Graczem bÄdÄ câŚ
Witam.Oto mój problem: (dot. tylko benzyny)uruchamiam po nocy silnik, wciskam sprzęgło (obroty rosną do 2000)wrzucam bieg puszczam sprzęgło obroty wracają przejeżdżam parę metrów, wciskam sprzęgło by wrzucić dwójkę obroty skaczą do 2000. Już szlag mnie trafia od falujących obrotów, wcześniej na LPG, teraz na benzynie te skoki. Czy ktoś miał podobny problem? Czy to kwestia krokowego? Pozdrawiam serdecznie
krokowy po czyszczeniu lub wymianie zrób reseta...
weeider, dziękuję za odpowiedź. Powiedz proszę, czy jest jeszcze jakaś inna możliwość niż krokowy? Reset miałem jakiś czas temu, przy okazji, gdy rozregulował mi się LPG, ale gazownik wyregulował. Problem z tym sprzęgłem trwa jakiś tydzień. Znika (a czasem połowicznie, tzn. jak stoję na luzie, to obroty falują pomiędzy 1000-800, ale to już na lpg). Czy silnik krokowy pracuje, gdy jest włączony LPG? Przepraszam, jeśli to pytanie jest głupie. Przyznaję, nie znam się.
zobacz czy nie masz na LPG drugiego krokowego bo niektórzy gazownicy tak robili na gumowej rurze idącej z reduktora do (gumowej rury łączącej filtrpowietrza z kolektorem ssącym lub przepustnicą) a więc na tamtym przewodzie może byc krokowy z LPG sprawdz czy jest....
[ Dodano: 2010-03-03, 01:16 ]
sprawdż jeszcze czy nie masz czasem zbyt mocno naciągniętej linki z gazu na tej gumce znajdującej się na kolektorze ssącym , ja akuratnie dzisiaj miałem taki przypadek po złożeniu silnika .....
To taka mała duperelka...
Podepne sie pod temat. U mnie jest podobnie z tą jednak różnicą że na zimnym silniku muli przerywa i nie ma mocy {na pb } przełącze na gaz i jest ok. Pojeżdze trochę silnik się rozgrzeje przerzucam na pb i chodzi normalnie. Nie szarpie nie dławi i moc jest. Mam nowe przewody świece ngk wymieniony filtr paliwa,powietrza. Czym może byc to spowodowane?
na zimnym silniku muli przerywa i nie ma mocy {na pb }.... przerzucam na pb i chodzi normalnie.
czujnik temperatury silnika?
Cytat: sprawdż jeszcze czy nie masz czasem zbyt mocno naciągniętej linki z gazu na tej gumce znajdującej się na kolektorze ssącym , ja akuratnie dzisiaj miałem taki przypadek po złożeniu silnika .....
To taka mała duperelka...
co do tego trzeba by jeszcze było sprawdzić napięcie na TPS_ie przy włączonym zapłonie wtedy będzie pewność, że przepustnica jest zamknięta tak jak powinna, 0.67v powinno być na zapłonie jak tak nie jest to można podregulować śrubą na przepustnicy
Znaczy? Ten co jest w rurze dolotowej powietrza czy termostat bo nie bardzo kapuje?
Ten co jest w bloku silnika i podaje sygnał do ECM (nie na wskaźnik temperatury przy liczniku).
Ten co jest w bloku silnika i podaje sygnał do ECM (nie na wskaźnik temperatury przy liczniku).
dwupinowy podaje odczyt do ECM jednopinowy do zegara oba są w pobliżu alternatora z tyłu bloku
http://daewooforum.pl/vie...er=asc&start=45
tutaj zamieściłem rys z opisem
Jesli juz posprawdzasz wszystkie czujniki, mase na silniku, powymieniasz swiece kable i dostosujesz sie do wszytskich zlotych rad uzytkownikow forum, a efektow zadnych zrob tak:
Podepnij ecu pod kompa i zczytaj wartosc blm i integratora, zaloze sie ze na noPB jest mocno wieksza od 128, natomiast na gazie wynosi wlasnie cos w okolicy 128. Jesli tak to masz problem z emulacja lambdy. Pomiary wykonuj na cieplym silniku.
Wyjasniajac:
Lambda nie jest uwzgledniana przy zimnym silniku, ale gdy sie juz zagrzeje wplywa na wartosc BLM(upraszczajac ilosc wtryskiwanego paliwa) i ta wartosc jest zapamietywana, jest to juz najczesciej wartosc ktora ustawia emulator instalacji gazowej.
Wiec gdy wylaczysz silnik zapamietywana jest wartosc 128 - z emulatora gazowni, a twoj juz majacy lata swietnosci za soba silnik wymaga na noPB troche wiecej. I z tad pojawia sie szarpanie wlasnie na zimno, gdy jest cieply sam blyskawicznie reguluje sobie mieszanke. W tym przypadku nie pomaga reset ECM.
Masz 2 wyjscia - regulacja emulacji lambdy u gazownika, lub dorobienie ukladu ktory bedzie podczas jazdy na gazie wylaczal autoadaptacje ECM.
Pozdrawiam
Marcin