Graczem bÄdÄ câŚ
W moim lanosie 1.5 16V LPG cyklicznie mam problemy z chłodzeniem.
Zwykle było tak, że w mieście temp. była w normie, ale poza miastem temp. spadała. Przejeździłem tak całą zimę - kilka razy wymieniłem termostat lecz dalej bez skutku.
Raz zakryłem wlot powietrza przed chłodnica i wtedy wystrzelił termostat (plastikowy) uszkodził przy tym chłodnicę - ciekła.
Wymieniłem całość (chłodnica + termostat) i dalej miałem problem ze zbyt niską temperaturą.
Ostatnio przejechałem po A4 250km i zauważyłem, że temp bardzo wzrosła - przekraczała chwilami środkową wartość - jechałem max 110km/h na 5 biegu.
Wczoraj znowu wystrzelił termostat i uszkodził chłodnicę - cieknie.
Termostat założony. Chłodnica cieknie - kupię nową, ale zastanawiam się co jest nie tak, że on albo się nie grzeje, albo od razu jest za gorący?
Trochę to irytujące.
Czy mogę jeździć z cieknącą chłodnicą? Raczej nie powinno się tak jeździć, ale chyba jak przejadę 40 km poza miastem to auto nie umrze?
Jeśli sprawdziłeś już termostat/chłodnicę/wentylator chłodnicy/włącznik termiczny wentylatora, to zostaje jeszcze pompa cieczy chłodzącej.
Sprawny układ ma utrzymywać zblizoną temp. bez względu na prędkość jazdy.
Pompa cieczy chłodzącej - tego jeszcze nie sprawdzałem.
Dzięki za odpowiedź.
Zapomniałem napisać, że jak włączałem nawiew gorącego powietrza to temp. spadała - nie wiem czy ma to coś wspólnego z pompą?
A jeszcze raz zapytam - mogę jeździć z cieknącą chłodnicą czy lepiej nie?
Odpowiedź ogólna: zdecydowanie nie
No, ale to zależy jak bardzo cieknie i jak daleko trzeba jechać.
Jak musowo trzeba, to czasem nie ma wyjścia.
Awaryjnie można zdjąć korek ze zbiornika wyrównawczego, żeby obniżyć ciśnienie w układzie. Ale wtedy naprawdę bardzo trzeba obserwować wskazania temperatury, bo jak się zagotuje, to wywali płyn przez zbiornik wyrównawczy.
Można spróbować zastosować uszczelniacz do chłodnic, ale jak bardzo cieknie ( tzn.widać plamy pod autem ), to nie ma sensu.
Coś masz padnięte w układzie chłodzenia - albo termostat, albo pompa wody, bo nawet po włączeniu ogrzewania termostat powinien utrzymać temperaturę.
Ja bym wyjął pompę wody i zobaczył w jakim stanie jest wirnik
Ja słyszałem opinię, że jak temperatura rośnie i spada to może być już czas wymiany uszczelki pod głowicą, ale to tylko jak spada poniżej normy wraca i tak wkoło.
Termostat też jest popierniczoną sprawą. A jeszcze schowany w takiej obudowie, że wymiana u mnie była obydwóch elementów.
Pompę wodną dawno wymieniałeś ? Sporo kasy już władowałeś. Nowa chłodnica kilka termostatów.
Ja myślę, że niż wymienisz tą chłodnice to ustal co jest nie tak, bo to już 2 chłodnica strzelona a się może okazać, ze nisz rozwiążesz problem 3 szlak trafi(no chyba, że są spore ubytki). Sprawdź tą pompę wody to podstawa. Ciśnienie w układzie masz prawidłowe ? tzn jak silnik ciepły to gdy popuszczasz korek syczy powietrze ?
Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą. Skoro wystrzelił termostat, to ciśnie Ci kompresję do układu chłodzenia. Miałem taki sam problem z Fiatem.
Pozdrawiam
Wymieniłem chłodnicę oraz termostat. Tak czy inaczej w poniedziałek jadę do mechanika, bo nie doszukałem się tej pompy cieczy chłodzącej - gdzie ona jest?
W każdym razie postanowiłem, że ja także trzeba sprawdzić oraz uszczelkę pod głowicą.
Pytanie mam jeszcze - długo trwa wymiana obu elementów - uszczelki pod głowicą oraz pompy?
Wymieniłem chłodnicę oraz termostat. Tak czy inaczej w poniedziałek jadę do mechanika, bo nie doszukałem się tej pompy cieczy chłodzącej - gdzie ona jest?
W każdym razie postanowiłem, że ja także trzeba sprawdzić oraz uszczelkę pod głowicą.
Pytanie mam jeszcze - długo trwa wymiana obu elementów - uszczelki pod głowicą oraz pompy?
Pompa wody jest przy rozrządzie, napędzana przez pasek rozrządu.Uszczelka pod głowicą, w zależności od warsztatu 1-2dni koszt robocizny ok 400zł + części, pompa wody 2h, 0k 200zł + części. Przy pompie dochodzi od razu kompletny rozrząd, chyba że naprawdę nie dawno go robiłeś.
nie doszukałem się tej pompy cieczy chłodzącej - gdzie ona jest? pompa jest napedzana paskiem rozrzadu ale z bloku silnika wystaje tylko kolo pasowe
Wymieniłem chłodnicę oraz termostat. Tak czy inaczej w poniedziałek jadę do mechanika, bo nie doszukałem się tej pompy cieczy chłodzącej - gdzie ona jest?
W każdym razie postanowiłem, że ja także trzeba sprawdzić oraz uszczelkę pod głowicą.
Pytanie mam jeszcze - długo trwa wymiana obu elementów - uszczelki pod głowicą oraz pompy?
Pompa to pryszcz, góra 2h.
A uszczelka pod głowicą to min. cała dniówka, z rozkładaniem i składaniem
Jeśli nie ma objawów uszkodzenia uszczelki ( ubywanie płynu chłodzącego, biały dym z rury wydechowej ) to nie tykaj się tego, to jest poważna sprawa
Panowie - po wymianie płyn nie ubywa. Dymu także nie ma oraz termostat nie cieknie.
Założyłem stary - oryginalny - ten metalowy, w którym termostat jest cały czas otwarty. Jak sprawdzi mechanik pompę to wtedy zmienię sam termostat na nowy i umieszczę go w obudowie. Póki co wygląda na to, że te plastikowe termostaty to całkowity szajs jest. Jak sprawdzę pompę to napiszę jak wyglądała. Mam nadzieję, że już będzie wszystko w porządku.