Graczem będąc…
Witam.W moim Lanosie od jakiegos czasu nie wchodzi 5 bieg za pierwszysm razem-trzeba wycofac i wtedy wchodzi.Mechanik powiedzial ze to nie regulacja itp. tylko ze skrzynia pada i trzeba kupic nowa.Nie dzieje sie to zawsze ale tylko na V biegu , reszta biegow skakuje normalnie Pomocy.
po co temat jak znasz przyczynê?
Bo chcia³ oszczêdziæ na kasie? ...i byæ pewnym, ¿e nowa skrzynia to jedyne rozwi±zanie...
Chocia¿ jak pi±tka nie wchodzi to chyba co¶ jest na rzeczy...
witam. mia³em cos podobnego w swojim lanosie, tylko mi nie wchodzi³a 1, to byc mo¿e jest mechanizm zmiany biegu
Wyreguluj, jest to bardzo proste.
W uproszczeniu to luzujesz obejme na dr±zku zmiany biegów ( pod mask± kawa³ek przed tym jak wchodzi do nadwozia).
Potem w srodku auta sciagasz os³one lewarka i blokujesz lewarek jakims pretem o srednicy ok 5mm w pozycji pomiedzy 1 a 2 biegiem (s± tam 2 otworki ktore sie pokryj± i wtedy wsadzasz np srubokret), zobaczysz to od razu po³apiesz o co chodzi.
Nastepnie udajemy sie pod maske i tam na skrzyni jest mechanizm (wybierak czy jakos tak -taka kopu³ka do ktorej wchodzi drazek zmiany biegow). Patrz±c od przodu auta to z ty³u po prawej na tej kupu³ce jest taki platikowy bolec w³ozony, wyciagasz i wsadzasz tam rowniesz jakis pret fi 5mm (ja uzy³em wiert³a, a i trzeba troszke poruszac mechanizmem zeby pret wskoczy³ g³ebiej i zblokowa³ mechnizm).
Potem dokrecasz obejme ktora luzowa³es na poczatku, i wyjmujesz oba prety,sprawdzasz jak dzia³a. Czasem na mechanizmie wybierania sa duze luzy wiec trzeba powtorzyc operacje ale przed dokreceniem obejmy jeszcze troszke rêk± obrocic we wlasciwa strone tuzprzy obejmie (mechnizmy w srodku i na skrzyni musza byc zablokowane).
Duzo pisania ale raptem pare minut jak ktos ma kanal abo najazd.
Mi nie wchodzi³a wogole dwojka, z jedynka by³y probelmy, mechanizm chodi³ jak w starym jelczu a mechanicy tez za przeproszeniem piepszyli o wymianie skrzyni, a teraz chodzi jak z³oto
Pozdrawiam
Dobra juz wiem .Gazownicy wymieniali mi parownik i dali za dlugi waz od parownika ktory byl bardzo blisko tego chwytaka i blokowal V bieg.Podciagnelem go troche i jest ok.Swoja droga to mechanik gapil sie tam pol godziny i nic nie zauwazyl tylko odrazu tekst " trzeba nowa skrzynie biegow", pewnie najlatwiej w dupie miec klienta i jego pieniadze.Pozdrawiam.
po co temat jak znasz przyczynê? Dobra juz wiem .Gazownicy wymieniali mi parownik i dali za dlugi waz od parownika ktory byl bardzo blisko tego chwytaka i blokowal V bieg.Podciagnelem go troche i jest ok.Swoja droga to mechanik gapil sie tam pol godziny i nic nie zauwazyl tylko odrazu tekst " trzeba nowa skrzynie biegow", pewnie najlatwiej w dupie miec klienta i jego pieniadze.Pozdrawiam. Widzisz ju¿ "po co", ch³optasiu?
Ty zawierzy³e¶ mechanikom na s³owo i wybuli³e¶ 4 kafle do samochodu za 4 kafle...
Po to pytamy siê tu na forum o mo¿liwe przyczyny usterki, aby nie daæ siê wrobiæ w koszty tzw. mechanikom. Przyk³ad kolegi jest tego doskona³ym przyk³adem. Wymieniæ skrzyniê za parê setek, a wystarczy³o podci±gn±æ troszkê jaki¶ przewód...