Graczem bÄdÄ câŚ
a więc po wymianie oleju, poziom ustawiony na tyle ile być powinno, kopcił przy troche wyśzych obrotach, natomiast po przejechaniu kilkuset kilometrów, kopcenie spadło wraz z poziomem oleju, mówią mi że będą to gumki na popychaczach (jest wogóle coś takiego) i ile może kosztować ich wymiana, uszczelka pod głowicą raczej cała, nie bierze płynu do chłodnicy, osiągi ponad fabryczne , ewentualnie co może być przyczyną, dym jest niebieski , czyli chyba olej, silnik to olejożerny 1,6 16V i już 198.000 km
niebieski dym, pierscienie do wymiany, w silniku nie ma zadnych gumek, a jak pierscienie do wymiany to uszczelke pod glowica trzeba ruszyc no i oczywiscie panewki najlepiej tez wymienic i bedzie chodzil cacy;) o silnik trzeba dbac i bedzie chodzil jak odkurzacz
ok, dzięki, będzie trzeba to zrobić w niedługim czasie
im prędzej tym lepiej bo jak pierścionki popękają to narobią Ci szkód w cylindrach a to już jest zazwyczaj ciężkie do odratowania ..
a jeszcze pytanie mam, czy aby wymienić uszczelniacze w 1,6 16v trzeba zdejmować głowice,
niebieski dym, pierscienie do wymiany, w silniku nie ma zadnych gumek, a jak pierscienie do wymiany to uszczelke pod glowica trzeba ruszyc no i oczywiscie panewki najlepiej tez wymienic i bedzie chodzil cacy;) o silnik trzeba dbac i bedzie chodzil jak odkurzacz
Jak już takie cuda bedziesz robił jak kolega RIPER radzi to zastanów sie lepiej nad kompletnym remontem silnika-samych panewek sie nie wymienia-trzeba by zrobić szlif wału lub wymienic na nowy,zrobić szlif cylindrów(wtedy nowe tłoki z pierścieniami)-taki remont ma sens.Sama wymiana panewek i pierścieni może pomóc na chwilę.Pamiętaj-co tanie,to drogie...Lepiej raz zapłacić i długo pojeżdzić.
A jeśli nie zależy ci zbytnio na silniku,to to powinno pomóc:
http://www.allegro.pl/ite...er_x_443ml.html
Stosowałem kiedyś w starym fiacie i naprawdę działał:)
niebieski dym, pierscienie do wymiany, w silniku nie ma zadnych gumek, a jak pierscienie do wymiany to uszczelke pod glowica trzeba ruszyc no i oczywiscie panewki najlepiej tez wymienic i bedzie chodzil cacy;) o silnik trzeba dbac i bedzie chodzil jak odkurzacz
Jak już takie cuda bedziesz robił jak kolega RIPER radzi to zastanów sie lepiej nad kompletnym remontem silnika-samych panewek sie nie wymienia-trzeba by zrobić szlif wału lub wymienic na nowy,zrobić szlif cylindrów(wtedy nowe tłoki z pierścieniami)-taki remont ma sens.Sama wymiana panewek i pierścieni może pomóc na chwilę.Pamiętaj-co tanie,to drogie...Lepiej raz zapłacić i długo pojeżdzić.
A jeśli nie zależy ci zbytnio na silniku,to to powinno pomóc:
http://www.allegro.pl/ite...er_x_443ml.html
Stosowałem kiedyś w starym fiacie i naprawdę działał:)
kolego bez przesadyzmu nie słyszałem jeszcze żeby ktoś przy remoncie ruszał wał, i tłoków nie ma co wymieniać bo po co to pierścienie pracują w cylindrze tłok gra drugorzędną rolę choć równie ważną, więc nie ma co tego ruszać, a co do ogółu to i tak wszystko wyjdzie po rozebraniu, ja miałem skatowany silnik lałem tyle samo oleju co paliwa i wymieniłem panewki bo wał był nie ruszony, pierscionki nowe zrobiona głowica, szlifnięte cylindry i niby nic a 3500 kosztowało więc sądzę, że Twoja propozycja fajna, ale remont niepotrzebnie połknie z 5000 mija się z celem, przerost formy nad treścią taniej będzie kupić c20ne od opla i go wyremontować i wsadzić do lanka a tu już na starcie 115 kucy wszystko jest P&P
drogo troche, to już drugi silnik pare razy taniej wyjdzie
to szukaj C20NE to jest 2.0 8v najlepiej z opla vectry nie są katowane i wkładaj skrzynia komputer i cała reszta z lanka pasuje poszukaj na forum sprawa była dokładnie opisywana a jak sie nie czujesz nz siłach zgłoś sie do Zieminiaka on zajmuje sie SWAPAMI
ok, dzięki za info