ďťż

Graczem będąc…

Mam takie niewielkie pytanie do Was. Posiadam Matiza który ma 100tyś km, i jeszcze nie wymieniałem w nim paska rozrządu. Samochód jest w pełni sprawny silnik jak na mój rozum ładnie pracuje. Z tym wiąze się moje pytanie czy wymieniac owy pasek jeżeli samochód pracuje ładnie czy poprostu nic z tym nie robic. Pytałem różnych mechaników i mówią że jeżeli się nic z silnikiem nie dzieje to poprostu nie grzebac. Prosze o pomoc co robic.


TAG
Posiadam Matiza który ma 100tyś km, i jeszcze nie wymieniałem w nim paska rozrządu.

Wymieniaj w te pędy pasek, rolkę napinacz i pompę wody. Pasek i napinacz należy wymieniać co 60 000 km, pomimo że w instrukcji pisze, że co 90 000 km.
Jak pęknie pasek to możesz mieć do kapitalnego remontu cały silnik.
Pytałem różnych mechaników i mówią że jeżeli się nic z silnikiem nie dzieje to poprostu nie grzebac
Gratuluję takich mechaników
Pewnie już siedzą, czekają i zacierają ręce jak do nich przyjedziesz na remont generalny silnika...
Rozrząd w Matizie jest kolizyjny - pęknięty pasek = silnik do remontu.
Koszt wymiany rozrządu z częściami w Matizie to ok. 250-350 zł w zależności od warsztatu. Oczywiście wystrzegaj się najtańszych części (np. z Allegro), bo są one raczej kiepskiej jakości.


Pewnie już siedzą, czekają i zacierają ręce jak do nich przyjedziesz na remont generalny silnika...
Kryzys jest więc się nie dziw Jak ja pojechałem dziś do warsztatu to mi połowę rzeczy chcieli wymienić, które już są wymienione nie dawno temu... Zapytałem speców tak dla jaj co może być z moim silnikiem, to mi nagadali ohoho i kazali zajeżdżać na kanał. A byłem się zapytać o części do skrzyni
Wymień natychmiast! Mi się urwał a wcale nie powinien (po 45 tys od wymiany).
I tu od razu pytanie - czy możliwe jest, że mechanik mógł trochę temu paskowi "pomóc"?
I tu od razu pytanie - czy możliwe jest, że mechanik mógł trochę temu paskowi "pomóc"?
No mógł mu pomóc uszkadzając go w jakiś sposób przy wymianie ale też możliwość jest taka, że jak był to pasek typu byle tanio to się nie dziw...
czy możliwe jest, że mechanik mógł trochę temu paskowi "pomóc"?
Opcji jest kilka:
- kiepskiej jakości, bądź wadliwe części
- nie fachowa wymiana
- pech
Czy mechanik mógł uszkodzić pasek? W sumie jest to zapewne możliwe, ale np. mojemu ojcu pasek strzelił przy przebiegu ok. 57 tys. km, więc tuż przed wymianą. Cóż, pech. Kosztowny pech...
Mi się urwał a wcale nie powinien (po 45 tys od wymiany).

Jakiej firmy był ten pasek?
Dziękuje koledzy za pomoc. Widzę że nie ma się co sugerowac mechaników bo odpowiadają jak chcą.
Nie chce zakładać nowego tematu wiec sie podepne. Pytanie jest jakiej grubosci powinien miec pasek rozrzadu,oczywiscie miedzy tymi zabkami. Bo ostanio z ojcem go sprawdzalismy i byl w b.dobrym stanie tylko chudy sie wydawl. w Fordzie mondeo byl o 1mm grubszy.
Wiec prosba jak by mogl ktos zmierzyc nowy lub prawie nowy pasek suwmiarka i napisac ile jego ma
Z góry dzieki pozdrawiam
czy wymieniac owy pasek jeżeli samochód pracuje ładnie czy poprostu nic z tym nie robic

W pewnym momencie i ta chwila jest już bardzo bliska, przestanie pracować wogóle. Czy wymieniać pasek za 200zł czy silnik za 1200zł (mocno używany) oto jest pytanie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •