Graczem będąc…

Witam. Podczas hamowania piszcza mi hamulce. Od czego to zalezy? Zbliza mi sie termin wymiany klockow i przy okazji chcialbym cos z tym zrobic.


Zbliza mi sie termin wymiany klockow

To powinno rozwi±zaæ problem.
Mo¿e to te¿ byæ objaw koñcz±cych siê tarcz jak u mnie.
A czy przy konczacych sie tarczach hamulce piszcza caly czas? u mnie piszcza co jakis czas i pozniej znowu jest cisza


przyczyn piszcenia moze byæ kilka

1. klocki
2. drgaj±ce klocki (pomaga posmarowanie prowadnic i zewnêtrznych powierzchni odpowiednim smarem)
3. koñcz±ce siê klocki
4. rdzewiej±ce tarcze - czasami jak jest mokro na dworzu, to po nocy potrafi³y mi zapiszczeæ hamulce przy 1szym - 2gim hamowaniu
A jakie klocki poleciacie?
Ja mam za³o¿one GM
A jakie klocki poleciacie?

Ja mam ferodo premier, s±

poszukaj na forum, jak zmienia³em u siebie to duzo tematow tutaj znalazlem
A jakie klocki poleciacie?
Polecam klocki Remsa - wcze¶niej mia³em Ferodo Premier i wywali³em - piszcza³y i okrutnie pyli³y na czarno... Poza tym ok s± jeszcze TRW Lucas, ATE, Breck.
a co jak hamulce piszcz± tylko przy hamowaniu z wiêkszej prêdko¶ci?
ja tak mam...
i po weekendzie majowym oddaje auto w rêce mechanika na wymiane ³o¿ysk z przodu no i pewnie klocki i tarcze...
my¶licie, ¿e to rozwi±ze problem?
'GM' s± w porz±dku; nie wiem tylko, jak one cenowo teraz, bo u mnie kilka lat le¿a³y zanim wzi±³em siê za wymianê. Komplet na o¶ kosztowa³ 60 z³, AFAIR
a co jak hamulce piszcz± tylko przy hamowaniu z wiêkszej prêdko¶ci?
To oznacza, ¿e ok³adziny cierne s± lipne, bo nie wytrzymuj± wiêkszych temperatur. Je¶li d¼wiêk dobiega z przodu, wymiana klocków rozwi±¿e problem.
Hmm. No a co jest przyczyn± jak klocki piszcz± przy ma³ej prêdko¶ci? Dodam ¿e ostatnio wymieni³em tarcze(ATE) + klocki(ATE). Przez pierwsze dni by³o ok, teraz nagle pojawi³ siê problem piszczenia i strasznie mnie to denerwuje, zapewne nie tylko mnie. Mo¿e kto¶ wie co z tym zrobiæ??
W jakim celu niektore klocki hamulcowe sa nacinane?
W jakim celu niektore klocki hamulcowe sa nacinane?
W celu lepszego oczyszczania powierzchni tr±cych
W jakim celu niektore klocki hamulcowe sa nacinane?
Klocki czy tarcze?
Chodzilo mi o te klocki co maja te rozciecie na srodku. Kupilem dzisiaj klocki Ferodo i zobacze jak sie bede spisywac
Chodzilo mi o te klocki co maja te rozciecie na srodku.

W³a¶nie dzieki temu rozciêciu klocki lepiej siê oczyszczaj±.
Zalozylem te klocki pojezdzilem troche a problem nadal jest. Jak hamulce piszczaly tak piszcza. Co teraz sprawdzic?
Mam podobny problem. Co zrobiæ aby przesta³y piszczeæ? czy jest na to jaki¶ sposób? Dodam ¿e lekko je papierem ¶ciernym przejecha³em, ale to nic nie pomog³o.
Mnie piszcza³y hamulce, ale gdy wymienia³em klocki wydawa³o mi siê, ¿e nie s± takie zu¿yte.

Za kolejnym razem, gdy zaczê³o siê piszczenie przygl±da³em siê tarczom hamulcowym i stwierdzi³em, ¿e na obwodzie po zewn±trz i po wewn±trz utworzy³a siê krawêd¼. Krawêd¼ ta by³a lekko „³ukowata” co pewnie przyczynia³o siê do piszczenia klocków.
W ci±gu kilku lat u¿ytkowania klocki hamulcowe star³y tarcze nierównomiernie.
Przy u¿yciu szlifierki kontowej zeszlifowa³em te krawêdzie i piszczenie usta³o.
Pewnie najlepiej by³o by to stoczyæ na tokarce.

Kolejnym przypadkiem piszczenia hamulca by³o zapieczenie prowadników oprawy zacisku. Gdy kupi³em auto piszcza³y mi nieco hamulce. Okaza³o siê, ¿e poprzedni w³a¶ciciel chyba nigdy na nie, nie zagl±da³. Jeden z prowadników tak zardzewia³, ¿e nie mog³em poluzowaæ jednego z prowadników. Do¶æ d³ugo z tym walczy³em. Po tym za ka¿dym razem, gdy wymieniam klocki prowadniki dobrze smaruje.
W czasie hamowania klocki nie by³y równomiernie dociskane tylko utworzy³o siê co¶ na wzór zawiasu.




lanossx a jaka grubo¶æ tarcz zosta³a Ci po zeszlifowaniu tych krawêdzi? Samochód dobrze hamuje? Mam prawie identycznie wygl±daj±ce tarcze i zastanawiam siê czy konieczna jest wymiana, czy wystarczy zabieg zeszlifowania tych krawêdzi.
Mnie piszcza³y hamulce, ale gdy wymienia³em klocki wydawa³o mi siê, ¿e nie s± takie zu¿yte.

Za kolejnym razem, gdy zaczê³o siê piszczenie przygl±da³em siê tarczom hamulcowym i stwierdzi³em, ¿e na obwodzie po zewn±trz i po wewn±trz utworzy³a siê krawêd¼. Krawêd¼ ta by³a lekko „³ukowata” co pewnie przyczynia³o siê do piszczenia klocków.
W ci±gu kilku lat u¿ytkowania klocki hamulcowe star³y tarcze nierównomiernie.
Przy u¿yciu szlifierki kontowej zeszlifowa³em te krawêdzie i piszczenie usta³o.
Pewnie najlepiej by³o by to stoczyæ na tokarce.

Kolejnym przypadkiem piszczenia hamulca by³o zapieczenie prowadników oprawy zacisku. Gdy kupi³em auto piszcza³y mi nieco hamulce. Okaza³o siê, ¿e poprzedni w³a¶ciciel chyba nigdy na nie, nie zagl±da³. Jeden z prowadników tak zardzewia³, ¿e nie mog³em poluzowaæ jednego z prowadników. Do¶æ d³ugo z tym walczy³em. Po tym za ka¿dym razem, gdy wymieniam klocki prowadniki dobrze smaruje.
W czasie hamowania klocki nie by³y równomiernie dociskane tylko utworzy³o siê co¶ na wzór zawiasu.

Tyle ze ja nowy komplecik ATE za³o¿y³em i od samego pocz±tku piszcz±. zacisk chodzi lekko, te prowadniki te¿.
Ciekaw jestem czy tak ju¿ bêdzie do wymiany klocków na nowe czy przejdzie z czasem.?
lanossx a jaka grubo¶æ tarcz zosta³a Ci po zeszlifowaniu tych krawêdzi? Samochód dobrze hamuje? Mam prawie identycznie wygl±daj±ce tarcze i zastanawiam siê czy konieczna jest wymiana, czy wystarczy zabieg zeszlifowania tych krawêdzi.

Grubo¶æ tarcz jest taka sama jak przed szlifowaniem. Poniewa¿ ja zebra³em tylko te krawêdzie, a z reszt± powierzchni tarcz nic nie robi³em.
Hamowanie jest takie jak by³o tylko piski usta³y.
Witam,
Mam problemik z hamulcami w lanosku bez ABSu, nie daje cisnienia na jedna sekcje, najpierw zaczelo mi cos piszczec w prawym kole to sprawdzilismy co jest nie tak i nie bylo nic widac, no i zauwazylismy ze bolczyk kiepsko wychodzi i odrazu se chowa, myslelismy ze zapowietrzony ale niestety nic z tego i nagle zgubilo cisnienie juz calkiem, odpowietrzanie juz nic nei daje, wymienialismy plyn, ogladalismy serwo, no i mam teraz taki hamulec ze ledwo co lapie nad podloga znaczy sie tylko prawy przud i lewy tyl:( pompa nie daje wogole cisnienia na ta jedna sekcje a najlepsze jest to ze juz 3cia pompa i ma takie same objawy, chyba raczej to niemozliwe zeby wszytskie byly jednakowo popsute, spotkal sie ktos z takim problemem?? dzieki za pomoc z gory
Kolego trzymaj nogê na pedale hamulca i zapal auto, je¶li peda³ wejdzie troszkê w pod³ogê tzn ¿e pompa jest dobra....mo¿e byæ uszkodzony t³oczek, przed wymian± p³ynu powini¶cie sprawdziæ ,ten który szwankowa³, sprawdz te¿ czy nie masz ubytku p³ynu
Dzieki za rade ale niestet Pedal idzie do dolu, pompa niby daje cisnienie ale tylko na jednej sekcji, plynu nie ubywa, jezeli chodzi o tloczek od serwa to tez raczej w porzadku,najdziwniejsze jest to ze daje cisnienie tylko na jedna sekcje a na druga (czyli ta blizej serwa) nie daje. zapchane przewody tez raczej nie sa bo bylyl sciagany plyn przy kazdym kole przez odpowietrzacz. poprostu ja i 3 mechanikow u ktorych bylem nie wiedza juz co to moze byc a bylo by troche roboty zeby wszstko rozbierac od hamulcy i przegladac i szukam pomocy bo moze tez ktos mial taka przygode z lanoskiem badz w innym samochodzie.
kolego nie mówiê o t³oczku od serwa tylko o t³oczku przy zaciskach hamulcowych, bo tam masz t³oczki, pisa³e¶ ¿e jeden d³oczek dziwnie chodzi....by³o go sprawdziæ czy wszystko w nim w porz±dku....
A to ¿e peda³ idzie do pod³ogi to nie jest ....niestety tylko stety bo tak musi byæ , ¶wiadczy to ¿e pompa jest sprawna.
W Lanosach hamule s± dosyæ miêkkie, ale hamuj±....sprawdz na piasczystej nawierzchni czy wszystkie ko³a hamuj±....
pompa nie daje wogole cisnienia na ta jedna sekcje a najlepsze jest to ze juz 3cia pompa i ma takie same objawy, chyba raczej to niemozliwe zeby wszytskie byly jednakowo popsute, spotkal sie ktos z takim problemem?? dzieki za pomoc z gory

A sprawdzali ci¶nienie jakie dochodzi do poszczególnych kó³ (wkrêcali manometry w miejsce odpowietrzników) czy tylko "na wzrok s³uch i zapach" patrzyli?

ps. dlaczego odkopujesz tematy z archeo?

[ Dodano: 2010-05-18, 11:27 ]
sprawdz na piasczystej nawierzchni czy wszystkie ko³a hamuj±....

tak nic nie sprawdzisz - lepiej pojechac na stacje diagnostyczn± - na niektórych sprawdzenie hamulców jest za darmo
napisalem ze niestety bo jak by nie wpadal to chociarz by bylo wiadomo co to jest, nie nie patrzyli cisnienia bo wogole juz z pompy nie wychodzi cisnienie, ale juz mi podpowiedzieli co mozna i jak sprawdzic i sproboje tak i zobacze, moze cos sie znajdzie co to jest, tloczek jest dobry, jeszcze raz musze rzejrzec przewody dokladnie i ewentualnie mysle ze moze sie cos sie dziac w bebnach, jak nie dojde ze znajomymi mechanikami to oddam do serwisu daewoo i nich szukaja.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •