Graczem bÄdÄ câŚ
Witam...
Najpierw chciałem przedstawić krótką historię... Otóż miałem problemy z odpaleniem samochodu. Po wymianie świec (poprzednie miały ok 1-mca i nie wyglądały za dobrze) samochód po ciężkiej próbie zapalił, a przypominam, że wcześniej miałem już problemy z obrotami. Niestety rozrusznik zaczął rzęzić i po prostu rozsypał się. Dzisiaj odbieram auto od mechanika z wymienionym rozr... odpalił ładnie ale po przejechaniu 500m zatrzymałem się na światłach. Po zmianie oczywiście na zielone ruszyłem i czułem ze jest coś nie tak, brak mocy, rzucało samochodem jak na rodeo aż w końcu obroty spadły do 0 i zgasł. i to nie był pierwszy taki przypadek.
Krokowca czyściłem pół roku temu.
W zeszłym roku pojawiał mi się błąd 22 ( za niskie napięcie ) Sprawdziłem TPS'a przelutowałem kabelki check nadal się palil, później była mieszanka, raz był, raz go nie było. Jak na razie żadnego błędu nie pokazuje. Ogólnie samochód chodzi dobrze tylko to że gaśnie jest zastanawiające.
Proszę o wielką pomoc.
Godz. 21:37
Żona właśnie wróciła i powiedziała mi ciekawostkę, mianowicie oznajmiła mi, że auto samo przyspiesza. To możliwe?
Żona właśnie wróciła i powiedziała mi ciekawostkę, mianowicie oznajmiła mi, że auto samo przyspiesza. To możliwe? może ma tempometr a tak na poważnie może być wiele przyczyn sprawdź czy przewody WN nie mają przebicia , przetrzyj wilgotną szmatko przewody i zapal auto w miarę ciemnym pomieszczeniu jak będzie choinka to mamy prawdopodobnie przyczynę a jak nie to szukamy dalej
Kable zostały dzisiaj zakupione, ale jeszcze nie wymienione Nie długo idę do samochodu by zabrać na czyszczenie krokowca to od razu wymienię WN.
Nie długo idę do samochodu by zabrać na czyszczenie krokowca
krokowy się wiesza dlatego auto dodaje gazu
Teraz mam zasadnicze zapytanie. Jak zostawię krokowca na noc w WD-40 to są jakieś szanse by działał, czy kupić nowy i mieć problem z głowy?
krokowca najlepiej czyści się pędzlem i środkiem do czyszczenia gaźników w sprayu od wd się zatrze ..
Mam tylko WD, więc zaryzykuję, w końcu ma tam jakieś właściwości smarne :>
zatrze się ten krokowy, lepsza będzie ropa ..
Właśnie się dowiedziałem, że prócz mojego czyszczenia krokowca w zeszłym roku był jeszcze czyszczony w 2006 w serwisie i nie był wymieniany od nowości, czyli ma 10 lat Jutro jadę zakupić nowy
http://www.allegro.pl/ite...s_oryginal.html
http://www.allegro.pl/ite...xia_espero.html
Który wybrać? Jest jakieś specjalne ustawienie krokowca? ( 28mm gdzieś na forum czytałem) czy zostawić go w takim stanie jak zakupiłem i wtedy komputer sam go ustawi?
krokowca się nie ustawia, ori krokowiec jest made in mexico ja też mam 10 letni i działa bez zarzutu
[ Dodano: 2010-01-18, 23:30 ]
http://www.allegro.pl/ite...nal_mexico.html o taki
Witam...
Wykonałem dzisiaj czyszczenie krokowego, czyszczenie przepustnicy - strasznie zasyfiona i przelutowanie całej wtyczki TPS i wymiana kabli WN. Jałowy zaprogramowany. Wszystko ładnie i pięknie, wchodził bardzo dobrze w obroty a pod domem (po przejechaniu 6-8 km) prawie zgasł obroty spadły ale zaraz się podniosły. Czy w tym przypadku konieczna wymiana krokowego?
sprawdź jeszcze wskazania TPS_a .. http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752 tu masz opis jak to zrobić ..
ostatnio jak sprawdzałem to wychodziły mi cuda. Chyba, że coś źle robiłem (wtedy jak miałem problem z kodem 22) ale po jakimś czasie był spokój i nie ruszałem czujnika. jutro jak będę miał czas to sprawdzę i napiszę sprawozdanie.
Muszę qrde naprawić samochód bo nie długo jadę na walentynki z żoną nie chcę spędzić w połowie drogi i w rowie : |
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9934 tu masz jeszcze solidniejszy opis dasz rade ..
TPS'a jeszcze nie sprawdzałem, ponieważ nie do jechałem na miejsce, ale do czego zmierzam... Jadąc sobie po zakup krokowca zgasł mi na światłach i już nie odpalił. Pozostawiłem go na parkingu i poszedłem kupić owy silniczek. Po zamontowaniu i ustawieniu biegu jałowego gasł nadal.
1. Zwróciłem uwagę na to, że przed zgaśnięciem silnika wskaźnik temperatury zaczął opadać.
2. Druga sprawa. Trzymałem stałe obroty 1500 po pewnym czasie obroty zaczęły spadać i zgasł. To udało mi się jeszcze raz uruchomić i zrobiłem to samo z tym że obroty na 2000 były wahania ale nie gasł.
wygląda na TPS albo słabe ciśnienie pompy paliwa
TPS wczoraj robiłem cały, został rozłożony na części pierwsze....
Jak sprawdzić ciśnienie pompy paliwa?
Na innym forum znalazłem coś takiego:
Cytat: Jeśli ciśnienie pompy jest OK a z wtryskiwaczy idzie za mało paliwa problem może być w czasie otwarcia wtryskiwaczy.
W pamięci sterownika ECU wprowadza się mapy wtrysku będące zależnościami czasu wtrysku od badanych prędkości obrotowej i ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym (ewentualnie uchylenia przepustnicy). Sterownik zmieniając wartość dawki wtrysku reguluje czas otwarcia wtryskiwacza. W sterowaniu bierze jeszcze udział sonda lambda. Sonda bada zawartość tlenu w spalinach, ale w większości przypadków sprawdza tylko czy tlen jest czy go nie ma. Jeśli jest, to znaczy, że mieszanka jest za uboga, natomiast jeśli go nie ma mieszanka jest za bogata (sonda nie rozpoznaje sytuacji w której skład mieszanki jest idealny). Na podstawie wskazań sondy sterownik koryguje obliczony wcześniej czas wtrysku w taki sposób, aby poprawić skład spalin.
i jeszcze to:
Cytat: Spróbuj podłączyć inny czujnik położenia wału i zobacz czy będzie lepiej. Czytając o róznych problemach z zasilaniem silnika znalazłem informację (niestety nie pamietam gdzie) że przyczyną problemu mogą być problemy z CPS-em który działa na zasadzie cewki. Pod wpływem tempertaury następowało przegrzewanie się mocno zużytej cewki czujnika i ECU dostawał sygnał, że wał się nie obraca więc stopniowo (wraz z błędną informacją o coraz wolniej obracającymsię wale) odcinał paliwo.
Drugą ciekawostkę znalazłem w książce napraw Lanosa. Przyczyną problemów z podawaniem paliwa może być niewłaściwa oporność wtryskiwaczy. Powinna się mieścić w zakresie 11,6 Ohma do 12,4 Ohma po nagrzaniu silnika.
Trzecia ciekawostka - katalizator. Jeśli jest mocno przypchany, to jak się dodatkowo nagrzeje zatyka wylot spalin.
Co o tym sądzicie?
Chciałem jeszcze dodać, że jak auto postoi z 30 minut albo godzinę to odpala, czyli wychodzi na to, że na zimnym zapala.
[ Dodano: 2010-01-20, 22:17 ]
Jutro robię eksperyment i pożyczam od kolegi czujnik położenia przepustnicy i cewkę. Wtedy będę mógł wykluczyć obie rzeczy i podążać dalej.
[ Dodano: 2010-01-20, 23:42 ]
Zmienia to, że na zimnym zapala. Samochód został porzucony o godzinie 14 o 23 po niego pojechałem i nie chciał zapalić. odpalił dopiero jak był na holu. Pod czas tego powrotu zgasł mi raz i były wahania obrotów (wyglądało to tak jakby zaraz miał mi paść) ale na szczęście jakoś dojechałem do domu.
cytat pierwszy odpada map w normalny sposób nie da się wykasować
cytat drugi, jak zwali Ci się czujnik położenia wału to auta nie odpalisz nawet jakbyś cuda robił .. wiem bo mi już jeden strzelił ..
sprawdź wtryskiwacze i koniecznie ciśnienie paliwa na listwie ... kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?
No więc tak... filtr paliwa wymieniałem pod koniec zeszłego roku. Wszystko już jest po fakcie mam dosyć tych mrozów. Oddałem autko do warsztatu. Pracuje tam znajomy, pewnie nie będzie zniżki ale mam gwarancję, że dobrze zrobi. Ogólnie wyglądało to tak. przyjechałem do nie go (jakoś się udało) wjechałem na warsztat. Odpalił go (nie w mojej obecności), zgaśił p0o czym mnie woła i mówi:
ON: co ty mi tu sprawne auto dajesz?
JA: jak by było sprawne to bym nie przyjeżdżał
ON: jedź nim do domu i jak coś będzie nie tak to wrócisz
JA: ale ja mogę nawet do domu nie dojechać
ON: to przejedź się kawałek i jak coś to wrócisz
JA: a jak mi gdzieś stanie to nawet do ciebie nie dojadę, dawaj wsiadaj i razem pojedziemy
Wyjechaliśmy z warsztatu Mariusz (tak brzmi jego imię ) otwiera mi drzwi i mówi: chodź przejadę cię fajnym autem Dobra wyjechaliśmy i zaczął go katować 5000-6000 obr
Wszystko przebiegało dobrze. Powiedział jeszcze, że krokowy musi się ułożyć na co ja odpowiedziałem, że nie było różnicy między nowym i starym krokowcem, jak gasł tak gaśnie. Zawrócił na światłach kierując się do warsztatu i się zaczęło. Zaczął tracić obroty to on na 5000 obr daje wtedy go przetykał. I tak było ze 3 razy, w końcu go zostawiłem u niego i czekam na tel. Jak będzie wszystko dobrze to zdam relację.
jedzie mi to na problem z układem paliwowym ale zobaczymy co wyjdzie ..
Byłem w warsztacie i zamówili część o której w 80% myślałem, czyli cewka zapłonowa. Iskra raz sie pojawiała a raz jej nie było. Miejmy nadzieję, że tylko na tym się skończy.
jeżeli cewa była by zwalona to komp ewidentnie wyświetlał by Ci błędy ..
Niekoniecznie
Niekoniecznie
to już byłyby ewidentne jaja zazwyczaj wywala błędy o zwarciu do masy A/B ...
Prawde mowiac raczej rzadko sie zdarza ze wyjdzie blad cewki jak jest uszkodzona
Prawde mowiac raczej rzadko sie zdarza ze wyjdzie blad cewki jak jest uszkodzona
mnie wywala te błędy a auto jeździ i nie bardzo wiem od czego zacząć badanie
Moze kabel od instalacji gazowej gdzies zwiera?
Moze kabel od instalacji gazowej gdzies zwiera?
jedyne miejsce w którym może to występować to chyba instalacja do cewy bo z niej jest brany impuls do gazu .. sprawdzę
Według książki Bujańskiego:
Cytat: ECM na podstawie sygnału z czujnika położenia wału korbowego (CPS) oraz parametrów pracy silnika określa kąt wyprzedzenia zapłonu i steruje zasilaniem cewki zapłonowej
Czyli wychodzi na to, że cewka nie ma żadnych czujników, więc błędy nie będą kierowane do komputera, ponieważ zasilanie do cewki idzie dobre a to co cewka oddaje na świece to co innego.
[ Dodano: 2010-01-21, 14:58 ]
Cewka wymieniona jak na razie trasę do domu pokonałem bez problemów. Jutro dam znać czy to była sprawa cewki.
Cewka wymieniona jak na razie trasę do domu pokonałem bez problemów. Jutro dam znać czy to była sprawa cewki.
oby to było to
a po wymianie krokowca trzeba było zrobić reset kompa i odpalić na zimnym żeby zaprogramował obroty jałowego i nie powinien gasnąć chyba że to cewka
Na prawdę? nie wiedziałem.... Kolego nie chce być nie uprzejmy ale nie nabijaj sobie postów. Sprawa prawie się wyjaśniła a ty piszesz, że to cewka... omnibus się znalazł.
A wracając do sprawy. Po wymianie cewki na pewno nie ustawiali jałowego, wiec teraz byłem w samochodzie by to zrobić. Wiadomo zdjąłem klemę, uruchomiłem samochód, czekałem aż nabierze temperatury. Wskaźnik przeszedł pierwszą kreskę tak ze 2 może 3mm po czym spadł poniżej tej kreski a za jakieś 30 sek znowu się podniosła. Doszła do połowy, między 1 a 2 kreska ( nie wiem jakie tam są wskazania temp.). Dzisiaj dam jeszcze znać, bo mam zamiar się przejechać lankiem, trzeba w końcu wypróbować.
[ Dodano: 2010-01-21, 22:12 ]
Właśnie wróciłem z jazdy próbnej i jednak to była cewka. Samochód zapala, jeździ lepiej ale jednak nie wkręca się w obroty tak jak powinien, ale też nie mówię, że źle jeździ tylko to nie są jeszcze jego możliwości.
pozostaje Ci wlać ulepszacz do paliwa i przeczyścić układ paliwowy a jakbyś chciał mocniej pogrzebać to tu http://adamv0.republika.p...ica-wtryski.pdf masz manual między innymi jak zająć się wtryskami
jakbyś chciał mocniej pogrzebać to tu http://adamv0.republika.p...ica-wtryski.pdf masz manual między innymi jak zająć się wtryskami
Wiem, wiem RIPER manuali dotyczących wtrysków, przepustnicy itp. mam sporo tylko czasu mało. Już dawno miałem się zająć tymi rzeczami.
Ale jedno mnie zastanawia. Jak zaczęły się problemy z odpalaniem to wtedy zmieniłem tylko świece. Samochód "PIĘKNIE" wchodził w obroty, żadnego przymulania po prostu wszystko było jak z salonu. A teraz po tych przejściach, po wymianach: krokowego, świec, kabli, rozrusznika i cewki nie chodzi jak na tych starych częściach tzn świece były nowe. Nie wiem co może być nie tak. Ważne, że jeździ bo z żoną na Walentynki jedziem do Kazimierza Tak czy siak powolutku wszystko się zrobi
Tak czy siak powolutku wszystko się zrobi
pobaw się układem paliwowym, gdzieś tam może być jakiś zamulacz, w sumie nic innego nie chodzi mi po głowie..
A właśnie mam zapytywanie...
Od dekla idzie gumowa rurka (kolanko) i wchodzi ona w metalową rurę. Czy da się w jakiś sposób wymontować tę rurę? Do czego zmierzam, odczepiłem sobie dzisiaj te gumowe kolanko by je przeczyścić i z ciekawości zajrzałem także do tej metalowej. Strasznie tam dużo jest białej mazi (jak wy na to mówicie "majonezu") i bardzo wąski jest w niej przelot, dlatego chciałbym się zabrać za jej czyszczenie. Od góry to chyba jest nie możliwe by ją wymontować?
tak da się to zdjąć z kanału a wygląda to tak

wpadłem na jeszcze jedno, posprawdzaj czy jakieś podciśnienia nie pospadały Ci z kolektora ssącego ..
Sprawdzałem, wszystko jest ok... poza jednym... za silnikiem jest taki mały gumowy kolankowy wężyk. Kiedyś gdzieś coś na ten temat czytałem, ale nie pamiętam czy powinno do niego być coś podczepione.
Muszę jeszcze podpiąć lanka pod kompa by sprawdzić sonde, prawdopodobnie nie była wymieniana od nowości, a patrząc na spalanie to będzie coś w granicy 12-14 l
zrób foto tego wężyka zgadniemy gzie powinien być wpięty, nic nie może wisieć luzem, wszystko ma swoje miejsce
Foto dam później, ponieważ kobita zabrała samochód. Jeżeli chodzi o sprawę cewki to na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że to ona była przyczyną gaśnięcia samochodu.
[ Dodano: 2010-01-22, 17:32 ]

Wydaje mi się, że powinien być taki jaki jest, ale wolę się zapytać.
Witam
te kolanko które wystaje powinno byc podlaczone
http://images50.fotosik.p...42c9883d339.jpg
tu masz fotke gdzie i jak to powinno wygladac
zdjecie nie jest mojego autorstwa ale mysle ze nikt nie bedzie mial mi za zle
z tego co widze (jesli widze dobrze na tym zdjeciu) to ktos tu kombinowal z jakiegos powodu i ominąl emektrozawor
poza tym sprawdz czy ten zawor z ktorego wychodzi te kolanko dziala
mozna je wypiac i podlaczyc na krotko do akumaulatora powinno byc slychac otwieranie sie zaworu poza tym jeszcze sprawdz drugi taki zawor jest on pod kolektorem ssacym (to moga byc przyczyny mulenia silnika) trodno tam sie dostac ale sporbuj i sprwadz jeszcze czy dochodzi do tych elektrozaworow napiecie powinno byc 12V
sprawdz jeszcze czy czujnik polozenia walu nie jest zasyfiony u mnie byl
i to u mnie moglo byc przyczyna bo ja niedawno tez mialem troche problemow
dokladniej opisane jest tutaj
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=23565
milego sprawdzania