ďťż

Graczem będąc…

Witam

Mam następujący problem z Lanosem 1,5 100KM SOHC 1998r. Kupiłem samochód, przyjechałem do domu, a następnego dnia nie mogłem odpalić samochód na gazie, pomyślałem że nie ma gazu. Przełączyłem na benzynę i pojechałem zatankować gaz na stację. Okazało się, że weszło do tylko 21l, podczas gdy butla ma nominalnie 44l. Ponieważ zastanowiło mnie, co się dzieje z instalacją pojechałem na kontrolę do gazowników. Coś mi pogrzebami, przy reduktorze i sondzie Lamba i stwierdzili, że reduktor jest do wymiany. Niestety od tego momentu samochód przestał mi dobrze pracować na benzynie. Jak go zapalam po nocy to pali dopiero za którymś razem, a jak już zapali to pochodzi przez kilka sekund na obrotach ok. 1000 i gaśnie. Próbowałem zostawić samochód na całą noc z wyłączonym akumulatorem, a później zaprogramować mu wolne obroty, jednak nic nie pomaga. Dzisiaj znalazłem dziurę w wężu, który biegnie od rury łączącej filtr powietrza z silniczkiem krokowym (nie w tym jest dziura) do głowicy. Z braku odpowiedniego zamiennika zrobiłem połączenie ala McGyver za pomoca węża ogrodowego i odpowiedniej przejściówki. Wszystko poskręcałem za pomocą opasek, żeby było szczelnie. Następnie wyzerowałem komputer przez wyjęcie bezpiecznika F5 w skrzynce w kabinie, ale to niestety nie pomogło. Jak mi samochód gaśnie zapala się kontrolka Check. Próbowałem odczytać kod błędu, który komputer zapamiętuje, ale niestety po zwarciu styków A i B przez cały czas generuje mi kod 12. Sprawdzanie kodów wykonuje przy wyłączonym silniku i kluczykiem w stacyjce w położeniu ON. Przed regulacją gazu wymieniłem filtr powietrza. Samochód jeżeli uda się utrzymać uruchomiony na tyle długo, żeby przegazować do obrotów ok 2000 wówczas przełącza się na gaz i można spokojnie jeździć. Na gazie chodzi jak należy. Chciałbym jednak, żeby jazda na benzynie była również możliwa. Samochód mam zatankowany benzyną do ok. 3/4 baku.

Czy ktoś spotkał się z taką usterką? Bardzo Proszę o Pomoc.

// Pamietaj o tagach, pkt. 1 regulaminu
Bradley


Jak mi samochód gaśnie zapala się kontrolka Check. Próbowałem odczytać kod błędu, który komputer zapamiętuje, ale niestety po zwarciu styków A i B przez cały czas generuje mi kod 12.
Blad musi zostac zapamietany... Nagraj film.

Pojechalbym do tych cud specow od gazu i powiedzial, ze moze i naprawili instalacje gazowa ale spartolili sprawe z jazda na benzynie. Troche to dziwne, ze przed wizyta u nich na benzynie wszystko ladnie chodzilo i nagle po wyjezdzie przestaje. Nagrzebali i zapomnieli czegos podlaczyc lub zastosowali gdzies druciarski patent...
Problem w tym, że nie naprawili, skasowali mnie tylko za tą niby naprawę. Pojechałem do innego gazownika, którego zachwalał mi kolega blacharz. Przedstawiłem mu całą sprawę. On podpiął się do komputera i stwierdził, że praktycznie nie pracuje reduktor, ale to w żaden sposób nie powinno wpływać na prace obwodu zasilania benzyną. Obecnie czekam na zestaw naprawczy. Jak mi przyjdzie to gość mi ma to zrobić jak należy.

Czytałem trochę książkę do Lanosa i tam znalazłem, że ten kod 12 to kod generowany przez czujnik wału korbowego CPS i że on steruje również pracą pompy paliwowej. Zakładam, że jak te paproki coś robiły przy instalacji to mogli odłączyć lub poruszać ten czujnik i teraz on nie zawsze styka. Mam jednak problem ze znalezieniem go. Czy ktoś wie gdzie on może być usytuowany?

Zapomniałem napisać na początku, sprawdziłem świecę, są czyste i różowe, palą równo, a jak silnik się rozgrzeje to można jechać na benzynie, ale nie zawsze idzie równo.

Czy podłączenie do komputera diagnostycznego może dać odpowiedź co się dzieje z samochodem?
Czytałem trochę książkę do Lanosa i tam znalazłem, że ten kod 12 to kod generowany przez czujnik wału korbowego CPS i że on steruje również pracą pompy paliwowej. Zakładam, że jak te paproki coś robiły przy instalacji to mogli odłączyć lub poruszać ten czujnik i teraz on nie zawsze styka. Mam jednak problem ze znalezieniem go. Czy ktoś wie gdzie on może być usytuowany?

Podczas odczytywania błędów kod 12 zawsze jest wyświetlany, nawet gdy nie ma żadnych zarejestrowanych błędów. Jest to proste - podczas postoju, gdy silnik nie pracuje, wał korbowy się nie obraca, więc wtedy czujnik nie rejestruje obrotów co powoduje wyświetlanie kodu "błędu" 12


Zdaje sobie z tego sprawę, ale on mi sygnalizuje tylko taki błąd. Czy odczyt błędów lepiej wykonywać na pracującym silniku? Czy można w ten sposób robić?
hammer, odczytujesz na wylaczonym. Dodatkowo wlacza sie wentylator chlodnicy. A co do bledu to nie jest przypadkiem tak, ze kiedy silnik zgasnie to swieca sie kontrolki od oleju, akumulatora, airbagu i check? Bo w tym przypadku nie ma bledu, tak po prostu jest. Blad by byl gdyby check wyskoczyl na pracujacym silniku, no i oczywiscie zostaje on w pamieci do momentu skasowania bledow.
Masz absolutną rację. Wentylator chłodnicy włącza się. Check nie pojawia mi się jak pracuje silnik, dopiero jak zdechnie (obroty po kilku sek. spadną do zera). Z tego wynika, że czujniki nie rejestrują żadnego nieprawidłowego działania. Co wiec może być przyczyną?
Co wiec może być przyczyną?
Gazownicy

Niestety na odleglosc nie da sie zbadac samochodu. Skoro chodzi na LPG dobrze to odrzucam problemy z zaplonem. Zostaja takie rzeczy jak: pompa paliwa, filtr paliwa, silniczek krokowy, wtryski, wszystko co zwiazane z benzyna. Warto jeszcze raz popatrzec na to.
wymontuj pompe i podłącz do niej zasilanie i zobacz jakie daje ciśnienie powinno z niej siknąć na pare metrów
ja miałem podobny problem wymieniłem pompe paliwa bo pewno zapominałeś dolać swierzej benz oraz uzupełnienie stanu co jakiś czas bo pompka paliwa chodzi non stop po założeniu nowej dolałem do paliwa środku na przeczyszczenie wtrysków bo gaz powoduje osiadanie sie nalotu na wtryskach co po jakimś czasie może doprowadzić do ich zgonu i jak narazie pali jak nowy ..pozdraiwam ...
Mam jeszcze jedną prośbę w związku z tym problemem. Proszę o rozpisanie w jaki sposób mają być podłączone kable wysokiego napięcia, bo podejrzewam że są źle zamontowane. Proszę o rozpiskę w notacji cylinder - cewka zapłonowa np. 1 - 1; 2 - 4; 3 - 2; 4 - 3.

Z góry dziękuję za pomoc
sorki ze tak późno pisze :
Ja mam tak jeden z cewki czyli patrząc od góry
1-1
2-4
3-2
4-3
oczywiście podaje dla silnika 1.4 8v bo taki posiadam pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedź. Jednak dobrze odcyfrowałem rycinę w książce do Lanosa. Właśnie tak ustawiłem kable. Dziękuję za potwierdzenie.

[ Dodano: 2008-09-30, 20:16 ]
Wreście udało mi się usunąć tą usterkę, przynajmniej na razie. Okazało się, że były zamienione dwa przewody wysokiego napięcia. Podłączyłem zgodnie z książką i zweryfikował mi ten układ jeden kolega z forum. To jednak nie wszystko. Definitywnie problem został usunięty (na razie) przez wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy. Jednocześnie pojawił się kolejny problem tym razem z LPG, ale to na innym dziale.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •