Graczem bÄdÄ câŚ
Witam .Lanos 1,5 16 V + LPG 1999 r HB przebieg 78,600
Mam pare problemow i chciałbym sie poradzic Was co z tym zrobic.
1.Silnik sie "poci" w 1 miejscu-lekko nad filtrem oleju i w ten sposob ubywa mi troche oleju.Postaram sie dodac zdjecie tego.Uszczelka pokrywy zaworow była wymieniana.To sie dzieje nizej.Czy wymieniac uszczelke pod głowicą?????
2.Za ok 1000 km planuje wymiane oleju .Wczesniej był zalany orginalnym Daewoo 5w30.Kupic ten sam czy jakis inny????
3.Czasami podczas jazdy na LPG szarpie i gasnie TYLKO NA LUZIE LUB JAK SPRZEGŁO WCISNE.Szczegolnie denerwujace jest to jak sie np. parkuje tyłem .Wyglada to tak : jak dodam lekko gazu i puszcze to wejdzie na obroty ale prawie zgasnie a jak pedał wcisne do konca i puszcze to na bank zgasnie.Filtr powietrza, swiece i przewody NGK -wymieniane ok 1000km temu.Postaram sie dodac zdjecia mojej instalacji bo nie wiem jaka mam.Dzieje sie to tylko na LPG na benzynie nie ma czegos takiego.Mozliwe ze trzeba jechac na regulacje gazu???
4.Zamierzam wymienic rozrzad.Czy taki jest odpowiedni:
Pasek rozrządu firmy GATES (pierwszy montaż)
Napinacz paska rozrządu firmy RUVILLE / INA Germany (pierwszy montaż)
Rolka prowadząca pasek firmy RUVILLE / INA Germany (pierwszy montaż)
Pompa wody firmy RUVILLE Germany (pierwszy montaż)
Całos na Allegro kosztuje 230 zł W serwisie Daewoo koszty czesci sa takie:
- pasek - Gates- 48 zł
-rolka- 50 zł
-napinacz 110 zł
- pompa wody SKF- 160 zł
Jak zapytałem sie o robocizna to bez pompy wody powiedzieli ze w 450 zł sie zmieszcze.Pompy nie wymieniaja jak jest dobra tak powiedzieli ale ja i tak bede chciał ja wymienic.Czyli koszty wzrosna do ok 650 zł.Prosze Was o doradzenie mi w tym temacie.
Zdjecia.












pierwsze co porazilo mnie w oczy GATES nigdy tego nie kupuj ja po 10 tys zmienialem pasek,mial pekniecia, zdecydowanie polecam CONTI sprawdzony pewny niezniszczalny ... pompa SKF jak najbardziej reszta ok co do tego pocenia to lepiej umyj z przodu pozadnie silnik np myjka cisnieniowa zimny silnik ... pozniej obserwuj skad cieknie moze sie okazac ze z pokrywy zaworow a to sa smieszne koszta, co do wymiany pompy wody jaki masz przebieg jak powyzej 100 000 to wymien pompe, secialisci zalecaja wymiane pompy co kazda wymiane rozrzadu, ja jeszcze doczytalem sie ze paski czesto sie zrywaja przez kółko to ktore jest na dole ktore trzeba zdjac przy wymianie rozrządu powinno sie je wymienic u mnie sie potwierdzilo, na wewnetrznej czesci kolka wytarta byla zebatka rozrzadu przez to rwa sie paski
P.S. jestem po nocnej imprezie jak cos napisalem niezrozumiale to napisz zaczne od początku
a co do Twojego podpisu nie bylo lanosa 15v, albo nie masz jednego zaworu
eeee a olej zdecydowanie mobil superS 10w40 ... a zanim wezmiesz sie za wymiane oleju lub rozdlubywanie silnika zrob plukanke silnika STP jakies 20 zl ... silnik zacznie lepiej pracowac ....
Zamierzam wymienic rozrzad a nie byl zmieniany? jesli przebieg jest wiarygodny to rozrzad zmieniali po 60tys,pompe zasadniczo zmienia sie co druga wymiane paska. co do gates to dobra firma ale czesto podrabiana,ruville i skf jak najbardziej. Co do oleju ja jezdzilem na GM 5w30 i po 160tys nie bral oleju, mozesz zmienic na inny ale na syntetyk to najlepsze dla silnika.
[quote="wnd"] mozesz zmienic na inny ale na syntetyk to najlepsze dla silnika.
syntetyk jak wleje to bankowo zacznie mu sie dopiero lac z tego silnika
pierwsze co porazilo mnie w oczy GATES nigdy tego nie kupuj ja po 10 tys zmienialem pasek,mial pekniecia, zdecydowanie polecam CONTI
Głupoty wypisujesz kolego, jak montują w fabryce Gates'a to chyba musi być OK. Ktos Ci źle założyl albo, jakas inna część miałeś lipna to Ci się sypnął.
Do rzeczy.
Ja założyłem tem sam zestaw co Ty planujesz. Też go wychaczyłem za 230 zeta. Mechanior wziął 160 zeta za wymianę rozrządu+ wymiana uszczelki pod pokrywe zaworów+wymiana uszczelniaczy wałków(or smth like that) - za uszczelki oddzielnie placiłem i tyle smiga jak narazie tylko ze odebrałem auto wczoraj dopiero
zdejmij ten czarny plastik z silnika i zobaczysz czy nie leci spod pokrywy zaworow (a najpredzej stad leci) z pod uszczelki pod glowica to malo prawdopodobne. syntetyk jak wleje to bankowo zacznie mu sie dopiero lac z tego silnika wyciek to nie wina oleju tylko uszczelki. Jesli teraz byl syntetyk to najlepjej jezdzic na nim dopoki silnik nie zacznie spalac oleju.
[Głupoty wypisujesz kolego, jak montują w fabryce Gates'a to chyba musi być OK. Ktos Ci źle założyl albo, jakas inna część miałeś lipna to Ci się sypnął.
no to jestes w wielkim bledzie ze gates to dla Ciebie firma ... sypnol mi sie pasek .. cala reszta chodzi do teraz na CONTI a gatesa montuja na pierwszy raz bo jest tanszy, tak samo jak olej ktory leja na starcie, kolcki, i mase innego badziewia .., mialem znajomego ktory pracowal w serwisie autoryzowanym, mial tylko jedno zdanie na temat gatesa, a u mechanika ktory teraz grzebie w moim aucie nie raz pojawilo sie autko na zerwanym gatesie..
Jesteś uprzedzony i tyle. Nawet jak jest gorszy to nie jest zły. Jakieś pojedyncze przypadki jak się zerwał i zwykle dlatego bo ktos przegapił wymiane. Nie zrazaj ludzi bo załozę się, że 80% jezdzi na gatesie i nic się nikomu nie dzieje. Koniec tematu bo rozmowa jest o czym innym.
a nie byl zmieniany? jesli przebieg jest wiarygodny to rozrzad zmieniali po 60tys
Albo po 90 tys, tak jak np w moim egzemplarzu... Wtedy następna wymiana powinna być przy 150...
Rozrząd za 650zł? Chyba trochę drogo... mi za rozrząd z robocizną mechanik powiedział 320zł.
Jeśli chodzi o pasek to jest Gates i Gates zależy gdzie kupisz podróba czy oryginał. pompa i reszta oki a co do oleju jeśli ci nie bierze a był syntetyk to lej dalej. (nie bierze a nie nie wycieka.)
ze zdjęć wynika, że może wyciek jest spod filtra oleju, to się zdarza. Ja jak kupowałem swójego Lanosa to byłem w centrum DAEWOO na kontroli. Inzynier stwierdził, że taki wyciek to sprawa wadliwej serii filtrów oleju. Teraz po 5 wymiankach oleju nie mam żadnych objawów pocenia, a olej zalewam syntetyczny.
i slusznie dopuki auto nie bieże oleju to sie leje dalej syntetyk mam octavke 230k w kolach i mam full syntetyk i jest git
Co do pocenia silnika miałem to samo musisz powiedzieć mechanikowi że chcesz kpl. uszczelek wzmocnionych pod silnik i za 150 zł + założenie ci zapoda. Ja leje Daewoo syntetyk 10w40. Podobno w lanosach te uszczelki to nie wypał. Wymieniałem pasek rozrządu płaciłem coś za niego ok. 60zł z robocizną
Co do pocenia silnika miałem to samo musisz powiedzieć mechanikowi że chcesz kpl. uszczelek wzmocnionych
nie ma mocniejszych i mniej mocnych problem lezy w ich jakosci, zaleznej od producenta danej marki, nie porównuj uszczelek do hamulców przy wymianie uszczelki pod glowica zaleca sie wymiane srob glowicy, ktore sa czestym powodem wyciekow... a kto by pomyslal...
nie ma mocniejszych i mniej mocnych
wiem, że nie ma mocniejszych i mniej mocnych ale są wzmocnione dodatkowo wiem bo sam takie mam! No i mechanik też mi takie proponował.
Ja leje Daewoo syntetyk 10w40
moim zdaniem to jednak półsyntetyk...
[Głupoty wypisujesz kolego, jak montują w fabryce Gates'a to chyba musi być OK. Ktos Ci źle założyl albo, jakas inna część miałeś lipna to Ci się sypnął.
no to jestes w wielkim bledzie ze gates to dla Ciebie firma ... sypnol mi sie pasek .. cala reszta chodzi do teraz na CONTI a gatesa montuja na pierwszy raz bo jest tanszy, tak samo jak olej ktory leja na starcie, kolcki, i mase innego badziewia .., mialem znajomego ktory pracowal w serwisie autoryzowanym, mial tylko jedno zdanie na temat gatesa, a u mechanika ktory teraz grzebie w moim aucie nie raz pojawilo sie autko na zerwanym gatesie..
Dołączam się - ja mam Gatesa i jest 5 x lepszy od Bosha
nie ma mocniejszych i mniej mocnych
wiem, że nie ma mocniejszych i mniej mocnych ale są wzmocnione dodatkowo wiem bo sam takie mam! No i mechanik też mi takie proponował.
widze kolego ze masz male pojecie o mechanice mechanik CI powiedzial i teraz wierzysz w to jak w jakas wyrocznie, nie ma uszczelek wzmacnianych, sa tylko takie wykonane z lepszych materialow, nie maja zadnych dodatkow i nie roznia sie od siebie wygladem, moze kolorem pewnych elementow, a co do mechanika zaproponowal Ci cos za co wiecej zaplaciles a nie wsadzil Ci nic lepszego od tego co miales, to tylko poprawilo Twoj komfort psychiczny, powodzenia z takim podejsciem zbankrutujesz,
Tak Yoshi masz racje pomyliłem się. Leje 5W-30 syntetyk. pomyliłem się z Passatem do tamtego leję 10W-40

A co do tych uszczelek to już nic nie będę mówił.
A co do tych uszczelek to już nic nie będę mówił.
i widzisz za to masz u mnie szacun potrafisz czytać i sie nie wymądrzasz
[Głupoty wypisujesz kolego, jak montują w fabryce Gates'a to chyba musi być OK. Ktos Ci źle założyl albo, jakas inna część miałeś lipna to Ci się sypnął.
no to jestes w wielkim bledzie ze gates to dla Ciebie firma ... sypnol mi sie pasek .. cala reszta chodzi do teraz na CONTI a gatesa montuja na pierwszy raz bo jest tanszy, tak samo jak olej ktory leja na starcie, kolcki, i mase innego badziewia .., mialem znajomego ktory pracowal w serwisie autoryzowanym, mial tylko jedno zdanie na temat gatesa, a u mechanika ktory teraz grzebie w moim aucie nie raz pojawilo sie autko na zerwanym gatesie..
Dołączam się - ja mam Gatesa i jest 5 x lepszy od Bosha
Proste