Graczem będąc…

Witam!
Jestem totalnym laikiem w sprawach motoryzacji wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.
Parê dni temu by³em u gazownika który zrobi³ przegl±d instalacji, wyregulowa³ (bodaj¿e mieszankê, gdy¿ mówi³, ¿e mam sporo przekroczone normy CO itd, pokazywa³ na wy¶wietlaczu). Majstrowa³ co¶ przy tej ¶rubie:

W drodze do domu po oko³o 3/4 trasy zacz±³ nie trzymaæ obrotów tj. próbowa³ utrzymywaæ je na poziomie ok 500 (tak samo na gazie i lpg). Na drugi dzieñ odpalam a tu to samo, albo ga¶nie przy odpalaniu albo obroty trzyma na poziomie 500 (jak dam du¿o gazu to nie wy³apie i ga¶nie). Zawo³a³em brata to zauwa¿y³, ¿e co¶ syczy i okaza³o siê, ¿e odpad³ cieñki kabelek, poszuka³em z bratem i wsadzili¶my go chyba w dobre miejsce( zaraz obok chyba silnika krokowego):

Niestety to nie przynios³o efektu, przed chwil± by³em w gara¿u aby porobiæ zdjêcia i teraz w ogóle ani na gazie ani na benzynie nie trzyma obrotów

Bardzo was proszê o pomoc
Piotrek


http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9934
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752

tu masz dwa tematy które pewnie Ci pomog± ...
Dziêki za odpowied¼
Po przestudiowaniu tych tematów domy¶lam siê, ¿e w grê mo¿e wchodziæ silnik krokowy albo tps (to jest czujnik po³o¿enia przepustnicy ? )
tak TPS to tzw czujnik po³o¿enia przepustnicy jest to pro¶ciej ujmuj±c potencjometr, ja dzi¶ wymienia³em, po zabiegu auto przesta³o szarpaæ przy puszczaniu gazu i obroty w koñcu trzymaj± siê na 900

[ Dodano: 2009-12-19, 23:11 ]
http://allegro.pl/item846...nos_nubira.html tu go mo¿esz zakupiæ


No to dziêki, przeczesywa³em jeszcze forum i mo¿e warto bêdzie dodaæ, ¿e czasami pali mi siê kontrolka check engine, ojciec jak dawa³ mi lanka mówi³, ¿e to normalne (ale trochê mu nie wierzê )
http://daewooforum.pl/vie...der=asc&start=0 w takim razie poczytaj co go boli
No to mo¿e uda mi siê to zrobiæ, jednak¿e mam jeszcze pro¶bê, móg³by¶ mi pokazaæ na fotce albo wyt³umaczyæ (ze wskazaniem na pierwsze) gdzie jest ten TPS bo w sumie mam miernik i zmierzy³bym to (je¶li to nie za trudne), oraz jak najlepiej siê do tego zabraæ.
TPS jest w przepustnicy, bardzo ³atwo go znale¼æ, a mianowicie patrzysz na miejsce w którym jest podpiêta linka gazu .. na przestrza³ na o¶ce na której jest linka gazu równiutko po drugiej stronie przepustnicy jest TPS .. nie mogê znale¼æ nigdzie foto..
Witam ponownie. Przekopa³em temat o usterkach, pobieg³em do auta ze spinaczem, odczyta³em b³êdy......jest ich trochê

13, 19, 53, 63 - dla pewno¶ci odczyta³em 3 razy wszystkie

Jest wa¿na sprawa, otó¿ ojciec mi mówi³, ¿e tam w³a¶nie by³o co¶ niedawno robione z czujnikami i krokowcem, bo by³y podobne problemy, tylko zamiast nie trzymaæ obrotów, to on utrzymywa³ ci±g³e je na poziomie 4000 ty¶.

Wiêc wysuwam pytanie czy mo¿e teraz zresetowaæ komputer i potem ponownie próbowaæ odczytaæ b³êdy (mo¿e to s± te stare ) czy w ogóle co robiæ
Proszê o pomoc !!
dok³adnie zresetuj ECM zaprogramuj obroty begu ja³owego i poje¼dzij trochê i znów sczytaj b³êdy
No postaram siê to jeszcze dzisiaj zrobiæ, drobna uwaga, w po¶cie jak resetowaæ EMC jest napisane, ¿e nie nale¿y dodawaæ gazu przy programowaniu biegu ja³owego, co mam zrobiæ je¶li np. silnik bêdzie pali³ ale nie trzyma³ obrotów i od razu gas³ (tak jak to ma siê teraz) oraz je¶li mam klimê ale chwilowo nie chodzi (nie nabita) równie¿ mam j± "w³±czyæ" czy w³±czyæ tylko ogrzewanie tylnej szyby ?
Dziêki za pomoc!
nie powinien Ci gasn±æ .. ale je¿eli tak siê dzieje to odpal na parê minut auto ¿eby siê ustabilizowa³y obroty, zga¶ auto i resetuj, programuj bez dodawania gazu
No wiêc zresetowa³em EMC tj. wyj±³em bezpiecznik F5 na 20 minut, za³±czy³em zap³on, zgasi³em, odpali³em silnik i co? Dalej to samo
Zrobi³em jak mówi³e¶ potrzyma³em go chwile dodaj±c peda³ gazu ale obroty siê nie ustabilizowa³y i po ponownym resecie dalej to samo. Jaka¶ istna masakra. A i po tym spi±³em piny by uzyskaæ dane o b³êdach i teraz ¿adnych nie pokazywa³
a jak ju¿ auto odpali to k³ad± Ci siê obroty a jak siê zagrzeje to jest ok
No w³a¶nie w tym problem, ¿e bez wzglêdu na to czy jest zimny czy ciep³y ga¶nie ca³y czas na luzie czy jak wcisnê sprzêg³o. Najpierw ³apa³ obroty na ok 500 teraz ju¿ w ogóle nie ³apie
w takim razie zajmij siê TPS_em prawdopodobnie przez niego bêd± te dziwne obroty .. zrób pomiar ..
Znalaz³em tego TPS'a ale nie bardzo wiem jak nale¿y wykonaæ ten pomiar, tzn czy przy w³o¿onej wtyczce mam "wbiæ" siê w przewody od pinów B i C i mierzyæ, czy wyj±æ wtyczkê i bezpo¶rednio wsadzaæ w piny B i C, a i jeszcze znalaz³em opis, ¿e nale¿y wbiæ siê w przewód niebieski (ja takiego nie mam ) i masê wzi±æ z aku b±d¼ innego miejsca. A mo¿e w ogóle inaczej trzeba to zrobiæ. Prosi³bym o w miarê szczegó³owy opis dla tumanów
musisz mieæ niebieski kabel troche izolacji z niego zdejmij pó¼niej siê zaizoluje masê pod³±cza³em do minusa akumulatora ...
No w³a¶nie, ¿e nie mam niebieskiego, widaæ ¿e by³o ju¿ tam co¶ kiedy¶ robione, napisz od którego pinu odchodzi ten niebieski kabel

[ Dodano: 2009-12-21, 14:26 ]
By³em z miernikiem, zmierzy³em (przepraszam, by³ niebieski kabel ale zosta³ uciêty prawie na samym pocz±tku i z³±czony ju¿ dalej za pomoc± zielonego kabla ) i okaza³o siê, ¿e TPS chyba chodzi dobrze. Na pocz±tku ma 0.53 a chyba powinno mieæ 0.67. Jest ok czy nie? a jak siê pó¼niej ju¿ dodaje gazu do idzie liniowo w górê do 4.35.
Drobna uwaga. Pomiary robi³em po kilka razy. za pierwszym razem by³o 0.55 potem odpali³em silnik (liczy³em na cud) a potem jak znowu mierzy³em by³o ju¿ 0.53. Nie wiem czy max siê zmieni³
popson jakby Ci to powiedzieæ od skrajnie prawego pinu

[ Dodano: 2009-12-21, 14:29 ]
oczywi¶cie jak kostka jest wpiêta w TPS .. oczywi¶cie wydaje mi siê ¿e znalaz³e¶ TPS a nie silnik krokowy który jest ko³o niego

[ Dodano: 2009-12-21, 14:31 ]
ale nie dodawaj gazu a p³ynnie poma³u dokonuj±c pomiaru przekrêcaj otwarcie przepustnicy, maksymalny skok pomiêdzy pomiarami to 0.2 v jak skacze o wiêcej to TPS do ¶mieci
Jeszcze znalaz³em wypowied¼ na ten temat w innym w±tku mianowicie magikk17 napisa³:
je¶li przy w³±czonym zap³onie napiêcie nie bêdzie wynosi³o ~0,67V w przypadku Lanosa 1.5 DOHC mo¿e to te¿ oznaczaæ , ¿e przepustnica za bardzo siê domyka i trzeba lekko podkreciæ ¶rubk±
tylko gdzie mogê znale¼æ t± ¶rubkê je¶li potrzeba fotek to piszcie, porobiê

no u mnie TPS jest dok³adnie pod krokowcem, co do pomiaru to chyba by³ niemiarodajny bo otwiera³em rêcznie wiêc mog³y pojawiæ siê b³êdy. Idê wiêc jeszcze raz z mierzyæ ale ju¿ kogo¶ wezmê do pomocy. Dziêki Ripper za pomoc oczywi¶cie
popson ¶rubka do regulacji jest tam gdzie jest przypiêta linka gazu tylko nie przesadzaj ¿eby¶ sobie nie namiesza³

[ Dodano: 2009-12-21, 14:42 ]
a co do napiêcia na zap³onie mo¿e byæ inne jak czujnik jest uszkodzony i krêcenie ¶rub± nie pomo¿e ..
Ripper a która to ma byæ ¶rubka ta co jest zaznaczona na górze czy na dole


jeszcze co do pomiaru, to przy lekkim dodawaniu gazu powinno i¶æ w górê ok oko³o 0.2 czy maksymalny odstêp pomiêdzy pomiarami mo¿e wynie¶æ 0.2 sorki za g³upie pytania ale wolê siê upewniæ
ta strza³ka wy¿ej pokazuje zaslepione wyj¶cie podci¶nienia zapewne sparcia³o lub od strza³ów wywali³o i kto¶ da³ kawa³ek wezyka i wkreci³ ¿eby nie bylo lewizny:)

ta druga to jest w³a¶ciwa czyli ta na dole

na moje oko objawy jakie masz to masz gdzie¶ "lewe powietrze" sprawdz czujnik MAP (podci¶nienia) jakie daje napiecie chyba na ¶rodkowym pinie i wzgledem masy na wolnych obrotach (jak nie ma to sam je utrzymaj ale do¶æ stabilnie) poszukaj na forum, by³o ktory pin w kostce to jest wyj¶cie z czujnika MAP

Pozdrawiam
ta na dole
Magikk17 faktycznie ta ¶rubka przy górnej strza³ce to za¶lepka, to auto mia³o kiedy¶ k³opoty ze strzelaniem, teraz ju¿ siê to nie zdarza.

By³em teraz w gara¿u, podkrêci³em ¶rub± do 0.67 i odpali³em silnik, zapali³ ale to nie by³o jeszcze tak jak powinno byæ. Zresetowa³em EMC zgodnie z instrukcj± z którego¶ w±tku i po zakoñczeniu auto pali i trzyma obroty. Na gazie jest spoko jak dodam gazu i puszcze to zlatuje na ok 700 i wskakuje na ok 950. Gorzej na benzynie bo jak zlatuje wskazówka to czasami jest ok, ale czê¶ciej spada do 500 i po chwili leci w okolice 900 albo dociera tylko do 700. Czasami zdarza siê równie¿, ¿e na bp obroty faluj± w zakresie od 600 do ok 1000 (ale tak ju¿ siê zdarza³o przed tym jak przesta³ trzymaæ obroty).
Czy taki stan jest do przyjêcia (na pewno jest lepiej ni¿ by³o). Je¶li mo¿na by by³o samemu co¶ jeszcze sprawdziæ to proszê piszczcie. Ripperowi oczywi¶cie nale¿y siê mega +
popson nie wykluczone ¿e TPS i tak Ci siê sypie, du¿o krêci³e¶ ¶rub± ¿eby to poprawiæ mój przypadek uszkodzonego TPS_a polega³ na tym ¿e wolne obroty mia³ powalone, mia³ bardzo du¿e skoki podczas delikatnego ruszenia przepustnic±, wymieni³em i problemy siê skoñczy³y nie wykluczone ¿e w³a¶nie podnios³e¶ zamkniêcie graniczne na TPS_ie i to pomaga, ale dora¼nie je¿eli bêdziesz mia³ jaki¶ problem pisz
Wiesz co du¿o nie pokrêci³em, jaki¶ 1 pe³ny obrót chyba (nie pamiêtam). Na obrazku za³±czam jak± mam teraz szczelinê. Jest w normie

takie skoki te¿ czasami daje czujnik temp p³ynu ch³odz±cego , z tym ¿e w Lanosie z tego co pamietam s± 2 jeden pod kolektorem ss±cym przy alternatorze wkrêcony w g³owice (na licznik) i 2gi tylko nie moge sobie przypomnieæ gdzie
magikk17, tu masz fotke z czujnikami http://www.fotosik.pl/pok...f743a88abb.html
Nie no ja ¿adnych skoków nie mam, podczas jazdy samochód spisuje siê ok, mankamentem by³y te obroty, obecnie na benzynie co¶ czasami faluje albo s± deczko za niskie. Poza tym czêsto 2 podczas redukcji nie chce wej¶æ ale to ju¿ inna bajka
Poza tym rozmiar szczeliny jest w normie co¶ sprawdziæ jeszcze tylko jak ju¿ prosi³bym o ma³y opisik bo trochê ma³o obeznany jestem w tych sprawach. I oczywi¶cie wielkie dziêki za pomoc!!
magikk17, tu masz fotke z czujnikami http://www.fotosik.pl/pok...f743a88abb.html

tak element numer 20 to czujnik na deske kierowcy
a 21 to czujnik dla ECU z gory do niego jest bardzo ciezki dostep by go zmierzyc jest to zapewne NTC czyli przy takiej temp na dworze -5 powinien miec oko³o ~6000 Ohm za¶ przy temp ~90stopni oko³o 200 Ohm

kostkê od ECU podczas pomiaru odpinamy
Wiesz co du¿o nie pokrêci³em, jaki¶ 1 pe³ny obrót chyba (nie pamiêtam). Na obrazku za³±czam jak± mam teraz szczelinê. Jest w normie

w takim razie je¼dzij

[ Dodano: 2009-12-21, 20:48 ]
Poza tym czêsto 2 podczas redukcji nie chce wej¶æ

sprawd¼ poduszki silnika mo¿esz pokusiæ siê o zalanie skrzyni biegów olejem syntetycznym np Mobil, oczywi¶cie taki przewidziany do skrzyñ
Ehh dzisiaj poje¼dzi³em trochê po mie¶cie (obroty raz utrzymywa³ na 950 raz na 600 ale nie gas³). Potem poszed³em z ciekawo¶ci zmierzyæ napiêcie i na pocz±tku pokaza³o mi 0.87 potem 0.70 i na koñcu 0.72. Czy to ¶wiadczy o tym, ¿e czujnik jest do wyrzucenia Jak mierzy³em autko by³o ¶rednio ciep³e (lekko powy¿ej 1. kreski ). Czy mo¿e lepiej bêdzie podjechaæ do serwisu jakiego¶ aby mo¿e wziêli go na kompa, czy tam wszystko pomierzyli ogólnie kiszka
a jaki masz przebieg
No nie ma³o ok 240 ty¶ ale by³ robiony parê razy a i raz mia³ chyba kapitalkê. Teraz by³em u dziewczyny i podczas jazdy TYLKO na wolnych obrotach ¶wieci³a siê kontrolka check. Sprawdzi³em b³êdy i pokaza³o 22 czyli za niskie napiêcie na TPS'ie . Czyli jednak czujnik do wymiany Czy to skacz±ce i za niskie napiêcie mo¿e byæ spowodowane czym¶ innym
wymieñ TPS i oczywi¶cie musisz znów pokrêciæ ¶rubk± na przepustnicy bo bêdziesz mia³ za wysokie napiêcie wyj¶ciowe ...
No je¿eli tak piszesz to jutro pewnie rano zamówiê, ale czy to skacz±ce napiêcie mo¿e byæ przez co¶ innego Sorki ¿e tak pytam ale chcia³bym byæ pewny bo wiadomo, trzeba z kasy bêdzie wylecieæ
zrób pomiar napiêcia na zap³onie, pó¼niej an odpalonym silniku, a na koniec odchylaj±c przepustnicê delikatnie, zrób pomiar skoków napiêcia je¿eli na starcie bêd± zbyt spore odstêpy to napewno sypn±³ siê TPS .. max skok napiêcia to 0.2v .. najczê¶ciej uszkodzone s± tzw wolne obroty czyli startowe wychylenie przepustnicy bo najczê¶ciej u¿ywane ..
No oki, je¿eli jutro bêd± co pomiar inne warto¶ci dla zamkniêtej przepustnicy to znaczy, ¿e te¿ do wymiany Bo co do tych du¿ych skoków to to bardzo mo¿liwe, ¿e tak jest, mo¿e dlatego silnik czasami na pocz±tku siê tak jakby lekko d³awi³ a po ok 2500 obrotów lecia³ ju¿ normalnie. Jutro z rana zrobiê pomiary. Jak zwykle dziêki za odpowied¼
co do mulenia do 2500 te¿ to mia³em, po zmianie TPS_a przesz³o
Pojecha³em dzisiaj do mechanika, który przeczy¶ci³ mi krokowca, podpi±³ pod kompa i co¶ tam regulowa³. Powiedzia³, ¿e krokowiec co¶ ¼le funkcjonuje bo przy zamkniêtej przepustnicy krokowiec na pocz±tku nie chodzi³ (mia³ 0 kroków czy co¶ takiego, mechanik mówi³ ¿e powinien mieæ oko³o 30). Ale co¶ tam pogrzeba³, niby by³o ok. Wyjecha³em od nich i przy doje¼dzie do zakrêtu zgas³, a po chwili znowu w ogóle nie trzyma³ obrotów. Wróci³em z powrotem i znowu go podpi±³ i krokowiec siê zablokowa³, kompletnie nie reagowa³ ani czy to przepustnica otwarta czy zamkniêta (ci±gle mia³ z 20 kroków czy jak siê to wyra¿a). Usun±³ kod b³êdu (wyskoczy³ kod 35 bodaj¿e, ¿e co¶ z krokowcem) i naregulowa³ po czym powiedzia³, ¿e mo¿e to byæ krokowiec, albo tak jak ju¿ wcze¶niej magikk17 napisa³, ¿e autko ³apie gdzie¶ lewizne. I tak to najgorzej jest gdy co¶ siê krzaczy i nie wiadomo co. Po prostu idzie siê za³amaæ
przecie¿ sprawdziæ dolot to chwila poszukaj sparcia³ych wê¿y np odmy, aha sprawd¼ te¿ dooko³a ca³y kolektor dolotowy czy jakie¶ podci¶nienie Ci nie spad³o ..
Witajcie po przerwie. By³em dzisiaj u mecha no i pad³o na silnik krokowy (jest mechanicznie lekko uszkodzony, ponadto jest on niby od poloneza). Ch³op mi go wymieni³ (mówi³, ¿e kosztuje 150 z³), odpali³em auto, przedtem kaza³ go¶æ parê razy w³±czyæ, wy³±czyæ zap³on i co i lanek buja siê teraz na obrotach rzêdu 4 ty¶ i nie chce zej¶æ (no z lewym powietrzem zejdzie do 2,5 ty¶). Zwróci³ uwagê, ¿e nawet na nowym silniczku iglica jest zamkniêta a powinna byæ wysuniêta czy na odwrót (mo¿e co¶ nim ¼le steruje ). Oczy mi wysz³y dos³ownie z orbit i mówiê co jest grane a on, ¿e nie ma zbytnio czasu bo to niby mia³o byæ to i odda³ mi kasê a silniczek da³ puki co stary bo na tym da siê cokolwiek je¼dziæ. Teraz nie wiem co robiæ, na pewno muszê wymieniæ ten silniczek ale co z reszta pora¿ka
popson mo¿e kto¶ regulowa³ obroty na przepustnicy tak ¿eby pod krokowcem poldka wszystko chodzi³o
Ch³op zjecha³ na nowym silniczku na przepustnicy na maxa, a¿ siê zaczê³a blokowaæ, mo¿e to mieæ zwi±zek z tym, ¿e mam uszczelke pod zaworami (to ta co na ni± siê mówi pod klawiatur± ) do wymiany, bo cieknie trochê. My¶lê ¿e nie ale ja siê nie znam wiêc pytam
ja ¶wiece p³ywaj± Ci w oleju to cuda siê mog± dziaæ
Mam pytanie bo znalaz³em rozbie¿no¶ci w temacie. Czy podczas wymiany tej uszczelki powinno siê nak³adaæ sylikon Bo s³ysza³em ró¿ne wersje.
tak klei siê na silikon jak tego nie zrobisz to do¶æ szybko znów zacznie siê laæ olej
Oj mam jechaæ zaraz do zakopca a tu mi autko coraz gorzej chodzi, na benzynie jak siê utrzymuje obroty na pewnym poziomie to przerywa, jak siê dodaje gazu to jest w miarê ok, na gazie oprócz oczywi¶cie obrotów jest ok. By³em po silniczek krokowy i krzyknêli mi 70-80 z³, w jednym sklepie zza orygina³ chcia³ go¶æ 110. Na allegro widzia³em du¿o taniej, mogliby¶cie podaæ jaki¶ link do dobrego silniczka
http://allegro.pl/item842...nal_mexico.html absolutny orygina³
S³uchajcie wymieni³em silniczek krokowy, zaprogramowa³em obroty ale nie chce mi zej¶æ mi chocia¿ do 1 ty¶ obrotów. Ci±gle utrzymuje siê na poziomie 3 - 4 ty¶. Wygl±da mi na to, ¿e iglica ca³y czas jest schowana. Co mo¿na z tym zrobiæ Czy pozostaje tylko serwis Mia³em dzisiaj jechaæ do krakowa bo jutro rano mam zajêcia a tak to ....
Wyreguluj grzybek. Na forum jest jaka ma byæ odleg³o¶æ
Yyyy a co to jest grzybek i gdzie on siê znajduje?? Je¶li chodzi o ¶rubkê na przepustnicy to da³em na minimum a¿ zaczê³o j± blokowaæ i to nic nie da³o
Grzybka od krokowca - 28mm od podstawy

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=6336
No ale tu pisali ¿e siê go rêcznie nie ustawia. Go¶æ w sklepie te¿ o tym nic nie mówi³....ehhh
I pisali te¿, ¿e po ustawieniu pomog³o
Hmmm dziwne bo po od³±czeniu krokowca obroty tak samo lec± na 3 - 4 ty¶
No i bêd± bo kana³ jest ca³y czas otwarty
tak zwyczajnie rêk± nie chce siê przekrêciæ. Próbowa³em na starym to musia³em u¿yæ kombinerek. Powinno i¶æ tak ciê¿ko
popson ja bym nie regulowa³ .. tam nic siê nie powinno regulowaæ .. zmieni³em krokowca i po programowaniu wszystko chodzi trzeba to tylko poprawnie wykonaæ ..
No nic i tak nie bêdê grzeba³ i jutro jadê do mecha. Mam ju¿ ku.... dosyæ tego wszystkiego. Cholera sesja siê zbli¿a, zda³o by siê przypomnieæ o sobie na wyk³adach a tu pupa
No wiêc auto spêdzi³o dzisiaj ca³y dzieñ u mecha. By³em tak zdenerwowany, ¿e siedzia³em ca³y czas i patrzy³em co robi. Wiêc zacz±³ od przeczyszczenia krokowego (nowego którego zamontowa³em) co nic nie da³o. Wiêc Pan wzi±³ siê za przepustnice i odmê. Zesz³o mu to chwilê. Po z³o¿eniu do kupy oczywi¶cie musia³o dalej byæ tak jak by³o (na zimnym 2 ty¶ a na ciep³ym nawet do ok 3 - 4 ty¶ obrotów). Ju¿ by³em w¶ciek³y, go¶æ te¿ by³ nie zadowolony ¿e dalej nie znalaz³, wiêc wzi±³ siê za instalacjê elektryczn±. Wzi±³ ksi±¿kê i lecia³ po przewodach po kolei. trochê siê z tym pobawi³ ale nic nie znalaz³. Powiedzia³, ¿e skrêci wszystko i je¿eli dalej lipa bêdzie to mogê auto zostawiæ na parê dni ale oczywi¶cie to bêdzie trochê kosztowaæ, wiêc powiedzia³em ¿e oczywi¶cie dziêkujê. Podczas programowania obrotów patrze a tam jest ok 1 ty¶ obrotów. No go¶æ sam by³ zdumiony, na gazie chodzi ³adnie (trochê muli bo chyba mi mieszankê na pocz±tku skrêci³ zamiast czego¶ tam na reduktorze i nie poprawi³ potem). Ale podczas jazdy do Krakowa ani razu nie zszed³ nawet na chwilê poni¿ej 800 obrotów i wiêcej ni¿ 900ty¶. Obroty nie falowa³y. Za to co chwilê jak jest na luzie i stoi w³±cza siê CZEK i wyskakuje b³±d ¿e map ma za wysokie ci¶nienie czy co¶ takiego. Na razie wa¿ne ¿e jako¶ chodzi, na benzynie na pocz±tku strasznie przerywa a na gazie jest ok. Potem jak siê nagrzeje jest ju¿ ok na benzynie i gazie
jaki kod b³êdu Ci wywala
33
sprawd¼ w takim razie t± pierdo³ê posprawdzaj te¿ wê¿e podci¶nienia z kolektora ss±cego .. mo¿e co¶ spad³o ..
No mieli na stanie swój czujnik i te¿ tak by³o. Wê¿e posprawdzam, ale jutro. Go¶æ mi poczy¶ci³ tam bo by³o trochê syfu, uszczelni³ wszystko i dopiero zabawa z elektryk± pomog³a, chyba bêdzie trzeba ca³± instalacjê sprawdziæ . Powiedzia³, ¿e muszê wymieniæ uszczelkê pod klawiatur± oraz najprawdopodobniej ³o¿ysko od alternatora bo co¶ czasami skrzeczy niedaleko rozrz±du. Ponadto plecionkê bo mam dziurê i chodzi jak bym mia³ t³umik sportowy zamontowany oj trochê roboty bêdzie z nim. Ripper i reszta jak zwykle dziêki i du¿y

EDIT

a co do tego przerywania to przerywa sporo na pocz±tku, nawet nie wiem czy nie coraz bardziej, czy to wina wtryskiwaczy a mo¿e przewody WN
popson powodzenia w naprawach

[ Dodano: 2010-01-05, 23:09 ]
nawet nie wiem czy nie coraz bardziej, czy to wina wtryskiwaczy a mo¿e przewody WN

bardziej wtryski, a kiedy zmienia³e¶ przewody jaki te maj± przebieg
Wiesz co nie wiem, go¶æ zwróci³ na to uwagê jak mu powiedzia³em, ¿e strzeli³ mi ze 3 razy odk±d go mam. W sumie kumpel te¿ mi mówi³ o wtryskiwaczach ale chcia³em siê poradziæ was
strza³y zazwyczaj bior± siê ze z³ej regulacji, zu¿ytych ¶wiec, kabli, a na koñcu klêkniêta cewa ..
ile mo¿e (powinna) kosztowaæ wymiana uszczelki pod klawiatur±, plecionki tej za kolektorem wylotowym a przed katalizatorem bodaj¿e, i ew. ³o¿yska od alternatora wiem ¿e to mog± byæ ró¿ne ceny ale pytam tak orientacyjnie bo jak zobaczy³em jak ostatnio go¶æ chcia³ mnie skroiæ to ju¿ wolê byæ ostro¿ny
wymiana uszczelki to jakie¶ 50 z³ plus cena uszczelki,
wymiana z³±cza elastycznego to te¿ jakie¶ 50-60 z³ plus czê¶æ,
³o¿yska w altku, ciê¿ka sprawa do okre¶lenia ceny bo sporo tam d³ubania jest ¿eby go wydobyæ, same ³o¿yska nie s± drogie ..
Jak zwykle dziêki
Jak mo¿na wyczy¶ciæ wtryski Czyta³em trochê na forum i zauwa¿y³em, ¿e s± ró¿ne opcje, np. dolanie jakiego¶ ¶rodka do benzyny b±d¼ przejechanie d³u¿szego odcinka trasy na wysokooktanowej Mo¿e w ogóle wystarczy przegoniæ go na d³u¿szej trasie (ok 250 km) na zwyk³ej benzynie do¶æ ostro bo w sumie je¿d¿ê prawie ca³y czas na gazie nie licz±c grzania silnika
http://adamv0.republika.p...ica-wtryski.pdf solidny manual

[ Dodano: 2010-01-09, 13:41 ]
mo¿esz te¿ zatankowaæ shell vpower racing tylko ze 15 litrów i ganiaæ auto ale najlepiej wyczy¶ciæ jak w manualu i koniecznie po tym zabiegu zmieniæ filtr paliwa
Witajcie po przerwie!

Wiêc autko posta³o ostatnio u znajomego mecha. Wymieni³ uszczelkê pod klawiatur±, ¶wiece, sonde lambda, z³±cze elastyczne, ³o¿ysko od alternatora (za wszystko z robocizn± da³em 375 z³, du¿o czy w normie ). Auto po tym zabiegu nie rzyga olejem, znikn±³ problem z obrotami, jednak¿e pozostaje problem przerywania. Czasami na BP przy gazowaniu przerywa trochê, ponadto troszkê kopci (nie za du¿o). Co do przerywania mechanik powiedzia³, ¿e to mo¿e byæ pomka paliwa (albo go ¼le zrozumia³em). Ponadto dalej czasami pali siê chceck zwi±zany z MAP sensorem. I teraz moje pytanie co mo¿na sprawdziæ albo zrobiæ by wyeliminowaæ ca³kowicie to szarpanie Nie jestem pewny ale w pewnym momencie jak zapali³ siê chceck auto dosta³o lekko wiêkszych obrotów i przesta³o szarpaæ To tylko taki jeden moment pamiêtam. Ogólnie raz szarpie raz nie. Na gazie puki co (odpukaæ) cacy. Wcze¶niej pisa³em o jakim¶ dziwnym trzeszczeniu metalicznym w silniku. Mechanik wymieni³ to ³o¿ysko ale powiedzia³, ¿e oprócz tego co¶ daje z rozrz±du (staruszek mówi³, ¿e jak lanek by³ robiony parê mieszków temu to rozrz±d by³ CHYBA wymieniany)
i ogólnie nie wiem co z tym fantem zrobiæ.
Pozdrawiam!
za wszystko z robocizn± da³em 375 z³, du¿o czy w normie

jak najbardziej w normie ..

¿e to mo¿e byæ pomka paliwa (albo go ¼le zrozumia³em)

nie wykluczone

Nie jestem pewny ale w pewnym momencie jak zapali³ siê chceck auto dosta³o lekko wiêkszych obrotów i przesta³o szarpaæ

spróbuj na odpalonym na benzynie silniku poszarpaæ z umiarem wi±zk± od przepustnicy i od wtrysków i zobaczyæ czy nie zaczn± skakaæ obroty ...
Co do tej wi±zki to go¶æ sprawdza³ instalacje i znalaz³ zwarcie i je usun±. Chyba, ¿e jest oprócz tego co¶ innego. Postaram siê zobaczyæ. Jak zwykle Ripper dziêki za szybk± odpowied¼
no problem w razie potrzeby pytaj
Dzisiaj poje¼dzi³em trochê i na gazie ok, na benzynie jak zimny zapali³ i oczywi¶cie szarpie, na ciep³ym ju¿ gorzej pali (czasami potrzebuje dodania gazu bo tak sam to ciê¿ko mu wskoczyæ na obroty). Nie wiem co robiæ, sprawdza³em t± wi±zkê i nic to nie zmienia, cholercia no ju¿ kasy nie mam a tu jeszcze zda³oby siê co¶ zrobiæ....
spróbuj od³±czyæ podci¶nienie z zaworu EGR i siê przejed¼ ..
A co to jest EGR u co dok³adniej nale¿y od³±czyæ??
jak patrzysz na silnik to jest tam takie co¶ po prawej stronie co wygl±da jak ufo tylko to wiêksze, jest blisko cewki zap³onowej, do tego idzie wê¿yk odepnij go i przejed¼ siê ...

[ Dodano: 2010-01-22, 12:41 ]
http://adamv0.republika.pl/_daewoo/egr.jpg tu masz strza³k± zaznaczone
No oki zaraz pójdê i sprawdzê. Wkurza mnie to wszystko ju¿ bo kasy trochê w³o¿y³em i fakt, ogólnie na gazie i na benz jest ok obroty trzyma, tylko na Bp coraz gorzej szarpie, czasami jak sie chceck zapali to przestaje ale chyba dostaje lekko wiêkszych obrotów. Mo¿e faktycznie pompka siê koñczy. Mo¿na j± jako¶ prosto sprawdziæ Znaj±c ¿ycie nie...
Mo¿na j± jako¶ prosto sprawdziæ Znaj±c ¿ycie nie...

musisz mieæ zabawkê do tego
Najpierw zaslep tylko tez wezyk ktory odlaczysz Pozniej odpalaj
Najpierw zaslep tylko tez wezyk ktory odlaczysz Pozniej odpalaj

yyyyyyyyyyyyyyy zapomnia³em o tym
No by³em przy lanku, zapali³ od kopa. Nie mia³em czym za¶lepiæ tego wiêc przy wyj¶ciu zgi±³em rurkê maksymalnie ale to nic nie zmieni³o (chyba jednak powinienem wyj±æ i za¶lepiæ) czy jak j± zegnê maksymalnie co¶ powinno inaczej chodziæ

EDIT
I powiedzcie mi co¶ jeszcze, czy auto mo¿e kopciæ z powodu du¿ej ilo¶ci oleju?? Bo na zimnym jak sprawdza³em by³o maksimum a kopci troszkê, a jak chwile pochodzi³ to ¶nieg za rur± by³ czarny....
a jak chwile pochodzi³ to ¶nieg za rur± by³ czarny.... sprawd¼ wskazania sondy ..
No nie bardzo wiem jak sprawdziæ t± sondê, ale go¶æ mi j± wymienia³ i mówi³ ¿e jest ok :/
Na jaka wymienil? Firmowa?
Ile zaplaciles za ta sonde? Sonda na cieplym silniku dopiero zaczyna dzilac tak wlasciwie, wiec moze byc wina nieprawidlowej pracy po rozgrzaniu.
Szczerze nie wiem ile kosztowa³a ta sonda, to jest w sumie taki zaufany mech rodzinki i jako¶ nie pyta³em co dok³adnie kupi³ my¶lê, ¿e kosztowa³a ok 100 z³ musia³bym go zapytaæ. Dosta³em tylko worek ze starymi czê¶ciami A co do przerywania to nie ma znaczenia czy zimny czy ciep³y...
to ile kosztowa³a sonda nie ¶wiadczy o jej jako¶ci dowiedz siê jakiej firmy sondê masz wsadzon±
Swiadczy, swiadczy, znajdz mi dobra sonde za 40PLN
Swiadczy, swiadczy, znajdz mi dobra sonde za 40PLN

