Graczem będąc…
Dzisiaj jak jechalem silnik na luzie gazowal bez mojego udzialu. Tzn na biegu silnik pracuje normalnie, gdy wrzuce luz obroty sie zwiekszaja( nie wiem ile bo brak obrotomierza), co sie dzieje i co z tym zrobic.......
Jak sonda lambda pojdzie obroty lubia falowac.
najpierw wyczysc krokowca i sczytaj bledy
ja po ostatnim zatankowaniu VPowera na muszelce mam co¶ podobnego... gdy jadê - no to normalnie pracuje. z tym, ¿e obroty ja³owego z 850 poszly mi na 1200 mniej wiêcej... i to jest przez jakie¶ 5 min jazdy. potem powoli schodz± w dó³... nie wiem, sk±d takie co¶, bo nigdy wcze¶niej tak nie mia³em. Paliwo lepsze i taki odrzut?
brianboitaro,
zobacz czujnik po³o¿enia przepustnicy bo sonda nic nie ma do wysokich obrotów,wyczy¶æ tez krokowca i najlepiej zczytaj b³êdy
Jest tez takie co¶ jak czujnik przebytej drogi/postoju w zegarach kiedy jedziesz i dasz na luz obroty spadaja normalnie do 850/900 a kiedy staniesz sa wysokie,jesli tak masz to mo¿e byc to uwalony ten czujnik.
Zanim zaczniecie cokolwiek ulepszaæ co i tak tylko pogorszy sytuacje (to do laików) otwórzcie maskê i popatrzcie trochê co tam siê kryje. Przyczyn± wahania obrotów w lanosie najczê¶ciej jest silnik krokowy - który odpowiada za obroty lub uk³ad dolotowy. Laik za krokowca niech siê nie bierze bo i tak sobie nie poradzi, za to dolot przejrzeæ mo¿e nawet ¶lepy. Polecam sprawdzenie wszystkich rurek , wê¿yków, filtra powietrza, zacisków na wê¿ach itp. Czêsto zdarza siê tak, ¿e w±¿ mo¿e byæ sparcia³y i wystarczy niewielka szparka ¿eby silnik ³apa³ lewe powietrze. Mi od wczoraj obroty na luzie waha³y siê w granicach 1300-1600 obr/min i okaza³o siê w³a¶nie ¿e jeden z wê¿yków odchodz±cych od silnika do uk³adu dolotowego - wchodz±cy miêdzy kolektorem a filtrem powietrza by³ dziurawy. Poza tym inny wê¿yk odchodz±cy od silnika spad³ z miejsca na którym powinien byæ i w ten sposób by³y 2 nowe ¼ród³a dolotu powietrza do silnika. 10 minut pracy przy uszczelnianiu uk³adu za³atwi³o problem. Teraz obroty zarówno na benzynie jaki na LPG stoj± elegancko w miejscu na poziomie ok 850 obr/min.
Ale te obroty nie faluja, sa stale, poza tym silnik na biegu zachowuje sie normalnie, dopiero gazuje jak daje na luz lub wciskam sprzeglo
cadd,
Ha ha ha ha ale mnie ubawi³es z laikami
zapomnia³es dodac ze ECU tez wplywa na zak³amania i sa przypadki kiedy ludzie wymieniaja wszystko a nadal szarpie,faluje lub poprostu auto nie pracuje tak jak trzeba gdzie jeszcze komputer wywala b³êdy których nie ma,ale to tak na marginesie.
brianboitaro, mysle ze najbardziej prostym sposobem bedzie w³asnie posprawdzanie tych we¿yków bo jest to najbardziej proste i nie wydasz na znalezienie usterki ani 1zl,jesli silnik nie bêdzie mia³ lewego powietrza to we¼ sie za czujnik przepustnicy i krokowca bo on te¿ sie ustawia a to ze obroty faluj± to przez uszkodzenie krokowca,mo¿e masz uwalony czujnik od temperatury do ECU ale wtedy by auto pracowa³o ciagle na ssaniu gdy¿ czujnik informuje ci±gle o zimnym silniku.
Zczytaj b³êdy bo takie rozmowy sa tylko gdybaniem,jesli w kompie bedzie czysto to mo¿na rozmawiaæ o rurkach i wezykach a jesli zobaczysz bl±d to bedziesz wiedzal ju¿ co i jak.
O ile dobrze rozumiem to jesli sa bledy to wowczas zaswieci sie check engine, a sie nie swieci, wiec oznacza to ze nie ma bledow
brianboitaro,
no niby tak ale mo¿na wymrugac za darmo i byc na 100% ze nic nie ma,np czujnik temp do ecu nie wywala b³edu TPS wywali tak samo jak krokowy.