Graczem będąc…
Witam wszystkich po raz pierwszy - szuka³em podobnego problemu jednak nie znalaz³em (a mo¿e s³abo szuka³em) wiêc opisuje problem.
Sprawa wygl±da tak.
w sobotê wracaj±c do domu lanos [1.5 16v] zgas³... pocz±tkowo my¶la³em ze powodem jest brak paliwa (tak wiem ¿e nie mo¿na wysuszyæ baku gdy¿ jest to bardzo nie zdrowe ale w³a¶nie jecha³em na stacje na reszce rezerwy) Jednak po dolaniu dalej nie odpala. tzn odpala lecz po kilku sekundach d³awi sie i ga¶nie. W pierwszej chwili my¶la³em ¿e mo¿e pompa zatar³a sie gdy¿ poci±g³a powietrze. Ale po wymianie pompy (po¿yczona na chwile ze sklepu z u¿ywkami) dalej nie odpala. Cewka daje iskrê, przewody WN by³y wymieniane pó³ roku temu, w grudniu czyszczone by³y wtryski gdy¿ auto d³awi³o sie po dodaniu gazu i wtedy ponoæ wymienione by³y równie¿ ¶wiece (jednak tego pewny nie jestem gdy¿ nie robi³em tego osobi¶cie tylko mechanik powiedzia³ ze wymieni³). Nie mam pomys³u co mo¿e byæ powodem ¿e nie chce paliæ?
Z góry wielkie dziêki ze wszelkie rady.
Mo¿e jednak pompa, z uzywk± mo¿e byæ ró¿nie.
Pompa w³a¶nie chyba nie. Chyba .... Ta któr± mam teraz by³a kupowana w grudniu (sam wk³ad, pan mechanik twierdzi³ ¿e to na pewno ona jednak okaza³o siê ze wtryski) mo¿e teraz jest podobnie? My¶licie ¿e mo¿liwe aby po jednym razie (chodzi mi o brak paliwa w baku) znowu zapcha³o wtryski? Aha filtr paliwa te¿ by³ wymieniany w grudniu
Najpierw nale¿y sprawdziæ czy pompa t³oczy paliwo pod odpowiednim ci¶nieniem i czy podaje po listwie na wszystkie wtryskiwacze.
Najpierw nale¿y sprawdziæ czy pompa t³oczy paliwo pod odpowiednim ci¶nieniem i czy podaje po listwie na wszystkie wtryskiwacze.
a jak naj³atwiej sprawdziæ ci¶nienie w warunkach domowych? my¶la³em ta¿ ze byæ mo¿e wtryski sie zapowietrzy³y jednak na listwie nie widzê nigdzie ¿adnego zaworu do odpowietrzenia . A mo¿e co¶ z podci¶nieniem? powoli nie mam ju¿ pomys³ów chyba zostaje tylko warsztat...
a jak naj³atwiej sprawdziæ ci¶nienie w warunkach domowych?
Organoleptycznie zciagasz wê¿yk przy listwie wtryskowej a druga osoba krêci rozrusznikiem. Sika - dobrze, nie sika - ¼le.
Tylko ¿e to powinno siê sprawdzac specjalnym przyrz±dem w warsztacie , chodzi o konkretna warto¶æ ci¶nienia z jaka pompa t³oczy paliwo a nie o to czy wogule t³oczy.
my¶la³em ta¿ ze byæ mo¿e wtryski sie zapowietrzy³y jednak na listwie nie widzê nigdzie ¿adnego zaworu do odpowietrzenia
Wtryski nie moga siê zapowietrzyæ, prêdzej siê spal± lub zatkaj±.
dla potomnych. pompa by³a dobra jednak chyba za du¿o powietrza dosta³o sie do uk³adu. pomog³o odkrêcenie zaworu bezpieczeñstwa i przepchanie paliwa przez ca³y uk³ad (tzn krêcenie do póki nie odpali) tak powiedzia³ znajomy mechanik ze to zrobi³ (na szczê¶cie za darmo)
Ok, to ja siê pod³±cze do tematu bo jak by nie patrzeæ podobne objawy ale przyczyna raczej inna.
Problem wystêpuje od oko³o 4 lat z przerwami, dlaczego tak d³ugo? dlatego, i¿ da siê z tym je¿dziæ. Czasami jednak staje siê to bardzo dokuczliwe.
Po w³o¿eniu kluczyka do stacyjki przekrêcam w pozycjê tu¿ przed zap³onem, w tym momencie s³yszalna jest pompa paliwa. Wszystko niby ok tylko ¿e czasem jest to d³u¿szy d¼wiêk a czasem krótszy i w³a¶nie w tym drugim przypadku (krótki dzwiêk) na 100% silnik nie odpali. Ponowne cofniêcie kluczyka i przekrêcenie jeszcze raz przewa¿nie pomaga jak nie to jeszcze raz.
Co mo¿e byæ przyczyn±
Koñcz±ca siê pompa paliwa - ma jak± wadê lub sie przycina
mia³em podobnie i okaza³o siê, ¿e by³ to immobiliser a raczej styki, które nie ³±czy³y i po wyczyszczeniu oraz nasmarowaniu specjalnym p³ynem wszystko wróci³o do porz±dku
Mirek móg³by¶ sprecyzowaæ o jakie styki chodzi i gdzie siê mo¿na do nich dostaæ?
od¶werzam po 2 miesi±cach bo problem niestety wci±¿ aktualny
czy kto¶ wie mo¿e co zrobiæ z tym immobiliser'em?
immo.
1. odkrêcasz os³onê kolumny kierowicy.
2. ¶ci±gasz immo z zaczepu (czarne plastikowe pude³ko wielko¶ci paczki fajek)
3. roz³±czasz immo i psikasz na styki (wd40 lub ¶rodek do z³±czy)
4. psikasz na kluczyk i kilkukrotnie wk³adasz go do stacyjki, aby przeczy¶ciæ w ten sposób tak¿e stacyjkê.
5. spinasz kable, zak³adasz immo na zaczep, sprawdzasz czy teraz dzia³a, przykrêcasz obudowê kolumny kierowniczej.
wielkie thx
jak bede mieæ chwilkê zabiorê siê za to i dam znaæ czy pomog³o