Graczem będąc…
Forumowicze zwracam siê do was z pro¶b± o radê , wiem ¿e temat by³ wiele razy poruszany jednak ja nie znalaz³em odpowiedzi na mój problem. Mój lanos od d³u¿szego czasu jest u mechanika. Problem jest nastêpuj±cy:
- auto nie wchodzi na obroty, muli go, a jak ju¿ cudem po setnym naci¶niêciu gazu wejdzie na obroty to ¶mierdzi benzyn±. Wygl±da jakby go zalewa³o, ¶wiece by³y czarne okopcone, t³umik koñcowy te¿. Zapala bez problemów.
Do tej pory wymieni³em :
-pompê paliwa, regulator ci¶nienia paliwa, czyszczone i sprawdzone wtryskiwacze, czyszczona przepustnica, nowy krokowy, ¶wiece i kable wn, tps podobno dzia³a dobrze (tak stwierdzili spece) ale nie maj± pomys³u co mo¿e byæ przyczyn± awarii , b³êdów na kompie nie ma, nie pomaga reset kompa. Problem nie wystêpowa³ na lpg, mo¿e by³ trochê s³abszy, ale odk±d nie wchodzi na obroty nie prze³±czy mi siê na lpg wiêc nie wiem jak teraz a nie mam mo¿liwo¶ci odpalania na samym lpg . Czy móg³ to byæ rozrz±d (wymieniany jakie¶ 20 tys km temu), albo jaki¶ inny czujnik. Dziêkujê za ewentualne podpowiedzi co jeszcze mog³oby byæ przyczyn± mojego nieszczê¶cia
czujnik po³o¿enia wa³u mo¿e ¶wirowaæ ale takie wymienianie wszystkiego po kolei nie prowadzi do niczego, jed¼ na komputer, szybko siê dowiesz które parametry nie graj± tak jak powinny
Sprawd¼ rozrz±d - wystarczy, ¿e jest rozjazd o z±bek - i zawory bêd± siê otwieraæ i zamykaæ nie wtedy kiedy trzeba. U mnie by³o to przyczyn± ga¶niêcia na wolnych obrotach - by³o za ma³e podci¶nienie.
panowie auto odebrane od mechanika. Podda³ siê te¿ jego kolega elektryk. Wymieniali od nowa pompê, reg. ci¶nienia, listwê z wtryskami, map i mat. I nic. Oczywi¶cie nie zap³aci³em nic bo nie ma efektu nie ma kasy. Na benzynie bez zmian. Ale doszed³ problem lpg. Ustawili mi odpalanie z gazu, ale teraz jak odpali i nie ruszam nic to obroty piêknie 850 - 900. Jak tylko lekko dotknê gaz obroty wskakuj± na 2500 - 3000 i nic nie schodz±. Ju¿ mnie moje autko. Za rozrz±d wezmê siê w sobotê. A jak jakim¶ cudem dojdê o co chodzi z PB to wymontujê gaz. Mo¿e komu¶ przydadz± siê czê¶ci. bo ja ju¿ mam dosyæ auta na gaz. Wiêcej problemów i wydatków ni¿ by mi lanos 15l/100km pali³.
niestety problemem jest u Ciebie dzia³anie jakiego¶ pseudo mechanika, po czym dobry mechanik ma problemy ze znalezieniem dziury w ca³ym na co potrzeba czasu my¶lê ¿e powiniene¶ zacz±æ od podpiêcia auta pod dobry komputer diagnostyczny i rozmowê z kim¶ kto potrafi odczytaæ i wywnioskowaæ co¶ z parametrów silnika, nie wykluczam ¿e problemem u Ciebie mo¿e byæ czujnik po³o¿enia wa³u lub czujnik spalania detonacyjnego, to powinno wyj¶æ na kompie wiêc nie ³am siê tylko zacznij od rzeczy najwa¿niejszej, czyli postawienia diagnozy, wymiana podzespo³ów po kolei na podstawie domys³ów nie prowadzi do niczego, pozatym wcale gaz nie musi byæ winny
RIPER dobrze mówisz. Pseudofachowcy obiecywali mi cuda, a jak nie wysz³o to wyliczyli koszta robocizny. Wy¶mia³em ten pomys³ i grosza nie dostali. Dopiero w sobotê bêdê mia³ czas na podprowadzenie autka do dobrego serwisu (a ten który nie da³ rady te¿ mia³ byæ super, w koñcu mi³a obs³uga, herbatka itp.) gdzie jak siê okaza³o pracuje kto¶ z rodziny. Tam maj± oprogramowanie do lanka i praktykê w naprawie daewoo to mo¿e co¶ wymy¶l±. Urlop w drugiej po³owie sierpnia a chcia³bym gdzie¶ podjechaæ i na jakim¶ zlocie siê w koñcu pokazaæ.
zdecydowanie niech zaczn± od kompa i sprawdzenia parametrów czujników podczas pracy silnika, tak mi wpad³o do g³owy, ¿e przecie¿ 1,6 16v ma czujnik spalania detonacyjnego a on lubi robiæ przeboje, wiêc jak podepn± pod kompa to powinni siê zorientowaæ co jest nie tak