Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.
Temat z wolnymi obrotami wałkowany jest regularnie na forum, ale moj przypadek troche rózni sie od opisywanych. W moim lanosie 1.5 16V benz./gaz dzieje się coś takiego , że jadąc ok 70 km/h wrzucam na luz a obroty utrzymuja się ok 1700, przy prędkości 40 km/h spadaja do 1500, a przy zatrzymaniu na światłach jeszcze jakis czas (ok. 30 sek)utrzymują się na poziomie 1500 i szybko spadają do 700. Na postoju obroty nie falują, natomiast po dodaniu gazu obroty szybko sie zwiększają i znowu utrzymuja się przez pewien czas podwyższone.
Czy to jest prawidłowe , że po wysprzegleniu silnika obroty zależą od prędkości jazdy? Moim zdaniem coś tu nie gra.
Zaobserwowałem też wieksze spalanie paliwa zarówno gazu jak i benzyny. Robiłem rest komputera z programowaniem obrotów, ale to nie pomogło. Sprawdzałem czy nie spadła jakas rurka przy silniku i czy są w nich jakies nieszczelności, poruszałem wiązkami przewodów przy włączonym silniku -- niczego złego nie zuwazyłem. Przewody i swiece są nowe, gaz BRC [II gen.] załozony 2 mies temu, a problem powstał ok 2 tyg temu. Byłem u gazownika (instalacje mam na gwarancji), ale nie stwierdził nieprawidłowości.
Jeśli ktos miał u siebie podobny problem i go zwalczył, proszę o wskazówki.
Skoro już resetowałeś komputer i ustawiałeś obroty to może warto wyczyścić sliniczek krokowy. Twoje objawy raczej na niego wskazują.
Mam ten sam problem i nikt nie wie co się dzieje wszystko już chyba robiłem kasowałem myłem czyściłem jeździłem do gazownika i nic komputer błędów nie ma jeszcze mam do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy może być uszkodzony,sprawdzałem go omomierzem i wydaje się ze jest ok obroty jak falowały tak falują.http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic481662.html tu na tej stronie czytałem o podobnych objawach.Napisz jak sobie poradziłeś.
Mam ten sam problem i nikt nie wie co się dzieje wszystko już chyba robiłem kasowałem myłem czyściłem jeździłem do gazownika i nic komputer błędów nie ma jeszcze mam do sprawdzenia czujnik położenia przepustnicy może być uszkodzony,sprawdzałem go omomierzem i wydaje się ze jest ok obroty jak falowały tak falują.http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic481662.html tu na tej stronie czytałem o podobnych objawach.Napisz jak sobie poradziłeś.
koledzy tak ma być
nic nie róbcie komputer zbiera dane z czujnika prędkości i stara się utrzymać obroty zwiększone ja też tak myślałem ale pogadałem z gościem od daewoo i wyjaśnił mi właśnie ze taki element to nie awaria czego kolwiek tylko trak ma być i wszystko gra gorzej jak byś wrzucił luz i obroty spadły by do 700 - 800.
kolega z Chełma ja też pozdrawiam
Nic bym nie robił tylko jak kupiłem lanosa jakieś pół roku temu nic się takiego nie działo to dopiero od jakiegoś miesiąca mam takie objawy.Po resecie jest ok jakiś jeden dzień,panowie z Daewoo "Fundament"powiedzieli mi żebym zostawił auto na jakiś czas u nich to poszukają przyczyny bo to może być wszystko?Denerwujące jest to że stoisz na światłach a tu obroty z 8500/1700 i w dół i w górę nie jest to zdrowy objaw.
Pozdrawiam kolegę z Lubelskiego
Nic bym nie robił tylko jak kupiłem lanosa jakieś pół roku temu nic się takiego nie działo to dopiero od jakiegoś miesiąca mam takie objawy.Po resecie jest ok jakiś jeden dzień,panowie z Daewoo "Fundament"powiedzieli mi żebym zostawił auto na jakiś czas u nich to poszukają przyczyny bo to może być wszystko?Denerwujące jest to że stoisz na światłach a tu obroty z 8500/1700 i w dół i w górę nie jest to zdrowy objaw.
Pozdrawiam kolegę z Lubelskiego
A jak tak masz to mogę pomoc kolego mi chodziło o zwiększone obroty podczas wrzucania na luz. Kolego ja też jestem z Chełma jak by co to może mały spot
A jak tak masz to mogę pomoc kolego mi chodziło o zwiększone obroty podczas wrzucania na luz. Kolego ja też jestem z Chełma jak by co to może mały spot
Ok kolego to jak się ustawimy?
może w sobotę na orlenie na A. Krajowej o 19
Wracam do tego tematu , bo jak widzę udało mi się rozwiązać problem opisany przez siebie powyżej. A mianowcie okazało sie, że jest uszkodzona sonda lambda. Po jej wymianie i regulacjach śmiga az miło.
do Koreczka
Wymiane sondy lambda wraz z regulacją gazu zrobili mi na Krochmalnej 4 w Lublinie w CODE (tel. 081 534 77 57 -trudno sie do nich dodzwonic),za całosci zapłaciłem 60 zł, sonda 130zł i musze powiedziec , że samochód stał sie wyraznie mocniejszy, nie trzęsie nim na wolnych obrotach, nie przygasa i szybko schodzi z obrotów po wrzuceniu na luz, na benzynie nie zapala się check i nie przerywa przy dodawaniu gazu
Wymiane sondy lambda wraz z regulacją gazu zrobili mi na Krochmalnej 4 w Lublinie w CODE (tel. 081 534 77 57 -trudno sie do nich dodzwonic),za całosci zapłaciłem 60 zł, sonda 130zł i musze powiedziec , że samochód stał sie wyraznie mocniejszy, nie trzęsie nim na wolnych obrotach, nie przygasa i szybko schodzi z obrotów po wrzuceniu na luz, na benzynie nie zapala się check i nie przerywa przy dodawaniu gazu
Dzięki piotrd będę do nich dzwonić.
Koreczek,
dalej widzę że mi nie wierzą z tymi obrotami
a jak z pompą już zrobiona
dalej widzę że mi nie wierzą z tymi obrotami
Ja już dałem sobie spokój z obrotami
pompa wymieniona,wyłącznik o którym mi mówiłeś założyłem i jest ok.
POZDRAWIAM.