Graczem będąc…

Mój problem jest do¶æ nietypowy, bo zwykle wszyscy chc± obni¿aæ zawieszenie, tymczasem mi chodzi po g³owie ¿eby je podnie¶æ o kilka cm. Mo¿na by³oby za³o¿yæ poprostu d³u¿sze sprê¿yny, tyle, ¿e wtedy amortyzatory bêd± bardziej rozci±gniête i mog± klepaæ przy rozprê¿aniu. Rozwi±zaniem by³oby za³o¿enie ca³ego d³u¿szego kompletu (amortyzatory+sprê¿yny). Problem w tym, ¿e koszt bêdzie spory i nie jestem pewien czy uda siê wogóle co¶ takiego dopasowaæ. Mój pomys³ jest taki, ¿eby pomiêdzy kielichy nadwozia a kolumny zawieszenia (przód) i klielichy a amortyzatory i sprê¿yny (ty³) zamontowaæ dystanse w postaci metalowych kr±¿ków o grubo¶ci kilku cm - co¶ na wzór dystansów do kó³, zrobione pod wymiar (ewentualnie w grê wchodzi wymiana tylnych sprê¿yn na d³u¿sze zamiast podk³adania pod nie dystansów). Samo zawieszenie pozostaje wówczas praktycznie bez zmian, tyle ¿e buda jest zawieszona wy¿ej. Pytanie czy kto¶ próbowa³ takiej przeróbki, je¿eli tak, to jakie s± efekty. Je¿eli kto¶ ma inne pomys³y na podniesienie zawieszenia bez wydawania po³owy warto¶ci samochodu, to chêtnie siê z nimi zapoznam.


zale¿y ile cm ciê interesuje mój ty³ jest podniesiony 10cm do góro przód 6cm
- amorki gazowe nic specjalnego 250z³
- sprê¿yny ty³ od Mercedesa 123 mia³y ju¿ kilka lat ale by³y nie u¿ywane 150z³
Ja podnosi³em ty³ bo ju¿ siedzia³ (butla -gaz). My¶la³em o wymianie sprê¿yn na nowe, ale rozmawia³em z mechanikiem od resorów i powiedzia³, ¿e te nowe s± ma³o warte i itak zaraz si±d±. Rozci±gn±³ wiêc stare i wzi±³ tylko 80z³ za wszystko (£ód¼). Auto podnios³o siê jakie¶ 6-7cm. T³umaczy³ mi, ¿e teraz amortyzatory bêd± dopiero pracowa³y jak nale¿y, bo przedtem mia³y ma³y skok.
przed podniesieniem http://www.fotosik.pl/sho...9be22e878b43d60 i po http://www.fotosik.pl/pok...cb0badfd58.html
Ja mam sprê¿yny w dobrym stanie, tzn. nie s± uklepane, a podnie¶æ chcê dlatego, ¿e czêsto muszê je¼dziæ po ró¿nych bocznych drogach i innych dziurach, gdzie fabryczne zawieszenie jest po prostu za niskie i zdarza siê ¿e szorujê podwoziem po ziemi. Zaraz kto¶ napisze, ¿e powinienem w takim razie kupiæ £adê Nivê zamiast Lanosa okaleczaæ :-), ale my¶lê, ¿e jakie¶ 8-10cm z ty³u i 6-8 cm z przodu powinno starczyæ. Najpro¶ciej i najtaniej by³oby rozci±gn±æ sprê¿yny u kowala, pytanie tylko czy jest szansa ¿e fabryczne amortyzatory to obs³u¿±, cz trzeba by wymieniæ na d³u¿sze.


dadz± rade ja autem zwozi³em drzewo z dzia³ki, bez drogi masakra, da³o rade bez problemu
na ty³a da³em od kadeta kombi i ok,a obadaj na allegro podk³adki usztywniajace,jak je wkrêcisz na dole to podnosza auto,jak w okolicach srodka sprezyny to usztywniaj±
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •