Graczem będąc…

Pojechalem na pomiar cisnienia sprezania- mechanik wykrecil swiece - tu pierwszy zly objaw - swiece zaczernione po przebiegu100km no i przeslismy do badania.
Wyniki tutaj -
test cisnienia
Pierwsze 4 odpowiadaja badaniu kazdego z cylindrow a 2 nastepne badanie po zalaniu cylindra olejem. Dalsze zalewnie mechanik uznal za zbedne.Najpierw twierdzil ze do wymiany uszczelniacze zaworow , ale po badaniu z zalewniem cylindrow uznal ze skok cisnienia do ok 13,5(bez oleju ok.11,5) wskazuje na pierscienie i ogolnie genralny remont . Ja natomiast czytam w ksiazce : "uszkodzone pierscienie tlokowe-cisnienie po pierwszym suwie sprezania jest niskie i wzrasta przy kolejnych obrotach silnika, nie osiaga jednak prawidlowej wartosci".
Czy ktos moglby zinterpretowac te wyniki?
Moze jakis "ulepszacz" wlany do silnika spowodowal osiagniecie dobrego cisnienia?

Nastepnego dnia bylem na analizie spalin:

na wolnych obrotach emisja spalin byla w normnie a lambda byla bliska 1 (ponoc dobrze),
za to w miare dodawania gazu bylo coraz gorzej az do tragicznych wskazan przekraczjacych kilkukrotnie norme.

Czy uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych moze powodowac obfite dymienie i tak slabe wyniki pomiaru spalin, no i co myslicie o badaniu cisnienia. ?

Kazda pomoc mile widziana

Pozdrawiam

Regulamin pkt 1 - stosujemy tagi!!


witam,
masz normalne ci¶nienie spre¿ania i nic nie musisz robiæ. w bujañskim stoi jak byk, ¿e minimalne ci¶nienie sprêzania moze wynosiæ 7 bar, ty masz ponad 11 wiêc moim zdaniem ok. w swoim lanosie mierzy³em ci¶nienie i wysz³o mi 10 bar, przebieg 150kkm. lani nie ¼re oleju, p³ynu ch³odniczego nie ubywa, spalanie w normie. ostatnio testowa³em go na a4 i z 3 osobami na pok³adzie mia³ 165 km/h, a wiêcej wycisn±c siê nie da³o, bo ci±gle remonty uniemozliwia³y d³u¿sze rozpêdzanie siê.

zatem - jesli nie wcina ci oleju (co mo¿e ¶wiadczyæ o tym, ¿e pierscienie do wymiany), nie dymi na siwo-niebiesko z rury wydechowej (nie licz±c wilgotnych dni, bo wtedy po prostu woda paruje), nie znika ci p³yn ch³odniczy to silnik jest w porz±dku i nie masz prawa dac siê naci±gn±æ mechanikowi.

p.s. ja nic z tego zdjêcia nie wyczyta³em
p.s.2. pomiar ci¶nienia sprê¿ania po zlaniu olejem??? a co to za metoda???
odp (ps1)Rzeczywiscie zdjecie nie jest najlepsze. Te ³ukowate poziome kreski to pomiar -one dochodza do ok 11.5 atm a te dluzsze to pomiar po zalaniu olejem.
Odp (ps2)Taka metoda rowniez jest w ksiazce Bujanskiego.

No wlasnie bierze mi olej i plyn chlodniczy niestety. Dziwi mnie wlasnie tak dobre cisnienie.

Pozdrawiam
W twoim przypadku my¶lê ¿e masz uszczelkê pod g³owic± nie za bardzo, przepuszcza p³yn do oleju.Domowym sposobem jest sprawdzanie bagnetu i korka wlewu oleju ,dok³adnie przyjrzeæ siê olejowi na bagnecie i korku nie powinno byæ ¿adnych malutkich pêcherzyków bo to woda tylko czysty jednolity olej a co do oleju to branie przez pier¶cienie przy takim sprê¿aniu odpada wg mnie zostaj± tylko uszczelniacze na zaworach potrafi± stwardnieæ nawet po krótkotrwa³ym przegrzaniu silnika innej drogi dla ucieczki oleju poza wyciekami zewnêtrznymi raczej nie ma.Moja opinia nie jest wyrokiem.


Ja ostatnio przy 115000 odda³em od taty 1.4 do mechanika na wymianê uszczelniaczy, bo mi wraz zacz±³ olej piæ. Okaza³o siê, ¿e uszczelniacze by³y w op³akanym stanie, a do tego g³owica by³a krzywa i trzeba by³o j± splanowaæ. Mechanik stwierdzi³ ¿e t³oki s± w bardzo dobrym stanie, ani trochê krzywe a¿ siê pyta³ czy mam oryginalny przebieg i czy kto¶ tam ju¿ nie grzeba³ w silniku Wycenê masz w spam maratonie gdzie¶ opisa³em czê¶ci i robociznê.
Kolega ma w 99 % racje. Je¿eli dobrze pamiêtam to ci¶nienie masz bardzo dobre. Dopuszczalna ró¿nica w ci¶nieniu w poszczególnych cylindrach wynosi ok. 10%. Je¿eli takiej ró¿nicy nie ma a ci¶nienie jest oprócz tego wy¿sze od 7 atmosfer to nie robi siê badania ci¶nienia z u¿yciem oleju. Ma to sens wtedy jak jest poza norm±. Wtedy pozwoli na ocenê czy s± wypalone gniazda czy co¶ z pier¶cieniami. Wcale pier¶cienie nie musz± byæ pêkniête , a tylko zapieczone. Powtarzam jeszcze raz ci¶nienia masz dobre. To ,¿e analizator spalin pokazuje jak pokazuje to mo¿e ¶wiadczyæ o z³ym spalaniu. Tam nale¿y szukaæ przyczyny. Pozdrawiam
To ,¿e analizator spalin pokazuje jak pokazuje to mo¿e ¶wiadczyæ o z³ym spalaniu. Tam nale¿y szukaæ przyczyny.

Masz na mysli sonde lambda? Co¶ jeszcze?
A te fatalne wyniki na analizatorze to nie przez spalanie oleju?
odp (ps1)Rzeczywiscie zdjecie nie jest najlepsze. Te ³ukowate poziome kreski to pomiar -one dochodza do ok 11.5 atm a te dluzsze to pomiar po zalaniu olejem.
Odp (ps2)Taka metoda rowniez jest w ksiazce Bujanskiego.

No wlasnie bierze mi olej i plyn chlodniczy niestety. Dziwi mnie wlasnie tak dobre cisnienie.

Pozdrawiam

generalnie z tego co mi siê przypomina ubywanie oleju i p³ynu ch³odniczego wi±¿e siê z padniêt± uszczelk± pod g³owic±. czy po nagrzaniu silnika przewody p³ynu ch³odniczego s± twarde, tj. nie mo¿na ich ¶cisn±æ? to podobno te¿ ¶wiadczy o padniêtej uszczelce.
pomiar ci¶nienia sprê¿ania wskazuje na to, ¿e pier¶cienie t³okowe sa w porz±dku. z³e pomiary spalin mog± swiadczyæ o padniêtym t³umiku koñcowym lub padniêtym katalizatorze. je¶li masz dostêp do kana³u sprawd¼ wydech.

co bardzo istotne - sprawd¼ ¶wiece - napisz/zrób zdjêcie jak wgl±da³y - czy by³y zaolejone, co ¶wiadczy o spalaniu oleju, czy by³y okopcone (suchy, czarny nalot) co ¶wiadczy o zbyt bogatej mieszance paliwowej.
sprawdzaj±c ¶wiece mo¿esz sporo rzeczy wykluczyæ. np. jesli ¶wiece sa okopcone, sprawd¼ filtr powietrza. jesli filtr powietrza jest brudny, do komory spalania dostaje sie za ma³o powietrza i mieszanka jest zbyt bogata. byæ mo¿e za 15 zeta rozwi±¿esz problem spalin.

pozdrawiam,
sprawdzaj±c ¶wiece mo¿esz sporo rzeczy wykluczyæ. np. jesli ¶wiece sa okopcone, sprawd¼ filtr powietrza. jesli filtr powietrza jest brudny, do komory spalania dostaje sie za ma³o powietrza i mieszanka jest zbyt bogata

¦wiece sa okopcone ale filtr powietrza czysty. Koñcówka rury wydechowej tez okopcona.
Olej moze powodowac fatalne wyniki spalania?
Ja stawia³bym na pier¶cienie+uszczelka pod g³owic±. Je¶li walniête s± pier¶cienie zgarniaj±ce i bierze olej to ci¶nienie sprê¿ania bêdzie dobre bo ten olej nam ca³y czas uszczelnia komorê. Mia³em tak u siebie zrobi³em g³owicê a tu dupa nadal ci¶nienie dobre a olej znika. Pomog³a wymiana pier¶cieni (polecam pier¶cienie firmy GOETZ ) teraz od wymiany do wymiany mam ca³y czas poziom oleju. A je¶li chodzi o uszczelniacze to jakby by³y zu¿yte to powinien ci z rana przy odpaleniu pu¶ciæ chmurê niebieskiego dymu. Je¶li tego nie ma to na100% pier¶cienie.POZDRAWIAM
Hm kopci nawet po przejechaniu 20 km. Mi to sie dym wydawal bialy ale pojechalem do warsztatu (gaz+mechanika)odleglego o te wlasnie 20 km i jak ostro wciskal auto na obroty to dymilo niemilosiernie - mechanior mowil ze na niebiesko .
A je¶li chodzi o uszczelniacze to jakby by³y zu¿yte to powinien ci z rana przy odpaleniu pu¶ciæ chmurê niebieskiego dymu. Je¶li tego nie ma to na100% pier¶cienie.POZDRAWIAM

Ty mnie we¼ nie strasz, bo ostatnio da³em uszczelniacze wymieniæ, a ¿adnej chmurki z rana nie by³o. Jedynie przy mocnym przegazowaniu by³ lekki bia³y dymek. Uszczelniacze i tak by³y w kiepskim stanie, ale ¿eby jeszcze pier¶cienie pad³y ...? E, co¶ w±tpiê. Tak czy siak olej bêdê sprawdza³ regularnie[zgodnie z zaleceniami mechanika] i zobaczymy. Jak przez 2 miesi±ce nie ubêdzie mi 0.5l tak jak wtedy, to ju¿ na pewno jest lepiej.

Ja nie by³em ani na badaniu spalin, ani kompresji ... po prostu mi zaczê³o piæ olej to wymieni³em uszczelniacze[do tego uszczelkê g³owicy, pokrywy zaworów, g³owica te¿ by³a planowana.
Ty mnie we¼ nie strasz
W³asnie !
Mechanik , ktory mierzyl cisnienie ma dosc duzy rozrzut cenowy zaleznie od wymienianych czesci:
- wymiana uszczelniaczy zaworów , kompletu uszczelek ,planowanie glowicy wymiana rozrzadu - 1000 zl z robocizna
- uszkodzone piersienie- remont generalny , wg mechanika sama wymiana pierscieni (oczywiscie + to co wyzej) nic nie da . Konieczne sa szlify- nie pamietam niestety by³em oszo³omiony cen±- chyba cylindrów . Koszt 3000zl
zmieñ mechanika ja za regeneracjê g³owicy + wymiana pier¶cieni + rozrz±d kompletny zap³aci³em 1200z³ i nie potrzebne s± ¿adne szlify poniewa¿ te pier¶cienie zgarniaj±ce w lanosie s± bardzo delikatne i jak siê trochê przegrzeje samochód (np. termostat walnie) to one trac± elastyczno¶æ przy czym pier¶cienie uszczelniaj±ce bêd± nadal dobre. Miejmy nadziejê ¿e u ciebie to tylko g³owica . A teraz jak go ostro przegazujesz to kopci?
A teraz jak go ostro przegazujesz to kopci?

Kopci kopci i nawet specyficznie ¶mierdzi
Przypomne jescze ,ze swiece sa okopcone czarnym nalotem.

To pier¶cienie s± zgarniajce i uszczelniajace? Nie wymienia sie ich razem?
Wymienia siê je razem oczywi¶cie ale chodzi mi o to ¿e siê nie równo zu¿ywaj± uszczelniaj±ce bêd± dobra a zgarniaj±ce szlak trafi. I w ten sposób samochód bêdzie trzyma³ ci¶nienie ale oleju bêdzie ubywa³o. Na moje oko u ciebie pad³y pier¶cienie i tyle. Mia³em tak samo u siebie tak¿e wiem co mówiê.
Na moje oko u ciebie pad³y pier¶cienie i tyle.
Mysle ze masz racje. Jutro auto idzie do innego mechanika mam nadzieje, ze jego cennik jest podobny do tego Twojego.
Swoja droga Bujañski w ksi±¿ce nie mial racji co do oceny cisnienia sprezania . Okazuje sie , ze cisnienie powyzej 7 atm. nie oznacza na 100% "stanu normalnego".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •