Graczem będąc…

witam
mam taki problem mianowicie wskaznik paliwa, zawisil mi sie w 1 miejscu, co dziwne raz mi sie zawiesil na dole [ dolalem troche wiecej benzyny niz zwykle i sie odiwesil] teraz jest zawieszony u gory
i pytanie czy to sam plywak, do wymiany czy cos z nim zrobic ?
czy jak wg pana w aso cala pompa do wymiany hehehe [wg mnie jak popa by byla walnieta to bty mi wogole nie odpalal ot taki szczegol
jak sie dostac do tego plywaka? pod siedzeniami z tylu? i co dalej ?
mial juz ktos podobny problem ?
i jeszcze 1 pytanko, ten termistor rezerwy trudna rzecz do wymiany samemu ?
dzieki


Cytat: i pytanie czy to sam plywak, do wymiany czy cos z nim zrobic ?

Mi siê wydaje ¿e p³ywak siê skoñczy³ i oszukuje

Nie wiem czy p³ywak wystêpuje osobno
a mo¿e p³ywak siê jako¶ zagio³ blokuje siê? Termistor to wymienia siê ³atwo, ale po co chcesz wymieniaæ? Cosik nie halo z kontrolk± rezerwy?
Ja chêtnie w swoim wymieni³bym ten termistor bo kontrolka rezerwy u mnie nie dzia³a. Czy by³o to ju¿ opisane? Szukaæ w archiwum czy kto¶ mnie mo¿e o¶wieci gdzie tego szukac?


Co wy z tym termistorem?
Przecie¿ kolega napisa³ ¿e p³ywak sie zawiesza
No wiem ¿e napisa³, dlatego siê pytampatryk, po co chce wymieniaæ termistor
A tak OT , koenig, jeste¶ pewien ¿e nie dzia³a? Ja te¿ tak my¶la³em ale po prostu mam strasznie nisko ustawion± rezerwe ( w po³owie czerwonego pola) , zdarzy³o mi siê nie dolaæ benzynki i co ujrza³em? ¯arz±c± siê kontrolke
U mnie kontrolka dzia³a³a i dopiero po¼niej przesta³a. Pewnego dnia nawet mi auto juz zaczelo przerywac, na szcê¶cie stacja by³a blisko. To by³o jeszcze na gwarancji ale serwis wiecznie nie mia³ tej czê¶ci ( nie wiem czy to by³ termistor ale pewnie tak). Mówili tylko ¿e to czêsta usterka w lanosie.
Byæ mo¿e przyczyna jest inna, tego nie wiem.
termistor chce wymienic bo przy okazji mi rezerwa padla ;] [heh takze polaczenie oszukujacy poziom paliwa + brak rezerwy = pchanie auta do stacji ;]
czyli jak ten plywak walniety to trzeba nowa pompe kupic ?
Jeszcze raz siê pytam: gdzie wy macie ten termistor??????
Poka¿cie mi go, bo nie wierze, ¿e co¶ takiego jest.
Ja opieram siê na tym co tu s³ysza³em, ¿e kontrolka rezerwy nie dzia³a z powodu uszkodzonego termistora. A czy to siê tak nazywa i czy rzeczywi¶cie istnieje to nie mam pojêcia Nie pamiêtam co mi mówili na serwisie.
Cytat: Czujnik rezerwy paliwa jest zrobiony na termistorze.

Dziala to w ten sposob ze paliwo ktore znajduje sie w baku chlodzi ow termistor co zmniejsza przeplyw pradu. Jezeli paliwa jest mniej termistor grzeje sie bardziej i spada jego rezystancja co daje efekt plynnego swiecenia sie zarowki. Zarowka od rezerwy nie miga tak jak ta od spryskiwacza np.
W momencie kiedy termistor sie popsuje... przegrzeje np ciaglym brakiem paliwa w baku - dluga jazda na rezerwie... zarowka nie bedzie sie swiecic bo w obwodzie nie plynie prad Cytat z forum Espero.

A tak to wygl±da: TERMISTOR
no takie cos
a ciezko takmie cos wymienic ?
z tego co czytalem szukamy tego przy pompie paliwa tak?
czyli zdejmujemy tylnia kanape i ... co dalej ;]
Nie wiem , jeszcze nie wymienia³em. Mo¿e kto¶ inny wie. Ale my¶lê ¿e to raczej ¿adna filozofia. Trzeba wyci±gn±æ pompê i gdzie¶ to na pewno jest z boku pompy albo do p³ywaka przyczepione bo mysi byæ zanurzone w paliwie, a z razcji ¿e jest to na z³±czkê ( brak lutowania ) to wykrêcasz jedno - przykrêcasz drugie Po prostu No Problemo
WildBoy, dziêki. W Nexii tego nie ma, dlatego kaza³em sobie pokazaæ.
A ja mam takie pytanko, czy to jest rzeczywiscie termistor(element którego rezystancja zale¿y od temperatury)? Bo w sumie wiem, ¿e na ten wynalazek tak sie mowi, ale jako¶ nie wydaje mi siê zeby to tak dzia³a³o.
Sorry za OT, ale juz dawno chcia³em sie tego dowiedzieæ
Pozdro J.
tak to jest w³a¶nie termistor. Podam przyk³ad: rezerwa w Lanku ( kontrolka ) nie zapala siê "nagle" tylko coraz bardziej siê ¿arzy a¿ jest bardzo widoczna - i to w³a¶nie dlatego bo jak jest coraz mniej paliwa to termistor jest coraz mniej ( z up³ywem paliwa ) ch³odzony i p³ynie przez niego coraz wiêcej pr±du co z kolei daje efekt coraz bardziej pal±cej siê kontrolki rezerwy paliwa .
Pania³ Kapisz
Kapisz, dzieki!
rezerwa w Lanku ( kontrolka ) nie zapala siê "nagle" tylko coraz bardziej siê ¿arzy a¿ jest bardzo widoczna He he, w Nexii tak samo.
Nie znam siê na nesiach ale nie ma tam tego termistora ? Na pewno ?
Mo¿e kto¶ powie w którym dok³adnie miejscu znajduje siê ten termistor?
Termistor jest w pompie paliwa taki ma³y "koreczek" z 2 kablami zó³tym i czarnym.
Apropos wymieni³em wczorasj w moim lanku termistor i da³em nowa ¿arówkê od rezerwy w liczniku, a tu nadal nic. Paliwa w baku jest tyle co kot nap³aka³ a ta rezerwa nadal nie ¶wieci. Napiszcie koledzy co mo¿na jescze sprawdziæ lub wymienic zeby wreszcie sie zapali³a ta rezerwa jak jest ma³o "zupy". Dziêki i PZDR !
Sorki ¿e od¶wie¿e troszkê stary temat, ale szkoda tworzyæ nowy.
W którym momencie zaczyna siê paliæ rezerwa w Lanosie? Ostatnio dojecha³em do czerwonej kreski, a kontrolka rezerwy nawet nie b³ysnê³a.
no no no to jest bardzo dobre pytanie
W którym momencie zaczyna siê paliæ rezerwa w Lanosie? Ostatnio dojecha³em do czerwonej kreski, a kontrolka rezerwy nawet nie b³ysnê³a.

U mnie zapala siê nieca³y milimetr za czerwon± kresk±. Pierwszy raz jak j± sprawdza³em czy dzia³a wioz³em ze sob± 5 litrów paliwa w kanistrze, tak dla ¶wiêtego spokoju ¿eby nie staæ w razie czego na awaryjnych w szczerym polu.
U mnie zapala siê nieca³y milimetr za czerwon± kresk±
U mnie tak samo.
No to u mnie chyba nie dzia³a
Testowaæ nie bêdê bo kanistra nie mam
No to u mnie chyba nie dzia³a
Testowaæ nie bêdê bo kanistra nie mam
¯e czego nie masz?
napisa³/a:
No to u mnie chyba nie dzia³a
Testowaæ nie bêdê bo kanistra nie mam
napisa³/a:
¯e czego nie masz?

sorki,ale nie kumam co w tym ¶miesznego

apropos rezerwy, w³a¶nie mi siê zapali³a i pstryknalem fotkê. ( nie gwarantuje ze w innych lankach zapala sie tez na tym poziomie i zeby nie by³o na mnie jak kto¶ stanie bo mu sie zupa skoñczy³a, a sugerowa³ siê zdjêciem
¯e czego nie masz?

te¿ nie czajê co w tym ¶miesznego

apropos rezerwy, w³a¶nie mi siê zapali³a i pstryknalem fotkê. ( nie gwarantuje ze w innych lankach zapala sie tez na tym poziomie i zeby nie by³o na mnie jak kto¶ stanie bo mu sie zupa skoñczy³a, a sugerowa³ siê zdjêciem

No to chyba jednak ostatnio mia³em troszkê wiêcej paliwa.
apropos rezerwy, w³a¶nie mi siê zapali³a i pstryknalem fotkê

Wydaje mi siê ¿e u mnie te¿ ciut wcze¶niej siê zapala (ale minimalnie). Chyba ze to tylko kwestia pod jakim k±tem by³o zrobione zdjêcie.
Wydaje mi siê ¿e u mnie te¿ ciut wcze¶niej siê zapala (ale minimalnie). Chyba ze to tylko kwestia pod jakim k±tem by³o zrobione zdjêcie.

chyba masz racjê z tym zdjêciem. Celowo je¼dzi³em jeszcze raz do zapalenia rezerwy i teraz mam z³udzenie, ¿e zapali³a siê "mikron" wcze¶niej.
PZDR !
No dobra dobra ale ile zostaje w baku w momencie jak siê rezerwa zapala?

A tak na marginesie to ja np mam kanister, w piwnicy, nie powiem, nie raz i nie dwa siê przyda³:):)
No dobra dobra ale ile zostaje w baku w momencie jak siê rezerwa zapala?

W 1.4 bodaj¿e 8 litrów, a w innych nie wiem czy jest taki sam bak i czujnik poziomu paliwa.
W 1.4 bodaj¿e 8 litrów, a w innych nie wiem czy jest taki sam bak i czujnik poziomu paliwa.

W lankach by³ montowany ten sam zbiornik i ta sama pompa w ka¿dej wersji silnika i wyposa¿enia. Wiêc je¶li zapala siê rezerwa przy stanie 8 l w 1,4 to znaczy, ¿e w ka¿dej wersji jest tak samo.
PZDR !
no to jeszcze jest wachy na 100km:)
no to jeszcze jest wachy na 100km:)

Mozliwe ale lepiej nie sprawdzaæ , najlepiej od razu szukaæ stacji.
Cytat: no to jeszcze jest wachy na 100km:)

Zawsze rezerwê oceniaj na po³owê faktycznego stanu, choæby dlatego, ¿e na oparach nie ma co je¼dziæ, niezdrowo tak no i wiadomo, czujnik mo¿e byæ walniêty i mo¿esz nawet po 20km stan±æ

Co do tego ¿e rezerwa ma 8l w lanosie to tak mi brat powiedzia³ i tego sie trzymam, ale wiêcej jak 60km na niej nie zrobi³em. Przewa¿nie do 30km zatankujê. Zreszt± raz podjecha³em ¶wie¿o po za¶wieceniu rezerwy na stacjê, nala³em do pe³na i zobaczy³em ile wesz³o a pó¼niej porówna³em ile bak ma pojemno¶ci sami sprawd¼cie, ¿eby pó¼niej nie by³o, ¿e powiedzia³em ¿e 8, a jest 6(ach ta moja pamiêæ ale chyba 8 by³o bak ma 48, wesz³o 40 tylko ¿e u mnie po nalaniu na full, wska¼nik jest w po³owie miêdzy full a t± najbli¿sz± kresk±).
Witam u mnie niestety brak ¶wiecenia kontrolki objawi³ siê wysuszeniem zbiornika do 0, na szczescie stalo sie to 100m od miejsca w ktorym pracuje wiec lani sie jakos do hustal. Nie czekajac dlugo rezebralem deske i sprawdzilem zarowke, byla sprawna pozniej sprawdzilem na podloznej kostce piny ktore podaja napiecie na zarowke od rezerwy i okazuje sie ze bez kluczyka w stacyjce maja 4,7k Ohma po przekreceniu do polowy opor spada do 0ohm a napiecie z 0 V wzrasta do 12 V. I nie wiem co mam teraz myslec, napiecie na zarowce jest , zarowka sprawna a ta cholerna rezerwa nie swieci ma ktos jakis pomysl ? ;| Jeszcze napisze ze na dzien przed kontrolka przez moment slabo swiecila, wiec wyzerowalem licznik i po przejechaniu 20km samochod zdechl
Pozdrawiam
Pewnie tremistor szlak trafi³, grza³ sie biedak, grza³ i sie przegrza³
Rozkrêæ pompê i wymieñ termistor.
Bo¿e, co za odpowied¼, przecie¿ napisa³em ze mimo wszystko na wyprowadzeniu do kontrolki jest 12V a po wlaczeniu silnika 13,4 V gdyby termistor byl uszkodzony to albo by caly czas swiecila sie dioda albo wogole by nie swiecila ale i napiecie na wyprowadzeniu bylo by ok 0V. A swoja droga jak dostac sie do baku paliwa ? z tego co sie orientuje jest pod tylnymi siedzeniami, tzn ze trzeba je zdemontowac? i jeszcze pompa czy jak juz sie tam dostane to czy sa jakies problemy z wyciagnieciem jej czy nie?
A swoja droga jak dostac sie do baku paliwa ?

Bo¿e co za pytanie. By³o, przycisk szukaj nie gryzie.

http://daewooforum.pl/vie...=6124&highlight
A tak to zapytam czy w lanku zbiorniku paliwa jest p³ywak????????????????????
bo cos mim mówi ze go nie ma !!!!!
przy pompie jest p³ywak


Witam !
Doszed³em do koñcowego etapu wymiany termistora ale za cholere nie moge wyj±æ pompy z baku ;|
Kto¶ wy¿ej napisa³ ¿e wystarczy przekrêciæ i zdj±æ, niestety w praktyce nie jest to takie proste, byæ mo¿e tylko dla mnie. Czy móg³bym prosiæ o pomoc ? Wieczko od pompy nie chce siê przekrêciæ ani po dobroci ani si³±, dzisiaj mia³em trzecie podej¶cie do wymiany tego dziadoskiego termistora i trzeci raz niepowodzenie.

M³otek i dobry p³aski ¶rubokrêt i stukamy po kolei w te zabezpieczenie w odwrotn± stronê do zakrêcania Dwa razy pompa mi pad³a wiêc wprawê mia³em. Za pierwszym razem sobie poradzi³em w taki sposób.
Acha , to tak tylko ¿eby siê upewnieæ mówimy o m³otku i ¶rubokrêcie w momencie kiedy w baku jest jeszcze ze 2-3L paliwa. Metoda na pewno skuteczna ale obawiam siê jakiej¶ iskry
Nie masz czego siê obawiaæ Przecie¿ m³otek i ¶rubokrêt to nie szlifierka k±towa Te¿ 2 razy pompy z bratem wymieniali¶my, korzystaj±c z zestawu m³otek + ¶rubokrêt, gdy paliwo w baku by³o i... jeszcze ¿yjê, wiêc nie jest tak ¼le
Ja u siebie te¿ sie namêczy³em z odkrêcaniem ale posz³o z pomoc± gumowego m³otka

Termistor wymieni³em i by³o ok przez 3 tankowania a teraz znów pad³ wiêc to ola³em
A je¿eli nie chcê wymieniac termistora sam, to gdzie mo¿na to zrobiæ za przyzwoit± cenê (dotyczy Warszawy)? Sam termistor mo¿na kupiæ n.p. na Allegro za 10 PLN ale to dopiero pocz±tek...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •