ďťż

Graczem będąc…

Witam mam problem tego typu że po napięciu paska rozrządu i odpaleniu silnika zauważyłem że pasek stał się luźniejszy. Mam lanosa 1,5 16V. Co może być powodem tego? Rolka napinająca? Co ona ma za zadanie? Pompę wody mocno skręciłem więc nie mogła się obrucić i poluzować paska. Czy napinacz mógł poluźnić pasek bo go za mocno naciągnąłem?


A wymieniłeś napinacz?
Jak sama nazwa wskazuje ma on napinać pasek rozrządu, żeby nie był luźny i nie przeskoczył
jakiej firmy masz zamontowany napinacz z tego co wiem to bywały wadliwe jaKIejś firmy
Kuzynce zamontowali tandetny napinacz w espero.Finał taki,że przeskoczł pasek i kaszanka w głowicy.Przejechała ok.16tyś. Jak postraszyła właściciela warsztatu sądem i rzeczoznawcą -zrobili wszystko gratis


ja po pierwszym napieciu paska robię kilka obrotów wałem korbowym i koryguję napięcie. Na wszelki wypadek sprawdź czy napinacz nie jest wadliwy
jakiej firmy masz zamontowany napinacz

Nie wiem jakiej firmy. Nie kupowałem nowego paska, rolki i napinacza bo były wymieniane w maju bo zerwał się pasek poprzedniemu właścicielowi. A teraz robiłem regenerację głowicy i wymieniałem pierścionki bo oprócz paliwa palił mi olej.

ja po pierwszym napieciu paska robię kilka obrotów wałem korbowym i koryguję napięcie

Też tak zrobiłem. Pasek poluzował się jak odpaliłem samochód, zostawiłem go na parę minut żeby się komputer zaprogramował. Po zgaszeniu sprawdziłem pasek i jest luźniejszy jak był przed pierwszym odpaleniem.

Sprawdzałem rolki i pompę wodną ale są w dobrym stanie. Nie było sensu ich wymieniać.

Sprawdzę teraz jak jest napięty pasek bo zrobiłem już kolo 100km.

A wymieniłeś napinacz?
Jak sama nazwa wskazuje ma on napinać pasek rozrządu, żeby nie był luźny i nie przeskoczył

No dobra ma napinać ale jeśli za mocno go napiąłem to może go poluzować? O to mi cały czas chodzi.
Raczej wątpię żeby napinacz poluzował pasek
Ja muszę mieć pewność że nie może poluzować paska.
Doszło do tego że zepsuł się napinacz paska rozrządu co doprowadziło do takiego poluzowania paska że po odpaleniu silnika dostawał wibracji i uderzał o plastikową osłonę. Na szczęście pasek nie przeskoczył.

Teraz zauważyłem że źle postąpiłem przy naciąganiu paska. Na napinaczu są 2 trójkąty które muszą się nałożyć. Trzeba tak kręcić pompą wody aż te dwa punkty się pokryją. Niestety nikt mi o tym nie powiedział a za pierwszym razem nie doczytałem ostatniego punktu z książki jak założyć i naciągnąć pasek rozrządu.

[ Dodano: 2008-12-21, 10:03 ]
Założyłem wczoraj nowy pasek rozrządu z napinaczem. Założyłem go tak jak być powinno. Nawet w pudełku od napinacza była ilustrowana instrukcja jak prawidłowo naciągnąć pasek.

Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •