Graczem bÄdÄ câŚ
Witam:)
MAm nadzieje, ze to dobre miejsce na ten temat(jak by co prosze nie bić)
Przymierzam sie do kupna klimatyzacji z uszkodzonego lanosa(moge miec wszystkie elementy klimatyzacji wlacznie z chlodnica za 400zl).
Znalazlem na forum manual z montarzem klimatyzacji, ale chcialbym sie dowiedziec jakie elementy sa mi potrzebne by przeszczepie klimatyzacje(chodzi o wykaz czesci jakie musze wykrecic badz dokupic jesli jakies elenenty sa nierozbieralne), oraz czy kable juz istnieja czy trzeba je ciagnac.
Prosil bym bardzo o wszystkie wskazówki dotyczące zarówno demontażu jak i montażu, mechaniką zajmuje sie raczej jako hobby, ale sadze, ze powinienem sobie poradzic(jesli sie myle prosze o wyprowadzenie z bledu).
Witam wszystkich bardzo serdecznie jako świeżak:) A do Ciebie kolego miałbym prośbe. piszesz że znalazłeś manuala. a podałbyś link? bo też myślę o montażu takiego cuda do mojego Lanochoda. Pewnie bez manuala obyłoby się, ale wolę robic to z instrukjcą która stworzył ktos kto to zakłądał. szybciej, pewniej i bez niespodziank:) z góry dziękuję i pozdrawiam!!!
jeżeli jest kompletna to nie bo powinna być ze wspornikiem do sprężarki z nowych części to na pewno pasek bo będzie potrzebny dłuższy a co do elektryki to się nie wypowiem bo nie wiem u mnie w nexii nie było kabli do klimy wszystko trzeba ciągnąć od nowa
jeżeli jest kompletna to nie bo powinna być ze wspornikiem do sprężarki z nowych części to na pewno pasek bo będzie potrzebny dłuższy a co do elektryki to się nie wypowiem bo nie wiem u mnie w nexii nie było kabli do klimy wszystko trzeba ciągnąć od nowa
W lanosie występują dwa rodzaje podstawy sprężarki do 8V i 16V, dłuższy pasek nie będzie potrzebny bo sprężarka jest napędzana odzielnym paskiem klinowym a alternator wielorowkowym.
dłuższy pasek nie będzie potrzebny bo sprężarka jest napędzana odzielnym paskiem klinowym a alternator wielorowkowym. a o widzisz patrz w nexii tez tak jest
Silniki sa identtyczne 8 zaworowe, bardzo duzo kabli trzeba ciagnac??
Przyznam, ze mnie troche przeraza ciagniecie elektryki...
plus po stacyjce , bezpiecznik na przełącznik ja dałem z przełącznika na przekaźnik i z przekaźnika na sprężarkę
CZyli w komputer wpinac sie nie musze??
Wystarczy, ze podam napiecie (wzbudzane po przekreceniu kluczyka najlepiej) na sprezarke??
[ Dodano: 2010-07-21, 16:58 ]
Bo przeciesz niby klima jest odlaczana przy maksymalnym nacisnieci gazu lub przy braku nawiewu...
dwa rodzaje podstawy sprężarki do 8V i 16V
wystepuje dwa to fakt, ale nie jest to zalezne od silnika
plus po stacyjce , bezpiecznik na przełącznik ja dałem z przełącznika na przekaźnik i z przekaźnika na sprężarkę
to jest najprostrza opcja podlaczenia omijajac komputer i czujnik w przewodach, co za tym idzie klima moze byc mniej wydajna i nie bedzie odlaczna podczas wyprzedzania, zagrzania silnika oraz podczas gdy zniknie odczynnik
podczas gdy zniknie odczynnik co do czynnika czyli jak rozumiem o gaz ci chodzi to się nie zgodzę bo od tego jest zawór ciśnieniowy który odpowiada za załączenie i wyłączenie sprężarki
wiec panowie z kad wziasc cala kompletna elektryke do klimy do lanosa ja potrzebuje do 8v czy rozni sie jakos od16v ?
