Graczem bÄdÄ câŚ
Przyszło mi wymienić wał w swoim lanosie gdyż po prostu ułamał sie kawałek gdzie było osadzone małe koło od rozrządu..
po rozbiórce silnika chciałem go poskładać na nowych częściach dlatego kupiłem nowy wał, dokładnie ten:
http://allegro.pl/item114...c_oryginal.html
jednak jak sie później okazało w moim lanku jest wał taki jak ten:
http://allegro.pl/item114...os_1_6_16v.html
Jak widać ten pierwsy posiada tylko jakby 4 półksiężyce a ten drugi ma ich 8.
Powiedzcie mi skąd ta rozbieżność bo sam jużnie wiem, przekopałem kilka książek i nic...
auto stoi rozkopane, czeka na nowy wał a ja sie boje założyć ten nowy, dzwoniłem do gościa z allegro i ten sprawdzał po numerach fabrycznych i twierdzi że w lanosie powinien być taki wał, jest to oryginał z Korei...
niech sie wypowie ktoś kto coś wie na ten temat
Ten pierwszy jest do silnika 1.4 SOHC lub 1.5 SOHC , a tobie potrzebny jest do 1.5 DOHC , 1.6DOHC jest inny skok tłoka , dłuższe wykorbienia . W tej pierwszej aukcji jest chyba błąd .
miałeś z tym kiedyś do czynienia ? bo chce mieć pewnosc zanim zaczne go reklamować
Sprawdzałem w książce Bujańskiego są przekroje silników SOHC i DOHC i tam widać wyraźnie jak wygląda wał w poszczególnym silniku .
mam tą ksiązke i tam faktycznie w 16v jest wał posiadający 8 łopatek natomiast ten rysunek w 1.4 i 1.5 8v jest niewyrażny ale i tak nie przypomina mi tego co jest na aukcji jako nowy
edit: jak myślicie jakie by były konsekwencje gdybym załozył ten wał do swojego ?
Reklamuj jako towar niezgodny z opisem , poszukaj jeszcze oryginalnych numerów katalogowych żeby się upewnić . W takim przypadku powinni wymienić lub oddać pieniądze łącznie z kosztami przesyłki w obie strony .
Gdyby nie chcieli pokryć kosztów przesyłki powołaj się na : DZIENNIK USTAW Z 2002 R. NR 141 POZ. 1176 : ART8.2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
[ Dodano: 2010-07-14, 22:32 ]
mam tą ksiązke i tam faktycznie w 16v jest wał posiadający 8 łopatek natomiast ten rysunek w 1.4 i 1.5 8v jest niewyrażny ale i tak nie przypomina mi tego co jest na aukcji jako nowy
edit: jak myślicie jakie by były konsekwencje gdybym załozył ten wał do swojego ?
Nawet jak jest od 1.5 to mógłby się kiedyś ukręcić , od 1.4 nie pasuje bo inny skok tłoka ( wykorbienie ).
arkadius657 wydaje mi się, że Jadar w Chorzowie na gałeczki jest w stanie sprowadzić taki wał dość szybko i masz na miejscu
http://www.jadar-auto.pl/
te łopatki to przeciwwagi
oba wały maja te same panewki wiec sa ze soba wspołzamienne-czyli pasuje sohc do dohc oczywiscie 1.5 1.6
pytanie jak to bedzie chodziło
niby mniej przeciwwag to lzejszy wał i jakby to wywazyc solidnie z zamachem i sprzegłem oraz układem korbowo tłokowym to efekt mógłby byc zadowalajacy
jak w praktyce by było to loteria
jesli chodzi o hurtownie jadar to tam zaopatrywałem się we wszystkie pozostałe części jednak wału akurat nie mieli a że zależało mi na czasie to skusiłem się na ten z warszawy....
właśnie ten wał będzie napewno lżejszy, wszystko będzie poskładane na nowych panewkach, tylko wlasnie jak to będzie chodziło, nie chce żeby sie okazało że po przejechaniu 100 km silnik jest znów do wyciągnięcia z powodu wału
tylko wlasnie jak to będzie chodziło, nie chce żeby sie okazało że po przejechaniu 100 km silnik jest znów do wyciągnięcia z powodu wału jakby pasowal to po co koreance do 16v robili inny reklamuj ten i zaloz taki jak powinien byc
jakby pasowal to po co koreance do 16v robili inny reklamuj ten i zaloz taki jak powinien byc
dokładnie tak, z tym może być więcej problemów niż pożytku, nie bez powodu wychodziły dwa rodzaje
ciągle mnie nurtuje pytanie skąd takie rozbieżnośći w tych wałach, przecież praktycznie w lanosach dół silnika był klepany wszędzie tak samo w ramach normalizacji ;]
A po co zrobili silniki 8v i 16v
Kolego inne skoki tłoka, waga i temu podobne odpowiedzialne są za generowaną moc przez jednostkę.
Nawet jeśli założysz i będzie pasował P&P to zapewne długo nie pojeździsz na tym motorze.
Może dojść do zderzenia tłoków z zaworami.
Może spaść kompresja w cylindrach i z jazdy nici...
wał już oddałem a jutro przychodzi nowy ale już właściwy
co ciekawe udało mi się dorwać go o blisko 200 zł taniej i z panewkami
Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło