ďťż

Graczem będąc…

Czy ktoś próbował kasować luzy na przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. Od dołu jest nakretka kontrująca i śruba regulacyjna. Jaki luz góra-dół przekładni kierowniczej jest dopuszczalny u mnie jest około 2 mm.
Czy luz na przekładni kierowniczej może byc przyczyną, że po puszczeniu sprzęgła na niskich biegach najpierw wyczuwane jest lekkie przyblokowanie koła, nastepnie tak jakby wykasownie luzu(nie potafię go zlokalizować) i na końcu dobicie(głuche uderzenie) wyczuwane na pedale sprzęgła i szarpnięcie. Mechanik znalazł tylko luz na przekładni kierowniczej, według niego z układem napędowym wszystko jest ok. Czasami nie wiem dlaczego zjawisko to samo ustępuje.


Ta śruba regulacyjna służy raczej tylko do ustawienia oporu przekładni kierowniczej , im ją więcej wkręcisz tym przekładnia będzie ciężej pracować co jest odczuwalne na kierownicy. Luzu góra dól nie skasujesz.
Winny za wszystkie opisane przeze mnie dolegliwości był luz na prawej końcówce drążka kirowniczego, dodatkowo po wymianie tarczy hamulcowych ustąpił efekt przyblokowywania kół po zmianie biegów.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •