Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Mam następujący problem z układem chłodzenia oraz temp. płynu chłodzącego. Tak w ogóle to termostat mam wymieniony, uszczelkę pod głowicą tez i ogrzewanie chodzi. Po pierwsze gdy silnik się nagrzeje to chłodnica 3/4 chłodnicy jest ciepłe a 1/4 na samym dole jest zimna, węże od chłodnicy (patrząc od przodu auta) ten lewy jest gorący a ten po prawej również ciepły ale nie tak bardzo jak tamten. Jak jade bardzo dlugo gdzies po miescie czy w trasie i temp jest ok czyli przed srodkowa kreska a pozniej po dluzszej jedzie wzrasta troche ponad srodkowa kreske ale nie przekracza tej na 3/4 skali. jak włacze ogrzewanie na maxa i nawiew na 2 to temp spada do tej prawidłowej a dzis po tym jak podnisła sie temp. podniosłem maske i bylo bardzo duzo płynu z zbironiku z płynem mozna by powiedziec ze byl prawie pełny a i wentylator włacza sie. Może mam układ zapowietrzony? albo przytkana chłodnice lub nagrzewnice? Bardzo prosze o pomoc.
A przy gorącym silniku węże są bardzo twarde? moze zaworek cisnieniowy na korku zbiornika sie spsuł
A to ze lewy przewod do chlodnicy jest goretszy od prawego to normalka bo chłodnica musi chłodzic Chyba ze to jakies ektremalne roznice to wtedy mogło sie cos przytkac. Możesz przeplukac uklad chlodzenia i zalac nowy płyn. Koszt to nieduzy w koncu.
sa miekkie oba a płyn dopiero co wymieniamy byl.
Może zamulowa nagrzewnica i trzeba płukać .
Zdejm korek i nagrzej motor do normalnej temperatury ,wyeliminujesz korek
Zdejm korek i nagrzej motor do normalnej temperatury ,wyeliminujesz korek i co wtedy??
[ Dodano: 2010-03-13, 13:41 ]
A przy gorącym silniku węże są bardzo twarde? moze zaworek cisnieniowy na korku zbiornika sie spsuł
O toto
Mi to wygląda na problem z chłodnicą a nie żadną nagrzewnicą bo ona nie ma nic do tego. Zobacz czy nie masz brudnej pozapychanej chłodnicy oczywiście z zewnątrz między żeberkami jak nie to może być niedrożna w środku. Jest jeszcze ewentualność taka że kupiłeś wadliwy termostat który np. nie otwiera się do końca i w efekcie po dłuższej jeździe temperatura wzrasta a jak włączysz ogrzewanie to spada bo ogrzewanie działa jak chłodnica... niepokoi mnie tylko ten wzrastający poziom płynu ale pamiętaj że przy rozgrzanym aucie poziom będzie zawsze ciut wyższy. Także problem jest albo w samej chłodnicy albo w termostacie.
no jest troche olejem przybrudzona chlodnica to moze byc przez to?
Jeżeli przez chłodnice nie przechodzi częściowo powietrze bo jest pozapychana to jak ma ona schłodzić płyn? Nawet jeżeli chodzi wentylator to mało pomaga... Sprubuj ją spsikać preparatem do mycia silnika i umyj myjką wysokociśnieniową tak żebyś widział że jest czysta potem ewentualnie będziemy się zastanawiać co dalej
no umyta weze sprawdzone wszytkie sa dobrze popietne i nadal jest pol cieple chlodnicy a pol zimne... nie wiem co robic juz i co to moze byc... a i dodam ze stało sie tak po wypadku ale chłodnica jest cala i nie leje sie nic.
no chętnie poobserwuje ten temat bo mam taki sam problem i też niemam pojęcia co się stało jedyne co mi przychodzi do głowy to to że układ może być przytkany, ale jak to przetkać??
no sa takie specyfiki do płukania płykałem nie dalo nic...
ja juz uporałem sie z problemem termostat ! kupiłem teraz 2 zakresowy Vernet za 20 zł ale niestety ja ma 8v silnik i trzeba byl zrócic rozrząd ale kilka godzin dłubania i 250 zl zaoszczędzone
ja juz uporałem sie z problemem termostat ! kupiłem teraz 2 zakresowy Vernet za 20 zł ale niestety ja ma 8v silnik i trzeba byl zrócic rozrząd ale kilka godzin dłubania i 250 zl zaoszczędzone
to mówisz zęby termostat wymienić tylko napisz mi co bym musiał po kolei zdemontować żeby się do niego dostać bo wiem ze na pewno rozrząd