Graczem będąc…

Witam
Mam lanosa 1,5 16V i tylko w benzynie od jakiegos czasu zauwazylem ze na zimnym silniku na drugi dzien jak wyjezdzam z garazu i wrzucam jedynke powoli puszczam sprzeglo daje gazu samochod jedzie wolno a po jakies 2 sekundach przyspiesza. Wale mu duzo gazu a on tak jakby nie chcial jechac dopiero po jakies 2 sekundach przyspiesza co to moze byc pomozcie bo mnie to bardzo wkurza


Hmm, mo¿e woda w baku[strza³ na ¶lepo]? Wiem ¿e 1.4 8v tak maj±, ¿e jak puszczasz powoli sprzêg³o i przy puszczaniu mu dasz gazu, puszczaj±c pó¼niej sprzêg³o szybciej, to go zamuli i nie jedzie. Masz to tylko na zimnym silniku?
na zimnym silniku nie ma sterowania od lambdy wiec dane wg jakich silnik pracuje ,s± to "sztywne "dane z kompa-akurat nie martwibym siê tym co masz ,jak na gor±cym tak robi-tutaj juz ¼le-bo lambda steruje co i jak, a jak tobie tak skokowo przyspiesza to korkowy tak widocznie dziala,nie dotykasz gazu wiêc...skad powietrze?przez krokowy-dostaje impulsy od kompa jak ma byc uchylony,mo¿e jest przybrudzony,albo lewe powietrze gdzie¶ lekko zaburza pracê -zreszta w miare rozgrzewania sie silnika pojazd przechodzi z trybu sztywnego na sterowanie od czujników-optymalna praca na optymalnej temperaturze tj cos 85 st
Hmm, mo¿e woda w baku[strza³ na ¶lepo]? Wiem ¿e 1.4 8v tak maj±, ¿e jak puszczasz powoli sprzêg³o i przy puszczaniu mu dasz gazu, puszczaj±c pó¼niej sprzêg³o szybciej, to go zamuli i nie jedzie. Masz to tylko na zimnym silniku?
Tak mam to tylko na zimnym silniku i kiedys jak wyjechalem z garazu i jechal samochod to wyjezdzajac ze swojej posesji ledwo ucieklem bo jak dalem gazu i puscilem sprzeglo to samochod wolniutko jechal dopiero po jakies 2 sekundach przyspieszyl a niewiele i bylby wypadek. Co to moze byc bo nie mialem tego pomozcie


My¶le ¿e pracuje na zbyt ubogiej mieszance i przez to sie dusi.
My¶le ¿e pracuje na zbyt ubogiej mieszance i przez to sie dusi.

Wiec co mam teraz zrobic bo mnie to wkurza strasznie
My¶le ¿e pracuje na zbyt ubogiej mieszance i przez to sie dusi.

Wiec co mam teraz zrobic bo mnie to wkurza strasznie

Nikt mi juz nie pomoze? Nikt nie mial takiego przypadku? Ludzie pomozcie
Oddaj do naprawy w odpowiedzialne rêce.
Oddaj do naprawy w odpowiedzialne rêce.

No to wyczerpujaca odpowiedz:) ale moze mial ktos podobny problem wiec prosze o pomoc
Oddaj do naprawy w odpowiedzialne rêce.

No to wyczerpujaca odpowiedz:) ale moze mial ktos podobny problem wiec prosze o pomoc

Mia³em podobnie. Hawk2 mo¿e mieæ racjê, ¿e to woda w benzynie. Wlej co¶ do baku. Dodatek jaki¶ czy naftê. Efekt nie jest natychmiastowy ale u mnie pomog³o...
Oddaj do naprawy w odpowiedzialne rêce.

No to wyczerpujaca odpowiedz:) ale moze mial ktos podobny problem wiec prosze o pomoc

Mia³em podobnie. Hawk2 mo¿e mieæ racjê, ¿e to woda w benzynie. Wlej co¶ do baku. Dodatek jaki¶ czy naftê. Efekt nie jest natychmiastowy ale u mnie pomog³o...

Np. STP pomoze jak wleje? I skad ta woda sie mogla niby wziac?
Mam ten sam problem

Woda w benzynie? Je¶li tak, to mam tê wodê od jakiego¶ miesi±ca, bo ju¿ tyle czasu mam identyczny objaw jak superman A auto by³o tankowane ju¿ kilkukronie.

Mo¿e wie kto¶ czy da siê temu zaradziæ jakim¶ niskim/brakiem kosztów?

Pozdr!
W takim przypadku wlewa siê denaturat, tylko nie pytajcie mnie ile - nie mam pojêcia
Oddaj do naprawy w odpowiedzialne rêce.

No to wyczerpujaca odpowiedz:) ale moze mial ktos podobny problem wiec prosze o pomoc

Mia³em podobnie. Hawk2 mo¿e mieæ racjê, ¿e to woda w benzynie. Wlej co¶ do baku. Dodatek jaki¶ czy naftê. Efekt nie jest natychmiastowy ale u mnie pomog³o...

Np. STP pomoze jak wleje? I skad ta woda sie mogla niby wziac?

O STP s³ysza³em ¿e dobry. Sam u¿uywa³em Xeramic. Woda mog³a siê skropliæ z powietrza. To normalne zjawisko. Po kilku latach mog³o siê tego troche nazbieraæ. Teraz zamierzam kupiæ butelkê nafty i wlaæ 200 - 300 ml na 50 litrów benzyny
Ja s³ysza³em ¿eby wlaæ butelkê denaturatu na koncówce baku, np. zosyawiæ na noc a zatankowaæ rano.
Ja s³ysza³em ¿eby wlaæ butelkê denaturatu na koncówce baku, np. zosyawiæ na noc a zatankowaæ rano.

Jak tak zrobisz to pojedziesz na denaturacie po benzybnê. Wolê wlaæ benê a potem co¶ co zwi±¿e wodê. Mo¿e byæ nawet denaturat...
No w³a¶nie o to chodzi ¿eby denaturat przez noc zwi±za³ wodê i odparowa³. Przy ma³ej ilo¶ci paliwa ma u³atwione zadanie. A rezwera to zawsze jakie¶ 5 litrów.
Co to, kanistrów nie macie? Zawsze mo¿na nalaæ do kanistra benzyny, do baku denaturatu, a rano po odstaniu zalaæ benzyn± z kanistra
Co to, kanistrów nie macie? Zawsze mo¿na nalaæ do kanistra benzyny, do baku denaturatu, a rano po odstaniu zalaæ benzyn± z kanistra

No chyba ¿e tak. Ja nie mam karnistra.
To kup baniak z woda 5l
Ziemniek ale jaja
To kup baniak z woda 5l

TIA. Kolejny baniak przetnê i bendê mia³ lejek!
A zebys wiedzial Sprawdzony patent jak beny zabraknie gdzies w trasie <kiedys przez moja matke kilka razy sie zdarzylo hehe>. Idzie sie do spozywczaka i sie kupuje jeden 5l baniak <na benzyne> z woda i jedna mala wode mineralna, z ktorej sie robi lejek Nie zartuje
ja tylko raz dolewa³em paliwa ale musia³em zastosowaæ cienki wê¿yk, który przepchna³em przez klapkê, a dopiero w wê¿yk wciska³em malutki lejek. Inaczej (np za pomoc± lejka z butelki) sobie nie wyobra¿am
A czemu nie?
Wiec nie wiem czy STP wlac czy Xeramic czy moze denaturat?? pomoze to aby znikla woda? - jesli oczywiscie to faktycznie wina wody bo nie mialem nigdy takiego przypadku. Pomozcie ludzie
K.... jak nie pucowanie krokowca to ¶wiece hehe. Zalej tego denaturatu, wyje¼d¼ to wszystko i zalej dobrego paliwa co najmniej pó³ baku.

A ktore swiece mam czyscic i gdzie one sie znajduja w ktorym miejscu bo sie nie znam na tym wcale a najpierw zaczne czyscic swiece a jak to nie pomoze to pojade do mechanika. A i czym te swiece mam czyscic? Pomozcie
K.... jak nie pucowanie krokowca to ¶wiece hehe. Zalej tego denaturatu, wyje¼d¼ to wszystko i zalej dobrego paliwa co najmniej pó³ baku.

A ktore swiece mam czyscic i gdzie one sie znajduja w ktorym miejscu bo sie nie znam na tym wcale a najpierw zaczne czyscic swiece a jak to nie pomoze to pojade do mechanika. A i czym te swiece mam czyscic? Pomozcie

W wekend zmieni³em ¶wiece i przewody WN. Gaz mi prycha³... Koszt wraz z kluczem do odkrêcania ¶wiec oko³o 90 z³. wymini³em wszystko sam. (¶wiece NGK a przewody Janmor . wiem, wiem do dupy ) i muszê stwierdziæ ¿e na benzynie na zimnym silniku praca silnika jest równiejsza, samochód przyspiesza bez szrpania itp i td...
Gaz oczywi¶cie przesta³ prychaæ.
p.s. Krokowiec to chyba przy gazie?
K.... jak nie pucowanie krokowca to ¶wiece hehe. Zalej tego denaturatu, wyje¼d¼ to wszystko i zalej dobrego paliwa co najmniej pó³ baku.

A ktore swiece mam czyscic i gdzie one sie znajduja w ktorym miejscu bo sie nie znam na tym wcale a najpierw zaczne czyscic swiece a jak to nie pomoze to pojade do mechanika. A i czym te swiece mam czyscic? Pomozcie

W wekend zmieni³em ¶wiece i przewody WN. Gaz mi prycha³... Koszt wraz z kluczem do odkrêcania ¶wiec oko³o 90 z³. wymini³em wszystko sam. (¶wiece NGK a przewody Janmor . wiem, wiem do dupy ) i muszê stwierdziæ ¿e na benzynie na zimnym silniku praca silnika jest równiejsza, samochód przyspiesza bez szrpania itp i td...
Gaz oczywi¶cie przesta³ prychaæ.
p.s. Krokowiec to chyba przy gazie?

Ja mam tylko lanosa na benzyne
Jak wymieni³em ¶wiece i przewody to jazda na zimnym silniku, na benzynie te¿ by³a lepsza. Przesta³ szarpaæ, przerywaæ. Z rszt± jak wy¿ej.
Jak wymieni³em ¶wiece i przewody to jazda na zimnym silniku, na benzynie te¿ by³a lepsza. Przesta³ szarpaæ, przerywaæ. Z rszt± jak wy¿ej.
Ale moj lanos ma przebieg 65 000 km wiec nie wiem czy jest to mozliwe aby sie tak dzialo ze na zimnym silniku na drugi dzien jak wyjezdzam z garazu i wrzucam jedynke powoli puszczam sprzeglo daje gazu samochod jedzie wolno a po jakies 2 sekundach przyspiesza. Wale mu duzo gazu a on tak jakby nie chcial jechac dopiero po jakies 2 sekundach przyspiesza co to moze byc pomozcie bo mnie to bardzo wkurza. A jaki koszt tego wszystkiego jakbym chcial zrobic tak jak Ty wymienic swiece i przewody?
Nigdy jeszcze nie wymieniales swiec i przewodow w tym Lanosie?
A jaki koszt tego wszystkiego jakbym chcial zrobic tak jak Ty wymienic swiece i przewody?

Jak juz pisa³em...

Koszt wraz z kluczem do odkrêcania ¶wiec oko³o 90 z³

Jak kupi³e¶ samochód i nie wiesz co by³o zmieniane i kiedy to musisz wszystko co tylko przyjdzie ci do g³owy zminiæ i to za w³asn± kasiorê. Przewody, ¶wiece, p³yny eksploatacyjne, filtry, kompletny rozrz±d. W ten sposób mo¿esz unikn±æ kilku przykrych niespodzianek. Wiele osób jak chce sprzedaæ wóz to nie pakuje w niego kasy, nie zmienia oleju filtrów itp. No chyba ¿e kupi³e¶ z pewnego ¿ród³a, np od taty czy brata albo z salonu...
Nigdy jeszcze nie wymieniales swiec i przewodow w tym Lanosie?
Nigdy nie wymienialem ani swiec ani przewodow swiece moze bym sam wymienil ale nie wiem gdzie one sa w ktorym miejscu i jak to mam po kolei robic bo jestem w tym calkowicie zielony prosze o jakies foto moze
Ja mam silnik 8V a ty 16 wiêc fotomanuala nie bêdzie. Z tego co wiem to ró¿nica polega na tym, ¿e na twoim silniku jest plastikowa pokrywa. Pewnie pod ni± s± ¶wiece i przewody. Je¿eli sam nie umiesz wymieniæ to w nieautoryzowanym zak³adzie wymieni± ci to za 20 - 30 z³ (koszt robocizny, tyle co za flaszkê ). A przewody i ¶wiece kup w jakim¶ sklepiku motoryzacyjnym... Tylko zachowaj paragon jakby ci sprzedawca da³ nieodpowiedni± czê¶æ.



1 - ¶wiece
2 - kable zap³onowe, tylko zapamiêtaj jak by³y po³±czone bo ci do przodu na wstecznym bêdzie je¼dzi³
To w pierwszej kolejnosci wymien swiece i kable swiece powinny byc wymienione co okolo 20tys, kable powiedzmy co 50
Ja mam silnik 8V a ty 16 wiêc fotomanuala nie bêdzie. Z tego co wiem to ró¿nica polega na tym, ¿e na twoim silniku jest plastikowa pokrywa. Pewnie pod ni± s± ¶wiece i przewody. Je¿eli sam nie umiesz wymieniæ to w nieautoryzowanym zak³adzie wymieni± ci to za 20 - 30 z³ (koszt robocizny, tyle co za flaszkê ). A przewody i ¶wiece kup w jakim¶ sklepiku motoryzacyjnym... Tylko zachowaj paragon jakby ci sprzedawca da³ nieodpowiedni± czê¶æ.

[url=http://images29.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

1 - ¶wiece
2 - kable zap³onowe, tylko zapamiêtaj jak by³y po³±czone bo ci do przodu na wstecznym bêdzie je¼dzi³

Ok a jakie mam kupic te swiece chodzi mi o firme jakie sa njlepsze do lanosa i ile tych swiec musze kupic? Rowniez przewody jakie mam kupic i ile tych przewodow mam kupic?
W ka¿dym sklepie moto powiedz± i doradz± jakie kable i ¶wiece,lepiej kupiæ trochê lepsze z jakiej¶ znanej firmy ni¿ tanie od jakiego¶ producenta z gara¿u bo ta oszczêdno¶æ lubi siê potem w zimê m¶ciæ.¦wiec tyle ile cylindrów czyli 4 chyba ¿e masz 6 .A wmianê sam sobie poradzisz .sci±gasz jeden kabel wykrêcasz ¶wiecê wkrêcasz now± nowy kabel(ka¿dy jest o odpowiedniej d³ugo¶ci do odpowiêdniego cylindra) zak³adasz i tak po kolei ka¿dy i nie jeste¶ w stanie nic pomieszaæ.Nie wyrywaæ wszystkich kabli naraz to nic nie popsujesz.
W ka¿dym sklepie moto powiedz± i doradz± jakie kable i ¶wiece,lepiej kupiæ trochê lepsze z jakiej¶ znanej firmy ni¿ tanie od jakiego¶ producenta z gara¿u bo ta oszczêdno¶æ lubi siê potem w zimê m¶ciæ.¦wiec tyle ile cylindrów czyli 4 chyba ¿e masz 6 .A wmianê sam sobie poradzisz .sci±gasz jeden kabel wykrêcasz ¶wiecê wkrêcasz now± nowy kabel(ka¿dy jest o odpowiedniej d³ugo¶ci do odpowiêdniego cylindra) zak³adasz i tak po kolei ka¿dy i nie jeste¶ w stanie nic pomieszaæ.Nie wyrywaæ wszystkich kabli naraz to nic nie popsujesz.

Ok ale jaka firma najlepsza jesli chodzi o swiece i o kable?
NGK, Bosch, Ori Daewoo tylko ORYGINALY!!! A nie niby ori
Nie ma czego¶ takieg jak najlepsze ¶wiece czy przewody WN. Ka¿dy bedzie zachwala³ co innego.

A swoj± drog± to nawet jak by¶ za³o¿y³ ¶wiece z fabryki FERRARI za 150 euro za szt. to i tak nie poprawisz osiagów silnika tylko co najwy¿ej w³asne samopoczucie
no tak, ale jak kupisz jakies zapyziale Janmory to Ci wytrzymaja 20tyskm, a na ori przejedziesz okolo 100tys, roznica chyba jest
no tak, ale jak kupisz jakies zapyziale Janmory to Ci wytrzymaja 20tyskm, a na ori przejedziesz okolo 100tys, roznica chyba jest

Wlasnie nie wiem jakie mam swiece bo kupilem go jak mial przebieg 43 000 km i nie sprawdzalem jakie to sa swiece a teraz ma przebieg 65 000 km wiec nie wiem czy mam je wymieniac czy nie?
no tak, ale jak kupisz jakies zapyziale Janmory to Ci wytrzymaja 20tyskm, a na ori przejedziesz okolo 100tys, roznica chyba jest

No janmor to ca³kowicie odpada! Mam t± firme po s±siedzku i troszke wiem co¶ na ten temat

ZAKLADAÆ WSZYSTO FABRYCZNE I NIE KOMBINOWAÆ BO RAKIETY SIE Z NASZYCH DAEWOO NIE ZROBI.
Powiedzcie mi w ktorym miejscu sa te swiece? czy oznaczone jako 1 czy jako 2?
Pozycja nr. 1 (¶wiece s± wkrêcone w g³owice).
Pozycja nr. 1 (¶wiece s± wkrêcone w g³owice).
Jak sa w pozycji nr 1 to jakie kolejne czynnosci mam wykonac aby je wykrecic? bo sie nie znam w ogole na tym i czy moge je normalnie wymienic bo pisalem jaka jest przyczyna i moze to wina swiec:(
Jak sie na tym nie znasz i nie masz zielonego pojêca na ten temat to jedz do pierwszego lepszego mechanika i Ci to zrobi za dos³owne pare groszy.
Zna³em takiego co wykrêci³ ¶wiecê razem z gniazdem (rozwali³ gwint)
Jak sie na tym nie znasz i nie masz zielonego pojêca na ten temat to jedz do pierwszego lepszego mechanika i Ci to zrobi za dos³owne pare groszy.
Zna³em takiego co wykrêci³ ¶wiecê razem z gniazdem (rozwali³ gwint)

Myslalem ze mi ktos powie jak mam tez swiece wymienic bo sprobowalbym to sam to zrobic
We¿ klucz do ¶wiec i w lewo wykrecone a po tem w prawo przykrecone ca³a filozofia
Pamietaj aby¶ za mocno nie przykrêca³ Na ¶wiecy jest taka uszczelka metalowa i ona pod czas przykrêcania sie zgniata.
Wszystkie czynno¶ci wykonuj na zimnym silniku.
We¿ klucz do ¶wiec i w lewo wykrecone a po tem w prawo przykrecone ca³a filozofia
Pamietaj aby¶ za mocno nie przykrêca³ Na ¶wiecy jest taka uszczelka metalowa i ona pod czas przykrêcania sie zgniata.
Wszystkie czynno¶ci wykonuj na zimnym silniku.
Ok ale pod tym plastikiem jak odkrecilem to jest jeszcze jakas guma z kablem to chyba jakas uszczelka ale ona nie jest metalowa tylko gumowa czarna - widac to na fotce. Co mam z nia zrobic?
To s± tzw. fajki od ¶wiec trzeba to ¶ci±gn±æ do góry. (wypi±æ)
O matko tereso jedz lepiej do mechanika bo mo¿esz wiêcej szkód narobiæ jak po¿ytku.Krzywo wkrêcisz i po g³owicy albo nie dokrêcisz i to samo.
O matko tereso jedz lepiej do mechanika bo mo¿esz wiêcej szkód narobiæ jak po¿ytku.Krzywo wkrêcisz i po g³owicy albo nie dokrêcisz i to samo.

Ej stary jak Ci jest trudno pisac to sie lepiej nie odzywaj bo po to jest forum!!!!!!!!!!

[ Dodano: 2008-08-03, 10:30 ]
To s± tzw. fajki od ¶wiec trzeba to ¶ci±gn±æ do góry. (wypi±æ)

JEDZ DO MECHANIKA LEPIEJ

Chce sam to zrobic;) probowalem to wypiac reka do gory ciagnalem ale nie chce to zejsc
Nie ¿e mi siê niechce pisaæ tylko naprawdê gwinty ¶wiec na g³owicy s± poddatne na uszkodzenia.A co do fajek dawno nie by³y ¶ci±gane i s± zapieczone musisz cierpliwie ruszaæ nimi ci±gn±c do góry a¿ puszcz± .Po ¶ci±gniêciu jest ¶wieca odkrêæ kluczem,zwróc uwagê ¿eby nie by³o ¿adnych ¶mieci w gniezdzie nie mo¿e nic wpa¶c do cylindra.
Byæ mo¿e guma spiek³a siê z g³owic± ale tylko w ten sposob wyciagajac do gory mozna sie dostac do swiec.
I uwazaj zeby kazda fajke podlaczyc na swoje poprzednie miejsce, bo jak je pozamieniasz to auto Ci nie odpali :p
Wypada³oby za³o¿yæ osobny temat o wymianie ¶wieæ i kabli WN
Ja powrócê do g³ównego w±tku tematu:
Auto po nocnym postoju strasznie szarpie i tak jak superman mówi jakby ca³kowity brak mocy, a jak siê zagrzeje to problem staje siê mniej odczuwalny. Przy ciep³ym silniku czasem lekko szarpnie, ale auto jest jakie¶ zmulone, wolniej wkrêca siê na obroty. Kupi³em go pó³ roku temu i wymieni³em wszystkie elementy eksploatacyjne (filtry, olej, ¶wiece, kable). Ostatnio zrobi³em test komputerowy i wykaza³ uszkodzenie czujnika temperatury powietrza, oraz spalanie stukowe. Wymieni³em czujnik, ale nic nie pomog³o. Czasem mia³em równie¿ objawy podobne do zawieszaj±cego siê silniczka krokowego, czyli p³ywaj±ce obroty. Komu¶ siê uda³o rozwi±zaæ problem? Nie mam LPG tylko PB!
Z góry wielkie dziêki za pomoc.
We¿ klucz do ¶wiec i w lewo wykrecone a po tem w prawo przykrecone ca³a filozofia
Pamietaj aby¶ za mocno nie przykrêca³ Na ¶wiecy jest taka uszczelka metalowa i ona pod czas przykrêcania sie zgniata.
Wszystkie czynno¶ci wykonuj na zimnym silniku.

A jak wymienie swiece i kable na goracym silniku to sie cos stanie? bo niestety wymienilem na goracym silniku przed chwila i nie wiem czy zle czasem nie zrobilem ze wymienilem na goracym a nie na zimnym. ?
No ju¿ wymieni³e¶ i naszczêscie pewnie siê nic nie sta³o skoro jest OK.
Zalecaj± wymianê swiec na zimnym silniku bo metale puchn± pod wp³ywem temperatury i mo¿na wykrêciæ ¶wiece razem z gniazdem
We¿ klucz do ¶wiec i w lewo wykrecone a po tem w prawo przykrecone ca³a filozofia
Pamietaj aby¶ za mocno nie przykrêca³ Na ¶wiecy jest taka uszczelka metalowa i ona pod czas przykrêcania sie zgniata.
Wszystkie czynno¶ci wykonuj na zimnym silniku.

A jak wymienie swiece i kable na goracym silniku to sie cos stanie? bo niestety wymienilem na goracym silniku przed chwila i nie wiem czy zle czasem nie zrobilem ze wymienilem na goracym a nie na zimnym. ?
Mog³e¶ siê poparzyæ
No ju¿ wymieni³e¶ i naszczêscie pewnie siê nic nie sta³o skoro jest OK.
Zalecaj± wymianê swiec na zimnym silniku bo metale puchn± pod wp³ywem temperatury i mo¿na wykrêciæ ¶wiece razem z gniazdem

A co sie dzieje bo nadal mam problem otoz wymienilem swiece i kable i na zimnym silniku jak go zapalam na luzie i daje deliktanie gazu to tak jakby chcial zgasnac a na goracym jest ok
We¿ klucz do ¶wiec i w lewo wykrecone a po tem w prawo przykrecone ca³a filozofia
Pamietaj aby¶ za mocno nie przykrêca³ Na ¶wiecy jest taka uszczelka metalowa i ona pod czas przykrêcania sie zgniata.
Wszystkie czynno¶ci wykonuj na zimnym silniku.

A jak wymienie swiece i kable na goracym silniku to sie cos stanie? bo niestety wymienilem na goracym silniku przed chwila i nie wiem czy zle czasem nie zrobilem ze wymienilem na goracym a nie na zimnym. ?

¶wiece wymienia siê na zimnym silniku, ¿eby zminimalizowaæ ryzyko ukrêcenia ¶wiecy. chodzi o to, ze rozgrzany metal (a gwint ¶wiecy jest bardzo rozgrzany) sie rozszerza, a tym samym mocniej klinuje siê w gwincie w g³owicy. odkrêcenie takiej ¶wiecy jest po prostu bardziej (du¿o bardziej) ryzykowne. je¶li uda³o ci siê wykrêciæ ¶wiece na gor±cym silniku, to najprawdopodbniej gwint ¶wiec zosta³ wcze¶niej nasmarowany smarem miedziowm, który jest odpornyna wysoka temperaturê i minimalizuje zapiekanie siê gwintów. je¶li podczas tej wymiany ¶wiec nie urwa³e¶ i nie ukrêci³e¶ ¿adnej ¶wiecy, to wszystko w porz±dku, nic nie zepsu³e¶. jednak na twoim miejscu nigdy wiêcej nie wykrêca³bym ¶wiec na gor±cym silniku. aha - nie wkrêcaj ¶wiec na si³ê, tak z wyczuciem, dokrêcasz a¿ masz wyczuwalny opór. jesli dokrêcisz za mocno, gwint ¶wiecy mo¿e siê zapiec i wtedy nawet na zimnym silniku mo¿es mieæ problem. odkrêca³em tak kiedy¶ ¶wiece w matizie mojego ojca - przed³u¿ka (rurka) i m³otek, sam± rêk± nie da³o rady. spoci³em siê...
A co sie dzieje bo nadal mam problem otoz wymienilem swiece i kable i na zimnym silniku jak go zapalam na luzie i daje deliktanie gazu to tak jakby chcial zgasnac a na goracym jest ok
A co sie dzieje bo nadal mam problem otoz wymienilem swiece i kable i na zimnym silniku jak go zapalam na luzie i daje deliktanie gazu to tak jakby chcial zgasnac a na goracym jest ok

je¶li wolne obroty masz w porz±dku, to trzeba wyczy¶ciæ lub za¶lepiæ zawór egr (zawó recyrkulacji spalin)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •