Graczem będąc…
Witam!! Mam taki problem dzis zatrzymal sie licznik km ten glowny i tym samym zatrzymal sie tez i licznik km dziennych. Chyba cos sie popsol licznik i chcia³bym go wyjac moze mi ktos powiedziec lub wyslac jakis schemat jak to zrobic. Nigdy tego jeszcze nie robilem a patrzac to nie widze sposobu jak mozna to zrobic a nie chce niczego popsuæ. Z gory dziekuje Pozdrowienia
W tym celu musisz najpierw ¶ci±gn±æ ramkê otaczaj±c± radio i ma³y panel regulacji wysoko¶ci ¶wiate³ (zaznaczone na czerwono - najlepiej podwa¿yæ p³askim ¶rubokrêtem), potem wymontowaæ radio (wystarczy w sumie je wysun±æ, bez roz³±czania, o ile jest taka mo¿liwo¶æ).
Nastêpnie odkrêcasz 2 ¶ruby (zaznaczone na zielono) trzymaj±ce panel sterowania nawiewem i delikatnie go wysuwasz, tak aby czego¶ nie z³amaæ .
W dalszej kolejno¶ci odkrêcasz ¶ruby trzymaj±ce panel ozdobny otaczaj±cy zegary (zaznaczone na ¿ó³to). Je¿eli masz regulacjê wysoko¶ci kierownicy, to opuszczasz j± maksymalnie i wysuwasz panel ozdobny. Teraz wystarczy wykrêciæ zegary, od³±czyæ wtyczki i gotowe.

Ps. zdarza³o siê Tobie kasowaæ licznik przebiegu dziennego w trakcie jazdy?
Tak na pewno kilka razy byl licznik kasowany w czasie jazdy. Ja osobiscie raczej tego nie robilem bo wiem ze robi to sie na postoju ale nie tylko ja jezdze tym samochodem. Wiesz moze co moglo sie stac.
Na 100% pewnym byæ nie mo¿na, ale zapewne uszkodzeniu uleg³ mechanizm licznika przebiegu... U mojego brata u³ama³ siê kawa³eczek plastiku trzymaj±cego zêbatkê i przez to licznik przesta³ dzia³aæ. Niestety klejenie nic nie pomaga, pozostaje wtedy wymiana samego prêdko¶ciomierza, albo ca³ych zegarów...
Poni¿ej na fotkach, (robionych na szybko ) widaæ z lewej strony u³amany kawa³eczek plastiku i ods³oniêt± zêbatkê... dla porównania, z prawej strony jest w ca³o¶ci. Zêbatka straci³a docisk i przez to nie dzia³a³y oba liczniki przebiegu.


pod³±cze siê do tematu.
mój problem polega na tym ze od czasu do czasu zatrzymuje sei licznik km dziennych jak i tych wszystkich na jakie¶ pare km i pó¼niej znów chodzi. co moze byc przyczyn±???? pomó¿cie
dzieki
To ja te¿ siê pod³±czê.
Mam w Lanosie ko³a 14'' i licznik wzglêdem GPS pokazuje o ¶rednio 10km/h wiêcej. Jest jaka¶ mo¿liwo¶c skorygowania tego?
Ilo¶æ przejechanych km te¿ jest wiêksza wzglêdem tego co pokazuje GPS.
Pozdrawiam Edek1
To ja te¿ siê pod³±czê.
Mam w Lanosie ko³a 14'' i licznik wzglêdem GPS pokazuje o ¶rednio 10km/h wiêcej. Jest jaka¶ mo¿liwo¶c skorygowania tego?
Ilo¶æ przejechanych km te¿ jest wiêksza wzglêdem tego co pokazuje GPS.
Pozdrawiam Edek1
Nale¿y od tego zacz±æ ¿e producenci maj± chyba nawet obowi±zek krêciæ tak liczniki - kiedy¶ czyta³em ¿e do 10% przek³amuj± w dó³ . U siebie mam tak samo wzgledem GPS - na GPS ró¿nica wynosi te oko³o 10%.
Co do liczenia dystansu to niestety Ci nic nie poradzê. Chocia¿ byæ mo¿e ta ró¿nica o ile jest niewielka zale¿eæ jako¶ od opony (na tych o wiêkszej ¶rednicy mniejszy wynik...), chocia¿ to s± ewentualne "gdybania" ju¿
Pozdrawiam
Dok³adnie... samochód mo¿e spokojnie "przek³amywaæ" prêdko¶æ nawet do 10%. Akurat u mnie wg Automapy prêdko¶ciomierz przek³amuje o ok. 6%. Przy licznikowych 100 km/h nawigacja pokazuje 94 km/h. A wg na liczniku mam 140 km/h to wg nawigacji jest 132 km/h
Wed³ug mojego Garmina te¿ jest ró¿nica ok 6-10km, ale nie wiem na ile pomiary nawigacji s± prawid³owe.
Przy dzisiejszych GPSach, których odbiorniki maj± dok³adno¶æ do 3 metrów, jad±c kilkadziesi±t sekund ze sta³± prêdko¶ci± po równej drodze to jednak odczyt GPS powinien byæ dok³adniejszy.
Przy dzisiejszych GPSach, których odbiorniki maj± dok³adno¶æ do 3 metrów, jad±c kilkadziesi±t sekund ze sta³± prêdko¶ci± po równej drodze to jednak odczyt GPS powinien byæ dok³adniejszy.
Dok³adnie... i przy takich w³a¶nie warunkach porównywa³em ró¿nice wskazañ miêdzy prêdko¶ciomierzem, a nawigacj±.
Znajomy te¿ mi mówi³, ¿e pokazuje mu ró¿ne prêdko¶ci na GPS i prêdko¶ciomierzu ... ale co lepsze, jak w fie¶cie w trybie serwisowym uruchomi³ licznik cyfrowy, to te¿ mu pokazywa³ inaczej, ni¿ analogowy
Skoro lanosem brat wyci±gn±³ 185, a licznik zawy¿a o 10%, to w danych technicznych maj± racjê, ¿e lanos 1.4 ma Vmax 165km/h. Tak samo pewnie jest z przyspieszeniem, bo setkê osi±gniemy przy licznikowym ~110[przyjmuj±c, ¿e ca³y czas k³amie o te 10% od 0 do Vmax].
My¶lê ¿e przek³amania nie s± sta³e tylko rosn± wraz z prêdko¶ci±.
A czy kto¶ siê zastanawia³ jak dok³adne s± "suszarki"? Czasem pare kilometrów robi ró¿nicê