Graczem będąc…
Dzisiaj przed po³udniem jecha³em sobie lanosem chyba 3 km , silnik normalnie pracowa³ .
Nagle wy³±czy³ mi siê silnik i zapali³a siê kontrolka akumulatora zjecha³em na bok odczeka³em jakie¶ 5min. przekrêci³em kluczyk i normalnie zapali³ . Bojê siê ¿e mi znowu zga¶nie jak bêdê jecha³ autostrad± .
Czy kto¶ wie jaka mo¿e byæ wina tego ¿e mi zgas³?
nie mam LPG.
Podjecha³em do elektryka i on powiedzia³ ,¿e to przez alarm który (jak on s±dzi³ ) odci±³ dop³yw paliwa. Chce mi teraz wyj±æ w ogóle alarm z samochodu nie wiem czy mia³ racjê ale jak sobie pomy¶lê ,¿e nie bêdê mia³ alarmu w samochodzie to mi ciary po plecach przechodz±.
A mo¿e to nie alarm tylko immobilizer sam nie wiem powiedzcie coby¶cie zrobili
pozdro
Andrzej
no nies³ysza³em jeszcze o takim alarmie co paliwo odcina no ale technika idzie do przodu nie wiem tym sie nie interesowa³em, a zgas³ ci na biegu czy na luzie?? a i jeszcze jedno zanim zgas³ to poprzedza³o to jakim¶ szarpaniem muleniem silnika lub co¶ w tym rodzaju czy ot tak zwyczajnie sobie zgas³??
Mam taki alarm dzia³a podobnie do immobilizer-a . Jecha³em na biegu 3 by³o s³ychaæ nag³y spadek mocy takie warczenie jak siê ma na wysokich obrotach i nagle siê pu¶ci gaz i zgas³ tak jakbym go zgasi³ z kluczyka Mo¿e to co¶ z uk³adem dolotowym? Teraz jak nim jecha³em to normalnie silnik pracuje nie ¶wiec± siê ¿adne kontrolki. Mo¿e ju¿ mam wymieniæ ¶wiece? Wygl±daj± dobrze maj± lekko kawowy kolor, przejecha³y ju¿ 90 000km s± chyba firmy Silverstone.
Pozdro
Andrzej
mój ojczulek mia³ co¶ podobnego tyle ¿e w pasku jak siê jecha³o nagle gas³ bez powodu a po chwili mo¿na go by³o odpaliæ i jechaæ dalej. rozwi±zaniem by³o niedokrêcanie kurka od wlewu paliwa, bak siê jakim¶ cudem zapowietrza³ i odcina³o dop³yw paliwa. mo¿e to ci pomo¿e
zobaczê ale jutro
Ale i tak proszê o jakie¶ sugestie . Wiecie mo¿e gdzie jest wtyczka od odcinania zap³onu w immobilizerze ( czy przy pompie paliwa?) albo w alarmie z firmy OX Boxer (nie mam niestety ¿adnego przekroju instalacji elektrycznej od tego alarmu)?
Pozdro
Andrzej
a przewody masz dobre wysokiego napiêcia? mozesz mieæ przerwe w iskrze, sprawd¼ albo zassa³ jakie¶ dziadostwo z baku i nie dosta³ paliwa
przewody raczej mam dobre (jeszcze nie sprawdza³em) silnik mi normalnie pracuje mogê go odpalaæ i chodzi ale obawiam siê ¿e mo¿e mi siê wy³±czyæ jak bêdê jecha³ np. autostrad±
co do paliwa to nie wiem
Podawajcie swoje sugestie co s±dzicie o tym alarmie bo elektryk twierdzi ¿e to on odcina paliwo ale mi siê wydaje ¿e on nie ma racji bo jakby tak by³o to by alarm zacz±³ wyæ.
Pozdro
Andrzej
alarm pewnie nie jezeli nie wyje poza tym uzbroi³ by sie jak by mu sie co¶ nie podoba³o to wiem napewno. dla pewno¶ci sprawd¼ przewody WN i staraj sie nie wysysaæ paliwa ponizej 1/4 bo potem lubi co¶ zaci±gn±æ a paliwa mamy takie ¿e pozal sie Boze
sprawdzi³em przewody przeczy¶ci³em je i s± w dobrym stanie ¶wiece te¿
Nadsy³ajcie swoje sugestie co siê mog³o staæ
Pozdro
Andrzej
Jak najbardziej mog± byæ to problemy z elektronik±. Równie¿ z alarmem. Wiele alarmów ma funkcjê odcinania paliwa, a w obecnych warunkach drogowych mrozów, szronów, skraplaj±cej siê wody w ró¿nych miejscach auta, elektronika lubi szwankowaæ. Kole¿anka mia³a podobne problemy w puncie. Raz je¼dzi³o, raz nie. Jak mu siê podoba³o. I okaza³o siê, ¿e jednak centralka alarmu zwariowa³a od wody. Nic nie wy³o, bo nie uruchamia³ wszystkich funkcji, tylko odcina³ akurat pr±d do cewki. Pomog³o wyjêcie centralki, dok³adne osuszenie i wyczyszczenie. Ale problem mo¿e tkwiæ w innych czê¶ciach uk³adu elektryki lub zasilania. Powodzenia.
Dziêki ale raczej centralka nie jest jaka¶ mokra a poza tym ju¿ wy³±czy³em alarm na tydzieñ czujniki te¿ i zobaczê czy znowu siê co¶ stanie . A wracaj±c do paliwa to mog³a siê zapowietrzyæ pompa paliwowa?
Pozdro
Andrzej
mog³a by jak pomykasz na rezerwie
a¿ tak ¼le nie ma ale ci±gle je¿d¿ê na 1/4 baku strasznie droga ta benzyna
Pozdro
Andrzej
wiem wiem ale czasem lepiej wydaæ raz a pozadnie ni¿ ¶tuchaæ na raty co dzieñ
ja w³a¶nie je¿d¿ê na raty a znacie mo¿e jaki¶ dobry p³yn do benzyny wytr±caj±cy wodê i czyszcz±cy wtryskiwacze ¿ebym nie musia³ kupowaæ 10 buteleczek co tankowanie ¿eby by³ efekt
0.5 L. denaturatu na bak paliwa a co do tankowania to mnie ju¿ nieprzyjemna sytuacja spotka³a i do domu wroci³em na linie dobrze ¿e nie mia³em daleko. zawiesi³ mi sie p³ywak jak paliwo zesz³o mi ponizej 1/2 baku i pewny by³em ze co¶ jest a samochod pali mi na pb i dopiero przechodzi na lpg zenada ze hej od tego czasu paliwo ful, skoñczy sie gaz to na paliwku prze¶migam motorek troszke co by napi³ sie troche mokrego papu i spowrotem na suchy prowiant
0.5 L. denaturatu na bak paliwa Mo¿e byæ i denaturat, ale to siê raczej stosowa³o w czasach PRLu. Teraz s± bardzo dobre ¶rodki absorbuj±ce wodê i czyszcz±ce uk³ad paliwowy. Za kilkana¶cie z³. kupisz na stacji benzynowej czy w hipermarkecie. Zalej i poje¼dzij trochê na benzynie. Pomimo, ¿e strasznie droga to zim± niestety czasem trzeba przeczy¶ciæ uk³ad zasilania. A benzynki miej wiêcej w baku. Kol VERSUS dobrze pisze.
Dziêki za podpowiedz ale denaturatu nie zastosuje w³a¶nie widzia³em na Statoilu takie p³yny i chyba sobie zakupie i porz±dnie zatankuje. A mo¿e mi siê tworzyæ rdza w baku jak je¿d¿ê na 1/4 mo¿e to w³a¶nie rdza mi zapcha³a na chwile przewód paliwowy i mi zgas³
Pozdro
Andrzej
A ja s³ysza³em ¿e wszelkiego rodzaju ¶rodki które maj± absorbowaæ wodê z baku nale¿y stosowaæ na jak najmniejszej ilo¶ci paliwa. Czy kto¶ ma pewno¶æ jak to jest na prawdê?
no wiem jak to jest z fioletowym bo wole to jak wiêkszo¶æ tych pseudo cudownych ¶rodkow co tak chwal± pic na wode fotomontaz i kilka osob ju¿ sie ze mn± zgodzi³o co do tego a tak naprawde to najskuteczniejszy ¶rodek na syf w baku to zlanie paliwa wykrêcenie baku i wymycie rêcznie a uk³ad na czy¶ciutkim paliwie sie ju¿ sam wyczy¶ci
a tak poza tematem to pokazywali pirata w tikochodzie prawie 140 km/h na blacie a na wydychanym z p³uc zepsu³ sie alkomat
Cytat: A ja s³ysza³em ¿e wszelkiego rodzaju ¶rodki które maj± absorbowaæ wodê z baku nale¿y stosowaæ na jak najmniejszej ilo¶ci paliwa. Czy kto¶ ma pewno¶æ jak to jest na prawdê?
Na ka¿dym z nich jest napisane jak je stosowaæ i do jakiej ilo¶ci paliwa nale¿y wlaæ. Stosowa³em wielokrotnie na zapchane wtryski i u mnie dzia³a³o.
Jak ju¿ kolega wcze¶niej pisa³ to napewno nie by³ alarm bo je¶li by to by³ on to by zacz±³ Ci wyæ. Ja nie wiem jak jest w lankach ale gdy mia³em jeszcze seicento 1.1 00r. to mia³em tak± sytuacjê, ¿e jak wraca³em do domu (50km) to mi zgas³ 3 razy, potem okaza³o siê, ¿e przeka¼niki mi siê lekko wysunê³y i musia³y styk traciæ ojciec mi je docisn±³ i ju¿ by³ spokój, wed³ug mnie to bêdzie jaki¶ problem z elektryk±.
Z elektryk± lub paliwem
Ale dziêki piszcie jeszcze swoje sugestie
Pozdro
Andrzej
ju¿ od³±czy³em t± opcjê odcinania paliwa ale dzisiaj znowu zgas³ i znowu zapali³ jakby nigdy nic. Samochód sta³ 3 dni bez jazdy
Pozdro
Andrzej