ďťż

Graczem będąc…

Witam.

Opis aktualnej sytuacji 1,5/1,6 16v

Pasek rozrządu się pościnał i uszkodzeniu uległy 2 zawory wydechowe i 2 prowadnice tych samych zaworów.

Pozatym wszystko ok (nowy pasek i rolki zakupione)

Pytanko
Gzdzie wymieniają (najlepiej okolice Konina) takie prowadnice i jaki jest koszt naprawy (planowanie głowicy, wymiana prowadnic, zakup zaworów i prowadnic)?

Czy są ogulno dostępne uszczelki do głowicy po planowaniu i w jakiej cenie?

(zastanawiam się czy nieprościej i taniej było by zakupić używaną głowice).

Jak założyć nowy pasek prawidłowo (są znaki ale wolę dopytać)?

Z góry dziękuję


A ktoś już dobierał się do głowicy, że wiesz jakie są uszkodzenia?
W sumie to taką naprawę może przeprowadzić każdy warsztat mechaniki samochodowej, a zakres cen może być naprawdę bardzo różny w zależności od warsztatu... Ważne jest aby przede wszystkim, naprawa była przeprowadzona z głową, a nie "na odwal".
Generalnie zazwyczaj sam koszt wymiany uszczelki pod głowicą + planowanie głowicy + robocizna oceniany jest przez warsztaty na ok. 500-600 zł, do tego oczywiści mogą zawsze dojść koszta dodatkowe (i najczęściej niestety dochodzą - uszczelniacze zaworowe, czasami zawory, ew. parę innych pierdół ) U Ciebie koszt naprawy będzie na pewno dużo wyższy...
Nie ma czegoś takiego jak "uszczelki głowicy po planowaniu" - są po prostu uszczelki głowicy Z dobrych firm, to np. Elring lub Goetze - koszt może być ok. 50-70 zł. Tylko, że koszt całej roboty u Ciebie wyniesie zapewne grubo ponad 1 tys. zł. Mechanicy przeprowadzający naprawę ocenią na miejscu i tak ocenią uszkodzenia i... niestety koszta związane z tą naprawą.
Kupno głowicy? A po co? Jeżeli Twoja jest nieuszkodzona, to nie ma sensu kupować używanej, bo koszt jej regeneracji może być jeszcze większy.
Co do ponownego zakładania paska rozrządu, rolek i pompy - tutaj masz ciekawe info.
Czemu chcesz planować głowicę i skąd wiesz, że dwa zawory wydechowe uległy uszkodzeniu Ściągnąłeś już głowicę
Kolega Pietro dobrze prawi. Każdy warsztat może rzucić inną cenę, jak również może znaleźć inne usterki. Ja za planowanie głowicy i polerowanie gniazd zapłaciłem 500 albo 600 PLN. Nie pamiętam dokładnie
Sam się do niej dobrałem i gdyby nie fakt że są do wymiany prowadnice (popękane) to ogulnie zrobiłbym sam całą naprawę bez zbędnych pytań.

Gdyby prowadnice były pod kątem prostym (2 zawory na cylinder) wymontował bym je na prasie (w okolicy ma paru gości prasy) ale niestety mają inny kąt głowice z 4 zaworami na cyl. i niechciałbym uszkodzić głowicy.

Odnośnie uszczelki pod głowice to jak pamietam w vw passacie były różne grubośći tych uszczelek (miały wyciecia/kółeczka oznaczające grubość)
W tym przypadku też przydałoby się splanować bo były małe wycieki oleju i wody
więc przydało by się założyć grubszą uszczelkę tylko czy takie są dostępne?

Skąd wiem że reszta zaworów jest dobra?
delikatnie podocierałem zawory i na każdym przylgnie są idealnie równe no i stary test z naftą, nic niecieknie

Ewentualnie mogą być jeszcze popychacze troche zapieczone ale też dam sobie z nimi rade.

Co do kupna nowej (używanej) głowicy ceny na allegro zaczynają się od 350zł z kosztami wysyłki.

rachunek jest prosty 2 zawory + 2 prowadnice + wymiana prowadnic.
Tylko ile może to kosztować?


Niestety nie spotkałem się z tym, aby do Lanosów oferowano uszczelki pod głowicę różnej grubości. Fakt, że nigdy nie "wchodziłem" w ten temat za bardzo, ale nie słyszałem, aby ktoś szukał grubszych uszczelek niż normalnie oferowane do Lanosów.

2 zawory - czy ssące czy wydechowe, to koszt ok. 15-19 zł/szt.
2 prowadnice - ok. 9 zł/szt. wg strony www.apcar.com.pl
Koszta wymiany - - zapewne do ilu warsztatów zadzwonisz, to podadzą Tobie tyle różnych cen za robotę.

Jeżeli reszta jest ok, to naprawdę miałeś szczęście. U mojego ojca w 1.6 po pęknięciu paska dostały wszystkie zawory i popychacze... koszt naprawy z nowym rozrządem, olejem, uszczelkami (i nie pamiętam z czym tam jeszcze) wyniósł 2500 pln...
Ja mam trochę inny silnik - 1.5 8V. Na początku kupiłem uszczelke na allegro, ale przyszła uszkodzona, żle zapakowana. Za radą Ziemniaka kupiłem uszczelke erlinga i muszę stwierdzić, że była chyba 2 x grubsza i sztywniejsza od tej "oryginalnej". nie wiem tylko czy ta grubsza się po prostu po dokręceniu nie spłaszczyła...

Pozdrawiam!!!
Na początku kupiłem uszczelke na allegro, ale przyszła uszkodzona, żle zapakowana.

Ukochane Allegro
Ukochane Allegro

Pompa, pasek i rolka były "dobre", bo sie do pudła zmieściły. Uszczelka była za długa W sklepie uszczelka kosztowała 37 zł (bez kosztów przesyłki ).
Pojezdziłem, popytałem.

Planowanie głowicy 100zł (trocheę drogawo wydaje mi sie)

Wymiana dwóch prowadnic 80zł

Uszczelka pod głowice 25zł (niebyło droższych do 1,5 16v ale do 1,6 16v były nawet za 75zł)

Zawór 20zł za 1szt.

Prowadnica 10zł za szt.

+ jakieś drobne gadzety

Jakieś komentarze co do cen?
U mnie planowanie kosztowało 60 zł + 40 zł za uszczelniacze zaworowe, które mój mechanik brał od szlifierza. Przypominam, że mam 8V a Ty 16V, więc chyba spoko. Potem doszły nowe szpilki głowicy (używane od opla astry 40 zł komplet), bo stare były rozciągnięte. Reszty nie skomentuje, bo nie wiem.
Niestety popychacze hydrauliczne też padły (zaciete)
Zostały tylko 2szt. dobre
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •