Graczem będąc…
Witam!
Pek³ mi pasek rozrz±du, silnik zatrzymal sie na 3 cylindrze poggie³o zawory i inne bebechy w srodku, op³aca siê naprawiac czy moze jakis swap + turbo?
Wiek: 19
masz mo¿e na zbyciu z 10ty¶ z³ ? to rób SWAP'a + turbo
nie masz tylku ¿eby w lanka inwestowaæ ? szukaj silnika lub g³owicy
Wiek: 19
masz mo¿e na zbyciu z 10ty¶ z³ ? to rób SWAP'a + turbo
nie masz tylku ¿eby w lanka inwestowaæ ? szukaj silnika lub g³owicy
10 tys to swap z remontem bez ktorego w przypadku uzywanego silnika raczej sie nie obejdzie, drugie tyle to zaturbienie .. powodzenia autorowi postu ¿yczê, remont kapitalny silnika w DU to jakies 3500 do 4000 zl .. ale to najgorszy scenariusz .. gdybys pilnowal eksploatacji auta i nie oszczedzal nadmiernie to mialbys teraz 3000 w kieszeni..
Wiek nie ma tu nic do rzeczy pieni±dze raczej tez
Chodzi mi po g³owie taka my¶l w³asnie. Ale juz mam now± idee, inne auto z dobrym silnikiem.
Wiek nie ma tu nic do rzeczy pieni±dze raczej tez
Chodzi mi po g³owie taka my¶l w³asnie. Ale juz mam now± idee, inne auto z dobrym silnikiem.
lanos ma mega potencjal jak masz za duzo forsy to 500 koni masz od reki, inny silnik zaturbienie i troche pracy ... aha skoro masz silnik 1.4 do 2000 sie zmiescisz z kapa ..
gdybys pilnowal eksploatacji auta i nie oszczedzal nadmiernie to mialbys teraz 3000 w kieszeni..
Niestety bywa ¿e dopiero co zmieniony pasek pêka. Nigdy mi siê to nie przytrafi³o ale przy zmianie zawsze siê zastanawiam jak to teraz bêdzie
gdybys pilnowal eksploatacji auta i nie oszczedzal nadmiernie to mialbys teraz 3000 w kieszeni..
Niestety bywa ¿e dopiero co zmieniony pasek pêka. Nigdy mi siê to nie przytrafi³o ale przy zmianie zawsze siê zastanawiam jak to teraz bêdzie
jezeli uzywasz czê¶ci sprawdzonych marek nie masz sie czego obawiaæ ja u¿ywam pasków conti ... ciê¿ko je urwaæ ..
Ja mam Gatesa, chyba te¿ przyzwoity. Ale chodzi³o mi o to ¿e nawet najlepszy te¿ siê mo¿e zerwaæ.
70% awarii rozrz±du spowodowane jest z³ym monta¿em, aha jest jeden problem w ka¿dym lanosie a ma³o kto o nim wie z tego powodu czêsto rwie siê pasek .. chodzi o dolne kó³ko to do paska klinowego które jest na kole rozrz±du.. chodzi o to ¿e na tym w³a¶nie kó³ku wyciera siê zêbatka z rozrz±du i pasek zaczyna delikatnie pracowaæ na kó³ku obok co powoduje uszkodzenia paska, którego nastêpstwem jest zerwanie, jak siê o tym dowiedzia³em od razu wymieni³em to kó³eczko i rzeczywi¶cie na starym by³o odbicie z kó³ka rozrz±du, jak znajdê stare kó³ko to wrzucê foto..
W³a¶nie teraz kupilem pasek conti, ale czekaj± mnie jeszcze pare nowych zaworów, wa³ek juz mam nowy, wczesniej wytar³a siê krzywka, i pierscienie na t³okach tez nowe, blok po polerowaniu, poniewaz pekniety zgarniaj±cy porysowal caly cylinder. Ogó³nie masakra, ale 270tys ma juz za sob±
Panowie a lanos 1.4 nie ma przypadkiem bezkolizyjnego rozrz±du
w³asnie mia³em tak± nadzieje, ale po podniesieniu glowy w warsztacie przerazi³em siê ehhe
nie ma co p³akac, moj drugi lani 1.5 16v ma przejechane ponad 400ty¶ bez sciemy, i pod mask± oryginalny to zosta³ tylko blok, bo wszystko co mog³o to wysiad³o
Panowie a lanos 1.4 nie ma przypadkiem bezkolizyjnego rozrz±du
Tak na prawdê nie ma silników bezkolizyjnych. Straty tylko mog± byæ mniejsze.
To siê mylisz s± silniki bez kolizyjne wymieniasz zerwany pasek i jedziesz dalej.
Ale chyba nie w Daewoo?
dlatego tez taka my¶l mnie nasz³a mój kumpel ma astre 1.4 i zerwa³ mu siê pasek za³o¿yli¶my nowy i pojecha³ sobie swoim autem po czê¶ci na dobr± sprawê silnik lanosa to to samo 1.4 co astry
Mia³em tak± sam± sytuacjê parê lat temu w Uno 1.4, te¿ pêk³ pasek przy zapalaniu i nic siê nie sta³o, ale to przypadek, nie znaczy to ¿e silnik jest bezkolizyjny.
Zreszt± najlepiej by by³o gdyby takie sytuacje siê nie przytrafia³y.
EOT.
Ju¿ po problemie, skrzywiony i odlupany jeden zawór, wydaje mi siê jezeli silnik przy malej predkosci obr, narobi mniej szkód niz przy 4tys obr np, w trakcie zerwania paska czy¿ nie?
Bo jak leci szybko to pokrzywi zawory i przeleci obrót dalej i pokrzywi kolejne, mia³em tak w 1.5 16V gdzie posz³o z tego co pamiêtam 12 zaworów(8wydechowych)
nieca³y tydzieñ temu pêk³a mi ¶ruba napinacza przy 150km/h 4000obr no i .... wszystkie 16 zaworów tak w du**e dosta³y ¿e heeeeeeeeeej
o tym w³asnie mówiê heh