Graczem będąc…
Hej!
Mam pytanie. Ostatnio na profilaktycznym badaniu w stacji kontroli pojazdów mechanik wykry³ mi zbyt du¿y poziom Co2. Zaproponowa³ mi badanie komputerowe silnika i powiedzial ze to mo¿e byc silniczek krokowy lub sonda lambda. Zastanowi³a mnie jedna rzecz, gdyz na gazie wydalanie Co2 by³o znacznie mniejsze, jak on to powiedzia³ "do zaakcepotowania", wiec chyba sonda jest ok. A mo¿e to byæ oznaka brania przez silnik oleju?? Sam juz nie wiem. POMOCY!!!!
Pozdrawiam
lpg lepiej, czy¶ciej siê spala ni¿ wacha(za dlugo by tu tlumaczyæ, powstaje bardzo du¿o wody a mniej CO2). Wyczy¶æ krokowca. Du¿o masz sadzy na rurze wydechowej??
Du¿o masz sadzy na rurze wydechowej??
Ca³kie sporo. A o czym to mo¿e ¶wiadczyæ??
Du¿o masz sadzy na rurze wydechowej??
Ca³kie sporo. A o czym to mo¿e ¶wiadczyæ??
na stacji diagnostycznej czujnik spalin wk³adaj± ci w³asnie do rury wydechowej, tak siê domy¶lam, ¿e je¿eli jest tam du¿o sadzy to spaliny s± "wzbogacone" o sk³adniki tej sadzy i fa³szuj± wynik.
w matizie mojego ojca na stacji diagnostycznej wysz³o ¿e co¶ tam emituje za du¿o (nie co2) i obawiali¶my siê, ze trza bêdzie wymienic kata. na ca³e szczê¶cie do wymiany by³ tak¿e t³umik koñcowy. postanowili¶my zaryzykowaæ i wymienili¶my tylko t³umik. pojechali¶my na stacjê i badania przeszed³ bez problemu...
je¶li t³umik koñcowy ma siê ku koñcowi, to mo¿e wystarczy go wymieniæ...
Cytat: na stacji diagnostycznej czujnik spalin wk³adaj± ci w³asnie do rury wydechowej, tak siê domy¶lam, ¿e je¿eli jest tam du¿o sadzy to spaliny s± "wzbogacone" o sk³adniki tej sadzy i fa³szuj± wynik.
nie jestem pewien, ale chyba tak nie jest. W koñcu sadza (C) to cia³o sta³e i produkt spalania nie ca³kowitego mieszanki. A dwutlenek wêgla (CO2) to gaz i produkt poprawnego spalania mieszanki.
Cytat: emituje za du¿o (nie co2)
albo zwi±zki siarki albo azotu
to mam sprawdziæ i wymieniæ t³umik koñcowy??? A ta sadza to sk±d siê mo¿e braæ. Czy bêdzie ona powstawaæ kiedy silnik bierze olej??
Przy gazie na t³umikach nie ma sadzy u mnie t³umiki s± bia³e.
Je¿eli jest du¿o sadzy to mo¿e byæ zap³on ¼le wyregulowany i silnik ¼le spala mieszankê. Albo sonda lambda walniêta i za ma³o powietrza "daje".
Je¿eli jest du¿o sadzy to mo¿e byæ zap³on ¼le wyregulowany i silnik ¼le spala mieszankê. Albo sonda lambda walniêta i za ma³o powietrza "daje".
w sumie cos jest na rzeczy, ale gdyby sonda by³a padniêta to i na gazie chyba powinien kiepsko zasuwaæ??
to mam sprawdziæ i wymieniæ t³umik koñcowy??? A ta sadza to sk±d siê mo¿e braæ. Czy bêdzie ona powstawaæ kiedy silnik bierze olej??
sprawd¼ stan t³umika koñcowego - tj. kiedy ostatnio go wymienia³e¶? czy mo¿e jest od pocz±tku fabryczny? trzeba sprawdziæ czy nie ma dziur - przede wszystkim na rurach i spawach rur do t³umika koñcowego.
mo¿e siê po prostu okazaæ, ¿e t³umik koñcowy pad³ i fa³szuje wyniki, i tylko w takiej sytuacji bym go wymieni³.
Zauwa¿y³em u siebie ubywaj±cy olej, pod spodem go nie ma, wiec pewnie bierze go silnik. Czy olej spalany wraz z benzyna bedzie dawa³ takie zawyzenie poziomu co2??
Mo¿e byæ.
Ale jak ubywa to niedobrze. Szkoda ¿e siê nie poci, bo wtedy to pewnie uszczelka tylko by³aby do wymiany, a tak to masz co¶ powa¿niejszego na horyzoncie. Musisz przyjrzeæ siê spalinom. Je¿eli pali olej to bêd± mia³y taki charakterystyczny kolor (siwawo - niebieskawy) i zapach. Tylko sprawdzaj na ciep³ym silniku, ¿eby w uk³adzie wydechowym ju¿ wody nie by³o. Inaczej mnóstwo pary wodnej wszystko zas³oni.
Czy "poci siê" znaczy pluje z t³umika?? Je¶li o to chodzi to owszem pluje a co do zapachu to na benzynie jest taki "ostry" a¿ w nos idzie, tak jakby smierdzia³o benzyn±, czy co¶ w tym stylu, za¶ na gazie jest ok. Próbujê doj¶æ co mo¿e byc nie tak i by zarazem zbyt wiele kasy nie traciæ
Pluje z t³umika to normalne. Woda z powietrza. Poci siê znaczy ¿e masz olej (i przylepiony do niego syf) m.in. na bloku silnika. Je¿eli silnik bierze olej to jest taki charakterystyczny trudny do opisania zapach. Ale z tego co piszesz to chyba tego nie ma. Mo¿esz jeszcze spróbowaæ ¿e kto¶ bêdzie patrzy³ z boku na spaliny, gdy bêdziesz gwa³townie (na ciep³ym silniku) przyspiesza³. Je¿eli spaliny bêd± niebieskawe to ¼le. Ale jak nie ¶mierdzi to pewnie zda próbê. I je¿eli jak piszesz nie cieknie to innych mo¿liwo¶ci nie znam.