Graczem będąc…

Jestem nowy i je¶li powtarzam w±tek to przepraszam i proszê tylko o odes³anie do odpowiedniego tematu.

Na starcie napisze lanos 1.5, 16V, 100KM, 180k przebiegu, benzyna + LPG

Chodzi o to ¿e pewnego dnia zapali³a mi siê kontrolka "check", ¶wieci³a siê ca³y czas a obroty zaraz po zap³onie wchodzi³y w granice 1500-2000 i zaczynaly falowaæ. pojecha³em na diagnstykê i ustalili ¿e czujnik po³o¿enia przepustnicy do wymiany, wymieni³em i teraz niby jest ok, po zap³onie nie zapala sie check, natomiast gdy zwiêkszam obroty dodaje gazu itp zapala siê check, w dodatku gdy jadê w trasie gdy spuszczam auto z pi±tki na luz to na gazie ga¶nie ( na benzynie nie ale obroty i tak schodz± do drastycznie ma³ych na biegu ja³owym.

tak siê troche zastanawiam czy dobry czujnik mi sprzedali, mój stary by³ ca³y czarny i wszystkie które ogl±da³em na necie te¿, natomiast ten nowy ma tak± bia³± otoczkê wko³o w tym miejscu zaraz pod gniazdem do w³±czenia wtyczki

Proszê pomó¿cie nie wiem co robiæ !


grzegi3, w kompendium wiedzy masz informacje jak odczytaj kody bledow za pomoca spinacza.
b³êdy mam odczytane

czujnik spalania stukowego - sygna³ za niski
czujnik temperatury pobieranego powietrza - j.w.

ale to nie ma nic do obrotów, czy ja muszê jako¶ ten tps wyregulowaæ, ustawiæ jak przepustnica ma chodziæ ?
sprawdz masê i zasilanie na wtyczce bo te czujniki s± po³±czone

poszukaj na forum by³o opisane jak sprawdziæ TPS'a


Mo¿e banalne ale zaprogramuj bieg ja³owy po wymianie czujnika mo¿e ma ustawione stare parametry komp.
b³êdy mam odczytane

czujnik spalania stukowego - sygna³ za niski
czujnik temperatury pobieranego powietrza - j.w.

ale to nie ma nic do obrotów, czy ja muszê jako¶ ten tps wyregulowaæ, ustawiæ jak przepustnica ma chodziæ ?

> z tego co mi wiadomo to w lanosie 1.5 16V niema czujnika spalania stukowego

> napiêcie na TPS przy zamkniêtej przepustnicy powinno wynosiæ od 0.45- 0.65 V- otwarta 4.5V

> U mnie naprzyklad napiecie mierzone miernikiem przy zamknietej przepustnicy wynosi 0.67V , a jak pod³±cze pod CDIFA to pokazuje napiêcie 0.58V ?

> ale kolega powinien zresetowaæ komputer i ponownie zaprogramowaæ obroty ja³owe ,moze pomoze

> sama próba zmiany napiêcia u mnie na przepustnicy wi±za³a siê z ga¶niêciem na wolnych obrotach

> pomaglo resetowanie komputera i ponowne zaprogramowanie biegu jalowego

>programowanie biegu jalowego -wskazane jest przeprowadzic na zimnym silniku
programowa³em bieg ja³owy i nic

dalej check sie zapala jak obroty sie tylko zwieksza (

pomocy !
My¶le ¿e problemem mo¿e byæ zbyt ma³e napiecie na czyjniku przy wysokich obrotach, w tym momencie komputer odcina moc.
czujnik jest nowy, i auto dopiero na luzie gasnie i to tylkko na gazie jak z wysokiego biegu spuszczam, a jak napiecie podwy¿szyæ ?
Sk³adaj reklamacjê , mo¿e faktycznie jest co¶ z tym czujnikiem
kolego zanim z³o¿ysz reklamacje itd. to sprawdz czujnik jak pisa³em.....

poszukaj bo by³o bardzo dobrze opisane jak go sprawdziæ
nie wiem czy w tym mo¿e byæ sedno ca³ej tej sprawy ale te dwa czujniki : stary, i nowy ró¿ni± siê od siebie, jak pisa³em na pocz±tku ten nowy ma tak± bia³± obwolutê, a stary byl ca³y czarny taki jak inne które widzia³em na allegro, czy to mo¿e byæ to ?
tak widzia³em bo zawsze dok³adnie czytam nawet je¶li czujnik jest z innego modelu (ni¿ Lanos) Daewoo to na pewno ma ten sam przebieg rezystancji od po³o¿enia naprawde sprawdz kostkê (3piny) i sam czujnik to nic nie kosztuje co najwy¿ej miernik za 8 czy 10z³ i 5minut i na pewno taniej wyjdzie ni¿ serwis
By³em dzi¶ na badaniu komputereowym i wychodz± nadal dwa b³êdy :

czujnik spalania stukowego - sygna³ za niski
czujnik temperatury pobieranego powietrza - jw

dodam tylko ¿e czujnik temp. wymiania³em na nowy i dalej pokazuje b³±d nawet po resecie.

Czy to powa¿ne b³êdy ? mo¿na z tym je¼dziæ ?

pozdrawiam
masz kolego miernik ?
By³em dzi¶ na badaniu komputereowym i wychodz± nadal dwa b³êdy :

czujnik spalania stukowego - sygna³ za niski
czujnik temperatury pobieranego powietrza - jw

dodam tylko ¿e czujnik temp. wymiania³em na nowy i dalej pokazuje b³±d nawet po resecie.

Czy to powa¿ne b³êdy ? mo¿na z tym je¼dziæ ?

pozdrawiam
Nie - nie powinno siê z tym je¿dziæ. Masz kolego uszkodzone wi±zki czujnika temp powietrza i czujnika stukowego. Nale¿y prze¶wietliæ je od ECM -u do z³±cz.
mam, prosty bo prosty ale mam.

to co i gdzie mierzyæ ?
zacznij od Tu i Tu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •