Graczem będąc…
Witam,
Mam lanosa 1,5 + LPG i dzisiaj przesta³ odpalaæ - krêci krêci i nic. Sprawdzi³em pompê paliwa - nie ma napiêcia na pompie ( jak j± wyjmê i zepnê na krótko to dzia³a ) bezpiecznik i przeka¼nik paliwa s± OK. Ma Kto¶ jaki¶ pomys³ proszê o pomoc
Pozdrawiam
A sk±d wiesz,¿e przeka¿nik masz dobry.¯e pstryka,to nie znaczy,¿e dobry.
Mam podobny problem jak maacieej tyle tylko ¿e pompa "dzia³a", paliwo przelatuje przez filtr ale nie mogê odpaliæ. Po przekrêceniu kluczykiem odpala ale od razu ga¶nie. Dodam ¿e pompa jest nowa - zamiennik (mia³em tak± wcze¶niej i dzia³a³a dobrze). Nie wiem czy ci¶nienie paliwa jest za ma³e czy mo¿e to wina czego¶ innego. Je¶li kto¶ ma jakie¶ sugestie proszê o odpowied¼ i ewentualnie opis czynno¶ci.
OK. Ma Kto¶ jaki¶ pomys³ proszê o pomoc
Tak dla pewno¶ci - czy jak przekrêcasz kluczyk w stacyjce, to ga¶nie dioda immobilizera??
a czy awaryjnie mo¿esz odpaliæ na gazie, U mnie podobne rzeczy dziej± siê po awarii immobilajzera który da³o siê naprawiæ (chyba czê¶ciowo) .Przed napraw± nie by³o ani gazu ani benzyny.Teraz na gazie nie ma problemów. Temat umie¶ci³em na forum ale narazie 0 odpowiedzi. Jako ciekawostka -dioda ¶wieci a po w³±czeniu zap³onu gas³a zarówno przy zepsutym jak i naprawionym immo.
Immo dzia³a poprawnie. Gaz mój jest stary i nie ma awaryjnego odpalania ale jak na krótko zepnê gaz to odpala. Ma Kto¶ jeszcze jakie¶ pomys³y Panowie
sk±d ta pewno¶c ¿e immobilajzer jest dobry je¶li nie odpala na beznynie i nie ma pr±du na pompie paliwa. Przecie¿ g³ownym zadaniem immo jest odcinaniie paliwa. A przeka¿nik pompy mo¿na sprawdziæ zamieniaj±c z innym ze skrzynki w komorze silnika np. od podnoszenia szyb. Je¶li bêdzie dobry to napewno co¶ z immmo. Immobilalzer nie dotyczy gazu!!!
pzrekaznik pompy tak ju¿ sprawdza³em a dioda immo ga¶nie po przekrêceniu zap³onu
Kolego ja mia³em taki sam problem w tamtym roku je¼d¿³em z nim od mechanika do mechanika wymieniali pompê sprawdzali komputer,mobilajzer,a¿ w koñcu po dwuch tygodniach ró¿nych prób zcholowa³em go do serwisu w Tychach i okaza³o siê ¿e jest przerwa na kabelku .Pod siedzeniem pasa¿era pod wyk³adzn± jes wi±zka i kostka z kablami sprawd¼ czy nie jest za¶niedzia³a .Wed³ug tego co piszesz to usterki s± identyczne.Pozdrawiam
Dziwna sprawa - dzisiaj rano zasilanie pompy ju¿ by³o :/ wie Kto¶ jak to wyt³umaczyæ ? Stef - mo¿esz mieæ racjê w chwili wolnego sprawdzê to mam nadziejê, ¿e znajdê wi±zkê mam lanosa dopiero od kilku dni i go poznajê Pzdr
jak ju¿ sprawdzisz tê kostkê i nic siê nie zmieni to sprawd¼ jaki b³±d pokazuje komputer samochodowy. Od tego zreszt± trzeba by³o zacz±æ.
Co ciekawe komputer nie sygnalizuje ¿adnego b³êdu
dziwne - a styki zwar³e¶? Zawsze pokazuje b³±d 12 - a w przypadku pompy 53 (immo), 29 lub 32 (przeka¼nik pompy paliwa)
Tak - pokazywa³ tylko b³±d 12
[ Dodano: 2008-05-19, 12:51 ]
Dzisiaj by³em u mechanika i powiedzia³, ¿e najprawdopodobniej zwiesi³a siê wtedy pompa paliwa - podobno to siê zdarza. Spotka³ siê Kto¶ z Was z tzw. zawieszeniem pompy ? podobno to ju¿ s± objawy padania pompy
ale czy odwiesi³ pompê i problem zosta³ rozwi±zany?
Pompa hmm sama siê odwiesi³a nastêpnego dnia i narazie od niedzieli odpala i je¼dzi
No to znowu nie chce odpaliæ - chyba jutro bêdzie trzeba kupiæ pompê :/
My¶la³em, ¿e mam problem z pomp± paliwa ( nie gada³a ) wymieni³em j± i jest dalej to samo. Z braku narzêdzi pod³±czy³em diodê na koniec pompy napiêcie jest, ale jak pod³±czê ¿arówkê to ju¿ nie ma ( chyba, ¿e jakim¶ cudem 1 na 100 prób zapalenia jest ok - wtedy ¿arówka odrazu ¶wieci ). Pod³±cza³em tak samo ¿arówkê zamiast przeka¼nika - widaæ, ¿e jest spadek napiêcia i to bardzo du¿y. Nie wiem, czy to ma znaczenie ale chyba te¿ mam zaniki napiêcia nieraz na radiu. Proszê pomó¿cie we wtorek muszê samochodem jechaæ na szkolenie :/
nie doczekalem sie wiec ¿egnam
Obserwujê z zainteresowaniem twoje zmagania z pomp±. U mnie wystêpuj± prawie identyczne objawy, z tym ¿e na pocz±tku komputer wyra¼nie sygnalizowa³ b³±d nr 53. Utwierdzi³ mnie zreszt± w tym przekonaniu diagnosta od immo stwierdzaj±c ¿e immolbilizer ma niew³a¶ciwe napiêcia na poszczególnych wyj¶ciach co wskazuje na jego rych³y koniec. Moje starania posz³y w 2 kierunkach - wy³±czenia lub neutralizacji immo oraz dok³adnego sprawdzenia uĸ³adu paliwowego wraz z pomp±. Kierunek na immobilajzer okaza³ si ê zdecydowanie fa³szywy- fabrycznego immo nie da siê ani naprawiæ ani zneutralizowaæ rodzajem emulatora którego konstrukcje siê rozwijaj± ale na razie s± b. prymitywne. Mo¿na wymieniæ ale jest to operacja o koszcie przekraczaj±cym 1000 z³. Napisa³em to dlatego aby¶ nie da³ siê wpu¶ciæ na uszkodzenie immo. Natomiast sprawdzenie uk³adu paliwowego by³o w³a¶ciwe. Pompa paliwa je¶li dostaje pr±d to musi pracowaæ. Tam nie ma ¿adnej elektroniki. Mo¿e siê zatrzeæ i spaliæ ale nie zawiesiæ. U siebie jestem pewien ¿e przewody i fiiltr nie s± zatkane a pompa jak dostaje pr±d to pracuje tak ¿e strumieñ paliwa tryska ponad 1 m nad poziom listwy z wtryskiwaczami. W tym czasie silnik przez kilka sekund pracuje regularnie, wtryskiwacze te¿ raczej nie s± zatkane. Problem jest w pr±dzie. I to jest na pewno to o czym pisa³ stef. Tylko ¿e to nie mo¿e byæ za¶niedzia³a z³±czka do której id± przewody o zupe³nie innych kolorach ni¿ zasilaj±ce pompê. Chodzi o do¶æ grub± wi±zke przewodów w której s± przewody zasilaj±ce pompê tzn br±zowo bia³y i czarny. Do z³±cza pompy dochodzi jeszcze jeden przewód czarny i miêdzy tymi przewodami pr±d siê "roz³azi i zanika". Pewnie nale¿y rorpruæ tê wi±zkê i wykluczyæ przebicia. Ale to tylko sugestia. Ja z czasem j± rozprujê, na razie je¿dzê wy³±cznie na gazie. Nie widzê powodów do wymiany pompy. B³±d nr 53 ostatnio nie wystêpuje byæ mo¿e z powodu czêstego resetowania komputera - przez od³±czanie akumulatora.
Pod³±cze siê pod temat:
Ju¿ mam powoli dosyæ tego koreañskiego wynalazku... ale do rzeczy...
