Graczem będąc…
Witam, czyta³em chyba wiêkszo¶æ postów zwi±zanych z moimi a w³a¶ciwie mojego Lanosa problemami i narazie nic nie pomog³o...
Lanos 1,6 16v z gazem Elpi. Po odpaleniu wszystko ³adnie ¶miga, je¼dzi hamuje itp. Po jakim¶ czasie (bez ró¿nicy czy jest ciep³y silnik czy zimny, gaz czy benzyna!) obroty mu "podbija do rowno 1,5tys na postoju. Nie chca spadac ponizej, jak np ruszam na sprzegle samym opadna ale w momencie wrzucenia luzu zatrzymuja sie na 1,5tys. Po jakims czasie spadna do prawidlowych a chwile potem znow to samo.
A ¿eby nie by³o za weso³o- czasem (ale tym razem tylko na gazie) nie chce wyj¶æ poza 4 tys obrotów- d³awi siê przy tym. Na benzynie za to ma "czkawkê", wydawa³o mi siê ¿e wtryski zapchane bo na gazie zrobi³ ju¿ 100tys- zala³em STP do wtrysków i by³ spokój na ~60km, potem znowu to samo.
Kable WN nowe, ¶wiece te¿. Wymieni³em filtr gazu, regulacja rowniez zrobiona, reset kompa parê razy...
Pozdrawiam, Mateusz
Odkrêæ silnik krokowy i zobacz, czy nie ma na nim syfu. Jak jest, to ³adnie przeczy¶æ i za³ó¿. Tylko po pierwsze, uwa¿aj, ¿eby nie przekrêciæ g³owicy silniczka! Sprawd¼ te¿ wê¿yk podci¶nienia (mo¿esz oceniæ jego stan "na oko" na pocz±tek). Jak to nie pomo¿e, jed¼ na kompa Z tego co ostatnio przerabia³em, to mo¿e to byæ czujnik po³o¿enia przepustnicy, zawór EGR, walniêty krokowiec i ewentualnie sonda lambda (ale ta by ci raczej dawa³a znaæ o sobie). Te rzeczy powinien wykryæ diagnosta z kompem. Brudnego krokowca nie
A je¶³i to co¶ od gazu to Ci nie powiem, bo siê nie znam
Aha, nie wiem jak bêdzie u Ciebie... Ale krokowiec który kupi³em i ten co wymienia³em mia³ ¶ruby "gwie¼dziste" (pewnie jest na to fachowe okre¶lenie). Nie myliæ z imbusowymi. Mo¿na kupiæ choæby w Praktikerze takie co¶ a'la kluczyki imbusowe w komplecie, ale w³a¶nie z koñcówkami gwie¼dzistymi.
dok³adnie - wyczy¶æ silnik krokowy - u mnie od tego momentu spokój
Krokowiec do czyszczenia lub wymiany. To a'propos wysokich wolnych obrotów. Je¶li chodzi o czkawkê na benzynie to prawdopodobnie zapchane wtryski. STP owszem pomaga, ale na krótki czas. Lankiem przejecha³em ponad 400 000km i niestety jak siê je¼dzi na gazie to wtryski sie zapychaj±. Te¿ do czyszczenia lub wymiany (wtryski). Mo¿e te¿ byæ problem z emulatorem. Co do braku mocy na gazie to pewnie kwestia sk³adu mieszanki, któr± dostaje powy¿ej 4 tys. obrotów. Dobry gazownik i regulacja. Poza tym na forum wielokrotnie by³ poruszany ten temat U¿yj opcji "szukaj". Na pewno znajdziesz obszerniejsze i bardziej fachowe wypowiedzi ni¿ moja. Pozdr.
ten co wymienia³em mia³ ¶ruby "gwie¼dziste" (pewnie jest na to fachowe okre¶lenie).
Thorx
Thorx
A nie Torx? <bez H>
tak TORX, ziemniak ma racjê, ale to by³a pewnie literówka.
Krokowiec jest nówka i nie ma ró¿nicy niestety, gaz jest wyregulowany porz±dnie wiêc niestety to równie¿ nie to co trzeba... Wtryski sobie daruje tymczasowo bo jak siê dowiadywa³em to straszne pieni±dze chc± za wymianê
Wymiana wtryskow to zadna robota Tylko kupic wtryski trzeba Od Opla uzywki jakies powinny pasowac w razie czego
Wymiana wtrysków dla aktualnie to czarna magia wtryski kupiæ mogê ca³kiem tanio lecz sam ich nie wymieniê bo w 90% sytuacji jak tyka³em silnika co¶ zawsze niechc±cy uwali³em
Wymiana wtrysków dla aktualnie to czarna magia wtryski kupiæ mogê ca³kiem tanio lecz sam ich nie wymieniê bo w 90% sytuacji jak tyka³em silnika co¶ zawsze niechc±cy uwali³em
Je¶li to nie krokowiec, to powiniene¶ pojechaæ po prostu gdzie¶ na kompa na diagnoze. Wymieniaæ w tym przypadku element, za elementem nie ma sensu. (Jeszcze zobacz wê¿yk podci¶nienia).
BTW> Jak restartujesz kompa to robisz potem programowanie biegu ja³owego na zimnym silniku??
Tak, po resecie kompa na zimnym silniku czekam az osiagnie ~85st... a tak BTW to nie wiem na 100% ale mam wrazenie ze obroty mu skacza do 1,5tys dopiero po 1 zalaczeniu wiataka, potem mu skacza bez roznicy czy wiatrak chodzi czy nie (temperatura mu siê nie wacha, plyn chlodniczy zmieniony i odpowietrzony - to jakby ktos chcial pytac )
To jeszcze sprawdzic TPS zostalo.
To jeszcze sprawdzic TPS zostalo.
Niestety jak widaæ jestem laikiem bo nie wiem co to TPS...
Czujnik polozenia przepustnicy.
Wyczyscic krokowiec, czujnik, sprawdzic kable i wtyczki.
Czujnik polozenia przepustnicy <Throttle Position Sensor czy jakos tak >
I przepustnice tez wyczysc.
I koniecznie umyj auto!!!
co do TPS zaraz sie tzm zajme, ale mycie auta nawet jakby mialo pomoc odpada- jest bialy i mam juz dosc
[ Dodano: 2008-05-16, 18:45 ]
TPS wyczyszczony, sama przepustnice pozwolilem sobie rowniez ruszyc... narazie jakby troche lepiej ale przy delikatnym przygazowywaniu do 2tzs obrotow jakbz tlumik lekko sie 'dlawi', wina katalizatora lub starego niedroznego wydechu- nie wiem
przy przepustnicy jest czujnik i on od gazu jest zasyfiony(czesto nie do zdjecia ten syf-tak bylo u mnie-trzeba bylo wymienic na nowy,ale w kpl z potencjometrem gazu .koszt cos 150 z³,ale uwaga-nawet ten przywieziony z aso byl zepsuty!!,no i sa chyba 2 rodzaje-a wszystko to jest po podlaczeniu kompa-nie musi byc w aso,coz 2 gen ma swoje prawa,dlatego next bedzie sekwa,pytanie-a reduktor ile ma przebiegu i czy zlewany byl z niego osad?taka czarna ma¼ powstala z osadow lpg i wilgoci
Po wyczyszczeniu przepustnicy, TPS i po poruszaniu wszystkimi mo¿liwymi wi±zkami kabli i odczyszczeniu wtyczek wszystko o dziwo zrobi³o siê w 100% ok Dziêki za pomoc
Witam u mnie dzisiaj pojawi³ siê ten problem - wymieni³em dzisiaj filtr gazu, silnik krokowy od gazu wyjêty mam - teraz jest na zawór, ale to inna bajka; wymieni³em dzisiaj te¿ ¶wiece i przewody, filtr paliwa. I co dziwne jak nog± jakby cofnê peda³ gazu to obroty spadaj± i jest ok do póki obroty nie wejd± powy¿ej 2ty¶. wtedy znowu na ja³owym biegu jest 1,5ty¶. Gaz by³ niby te¿ dzisiaj ustawiany i czyszczony by³ parownik od gazu. Wymienia³em te¿ przewód odpowietrzaj±cy silnik. Jakie¶ pomys³y Panowie ?
Podajê cenn± uwagê do wszystkich ,którzy maj± problem z wolnymi obrotami. Czêst± przyczyn± takiego stanu jest poluzowanie siê 2 ¶rubek mocuj±cych przepustnicê . Radzê dok³adnie i organoleptycznie to sprawdzaæ