A ja mam pytanie odnosnie podpiecia klimy poza komputerem, a mianowicie co jesli bedzie wlaczona klima, ale bedzie wylaczony nawiew??
I jak ma sie podlaczenie do samej kabiny nawiewu powietrza, co jesli wlacze cyrkulacje powietrza wewnatrz kabiny?
W temacie jest elektryka. A co panowie powiecie na to: zainteresowany temaem wujas, tyle że ma astre II z podobnym silnikiem (generalnie prawie wszystko to samo) dowiadywał sie co i jak. Zaprzyjaźniiony kolega z serwisu powiedział mu, że ok, ale trzeba też wymienić alternator, ponieważ ten może być za słaby. Wiecie coś na ten temat? czy to prawda?
no to pomyślmy:
1. nawiew (wentylator) w kabinie jest taki sam z klimą czy bez klimy - taki sam pobór prądu
2. sprężarka napędzana jest poprzez pasek silnikiem - bez zmian w poborze prądu
3. sprzęgiełko załączające napęd sprężarki - no tu jest pobór prądu ale czy duży?
4. coś jeszcze elektrycznego do "obsługi" klimy?
W sumie myślę, że nie jest tego aż tak dużo, żeby ten alternator co jest nie pociągnął tego.
Zastrzegam jednak, że mogę się mylić. Ot takie moje luźne przemyślenia (nie mam klimy w aucie).
Cytat: 4. coś jeszcze elektrycznego do "obsługi" klimy? Wentylator chłodnicy. Kiedy pracuje klima musi on schłodzić skraplacz, i pracuje znacznie częściej. Średnio pobór prądu jest większy, ale o ile tego nie jestem w stanie powiedzieć.
Tyle, że w najgorszym razie alternator wymienisz sobie później, kiedy będzie widać niedobory prądu.
No fakt o wentylatorze chłodnicy nie pomyślałem, ale zakładając skrajny przypadek ponad 30 st C w cieniu i korek to i tak z klimą czy bez będzie chodził prawie non stop. A alternator i tak jest projektowany z zapasem no bo przecież możesz mieć np przyczepkę (światła), jakąś lodówkę na zapalniczkę czy tp. Także nadal podtrzymuje, że wymiana nie jest konieczna.
podczas gdy zniknie odczynnik co do czynnika czyli jak rozumiem o gaz ci chodzi to się nie zgodzę bo od tego jest zawór ciśnieniowy który odpowiada za załączenie i wyłączenie sprężarki
Jeśli kolega łapie się ze sprężarka na krótko to żaden zawór nie wchodzi w gre .Lanos ma tylko 1 czujnik klimy tzw ACP a zasada jego działania jest taka że jeśli jest ciśnienie to przez niego ECM widzi napięcie i jeśli otrzyma polecenie włączenia klimy to załączy sprężarkę .Drugim zaworem który powinien zadziałać wtedy kiedy ciśnienie wzrośnie powyżej 25bar jest zawór bezpieczeństwa w samej sprężarce no i powinien zadziałać kiedy ECM nie widzi klimy,bo jak widzi to ECM wcześniej wyłączy kompresor(zaś efekt jest super wyrzuca cały czynnik na zewnątrz ).Poza tym nie polecam łączenia się na krótko gdyż praktycznie są same pozytywy kiedy to Ecm widzi klimę.No i kończąc mając na uwadze podłączenie mimo wszystko na krótko nie należy zapomnieć o prawidłowej pracy wentylatorów niezbędnych do działania A/C.Samo podłączenie się pod ECM jest banalne jesli się dysponuje chociażby schematem.Wystarczą tylko 2 końcówki a czasem i jedna do ECM 1 przekaźnik z bezpiecznikiem trochę kabli końcówki do czujnika ACP i sprężarki .No i jedna ważna sprawa dioda prostownicza potrzebna nawet jeśli się łączysz na krótko
to może się przydać przy montażu klimatyzacji do ecu tylko ciągnie się trzy kable wszystko jest na schemacie.
















Jestem świeżo po montażu klimy w Lanosie 1,4 2005 r.
Jeżeli chodzi o elektrykę to największy problem miałem ze schematem, ponieważ mój Lamos ma komputer MR-140 zamontowany w komorze silnika.
Okazało się że jest on identyczny jak niektórych modelach Nubiry i schemat jest dostępny w internecie.
Co do montażu elektrycznego to bez sensu jest podłączenie na krótko - bez problemu można połaczyć do sterowania:
1. zamontować przycisk A/C do panelu sterowania (ja wykozystałem z panelu od anglika) - przewód jest już doprpwadzony do ECM
2. podłączyć czujnik ACP - do przewodów można się dostać w złączach C104 - C106 (znajdują się pod czarną skrzynką przy podszybiu po prawej stronie w komorze silnika).
3. zamontować przekaźnik spręźarki, bezpiecznik, diodę, przekaźnik wentylatora LOW( wszystko można zamontować w skrzynce w orginalnych miejscach
- do sterowania przekaźnika sprężarki i wentylatora wpiąć się na złączach C 104 - C 106 i przeciągnąć przewody sterujące przekaźniki do skrzynki
- z uwagi że w Lanosie jest zamontowana mała chłodnica i nie dało się zamontować drugiego wentylatora, za wyjściem przekaźnika wentylatora LOW zastosowałem opornik (występujący w niektórych modelach Lanosa I Nubiry) i w ten sposób uzyskałem niski bieg wentylatora - chłodzenie jest wystarczające.
Widze, ze temat ruszył, prosil bm wiec o napisanie mi krok po kroku jak zdemontowac klime z dawcy i potem jak zainstalowac to cudowne urzadzenie w moim lanosie.
Okablowanie mogl bym wyciagnac rowniez procz sprezarki, chlodnicy i przewodow.
Dziekuje za istniejace podpowiedzi i czekam na wiecej;)
pozdrawiam!!!
wymienić alternator, ponieważ ten może być za słaby. Wiecie coś na ten temat? czy to prawda?
Też to słyszałem jak wymieniałem alternator w matizie, to mnie chciał naciągnąć na "mocniejszy" . Tyle że oba, które występują w matizie mają tę samą moc.
A niby po co mocniejszy alternator, przecież nic więcej się nie załącza co mogłoby być załączone podczas jazdy bez klimy.
Jedynie co używa prąd w klimie to wentylator główny i ten z nawiewu, ale alterantor i tak ma tyle zapasu mocy, żeby to wszystko zasilić i jeszcze ładować akku. bo przecież w upały tak czy siak chodzi główny i nawiew i to bynajmniej nie na jedynce.
Cytat: 4. coś jeszcze elektrycznego do "obsługi" klimy? Wentylator chłodnicy. Kiedy pracuje klima musi on schłodzić skraplacz, i pracuje znacznie częściej. Średnio pobór prądu jest większy, ale o ile tego nie jestem w stanie powiedzieć.
Tyle, że w najgorszym razie alternator wymienisz sobie później, kiedy będzie widać niedobory prądu.
Wentylator na chłodnice ma około 70W, więc około 20% tego co szanujące się audio z tubą, a jeszcze nei szłyszałem, żeby ktoś zmieniał alternator po montażu tuby basowej.
POzatym, alterantor jest obliczony na ciągłe działałnie wszystkich możliwych standardowych odbiornimów prądu, niezbędnych do jazdy. Inaczej w upale i w korku po kilku km, akku byłby dętka.
:myśli: no to pomyślmy:
1. nawiew ... . Ot takie moje luźne przemyślenia (nie mam klimy w aucie).
No otóż to, dopiero teraz doszedłem do tego postu.