Graczem bÄdÄ câŚ
Od jakiegoś czasu mam problem z nierówną pracą silnika (lub zbyt niskie obroty) na biegu jałowym. Odczuwalne są drgania na kierownicy i karoserii - takie drżenie.
Oczywiście czym większe obciążenie prądu to drgania są bardziej wyczuwalne (np. ogrzewanie tylnej szyby).
Przed chwilą wymieniłem świece i kable. Jest trochę lepiej ale nie wyeliminowało to problemu.
Czy szukać w układzie zapłonowym np. cewka (można ją sprawdzić?)?
A może to coś z sterowaniem komputerka np. czujnik temperatury?
W razie czego, to ktoś ma cewkę do pożyczenia w Łodzi?
Myślę, że na początek warto zacząć od zresetowania ECM i zaprogramowania na nowo obrotów biegu jałowego. Tutaj masz instrukcję jak to zrobić.
Myślę, że na początek warto zacząć od zresetowania ECM i zaprogramowania na nowo obrotów biegu jałowego. Tutaj masz instrukcję jak to zrobić.
Robiłem to wielokrotnie
Może jestem przeczulony i lanosy tak mają, że czuć pracę silnika na kierownicy?
Jak by ktoś z Łodzi chciał zerknąć do mojego laka to zapraszam.
Mi już wyczerpały się wszelkie pomysły.
Zmieniłem nawet 2 poduszki silnika.
a silnik krokowy czysciles?
a silnik krokowy czysciles?
czyściłem
Może jestem przeczulony i lanosy tak mają, że czuć pracę silnika na kierownicy?
Hmm... a masz obrotomierz? Przy jakiej mniej więcej wartości wskazówka pokazuje obroty na biegu jałowym? Możesz zrobić foto, albo filmik? Ew. może warto jeszcze posprawdzać czy nie spadł Tobie któryś z przewodów podciśnieniowych w komorze silnika... ew. sprawdź czy na przepustnicy masz zamontowane te 2 "grzybki" gumowe.
Ps. masz lpg?
Może jestem przeczulony i lanosy tak mają, że czuć pracę silnika na kierownicy?
Hmm... a masz obrotomierz? Przy jakiej mniej więcej wartości wskazówka pokazuje obroty na biegu jałowym? Możesz zrobić foto, albo filmik? Ew. może warto jeszcze posprawdzać czy nie spadł Tobie któryś z przewodów podciśnieniowych w komorze silnika... ew. sprawdź czy na przepustnicy masz zamontowane te 2 "grzybki" gumowe.
Ps. masz lpg?
Mam LPG i na gazie jest to bardziej wyczuwalne.
Niestety nie mam obrotomierza.
Jeżeli te "grzybki" to takie gumowe wężyki to mam je na miejscu.
Muszę zaznaczyć, iż jak jest mokro i zimno to autko pracuje gorzej - drgania są większe.
Jak pisałem świece i kable mam nówki.
a jaki kupiłeś przewody i świece? Ja (i wielu innych) polecam zestaw NGK, bo te niektóre tańsze mogą popsuć się już po kilku dniach, a skoro masz LPG to tym bardziej powinieneś zainwestować w NGK.
Sprawdzałeś błędy? Mi to wygląda na problemy z zapłonem.
a jaki kupiłeś przewody i świece? Ja (i wielu innych) polecam zestaw NGK, bo te niektóre tańsze mogą popsuć się już po kilku dniach, a skoro masz LPG to tym bardziej powinieneś zainwestować w NGK.
Sprawdzałeś błędy? Mi to wygląda na problemy z zapłonem.
tak mam NGK - po wymianie jest lepiej, ale nie tak jak bym chciał
mi też się wydaje, że jest to problem z zapłonem
zauważyłem, że czasami rano jak chcę ruszyć to tak jak by przy pierwszym wciśnięciu gazu auto nie dostawało kopa - takie mam wrażenie, później jest ok....dopóki się nie rozgrzeje i wyłączy ssanie...jak się nagrzeje i stanę na skrzyżowaniu to po pewnej chwili czuć drgania
czasami jak staję na skrzyżowaniu to obroty spadają na chwilkę zbyt nisko i później wskakują wyżej (jest takie chwilowe trrrrr w pracy silnika - obroty w dół i góra)
mam nowy krokowiec i czyściłem tam coś niecoś
dodam, że w czasie jazdy jest ok. przed wymianą świec szarpało przy przyspieszaniu, teraz muszę depnąć do dechy aby szarpło
chętnie sprawdził bym cewkę, ale nie wiem jak
może jeszcze jest coś przed cewką w układzie zapłonowym?
a może to wina któregoś czujnika?
żaden mechanik nie wie co to jest....może trzeba jechać do elektryka?
U mnie to samo i dałem sobie spokój bo to studnia bez dna proponuje się przyzwyczaić bo tez drążyłem i tez kiedyś było ok a teraz nie jest i uważam ze nie ma sensu wnikac te typy aut tak po prostu maja
U mnie to samo i dałem sobie spokój bo to studnia bez dna proponuje się przyzwyczaić bo tez drążyłem i tez kiedyś było ok a teraz nie jest i uważam ze nie ma sensu wnikac te typy aut tak po prostu maja
ja walczę już rok i nic
sprawdzę jeszcze tylko układ zapłonowy w całości, na komputerze żądnych błędów
czyściłem większość styków i nic