Graczem będąc…
Zauwa¿y³em i¿ jak siê autko nagrzeje to pasek lekko lekko popiskuje (nie piszczy) i jak sobie "na niego" prysknê WD40 to przestaje ale tylko na kilka dni bo popiskiwanie powraca. Czy to ¶wiadczy o konieczno¶ci wymiany paska?
Guma z biegiem czasu starzeje siê, parcieje, zmniejsza siê jej elastyczno¶æ. Do tego w gumê wbijaj± siê drobiny brudu i piasku co powoduje, ¿e pasek mo¿e zacz±æ siê ¶lizgaæ...
Pierwotnie Daewoo zaleca³o wymianê paska alternatora co 60 tys. km, potem nie wiedzieæ czemu zrezygnowali z tego... uwa¿am, ¿e max co 4 lata powinno siê ten pasek wymieniæ, tym bardziej, ¿e jego koszt to ok. 20-40 z³.
Ze swojej strony polecam zakup paska z firmy CONTITECH. Gates szybciej zaczyna³ "jêczeæ"-przynajmniej u mnie.
Czy to ¶wiadczy o konieczno¶ci wymiany paska?
Jak najbardziej
Ze swojej strony polecam zakup paska z firmy CONTITECH.
Ja tak¿e polecam CONTITECHa
Czy wymiana jest trudna?? Czy raczej sam bym da³ rade bez jaki¶ zbêdnych czarów i rozbierania po³owy auta?
W 16V jest to praca do¶æ mocno utrudniona przez górny osprzêt silnika
Ale dla chc±cego z kana³em nic trudnego
Po prostu trzeba sie pogimnastykowaæ
pasek powinien miec naciag taki,¿e ³apiesz go i mozesz przekrecic tylko o 90 st,jezeli dalej to naci±g lub wymiana,wd 40 to z³y pomys³-s± spry do pasków,powoduj± lekie klejenie sie paska do rolek,co powoduje brak slizgania sie,mocno sie zaci±ga o rolki,ale jak jest czas na wymiane to...wymiana,bo za mocny naciag niszczy ³o¿yska alternatora-twój wybór,obadaj czy nie masz przypadkiem sladów wycieków oleju itd-to czasem jest powód,kiedys-dawno temu ,paski slizgaj±ce sie ,smarowalo sie.....cementem (tak,tak) ,no ale to stare czasy teraz sa srodki do tego
a czy pasek jest dobrze naci±gniêty? Zwykle do czasu kiedy regulacja jest jeszceze mo¿liwa wtmiana paska jest niepotrzebna - chyba ¿e naprawdê jest stary i sparcia³y.
A mo¿e kto¶ powiedzieæ jak siê reguluje naci±g tego paska?
Na samym alternatorze jest ¶ruba, któr± mo¿na poluzowaæ, a wtedy przesuwaj±c alternator mo¿esz regulowaæ naci±g paska.
Cytat: Na samym alternatorze jest ¶ruba, któr± mo¿na poluzowaæ, a wtedy przesuwaj±c alternator mo¿esz regulowaæ naci±g paska.
no tak ale jeszcze trzeba sie wczo³gaæ pod samochoda i poluzowaæ go u podstawy bo tam te¿ jest skrêcony, potem wyle¼æ, wyregulowaæ, i spowrotem pod autko zakrêciæ u podstawy.
O jakiej d³ugo¶ci powinien byæ pasek do 1,5 16v 1010 czy 1030 ?
O jakiej d³ugo¶ci powinien byæ pasek do 1,5 16v 1010 czy 1030 ?
Je¿eli masz wspomaganie (a zapewne masz ) to 1010 mm wystarczy. Wg instrukcji powinno byæ to 970 mm, ale zazwyczaj sprzedaj± 1010-1015 mm.
no a mi w sklepie daewoo sprzeda³ 1030 :/ i mi teraz piszczy pomimo poprawnego naci±gu.
Choæ wedle tego sklepu ten mój jest poprawny http://www.daewoo.win.pl/...0alternatora%27
no a mi w sklepie daewoo sprzeda³ 1030 :/ i mi teraz piszczy pomimo poprawnego naci±gu.
Choæ wedle tego sklepu ten mój jest poprawny http://www.daewoo.win.pl/...0alternatora%27
Teraz ju¿ te¿ sobie trochê rozja¶ni³em 970 mm powinien mieæ pasek dla silników 1.4 i 1.5 8V. Dla silników 1.5 16V i 1.6 16V powinno to byæ ok. 1008 mm (info z katalogu czê¶ci zamiennych Daewoo). Tak wiêc jak najbardziej powinien to byæ pasek ok. 1010 mm, przy d³u¿szym nie wiem czy dasz radê odpowiednio go naci±gn±æ... Zreszt± w tym linku który da³e¶ nie widzê aby oferowali do Lanosa paski 1030 mm... tylko 1013 mm.
Przez te numerki to siê zakrêci³em jak ¶wiñski ogonek bo mam za³o¿ony 1013 a nie 1030 wiec mechanik ¼le naci±gn±³ pasek i piszczy jak g³upi.
Przez te numerki to siê zakrêci³em jak ¶wiñski ogonek bo mam za³o¿ony 1013 a nie 1030 wiec mechanik ¼le naci±gn±³ pasek i piszczy jak g³upi.
No to podjed¼ do mechanika, aby poprawi³ naci±g paska. Po za³o¿eniu nowego paska i jego naci±gniêciu, po jakim¶ czasie zdarza siê, ¿e trzeba podjechaæ na regulacjê.
I dzisiaj mo¿na by powiedzieæ ,¿e na nowym pasku skwierczenie powróci³o a naci±g ju¿ by³ regulowany jaki¶ czas temu. Ja ju¿ nie mam pomys³ów dlaczego ten pasek skwierczy.
nie spryskuj wd 40 ,do pasków sa specjalne spry,u mnie kiedys by³o podobnie i.....aso kase bra³o a nic nie robil,pojecha³em do swojego doktora i okaza³o sie ze ko³a pasowe nie by³y osiowo do siebie,lekka poprawka i spox,wszystkie elementy sie zuzywaj± niestety,zw³aszcza w niedrogich autach
No niestety naci±ganie czy wymienianie paska lub nawet pryskanie go preparatem do pasków klinowych BOLL nic nie daje na d³u¿sz± metê. Prawdopodobnie s± ko³a pasowe do wymiany , czy kto¶ siê orientuje jakie mog± to byæ koszty ?
Czy kto¶ mi mo¿e powiedzieæ ile kó³ pasowych jest w lanosie dla tego 1 paska?
Czy kto¶ mi mo¿e powiedzieæ ile kó³ pasowych jest w lanosie dla tego 1 paska?
Zrobi³em na szybko taki ma³y schemacik...

Wlasnie dzisiaj wymienilem pasek alternatora w 1,4 8v bez wspomagania
symbol paska: 5pk870
pzdr.
Art
Czyli 3 ko³a pasowe do wymiany , mo¿e to byæ spory koszt bo na allegro znalaz³em u¿ywki po ok 60 z³ a i sam tego nie wymieniê.