Graczem będąc…
Hej!
Zdaje sobie sprawe ¿e temat obrotów by³ maglowany wiele razy ale...
Mianowicie zarówno na benzynie jak i na gazie od czasu do czasu(ostatnio coraz czesciej) po wrzuceniu na luz silnik schodzi³ z obrotów i gas³ .Wola³em jezdzic na beznyzie bo jezeli silnik zgasnie to moge od razu zapalic a gdy gasl na lpg musia³em czekac ok 1min. zeby zapali³(ale tak by³o zawsze a mam lanka 1.5 roku) .mechanik wyczy¶ci³ krokowiec ale to nie pomog³o, nastêpnie wymieni³ kable i ¶wiece...i jak do tej pory przejecha³em po mie¶cie 50 km i ok. ale zau³wa¿y³em co¶ dziwnego-czasem (2moze 3 razy)przy dojezdzaniu do swiate³(wci¶niêciu sprzeg³a) obroty spad³y do zera i momentalnie podnios³y sie do ok800 .A teraz moje pytanie czy to normalne,czy moze jestem przewrazliwiony. a i dodam ¿e jezdzi³em na lpg.
Z góry dziekuje za wszelkie opinnie i rady
Pozdrawiam S.Gravano
P.S Kable mia³y przebicia a swiece by³y ok
przy dojezdzaniu do swiate³(wci¶niêciu sprzeg³a) obroty spad³y do zera i momentalnie podnios³y sie do ok800 .A teraz moje pytanie czy to normalne,czy moze jestem przewrazliwiony
normalne to raczej to nie jest, u mnie w lanku te¿ czasami jest podobnie, mo¿e trzebaby wyregulowaæ gaz
Witam, ja mam podbny objaw w nubirze, tzn raz na jakis czas jak podjezdzam do swiate³ i naciskam sprzeg³o to samochód gasnie. Co prawda dzieje mi sie to chyba tylko na gazie. Kable mam dobre i swiece tez (przynajmniej tak mówi mechanik). Jest to trochê irytuj±ce. Tak naprawde nie wiem co z tym zrobic. Raz po przejechaniu 400 km (jecha³em z gdanska do warszawy) zgas³ mi na jednym skrzyzowaniu. Jak by³em u gazowników to mówili, zebym sie do tego przyzwyczail ale wed³ug mnie to pieprzyli, bo jak instalacja by³a ¶wieza to takie rzeczy sie nie dzia³y.
Hej! okaza³o sie ze nie tylko schodzi z obrotow ale tez gasnie a i problem jest rowniez obecny na pb Macie moze jakis pomysl ja to rozwiazac?
dzwoni³em do mechanika i stierdzi³ ¿e czyszczenie krokowca nie pomog³o i nalezy wstawiæ nowy .... co o tym sadzicie???
Ja te¿ mam podobny problem z moim lanosem 1,5 16 V. Mam od listopada zamontowan± sekwencyjn± instalacjê LPG i tak od miesi±ca zaczyna autem szarpaæ. W szczególno¶ci kiedy obroty s± w okolicach 2000 i z lekko wci¶niêtym gazem. Czasami to zaczyna tak szarpaæ, ¿e nie potrafiê nim ujechaæ. Natomiast je¿eli gaz jest mocniej wci¶niêty i oczywi¶cie wy¿sze obroty to problem znika. Poza tym autem równie¿ szarpie przy zmianie biegów. W szczególno¶ci z drugiego na trzeci. Zadrzy³o mi siê równie¿ kilka razy, ¿e po przejechaniu d³u¿szej trasy autoprzy zatrzymywaniu siê i po wci¶niêciu sprzêg³a po prosu zgas³o. Auto jest po przegl±dzie instalacji LPG - wszystko OK. Podobne szarpanie, tylko troszkê mniejsze jest przy je¼dzie na benzynie. Auto ma wymienione przewody. Po wymianie przewodów by³ moment, ¿e wszystko by³o idealnie, a pó¼niej nagle zaczê³o nim znowu szarpaæ. Czy mo¿e byæ to wina ¶wiec, które wymienia³em w listopadzie - przejechane na tych ¶wiecach jest 12 tys. km. Ma kto¶ mo¿e pomys³ co mo¿e powodowaæ to szarpanie?
Pozdrawiam
basteczek podobno ¶wiece na gazie powinno zmieniaæ sie co 10 ty¶ a tak apropo szarpania kiedy ostatnio zmienia³e¶ filtr powietrza?
Pozdrawiam S. Gravano
Powiem tak, ¿e te¿ tak w Lanosie 1.5 16v mam. Nawt dzi¶ jad±c spada³ z obrotów i gas³. Ale zauwa¿y³em pewn± zale¿no¶æ (przynajmniej u mnie), ¿e jak ju¿ mam na koñcówce gazu (nie wchodzi powy¿ej 4 tys.) to mi ga¶nie jak wcisne sprzeg³o. Nauczy³em siê nim je¼dziæ tak, ¿e sprzêg³o wciskam poni¿ej 2 tys. (okolice 1.5 tys.) i mi nie ga¶nie. A po zatankowaniu gazu problem jakby znika.
mamuth a na benzynie takie same objawy??
Aha. Ja s³ysza³em, ¿e ¶wiece mo¿na zmieniaæ co 20 tys. A filtr powietrza zmienia³em z jakie¶ 15 tys. km temu. By³em na diagnostyce silnika i komputer nic nie wykaza³. Wszystko w porz±dku. A co najgorsze to sam nie wiem co to jest, bo czasami go szarpie, czasami nie. Najgorzej jest na czwartym biegu z lekko wci¶niêtym peda³em gazu, jak obroty wynosz± oko³o 2200. Szarpie nim wtedy niemi³osiernie. Ale te¿ nie zawsze. I jak jest w koñcu z tymi ¶wiecami? Co ile je zmieniaæ, bo sam ju¿ nie wiem? Czasami to co¶ mnie trafia jak nim jade
Po pierwsze zmiana i czê¶ciej tym lepiej. Tylko nie wszystkich staæ, i nic w tym dziwnego. Ale generalnie to tak co 10 k max po 15 k to ja bym olej, ¶wiece, filtry itp rzeczy wymienia³. Silnik bêdzie s³u¿y³ d³u¿ej.
mia³em podobny problem s 1,6 DOHC instalacja Elpigas. Rozwi±za³em problem w sposób (chronologicznie):
- Wymiana ¶wiec + przewodów ( ¶wiece BOSCH do LPG)
- Wymiana silniczka krokowego
- Wymiana sonda-lambda
Jaki¶ miesi±c temu znów zaczê³y "skakaæ" obroty na biegu ja³owym. Po podkrêceniu nieco obrotów ju¿ tak bardzo nie skacz±.
Co jaki¶ czas regulujê gas i przy pustym baku benzyny po zatankowaniu do pe³na dolewam p³ynu wspomagaj±cego (co¶ tam extreme), czy¶ci on przewody i wtryskiwacze.
jakto podkreceniu obrotów to obrotów nie reguluje komputer..
Mam podobny problem... Mam lanosa z instalacj± gazow± i obroty mi szalej± strasznie... objawia siê to w inny sposób ni¿ wcze¶niej opisane... zarówno na benzynie jak i gazie czasem na luzie obroty osi±gaj± 2000 gdzie normalnie powinny wachaæ siê oko³o 1000 ... czyszczenie silnika krokowego nic nie da³o... Kole¶ od diagnostyki powiedzia³ mi ¿e jest to wynikiem b³êdu w algorytmie napisanym do lanosa... nie rozwi±za³em tego problemu ale zaobserwowa³em ¿e gdy obroty szalej± i w³±czy siê klimatyzacjê to obroty troche spadaj±... je¶li kto¶ wie jak ten problem rozwi±zaæ niech pisze... my¶le ¿e wymiana silnika krokowego nic nie da...
zobacz czy nie ³apie lewego powietrza
U mnie prawie przygasa³,ale nie gas³.Wymieni³em odme,bo by³y pêkniêcia ze staro¶ci i jest ok.£apa³ lewe powietrze.
A jak sprawdziæ czy nie ³apie lewego powietrza?
ja mam podobn± uwagê, tyle, ¿e dotycz±c± benzyny. czasami po odpaleniu silnik na 5s wykazuje obroty oko³o 2000, które p³ynnie opadaj± do 1000, a po chwili do 800. po rozgrzaniu problem znika. za bardzi siê tym nie przejmuje, ale spalanie na moje oko jest przynajmniej o 0,5l za du¿e (8,7 l/100).
Wymieni³em filtr powietrza i nic siê nie zmieni³o. Jest jeszcze gorzej jak by³o. W ka¿dym b±d¼ razie ja podejrzewam silniczek krokowy. Jak by³em u eletromechanika to przeczy¶ci³ mi silniczek krokowy i autko chodzi³o super. Nie szarpa³o i dosta³o kopa. Teraz na ni¿szych biegach z delikatnie wci¶niêtym peda³em gazu (obroty oko³o 2200) szarpie autem strasznie. Nie idzie ujechaæ. Podobne szarpania maj± miejsce przy puszczeniu nogi z gazu i przy zmianie biegów. W dodatku auto zrobi³o siê strasznie mulaste - zero przyspieszenia. Tak wiêc wychodzi na to, ¿e bêdzie to silniczek krokowy. Chyba, ¿e kto¶ z was jest innego zdania. Bo olej, ¶wiece i wszystkie filtry s± regularnie wymieniane. OStatnio wymienia³em jeszce przewody. Nic to nie da³o.
Tu w³a¶nie jest dylemat... czy wymieniæ silnik krokowy czy nie... nie jestem pewien czy to co¶ da... mi przeczy¶cili silnik krokowy ujecha³em z 5 km i znowu to samo by³o...
Mo¿e kto¶ mi powiedzieæ wiêcej na temat tego lewego powietrza
Ja tego krokowego nigdy jeszcze nie rusza³em,czemu wszyscy chc± go wymieniaæ.
Ja go nie chce wymieniaæ, no ale je¿eli jest przyczn± szarpania to nie widze przeciwskazañ. Je¿eli nie silniczek krokowy to co to mo¿e byæ? Mo¿e kto¶ mi to powie bo ju¿ sam nie wiem. Sprawdzone s± ¶wiece, kable, wymieniony olej, filtr powietrza a autem dalej szarpie.
Co ma krokowy do szarpania,nic.Pisa³em ju¿ nie raz ¿e tak mia³em i co zrobi³em,ale nikt nie czyta i dalej swoje pytania zadaje.Kazdy ma te same usterki wczesniej,czy pó¿niej.Starczy poszukaæ.Nie wypowiadam siê jak czego¶ nie naprawia³em,lub nie wiem.Tyle.
mam lanosa 1,5 16v. Jakie¶ 2 lata temu szarpa³ mi, co szczególnie by³o czuæ na trzecim biegu. Mechanik wówczas przeczy¶ci³ mi silnik krokowy i to za³atwi³o sprawê. Od tygodnia znowu zaczyna mi nierówno ci±gn±æ autem. Kiedy ruszam i przechodzê przez dwójkê, czujê jakby brakowa³o mu mocy. Miesi±c temu wymienia³em ¶wiece i przewody. Trafi³em na to forum, bo zastanawiam siê, czy¿by znowu silniczek krokowy? Mam problemy ze szczelno¶ci± silnika. Wymienia³em ¶wiece, bo jedna zwyczajnie siê rozwali³a. Ceramika "lata³a" w metalowym gwincie. Mechanik wówczas powiedzia³ mi, ¿e wyczy¶ci³ mi komory, w których s± ¶wiece z oleju, bo trochê siê go tam zebra³o. Tylko mi wyczy¶ci³, nic nie uszczelnia³. Na liczniku jest 115 tys. km (drugi w³a¶ciciel); olek castrol magnatec 5w40. ..... no i tego wszystkiego zastanawiam siê, czy to ten silniczek krokowy, czy mo¿e nieszczelny silnik?
To pytanko ode mnie...: Co ma krokowy do przy¶pieszania???! Przecie¿ krokus odpowiada za obroty na ja³owym...
hmm, tego nie wiedzia³em . nie mniej fakt jest taki, ¿e kiedy szarpa³o mi samochodem jad±c z ustalon± prêdko¶ci± (na trójce najbardziej odczuwalne), to po czyszceniu krokowego u mechanika objawy ust±pi³y. nie wiem, mo¿e jeszcze co¶ zrobi³ mechanik, a czego nie wiem lub nie pamiêtam . ach ten mój lanos, od dwóch dni je¼dzi ³adnie, a nic z nim nie robi³em. mo¿liwe, ¿e jestem przewra¿liwiony.
Jaki¶ rok temu podobne objawy mia³em w Matizie , wymieni³em : filtry , ¶wiece , przewody WN nawet silnik krokowy i nic to nie da³o , jakie¶ 2 tygodnie temu przeczyta³em o za¶lepieniu zaworu EGR , sprawdzi³em na swoim egzemplarzu (pod³o¿y³em metalow± blaszkê ) i jest wszystko OK , nie wiem jak jest w Lanosie ale taki zawór na pewno jest i na pewno jest z takich kiepskich materia³ów zrobiony w ka¿dym DU . Je¿eli kto¶ chce niech sprawdzi , ja mêczy³em siê szczególnie z faluj±cymi obrotami prawie rok teraz jest super podobno spalanie mo¿e troszkê wzrosn±c ale to sprawdzê dopiero po niedzieli bo czeka mnie d³u¿sza trasa .
dzi¶ wymieni³em ¶wiece, przewody i wyczy¶ci³em u gazmena instalkê. obroty mi skaka³y i gas³ od 2 dni co strasznie mnie irytowa³o. dlatego wszystkie te zabiegi. i gazmen ustawi³ mi przepustnicê oraz sprawdzi³ sondê. sonda ok, ale co¶ tam pogrzeba³ przy przepustnicy i ok. chodzi piêknie. mo¿e u ciebie te¿ przepustnica?
przedewszyskim przepustnicy sie nie reguluje od tego jes silnik krokowy on ma regulowac obroty na ja³owym biegu to jest przyczyna gasniêcia a na gazie w trakcie jazdy jak wyluzujesz to zgasnie je¶ni nie masz prerobionego wlotu powietrza to tyle moim zdaniem
[ Dodano: 2009-06-07, 11:10 ]
czyszczenie tego rodzaju silniczka nic nie daje
Wina mo¿e le¿eæ w czujniku po³o¿enia przepustnicy... Ten czujnik jest zamontowany przy przepustnicy i daje informacje o jej po³o¿eniu... Czêsto w Daewoo siê zdarza ¿e wtyczka do czujnika, sam czujnik, b±d¼ kable siê psuj±... proponowa³ bym najpierw to sprawdziæ
To pytanko ode mnie...: Co ma krokowy do przy¶pieszania???! Przecie¿ krokus odpowiada za obroty na ja³owym...
Krokus Gdzie to jest w silniku ?