By³y ostatnio problemy z odpalaniem i ga¶niêciem zap³onu w czasie jazdy... Pompê paliwow± raz by³o s³ychaæ raz nie - mechanik zatem co zrobi³??? Oczywi¶cie wymieni³ pompê paliwow± (sam wk³ad). Odbieram auto i niby ok... po przekrêceniu zap³onu pompa pracuje -g³o¶niej ni¿ stara, ale pracuje. Podczas jazdy nie jest ju¿ tak ciekawie - Lanos d³awi siê, nie ma mocy, nie ci±gnie przy dodawaniu gazu. Zaznaczê, ¿e od kilku dni jezd¿e tylko na benzynie - nie mia³em jak dojechaæ zatankowaæ gaz. Tankujê tylko NoPb 98 - Orlen, Shell lub BP. Auto po drodze zgas³o, przy próbie odpalania rozrusznik ledwo krêci³ - s³ychaæ by³o wyra¼nie spadek mocy akumulatora - dodam, ¿e nigdy nie by³ jeszcze ³adowany - jest na gwarancji. Lanos jako¶ odpali³, na drugi dzieñ znowu do mechanika. Mêczy³ siê ch³op 2 dni io podda³ siê. Wrêczy³ mi drugi komputer,twierdz±c ¿e ze starym co¶ nie tak, ale on nie podejmuje siê wymiany - nie umie go zaprogramowaæ. Dodam, ¿e na³adowa³ akumulator - rozrusznik krêci, posprawdza³ kable, styki doprowadzaj±ce pr±d do pompy, sprawdzi³ przeka¼niki i bezpieczniki i nic...
W aucie przesta³o dzia³aæ sterowanie z pilota centralnym zamkiem i autoalarmem, brak wszystkich ¶wiate³ (z wyj±tkiem d³ugich), po przekrêceniu zap³onu miga dioda od immo. Check nie pokazuje ¿adnego b³êdu (poza 12, czyli 2 d³ugie migniêcia i 1 krótkie)
POMOCY- auto stoi u kolejnego mechanika - co ma go¶c sprawdzæ w pierwszej kolejno¶ci - w Lanosie niez³y ba³agan. Czy samemy mo¿na wymieniæ bez wiêkszego ryzyka komputer - jak go zaprogramowaæ? HELP HELP HELP
Kolejny elektromechanik rozk³ada powoli rêcê. Uda³o mu siê wyeliminowaæ miganie diody immo, sprawdzi³ pompê - dzia³a, sprawdzi³ komputer - sprawny. Twierdzi, ¿e po¶redni± przyczyn± problemów mo¿e byæ niefachowe zainstalowanie autoalarmu - powoduje zwarcia itp. Nie ma ci¶nienia na listwie wtryskiwaczy... odezwijcie siê, bo jestem uziemiony... od tygodnia nie mogê dojechac do domu
Auto naprawione, dziêki za setki podpowiedzi
Poprzedni mechanik ¼le ¿³o¿y³ pompê paliwa, poza tym autoalarm by³ robiony domowymi sposobami i komplikowa³ ¿ycie elektronice.
Jest jeszcze jeden ma³y problem, pompê s³ychaæ po przekrêceniu kluczuka przez jakie¶ 2-3 sek. - i niby wszystko ok, ale po odpaleniu auta s³ychaæ j± równie¿, nawet po prze³±czeniu na gaz. Czujê siê jakbym podcza jazdy mia³ z ty³u w³±czony wentylator :)Podejrzewam, ¿e mechanikowi co¶ umknê³o - podpowiedzcie co- mo¿e jakie¶ odciêcie pompy, wy³±cznik...?
Mój post wywali³o, chyba mia³em jakiego¶ babola z netem, a w³a¶nie to napisa³em - sprawd¼ czy pompa chodzi.
Najlepiej za³ó¿ odciêcie pompy po prze³±czeniu na gaz. Nie powinno byæ z tym problemu i pompa ucichnie.
Jak to zrobiæ??
U mnie siê okaza³o, ¿e mia³em parê zwaræ i to by³o przyczyn± :/ naprawa 190z³ i teraz piêknie odpala
...u mnie ju¿ te¿ piêknie odpala ale co zrobiæ, ¿eby pompa siê wy³±cza³a?
cadd, poszukaj pod has³em "odciêcie pompy paliwa", to by³o ju¿ opisywane. (jeden przeka¼nik i odpowiednie pod³±czenie)
U mnie by³o to samo-pompa nie chodzi,szyby nie steruj± siê,wska¿nik paliwa nie dzia³a,silnik na benzynie nie zapala...na gazie ok....Pod siedzeniem pasa¿era ko³o komputera pod wyk³adzin± znalaz³em zgni³y przewód do masy pod³±czony-urwa³ siê z korozji i brak styku....po dotkniêciu styku objawy ust±pi³y....huuuuuuura!!!!!A to dziêki podpowiedzi kolegi"Stef"
Cieszê siê ¿e mog³em pomóc,sprawd¼ czy nie mia³e¶ wody w progu je¿eli tak to zobacz czy nie pozatyka³y ci siê otwory od do³u w progach,¿eby woda mog³a sp³ywaæ. bo umie jakim¶ sposobem sie dostaje .Pozdrawiam Stef