ďťż

Graczem będąc…

Witam,
Jest to mój 1 post i na dodatek bardzo ważny, więc prosze o wyrozumiałość i fachową pomoc
Kupiłem Lanosa 1,6 v16 DOHC ze świadomością, że jest niewielki wyciek spod głowicy (sączy) oraz do wymiany rozrząd.
pewien mechanik powiedział mi, żebym sie tym nie przejmował, że to tylko "sączy" że nie powinno być z tym problemu przez dłuższy czas i tu jest pytanko do was, czy robić tą uszczelke czy nie ?

2 sprawa: jak doradzicie, żeby zrobić (samodzielnie) tą uszczelke + rozrząd (u mechaników drogo ) to bardzo bym prosił o materiały, może ktoś robił zdjęcia w trakcie wymiany?, opis typu co bedzie mi potrzebne, jakie narzędzia, nowe śruby, smary itd.. nie chce żeby doszło do sytuacji, wszystko odkręcone a tu czegoś brakuje :] najlepsze byłyby zdjęcia

mój e-mail na materiały: kacper86@op.pl lub wrzucajcie je do tematu, może komuś sie jeszcze to wszystko przyda

Ps. Jak okaże sie ta wymiana za trudna dla mnie to może jest jakiś Majsterkowicz z Krakowa lub okolic co zna sie na rzeczy i chce dorobić?


Jeżeli nie jest to jakiś wielki wyciek to możesz to na krótki okres czasu dołożyć. Ja jednak na twoim miejscu bym to zrobił w miarę szybko. Wymiana UPG to nie jest taka łatwa sprawa. Pół silnika trzeba rozebrać, splanować głowicę i to wszystko do kupy złożyć. Jeżeli tego nie robiłeś (a z postu wynika, że nie) to lepiej oddać to komuś kto się na tym zna.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam
manamanaoanotetryczny
dynamometryczny i jeszcze kątomierz będzie potrzebny. Schemat dokręcania głowicy i momenty mogę wrzucić
Każdy model samochód ma różne wartości dokręcania głowicy.


Jeżeli nie jest to jakiś wielki wyciek to możesz to na krótki okres czasu dołożyć. Ja jednak na twoim miejscu bym to zrobił w miarę szybko. Wymiana UPG to nie jest taka łatwa sprawa. Pół silnika trzeba rozebrać, splanować głowicę i to wszystko do kupy złożyć. Jeżeli tego nie robiłeś (a z postu wynika, że nie) to lepiej oddać to komuś kto się na tym zna.
Takie jest moje zdanie.
Pozdrawiam

dzięki za odpowiedź, nigdy tego nie robiłem, ale mam spory zapał do podjęcia się tego, dlatego potrzebuje dokładne informacje, na chwile obecną przeczytałem sporo na google i mam książkę "Daewoo Lanos Krzysztof Bujański" a w życiu jestem perfekcjonistą i jak sie tego podejmę to będę to robił dokładnie i powoli żeby o czymś nie zapomnieć i złożyć spowrotem w jedną całość
No to życzę powodzenia. Daj znać jak Ci poszło.
manamanaoanotetryczny
dynamometryczny i jeszcze kątomierz będzie potrzebny. Schemat dokręcania głowicy i momenty mogę wrzucić

W tej książce co podałem wyżej jest opisane jaki kąt, jaką siła Nm dokręcać i w jakiej kolejności odkrecać/dokręcać, chyba, że są jakieś inne schematy to zapodaj
klucz dynamometryczny-Posiadam


Witam,sam zapał do roboty to nie wszystko,trzeba mieć wiedze,bo możesz sie wpędzić w jeszcze większe koszty,ja dałem auto mech.włożył swoje klamoty podpisał w knidze naprawe,i spokój mam jak coś nie tak to będzie poprawiał,moje autko nie bierze oleju więc nie trzeba było wymieniać uszczelniaczy w głowicy,pozdrawiam
sam zapał do roboty to nie wszystko,trzeba mieć wiedze no wlasnie rozrzad to powazny element jeden blad i silnik do wywalenia Ja wymienialem samodzielnie w kilku autach ale w lanosie oddalem do mechaniora bo wymiana nie jest prosta jest malo miejsca. jest niewielki wyciek spod głowicy (sączy) trzeba by splanowac głowice
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •