ďťż

Graczem będąc…

Witam. Mamam Lanosika 1.6 16 gaz/benzyna od pewnego momentu mam dziwny problem. Autko odpala oki na luzie benzynka działa bez problemów ale jak chciałbym pojechać to szarpie lub nie ma mocy. Po przełączeniu na gaz wszystko jest normalnie. Prosze o pomoc tak aby mechanicy nie zakasowali mnie na duzą kasę. Dodam że świece i przewody WN oki


Spróbuj na początek zresetować ECM - tutaj jest info. Jeżeli po zresetowaniu ECM (dla pewności wyjmij bezpiecznik na ok. 30 minut) i po zaprogramowaniu obrotów, samochód odpali i będzie jechał na benzynie bez szarpania, to będzie to oznaczało, że winna jest zła emulacja sondy lambda na gazie. Jeżeli reset nie pomoże, to będzie trzeba pomyśleć np. o przeczyszczeniu wtryskiwaczy benzyny...
Witam
Niestety reset nie pomógł . Gości który zkładał mi gaz podpowiedział mi że albo uszkodzona jest pompa lub nie ma dobrego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jak mozmna sprwdzić co jest grane. Prosze o pomoc.
Witam
Niestety reset nie pomógł . Gości który zkładał mi gaz podpowiedział mi że albo uszkodzona jest pompa lub nie ma dobrego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jak mozmna sprwdzić co jest grane. Prosze o pomoc.

Ciśnienie podawane przez pompę można sprawdzić chociażby za pomocą manometru... mechanik powinien o tym wiedzieć...


Witam!
Mam dokładnie ten sam problem z jazda na Pb.
I gazownik wciska mi ten sam kit!
Ja już ku#$% nie wiem co robić...
Resety i inne tego typu zabiegi nie pomagają, a jeśli już to na dzień.
Za jakiś tydzień jadę na pomiar ciśnienia w układzie paliwowym, jak wyjdzie na to że jest OK to powiem gazownikowi że ma coś z tym zrobić, jeśli nie da rady niech to wyciąga i oddaje kase!
Nadmienię jeszcze że problemy z jazdą na benzynie zaczęły się z dniem założenia instalacji gazowej.

lanos 1.6 16V, parownik tomasetto i emulator BINGO-M

Jeśli ktoś ma pojęcie to proszę pisać. Dzięki
Koledzy sobie może filterki paliwka wymienią, a na dodatek starajcie sie utrzymywać przynajmniej 1/4 paliwa w baku i nie wysysać do rezerwy, na dnie baku nurkuje wiele dziadostwa i czasem jest zasysane co powoduje zatwardzenie w przewodach
Dodam tylko że często i gęsto przyczyną niemożności odpalenia silnika na Pb [ szczególnie zimnego ] jest niewłaściwa praca układu LPG. [ zła konfiguracja układu , niewłaściwa emulacja sondy ] A powodem tego są niedopuszczalne wartości bloku uczenia i bloku pamięci ECM - u . Powyższe tylko przy założeniu że układ paliwowy oraz zapłonowy są w pełni sprawne.
Witam wszystkich
Bardzo dziekuję za wsparcie. Filerek palwa był wymieniany jakiś 20 tys temu dodatkowo nigdy nie mam mniej niz 1/4 baku i co jakis czas dolewam STP do czyszczenia układu paliwowego.

Dzisiaj wpiołem spinac i wyskoczył mi błąd 25 czyli Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza
CZY TO MOŻE BYĆ POWODEM TAKIEGO ZACHOWANIA SILNIKA ?

JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ ZA WSPARCIE NA FORUM. NA INNYCH PODOBNYCH STORNACH TO NA POMOC TRZEBA CZEKAC WIEKI.
Czujnik powietrza dolotowego jest umieszczony w dolnej części rury pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą (bliżej filtra). Dane wysyłane z czujnika mogą powodować takie zachowanie, bo czujnik wysyłając do ECU info o bardzo niskiej temp na zewnątrz powoduje, że ECM wzbogaca mocno mieszankę. Jeżeli faktyczna temp jest dużo wyższa, to mieszanka może być za bogata i ECM głupieje...
Spróbuj odłączyć od czujnika przewód, przeczyścić styki i podłączyć jeszcze raz... niestety te czujniki są dość delikatne i jeżeli zdarzały się Tobie strzały na lpg, może się zdarzyć, że czujnik uległ uszkodzeniu.
Druga opcja jest taka, że gazownicy przy montażu namieszali z kabelkami...

Na poniższej fotce czujniki zaznaczyłem na czerwono.

Witam
Autko naprawione bardzo dziękuję za pomoc. Sam bym nie zrobił pewnie nic gdyby nie wasza pomoc. Pojechałem do mechanika zapytać o cenę takiej naprawy. Chciałem aby wyczyścił wtryski i przepustnice i wymienił czujnik. Gość zawołał 300 zł a więc jak dla mnie troszke za dużo. Pogrzebałem na forum i znalazłem instrukcje jak robic to samemu. Wymontowałem przepustnice wrtryski wyczyściłem, wymnieniłem czujnik i filtr paliwa. Poskładałem do kupy i działa jak trzeba. jeszcze raz dzięki za wsparcie i rady, mam nadzieje że ja też będę mógł komuś coś doradzić. Pozdr Zbyszek
Mógłbyś dokładniej opisać co zrobiłeś i gdzie znalazłeś info jak to zrobić? Mam to samo, rano odpala ok, na wolnych chodzi dobrze a przy dodaniu gazu przytyka się albo muli. Wszystko wraca do normy po przejechaniu około 1 km lub jak się przełączy na gaz. Z góry dziękuję.
Napisz mi jakiś adres poczty to wyślę Ci całą inrtukcję jak to zrobic krok po kroku ze zdjęciami. Ja oprócz tego co jest tam opisane wymieniłem filtr paliwa i czujnik temp. powietrza oraz dokładnie spryskałem Wd 40 wszystkie styki od wtrysków i tego czujnika. Ten opis znalazłem gzies na forum ale niestety nie pamiętam gdzie na szczęście zapisałem go sobie na dysku a wię mogę go przesłać dalej. Robota jest dość prosta instrukcja napisana jest tak że każdy sobie poradzi.

[ Dodano: 2008-10-29, 07:36 ]
http://adamv0.republika.p...ica-wtryski.pdf

To jest skrót do opisu czyszczenia wtrysków , przepustnicy i krokowego[img]http://adamv0.republika.pl/Przepustnica-wtryski.pdf

Nie wiem jak zrobić aby automatycznie przenosił na stronę ale chyba sobie poradzicie
Witam
u mnie tez zaczeła sie zapalac kontrolka check
a mianowicie jak ruszam z miejsca i jak juz zmieniam bieg z 1 na 2 to własnie wtedy sie swieci przez pewien czas (czas ten jes rozny) jak juz sie rozpedzi to gasnie nawet wtedy gdy zwolnie tak ze zredukuje bieg na 2 to wszystko jest OK
odczytałem ze jest to bład 25 i co dalej ???????
dodam jeszcze ze jakis czas temu wymieniłem sobie przewód dolotu powietrza z czujnikiem i wszystko było przez pewien czas było OK
jedynie Lani na benzynie stał sie jakby nerwowy i momentami szarpał
jesli ktos cos wie co moze byc tego powodem
to z góry dziekuje
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •