Graczem będąc…
Witam,
dzisiaj wykrecilem swiece by zobaczyc w jakim stanie sa(taki maly przegladzik) i gdy zdjalem kabel WN ze swiecy ukazala mi sie swieca zatopiona w oleju(olej byl tylko na zewnatrz elektroda swiecy byla na szczescie sucha)!!! Podejrzewam ze to wina uszczelki pod pokrywa zaworow. Jaka uszczelke polecacie i w jakiej cenie. Macie moze jakis manual w jaki sposob ja wymienic??? Na jednej srubce od tej pokrywy (lewa gorna -patrzac od przodu auta-rozrzad po lewej stronie)jest taki kabelek(pojedynczy) przykrecony nakretka co to moze byc???Ogolnie silnik jest troche zarzygany olejem.
Mam jeszcze 1 problem auto gasnie przy wysprzeglaniu albo przy wrzucaniu na luz-zauwazylem ze dzieje sie tak gdy jadac na biegu powyzej ok.1500 obr/min wrzuce na luz lub wysprzegle albo zaczna falowac strasznie obroty albo od razu gasnie ale gdy jade i hamuje na biegu i wysprzeglam lub wrzucam na luz przy obrotach ok.1000 obr. nie ma zadnego gasniecia tylko niekiedy zdarzy sie ze zafaluje ale bardzo delikatnie moze mial to ktos kiedys i wie co to jest??? Lanos 1.6 16v LPG przebieg 157 000.
Na pocz±tek wymieñ uszczelkê pod pokryw± zaworów. Polecam uszczelki firmy Elring - musisz tylko wybraæ odpowiedni± dla swojej pokrywy zaworów. Dla pokrywy metalowej (aluminiowej) uszczelka ta ma nr kat. 174.250 (nr oryg. Daewoo 96351213), a dla pokrywy plastikowej uszczelka ma nr kat. 457.250 (nr orygina³u Daewoo 96353002). Co do cen, to uszczelka Elring dla pokrywy metalowej to koszt ok. 35 z³, a dla pokrywy plastikowej to ok. 70 z³.
Co do falowania obrotów - lpg jest od pocz±tku w tym aucie? Je¿eli tak, to mog± byæ ju¿ "zmêczone" membrany reduktora. Po wymianie uszczelki (i umyciu silnika) jed¼ na regulacjê lpg. Dobry gazownik bêdzie wiedzia³ przy próbie regulacji czy parownik nie jest ju¿ wyeksploatowany...
Wymienie ta uszczelke pokrywe mam metalowa. Membrana byla wymieniana ok. 16 tys. km temu gaz jest od 70kkm.Czy tylko ta membrana??? Moze jeszcze cos bo to troche nietypowe to gasniecie i wkurzajace szczegolnie w miescie w godzinach szczytu i jeszcze ci kretyni za kierownica niektorych aut auto mi zgasnie probuje go uruchomic(a jest troche ciezko nawet z pedalem w podlodze-zapala za ok.2,3 podejsciem) a ten trabi zamiast ominac a widzi ze auto nie chce mi odpalic ,wlaczam nawet awaryjne zeby nie bylo
Mi wygl±da na to, ¿e masz mieszankê za bogat± i silnik trochê zalewa... S±dzê, ¿e regulacja powinna pomóc.
A na takich nerwowych nic nie poradzisz... lepiej samemu wyluzowaæ w takiej sytuacji
podjade do gazownika i zobacze czy to wystarczy bylem ostatnio na przegladzie i wlasnie powiedzial mi diagnosta ze prawdopodobnie za bogata mieszanka!!!
Najpierw wymien uszczelke i podczysc swiece - mozliwe ze przez to Ci tez auto faluje, jezlei Ci olej swece zalewa ..