Graczem bÄdÄ câŚ
Od pewnego czasu niezapala mi sie kontrolka rezerwy,ale wskaźnik chodzi .
Moze ktos mial juz taki problem?
[ Dodano: 2008-01-19, 20:32 ]
Kurcze znalazlem w innym temacie i to chyba bedzie TERMISTOR.
http://allegro.pl/item299...anos_matiz.html
Przed zakupem sprawdź żarówkę
Może pojeździj dłużej to wtedy się zapali...
ale tak na poważnie - rezerwa w Lanosie zapala się bardzo późno, generalnie jak już wskazówka leży na ograniczniku..
Ta rezerwa ostatni raz zaswiecila sie jakies 6 lat temu ,sprawdzalem zarowke i ok.
Nieprzeszkadzalo by mi to ale jesli termistor jest niedrogi to sobie go wymienie,moze ciągle swiecenie w oczy zmobilizuje mnie by tankowac czasem benzyne
Od poczatku, kiedy kupilem lanosa mi sie nie swiecila ta kontrolka, pojechalem na serwis, cos tam posprawdzali i wymienili ten slawny termistor. Przy sprawdzaniu czy wszystko dziala faktycznmie sie zapalila, ale od tego czasu jezdze i jezdze, wskaznik schodzi prawie na koniec czerwonego pola, a wskazowka sie nadal nie pali. W instrukcji pisze ze od zapalenia sie w zbiorniku jest jeszcze 6 litrow...teraz nie wiem czy jeszcze jezdzic, czy jechac na reklamacje, chyba sobie zatankuje 5 pb do karnistra na wszelki wypadek...KIEDY SIE ZAPALE TA KONTROLKA, moze mam cos niezadobrze ze wskaznikiem poziomu paliwa?????????
KIEDY SIE ZAPALE TA KONTROLKA, moze mam cos niezadobrze ze wskaznikiem poziomu paliwa?????????
Termistor niestety jest często psującym się (czy też raczej przepalającym) elementem w Lanosach... już nie raz czytałem, że ktoś wymieniał termistor, a po kilku dniach znowu nie zapalała się kontrolka rezerwy. Tak czy siak, ja osobiście nie ryzykowałbym jeżdżenia na oparach paliwa, chociażby z tego powodu, że pompa paliwa nie lubi pracować przy jego minimalnym stanie. Pompa w pewnym sensie jest chłodzona i "smarowana" przez paliwo w baku, więc już stan poniżej 1/4 zbiornika jest w tej sytuacji niewskazany, nie mówiąc o czerwonym polu czy nawet rezerwie...
Tak czy siak, ja osobiście nie ryzykowałbym jeżdżenia na oparach paliwa, chociażby z tego powodu, że pompa paliwa nie lubi pracować przy jego minimalnym stanie. Pompa w pewnym sensie jest chłodzona i "smarowana" przez paliwo w baku, więc już stan poniżej 1/4 zbiornika jest w tej sytuacji niewskazany, nie mówiąc o czerwonym polu czy nawet rezerwie...
to kiedy sie powinna zapalic kontrolka rezerwy?? nie chce jezdzic do wykonczenia paliwa, a chcialbym miec pewnosc ze nie swieci przed zlozeniem reklamacji w serwisie..
Nie ma reguły... ale ponoć już nawet sporo poniżej czerwonego pola. Jedyna chyba najsensowniejsza opcja w tej sytuacji (jeżeli chcesz to koniecznie sprawdzić), to nalanie 10l benzyny do kanistra, wrzucenie go do bagażnika i jeżdżenie do momentu w którym zapali się kontrolka, bądź zacznie auto przerywać... Jak kontrolka się zapali, to ok, a jak auto zacznie przerywać, to szybko zjechać na pobocze i dolać benzyny. Metoda nie zalecana, w związku z ryzykiem zatarcia pompy, lub jej zapchania syfami z dna baku, ale chyba jedyna możliwa, abyś przekonał się czy kontrolka rezerwy działa.
Ps. ja sam nie wiem czy kontrolka rezerwy u mnie działa , ale staram się po prostu, aby wskazówka benzyny nie zbliżała się do czerwonego pola... Po co pompa paliwa ma cierpieć
chyba tak zrobie, le ostatnim razem jak kupiłem samochod wskazowka byla na granicy czerwonego pola, pojechalem na stacje i zatankowalem do pelna. Wyszlo 41,4 litry, a z tego co czytałem to w baku powinno sie zmiescic 48...troche byloby to nienormalne jakby kontrolka zapalala sie ponizej czerwonej kreski, nienormalne, znaczy inaczej niz do trej pory widzialem...
Cytat z innego forum, w temacie rezerwy w Lanosach:
Cytat: A rezerwa się zapala jak wskazówka już dawno jest praktycznie na samym dole...
Benzyny do fulla powinno wejść ok. 45-48 litrów.
To prawda, pamietam że rezerwa się zapalała gdy wskazówka już się opierała o ogranicznik. Teraz regularnie tankuję więc nie świeci, ale zaciekawiło mnie to że musi być 1/4 baku żeby pompa była smarowana. Faktycznie tak jest? Bo ja tankuję zanim wskazówka opadnie do czerwonego pola, ale to jest poniżej 1/4.
Teraz regularnie tankuję więc nie świeci, ale zaciekawiło mnie to że musi być 1/4 baku żeby pompa była smarowana.
Pompa jest chłodzona paliwem, więc jak stan paliwa jest niski, pompa zaczyna się mocniej grzać. Właściwie, jeżeli ktoś jeździ tylko na benzynie, to zbliżanie się co jakiś czas do czerwonego pola nie ma aż takiego znaczenia. Za to nie jest wskazane regularne wyjeżdżanie paliwa aż do rezerwy...
Z kolei utrzymywanie wyższego poziomu benzyny jest ważniejsze dla tych co użytkują samochody z lpg - są tacy co zaleją 10 litrów benzyny i jeżdżą na tym pół roku, a w tym czasie pompa niestety działa w niezbyt sprzyjających warunkach.
jeżeli ktoś jeździ tylko na benzynie, to zbliżanie się co jakiś czas do czerwonego pola nie ma aż takiego znaczenia. Za to nie jest wskazane regularne wyjeżdżanie paliwa aż do rezerwy...
No to mnie uspokoiłeś Dzięki.
Cytat z innego forum, w temacie rezerwy w Lanosach:
Cytat: A rezerwa się zapala jak wskazówka już dawno jest praktycznie na samym dole...
w takim razie jeszcze chwile pojezdze, ale w razie czego baniaczek w bagazniku jest i jak co to wielka dolewka:D byc moze wogole wyminielem dobra czesc, myslac ze jest cos nie tak
ale w razie czego baniaczek w bagazniku jest
Przygotuj sobie zestaw do przelewania, bo normalnym lekiem nie nalejesz. Kumpel miał lejek z cienkim węzykiem. który wprowadzał we wlew.
mam taki z rurką..w sumie go jeszcze nigdy nie uzywałem, ale jakby co to sobie pomoe PCV-ka bo woze w bagazniku:D
Koledzy wygląda na to, że większość modeli DU ma bardzo nieprecyzyjne wskaźniki paliwa. W moim matizie, nexii mojego taty i służbowych: nubirze I i lanosie, którymi czasem jeżdżę jako pasażer zawsze kontrolka rezerwy zapala się gdy wskazówka już od dawna leży na ograniczniku. Widocznie ten typ tak ma.
W koncu sie zapalil...zydek..(nie obrazajac nikogo)..faktycznie na samym kon iuszku, nawet ponizej poziomu czerwonej kreski..znaczy sie dziala:D