Graczem będąc…

Witam
Sprawa wygl±da nastêpuj±co:
Lanos 1.6 przebieg 167 000 poprzedni w³a¶ciciel od przebiegu 100 000 je¿dzi³ na oleju mineralnym. Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny.
Silnik w dobrym stanie, olej nigdzie nie cieknie. Skonsultowaæ siê z jakim¶ mechanikiem, jakie badania nale¿y przeprowadziæ ¿ebby oceniæ stan silnika?
S³ysza³em, ¿e wlanie lepszego oleju mo¿e skutkowaæ wymyciem nagarów i zatarciem silnika.


Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny

to raczej niemo¿liwe bez uprzedniego remontu jak wrócisz to pó³ syntetyka prawie napewno za³atwisz motor .
S³ysza³em, ¿e wlanie lepszego oleju mo¿e skutkowaæ wymyciem nagarów i zatarciem silnika

Zatarciem mo¿e nie, ale jak by¶ siê zgubi³ to by¶ móg³ wróciæ po ¶ladach oleju z silnika Albo ¶ladach niebieskiego dymu
Albo ¶ladach niebieskiego dymu
prêdzej to by siê pojawi³o
przempek, s³ychaæ zawory?


Nic sie nie stanie. Pisa³em o tym wiele razy, wystarczy poszukaæ.
Nic sie nie stanie. Pisa³em o tym wiele razy, wystarczy poszukaæ.
Po przejechaniu 70kkm to mo¿e wyp³ukaæ naloty
jak silnik by³ na mineralnym to nie lej pó³syntetyka, za³atwisz motor- spadnie ci ci¶nienie i bêdziesz mia³ robotê. Oleje syntetyczne i pó³syntetyczne czyszcz± silnik. Nie proponujê ale decyzja nale¿y do Ciebie.
ja te¿ tego nie rozumiem jak nie ma wycieków silnik i ³adnie pracuje to kolego niczego nie szukaj bo mo¿esz znale¿ wydatek nie w setkach ale w ty¶ z³
Jeden wielki mit. Spokojnie mo¿esz laæ pó³syntetyk i syntetyk. Ciekawe dlaczego poprzedni w³asciciel nagle po 100kkm zmieni³ olej na pó³syntetyk?? Pewnie spotka³ jakiego¶ mitomana i mu uwierzy³
ja zmienilem, nie wiem na jakim oleju i ile jezdzil poprzedni wlasciciel. Mam teraz polsyntetyk MOTUL chociaz w zadnym razie nie reklamuje go, ale oleju nie bierze mi ani grama i mam nadzieje ze tak pozostanie, az dziwne ze nie bierze skoro to 1,6 16v. Przebieg 138 tys, kupilem 121 i zmienilem, narazie spokoj
Jeden wielki mit.

A mo¿esz to jako¶ uzasadniæ? Po prostu jestem ciekaw argumentgów.
Jeden wielki mit.

A mo¿esz to jako¶ uzasadniæ? Po prostu jestem ciekaw argumentgów.

Proszê. Obecnie produkowane oleje mineralne maja dobre w³asno¶ci myj±ce i nie pozostawiaj± szlamu w silniku. Je¶li poprzedni w³a¶ciciel je¼dzi³ 100kkm na syntetykach po których silnik jest zwyczajnie czysty a nastêpnie zrobi³ 60kkm na mineralnym to tam jest zwyczajnie czysto. Ostatne b³oto w silniku widzia³em 20 lat temu po oleju Selektol Specjal Przy regularnych wymianach oleju co 15-20kkm nie ma siê zupe³nie czym przejmowaæ.

Mit o kosmicznej awarii, kompletnym rozszczelnieniu i innych "nieszczê¶ciach" ci±gnie siê jeszcze z epoki Warszawy i ¯uka.

Podam jeszcze przyk³ad przerabiany w domu. Kole¿anka dosta³a firmowego Fiata Uno 1.0 Clip. Po pewnym czasie zatka³a siê odma. Okaza³o siê ¿e w misce olejowej jest wrêcz asfalt i mo¿na go wybieraæ szpadlem. Poprostu nigdy olej nie by³ wymieniany a jedynie dolewany. Przebieg prawdziwy 130kkm. Po wyczyszczeniu miski i odmy zosta³ nalany dobrej klasy pó³syntetyk i nic siê tam nie rozszczelni³o. Silnik chodzi³ jak ¿yletka do ostatniej korozji która Fiacika za³atwi³a. Jeszcze dodam ¿e w skrzyni biegów nie by³o oleju ale nie wiem jak d³ugo. Po sprawdzeniu i nalaniu oleju spalanie spad³o o 2l/100km Co ciekawe skrzynia dzia³a³a prawid³owo do dni ostatnich i nawet nie gwizda³a

To tyle z do¶wiadczeñ w³asnych.
Trzeba zacz±æ od tego ¿e olej sk³ada sie z bazy i dodatków. Argument jest taki ¿e ilo¶æ dodatków myj±cych w oleju nie zale¿y od jego bazy, pisa³em ju¿ o tym kilka razy.

edit:
@remol ³adniej wyja¶ni³, przypomne jeszcze ¿e takie "zabójcze" myki robi³em w starej corolli i civicu.
Ostatne b³oto w silniku widzia³em 20 lat temu po oleju Selektol Specjal

ja takie b³oto widzia³em jak rozebra³em swój silnik po lotosie 10w40
Argument jest taki ¿e ilo¶æ dodatków myj±cych w oleju nie zale¿y od jego bazy

Ok, zgodzam siê. Tylko ¿e tych dodatków myj±cych zazwyczaj jest wiêcej w olejach syntetycznych. A czy z opakowania oleju jestem w stanie wywnioskowaæ ile tych dodatków w nim jest?
Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny

to raczej niemo¿liwe bez uprzedniego remontu jak wrócisz to pó³ syntetyka prawie napewno za³atwisz motor .

¯artujesz?

S³ysza³em, ¿e wlanie lepszego oleju mo¿e skutkowaæ wymyciem nagarów i zatarciem silnika

Zatarciem mo¿e nie, ale jak by¶ siê zgubi³ to by¶ móg³ wróciæ po ¶ladach oleju z silnika Albo ¶ladach niebieskiego dymu

Sk±d pewno¶æ, ¿e poprzedni w³a¶ciciel zmieni³ olej z powodów kopcenia albo wycieków? Tym bardziej, ¿e olej 10W/40 i 15W/40 maj± podobn± gêsto¶æ w rozgrzanym silniku. Na palenie oleju lub wycieki mo¿e pomóc 20W/50...

jak silnik by³ na mineralnym to nie lej pó³syntetyka, za³atwisz motor- spadnie ci ci¶nienie i bêdziesz mia³ robotê. Oleje syntetyczne i pó³syntetyczne czyszcz± silnik. Nie proponujê ale decyzja nale¿y do Ciebie.

Rozumiem, ¿e olej mineralny nie czy¶ci silnika? Zdajesz sobie sprawê ile syfu by³oby w silniku z olejem mineralnym po 200 czy 300 tys. km?

Jeden wielki mit. Spokojnie mo¿esz laæ pó³syntetyk i syntetyk. Ciekawe dlaczego poprzedni w³asciciel nagle po 100kkm zmieni³ olej na pó³syntetyk?? Pewnie spotka³ jakiego¶ mitomana i mu uwierzy³

Pewnie dlatego, ¿e mineral jest tañszy, a w lanosie jest dopuszczony przez fabrykê...

Nic sie nie stanie. Pisa³em o tym wiele razy, wystarczy poszukaæ.

Te¿ tak my¶lê. Poprzedni w³a¶ciciel pewnie nie mia³ problemów z silnikiem, tylko przesta³ siê nim przejmowaæ. Doszed³ do wniosku, ¿e olej SG i 15W/40 te¿ bêdzie dobry. Mimo, ¿e to mineral...
RIPER napisa³/a:
przempek napisa³/a:
Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny

to raczej niemo¿liwe bez uprzedniego remontu jak wrócisz to pó³ syntetyka prawie napewno za³atwisz motor .

¯artujesz?

problem polega na tym, ¿e niebardzo, na dodatek zmienia³em lotosa co 8 tys.. skoñczy³o siê remontem po¶ciera³y siê krzywki na wa³kach i jak rozebra³em silnik to sie za ³eb z³apa³em

Pewnie dlatego, ¿e mineral jest tañszy, a w lanosie jest dopuszczony przez fabrykê...
...

To dlaczego nie wymy¶li³ tego wcze¶niej 100kkm to mityczny moment "przej¶cia"

[ Dodano: 2009-12-30, 15:31 ]
RIPER napisa³/a:
przempek napisa³/a:
Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny

to raczej niemo¿liwe bez uprzedniego remontu jak wrócisz to pó³ syntetyka prawie napewno za³atwisz motor .

¯artujesz?

problem polega na tym, ¿e niebardzo, na dodatek zmienia³em lotosa co 8 tys.. skoñczy³o siê remontem po¶ciera³y siê krzywki na wa³kach i jak rozebra³em silnik to sie za ³eb z³apa³em

Na Lotosie 5W40 czasem 10W40 zrobi³em Fiest± 1.8D ponad 300kkm. Wymiana oleju regularna co 10kkm. Stan krzywek jak w nowym aucie.
Cytat: Na Lotosie 5W40 czasem 10W40 zrobi³em Fiest± 1.8D ponad 300kkm. Wymiana oleju regularna co 10kkm. Stan krzywek jak w nowym aucie.

nie porównuj diesla do benzyniaka
Cytat: Na Lotosie 5W40 czasem 10W40 zrobi³em Fiest± 1.8D ponad 300kkm. Wymiana oleju regularna co 10kkm. Stan krzywek jak w nowym aucie.

nie porównuj diesla do benzyniaka

A to niby dlaczego?? Krzywki ma twardsze?? Tarcie go nie dotyczy?? Mój Lanos ma >200kkm i przerabia³ Mobil1 5W50, Lotos 5W40 teraz GM5W30 i jest b³ysk na klawiaturze.
A czy z opakowania oleju jestem w stanie wywnioskowaæ ile tych dodatków w nim jest?
Zwykle nie, takie informacje mo¿na znale¼æ w karcie produktu (dostêpne na stronach www) lub ew. z³o¿yæ zapytanie mailowo do producenta/dystrybutora.
Cytat: Na Lotosie 5W40 czasem 10W40 zrobi³em Fiest± 1.8D ponad 300kkm. Wymiana oleju regularna co 10kkm. Stan krzywek jak w nowym aucie.

nie porównuj diesla do benzyniaka

A to niby dlaczego?? Krzywki ma twardsze?? Tarcie go nie dotyczy?? Mój Lanos ma >200kkm i przerabia³ Mobil1 5W50, Lotos 5W40 teraz GM5W30 i jest b³ysk na klawiaturze.

odpowiedz sobie na pytanie sk±d bierze siê ¿ywotno¶æ diesla nie chce mi siê ju¿ dyskutowaæ na ten temat
RIPER napisa³/a:
przempek napisa³/a:
Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny

to raczej niemo¿liwe bez uprzedniego remontu jak wrócisz to pó³ syntetyka prawie napewno za³atwisz motor .

¯artujesz?

problem polega na tym, ¿e niebardzo, na dodatek zmienia³em lotosa co 8 tys.. skoñczy³o siê remontem po¶ciera³y siê krzywki na wa³kach i jak rozebra³em silnik to sie za ³eb z³apa³em

To problem lanosowskich wa³ków rozrz±du. S± zrobione z g... i dlatego takie s± efekty. To nie wina oleju tylko przebiegu. Jakby¶ la³ syntetyk te¿ w tym okresie to i tak by nadszed³ jego koniec. Podam Ci taki przyk³ad. Nexia je¼dzi³a 200 tys. km w tym 100 tys. na mineralu i wa³ek w niej by³ jak nówka, a lanos przejecha³ 150 tys. km na pó³syntetyku i wa³ek poszed³ na z³om. Wsadzi³em wa³ek wyjêty z nexii do lanka i ju¿ dokrêci³em 50 tys. km na mineralu. Dalej nie nosi oznak wiêkszego zu¿ycia... Z g... bata nie ukrêcisz i nawet Rumuni robi± lepsze wa³ki ni¿ Polacy. A my siê szczycimy jacy to nie jeste¶my rozwiniêci technicznie...

Cytat: Na Lotosie 5W40 czasem 10W40 zrobi³em Fiest± 1.8D ponad 300kkm. Wymiana oleju regularna co 10kkm. Stan krzywek jak w nowym aucie.

nie porównuj diesla do benzyniaka

A to niby dlaczego?? Krzywki ma twardsze?? Tarcie go nie dotyczy?? Mój Lanos ma >200kkm i przerabia³ Mobil1 5W50, Lotos 5W40 teraz GM5W30 i jest b³ysk na klawiaturze.

odpowiedz sobie na pytanie sk±d bierze siê ¿ywotno¶æ diesla nie chce mi siê ju¿ dyskutowaæ na ten temat

M.in. z ni¿szych przeciêtnie obrotów pracy i mniejszej mocy z litra pojemno¶ci skokowej... Jakby¶ diesla pi³owa³ non stop do odciêcia to te¿ za d³ugo nie po¿yje...
a ja dodam swoje jak nie smierdzi to nie dotykaj w naszej strefie klimatycznej i tak sie przyje³o ze wymienia sie co 10 tysiaków olej fabryka dopuszcza wiec nie kombinuj
ja mam w pracy (kierowca) specjaliste co da³ rady nowemu sprinterowi 3,2 disel o mocy 184km zalewany castrolem low saps i przebieg 110 tys i mu nawet olej nie pomóg i wtej chwili silnik na z³om
Witam
Sprawa wygl±da nastêpuj±co:
Lanos 1.6 przebieg 167 000 poprzedni w³a¶ciciel od przebiegu 100 000 je¿dzi³ na oleju mineralnym. Chcia³bym przej¶æ na pó³syntetyczny.
Silnik w dobrym stanie, olej nigdzie nie cieknie. Skonsultowaæ siê z jakim¶ mechanikiem, jakie badania nale¿y przeprowadziæ ¿ebby oceniæ stan silnika?
S³ysza³em, ¿e wlanie lepszego oleju mo¿e skutkowaæ wymyciem nagarów i zatarciem silnika. pos³uchaj,,,ja w lata 90-tych sprowadzi³em kadeta silnik podobny lecz nie ten sam ale ma samo regulatory hydrauliczne i konstrukcjê podobn± przejecha³em na mineralnym ponad 200-ty¶ wiêc poco kombinowaæ jak nie masz pewno¶ci co siê stanie z silnikiem jak wymienisz na syntetyk zalej dobrym minera³em i bêdziesz mia³ spokój
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •