ďťż

Graczem będąc…

Witam,

mam lanosa 1,4 SOHC bez gazu. Od pewnego czasu były problemy z odpaleniem samochodu, ale po jakimś czasie odpalał. Teraz od kilku dni nie odpala, tzn kręci jak by chciał dpalić. Wymieniłem kable WN, świece, wstawiłem nawet nową cewkę zapłonową (miał odcięcie zapłonu przy cewce ale zostało usunięte a kabel zlutowany), nowy filtr paliwa, pompa paliwa działa (przynajmniej słychać przy włączeniu zapłonu), dioda od immo gaśnie po przekręceniu kluczyka, alarmu nie ma, kontrolka od usterki silnika nie paliła się nigdy po uruchomieniu. Pokazuje dwa błędy nr 53 (moduł ECM usterka w układzie immobilizera) i 63 (styk B modułu ECM zwarcie do masy). Kablami od immo ruszałem, dociskałem, odłączałem akumuluator i NIC. Nic nie skutkuje.

Może macie jakieś inne sugestie?


a z po pychu zapala
Cytat: a z po pychu zapala

I rozrząd przeskakuje.

ECM powiedziało bye bye...
e tam wcale nie .


dwa błędy nr 53 (moduł ECM usterka w układzie immobilizera) i 63 (styk B modułu ECM zwarcie do masy)

To dobrze nie wróży. A skoro nie to podaj inne powody a nie tylko mi zaprzeczasz
Jak coś to mam ECMki . no a swoją drogą sprawdź czy z ecma już nic nie będzie (może jakiś znajomy ma lanka 1,4 ).
Błąd 53 i 63 absolutnie nie pozwala na stwierdzenie iż ECM należy wymienić . Fakt że słychać pompę nie znaczy jeszcze że układ paliwowy jest w 100 % sprawny . Poza tym przyczyna może leżeć gdzie indziej . [ np. lużne piny złącz , braki mas ,
A skoro nie to podaj inne powody a nie tylko mi zaprzeczasz jeżeli odpali z zaciągu a z rozrusznika nie to brak prądu i kostaka stacyjki do wymiany
Rozrusznik kręci więc niema sensu odpalać z popychu.
Czytam posty i za glowe sie lapie ;/
Chyba zaczne rozwazac wlepianie OSTow za pisanie bzdur w technicznych, tylko po to, zeby pisac, bo widze ze ostatnio czesto sie to dzieje u niektorych osob ;/

[ Dodano: 2010-02-16, 22:49 ]
Autora prosze o uzupelnienie profilu.
Cytat: Czytam posty i za glowe sie lapie ;/
Chyba zaczne rozwazac wlepianie OSTow za [pisanie bzdur w technicznych, tylko po to, zeby pisac, bo widze ze ostatnio czest sie to dzieje u niektorych osob ;/

Już dawno powinna być wprowadzona taka zasada

Sorrki za OT.
Dzisiaj postanowiłem odkręcić fotel i dostać się do ECM, aby jutro posprawdzać napięcia i kostki. Z ciekawości przekręciłem zapłon i..... odpalił
Zanim odpaliłem poruszałem komputerem aby zajrzeć głębiej pod wykładzinę i poskutkowało. Komputer i immo więć odpadają, pozostaje pewnie jakiś tajemniczy wyciek prądu. Ciekawe czy jutro odpali? Spostrzegłem także, że przed uruchomieniem pompa załącza się na jakieś 3 sek., a wcześniej gdy niechciał odpalić bardzo krótko jakieś 1.5 sek., a czasem wogóle. Hm... może to jest jakiś trop? Zobaczę jutro.

[ Dodano: 2010-02-19, 20:17 ]
A wczoraj przeczyściłem i potraktowałem WD-40 kabel od masy w komorze silnika.

[ Dodano: 2010-02-20, 18:40 ]
Rano odpalił i po południu też.
W dniu dzisiejszym znowu odmówił współpracy , ale w akcie desperacji włozyłem rękę pod fotel aby docisnąć wtyczki ECM i odpalił . To chyba namierzyłem przyczynę.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •