Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.
Chciałem się dowiedzieć czy to normalne, że jak stojąc pod autem złapie się za półoś blisko skrzyni biegów i rusza się nią góra-dół, to przemieszcza się ona względem skrzyni. Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale to o co mi chodzi dokładnie, to jest przegub wewnętrzny (czyli ten w skrzyni) i on przemieszcza się względem korpusu skrzyni biegów.
tam musi być luz puki nic nie hałasuje to się tym wcale nie przejmuj ..
Coś mi dość głośno stukało na nierównościach, okazało się, że to sworzeń lewy. Po wymianie jest zdecydowanie lepiej ale wciąż coś puka, diagnosta w aso stwierdził, że żadnych luzów w zawieszeniu (poza wymienionym już sworzniem) i układzie kierowniczym nie ma. Co to jeszcze może być ? A może lanosy tak mają ?
pytanie jaki to rodzaj stukania, rozwalona poduszka kolumny też może stukać, ale najczęściej stukanie zaczyna się od stabilizatorów
może też stukać łożysko w górnym mocowaniu amortyzatora.
stanley, może mieć rację robilem to znajomemu bo mu tez pukało
:jupi: stanley, może mieć rację robilem to znajomemu bo mu tez pukało
przecież to samo napisalem
rozwalona poduszka kolumny też może stukać akurat z tego to nie wywnioskowałem że chodzi ci o poduszkę makpersa
Panowie ponieważ jest to dla mnie denerwujące wziąłem się za szukanie źródła tego pukania. Podniosłem przód lanosa i sprawdzałem luzy na końcówkach i sworzniach znanymi metodami. Luzów brak, gumy na stabilizatorze zdrowe, na łącznikach stabilizatora także. Jest natomiast coś innego- gdy naprawdę mocno szarpie się za koło lewa-prawa to dochodzi odgłos stukania chyba z przekładni kierowniczej, chociaż pewny nie jestem. A jeszcze dodam, że poduszka kolumny nie wygląda na rozwaloną. Jak można sprawdzić czy w przekładni sa nadmierne luzy ? Standardowa metoda ruszania kierownicą i obserwowania koła daje wyniki przekładni idealnej ale może to jakiś inny luz powoduje to pukanie...
elektrokiler,
A czy przy szarpaniu koła, stukanie nie pochodzi przypadkiem ze skrzyni, np. z mechanizmu różnicowego ?
Ja mam podobny problem ze stukaniem, ale u mnie wygląda to tak, że stuka jak ruszam autem, potem z pierwszego biegu na drugi. Potem jest to już mniej słyszalne. U mnie właśnie podejrzewam że jest gdzieś luz - albo w samej skrzyni bądź w którymś przegubie (wewnętrznym albo zewnętrznym).
PS> podobne objawy stukania (jeśli to pomoże) miałem również w maluchu, a potem i w fieście. Tak jak w lanosie, owe stuki najbardziej było słychać przy ruszaniu.
Pozdrawiam.
wally, nie wiem dokładnie skąd dochodzi ten dźwięk ale na pewno nie z kolumny, sworzni albo drążków- to jest gdzieś głębiej. U mnie nie stuka przy ruszaniu, przy zmianach biegów również nie. Jeśli jest idelanie płaska, równa droga to tego stukania nie słychać. Wystarczy, że na jezdni są falki (jakiś płynny uskok) i już słychać to stukanie w momencie jak auto wjeżdża w takie coś.
Takie objawy jak opisałeś to pasują do przegubów na półosiach. Może sprawdź jeszcze czy jak masz mocno skręcone koła i ruszasz to czy pukanie się pojawia. U mnie takie objawy nie występują.
[ Dodano: 2009-12-09, 11:20 ]
mariusz24, trudno się wymienia tą poduszkę kolumny z łożyskiem ? Jakie narzędzia są potrzebne ? Dla świętego spokoju mógłbym to wymienić bo to nie kosztuje dużo.
witam
Ja się męcze z tym samym tematem wymieniłem z prawej strony sworzeń końcówkę drążka i poduszkę z łożyskiem i nadal stuka jest to taki dziwny dźwięk jak by cos w schowku pukało juz wszystko przeszukałem i dzisiaj właśnie wróciłem z oględzin podniosłem przód do góry i ruszałem kołem krótkie szybkie ruchy lewo prawo i stuka, lecz nie widać gdzie następnie złapałem od góry za drążek i mocno szarpałem i tak wygląda jak by był luz w przekładni w środku, ale nie jestem pewien jutro pojadę na trzepaki i sprawdzę może cos wynajdą dam znac jak cos wykryję
elektrokiler http://daewooforum.pl/vie...er=asc&start=15
na dole drugiej strony opisałem wymiane poduszki amortyzatora
Wczoraj kończył mi się przegląd rejestracyjny, więc pojechałem zrobić. Diagnosta niczego się nie czepiał. Amortyzatory przód 71% i 69%, amortyzatory tył 68% i 69%. Według diagnosty brak luzów w układzie kierowniczym i zawieszeniu. A to coś dalej stuka
Jest jeszcze możliwość, że to amortyzatory stukają ale ciężko to sprawdzić :/
zerknij na puszkę filtra powietrza, tą schowaną w nadkolu tam są mocowania, jak się urwą będzie dzwonić/stukać ...
ja mam dokładnie to samo, strasznie to stukanie denerwuje, zreszta u ojca w lanosie tez tak jest. Poszukiwania wskazały na połączenie drążka kierowniczego z przekładnia ( widoczne nawet z góry od silnika ), po chwyceniu drążka i ruszaniu nim słychac własnie te stuki. Na tym połączeniu są jakby takie tuleje na gumie, i chyba ta guma jest przetarta przez co wyrobił się taki luz. Problem w tym czy da sie to jakos naprawić , bo wymiana całej przekładni chyba nie wchodzi w grę.
Mnie też trapi ten problem co dareksz. Mi mechanik powiedział że trzeba szukać nowej przekładni.
da sie kupić te gumki ..
Tak jak kolega RIPER radził sprawdziłem tą puche filtra pod nadkolem. Trzyma się mocno. Właściwie to ani drgnie jak się nią rusza. Dzisiaj natomiast przez przypadek zauważyłem, że chłodnica się rusza, te gumki mocujące są jakby za luźne. Wątpię jednak, żeby to właśnie chłodnica mogła aż tak stukać, by było to słychać wewnątrz.
witam
jak to przed swietami ciezko znaleźc na co kolwiek czas mialem sie wybrac na trzepaki zeby zobaczyc co to mi puka lecz nie dojechalem ale szwagier polecil mi garazowego mechanika i podjechałem do niego i tam mi go oglądał z godzine i nic nie stwierdzil ale juz mialem jechc i on mowi ze jeszcze sie przejedziemy po powrocie kazał podnieśc maske i naciskal z calej sily na lozysko amortyzatora z lewej i z prawej strony i stwierdził ze to amorek prawy do wymiany i wyraznie czuc reka jak sie naciska takie stuki tylko ze na postoju ich nie slychac tylko czuc pod reka polecam sprawdzic sobie to jest łatwe do zdiagnozowania kurcze znowu 200 za amorki i wymiana we własnym zakresie