mineral ... jak byl tam mineralny to polsyntetyk moze pogorszyc sprawe