chodzi³o mi o windowanie cen, idzie taki niekumaty do sklepu proszê najdro¿sz± sondê do lanosa... to dla komfortu psychicznego d¼wigaj± mu cenê normalnej sondy
Patrzy³em dzisiaj na kody usterek i wysz³o 33 i 53. Z tym immo to nowo¶æ :/ cholera auto znowu coraz gorzej je¼dzi na benzynie, na zimnym trzyma obroty, na ciep³ym czasami nie, jak w³±czy siê chceck to chodzi lepiej tzn nie przerywa (albo prawie nie przerywa), jak prze³±czy³em na gaz to na pierwszych ¶wiat³ach zgas³, potem ju¿ normalnie. Trzeba bêdzie chyba w lutym znowu do mecha go odstawiæ. Zna kto¶ dobrego mechanika w Krakowie Ale naprawdê dobrego a nie, ¿e ja znowu potem bêdê siê g³owi³ co jest nie tak i dlaczego. Mi³o by by³o jak by³by jeszcze tani, albo w miarê tani....
33 i 53

nie poddawaj siê powalczymy z tymi problemami

53 pasowa³o by wyczy¶ciæ styki immo na dobry pocz±tek .. immo jest zamontowane na kolumnie kierwoniczej, takie ma³e czarne pude³ko

33 co do Map sensora jest na grodzi te¿ takie ma³e pude³eczko posprawdzaj czy wszystkie pod³±czone do niego podci¶nienia s± napewno wpiête po przeciwnej stronie
Ch³opaki kurcze chcia³em pojechaæ z dziewczyn± do kina, poszed³em wcze¶niej zagrzaæ autko, wsiadam krêcê, odpali³ ale.....po 3 sekundach zgas³ i koniec, silnik krêci, pompa chyba pracuje (nie wiem jak to siê objawia) no i ogólnie macie jakie¶ przyczyny czego tak siê mog³o staæ Za zimno czy jak?? Czy mo¿e pomka ca³kowicie pad³a?? Jak dodawa³em mu potem gazu trochê nog± to za³apywa³ rzadko mo¿e na raz, czasami jaki¶ trzask i tyle. Ogólnie to HELP !!!
a przy odpalaniu nie ¶wieci Ci przypadkiem dioda immo
yyy a jaka to dioda??
przy zegarku jak zapalasz powinna zgasn±æ
aha ta, kurde szczerze mówi±c nie pamiêtam ale raczej nie pali³a siê...jutro bêdê próbowa³ to zwrócê na to uwagê
poruszaj stykami w immo podejrzewam, ¿e to jego wina .. jest zamocowany do kolumny kierowniczej w takim czarnym pude³ku
a mo¿esz opisaæ dok³adniej gdzie¶ w kabinie na miejscu kierowcy pod kierownica
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=6870 tu Pietro opisa³ co i jak ..
No dziêki wielkie jak zwykle. Jutro zamiast do egzaminu rano bêdê walczy³ z lankiem i mam nadzieje ¿e bêdzie ok
jak by nie pomog³o to sprawd¼ jeszcze cewkê immo jest wokó³ stacyjki z niej wychodz± dwa kabelki tam te¿ warto sprawdziæ styki bêdziesz musia³ zdj±æ obudowê ..
Zajmij siê dziewczyn± . Lanek poczeka
Zajmij siê dziewczyn± . Lanek poczeka

auto wa¿niejsze

P.S. nie spamuj w tematach technicznych
No wiêc by³em dzisiaj u lanka, próbowa³em odpaliæ ale nic z tego. Dioda od immo ga¶nie przy przekrêceniu kluczyka w pozycjê zap³on (jak przekrêcê dalej to rozrusznik krêci). W silniku nic w s umie nie widaæ (pojawi³o siê parê kropel oleju pod spodem tylko nie wiem sk±d)
skorzystaj z drugiego kluczyka mo¿e to jego wina ..
mia³em wczoraj to samo pomog³o czyszczenie styków na stacyjce i penetrus
Sprawdz czy jest ci¶nienie paliwa na listwie wtryskowej-jak nie to pewnie pompa paliwa do wymiany.I wyt³umaczy³oby to twój wcze¶niejszy problem z szarpaniem,bo jak dla mnie to w³a¶nie problem z pomp± paliwa.
No ten kluczyk co mam to z tego co pamiêtam jest mniej wyrobiony ale sprawdzê jeszcze, jak mo¿na sprawdziæ to ci¶nienie na listwie? Du¿o trzeba grzebaæ? A co do styków to co mo¿na zastosowaæ ³atwo dostêpnego Mam tylko chiñsk± podróbê wd40
jak mo¿na sprawdziæ to ci¶nienie na listwie?

jest do tego specialna zabawka

A co do styków to co mo¿na zastosowaæ ³atwo dostêpnego

izopropanol, ew denaturat ...
A co do styków to co mo¿na zastosowaæ ³atwo dostêpnego

Kontakt S który czy¶ci z tlenków siarczków.
jak mo¿na sprawdziæ to ci¶nienie na listwie?
Znajdz przewód, który doprowadza paliwo ze zbiornika w okolice listwy wtryskowej, odepnij go i przekrêæ na chwilê kluczyk w stacyjce-jak paliwo poleci to znaczy, ¿e pompa paliwowa dziala.Nie trzeba zapalaæ auta, tylko przekrêæ w pozycjê ON.Spowoduje to, ¿e pompa dzia³a przez 2 sek. dobijaj±æ ci¶nienie paliwa w uk³adzie.Je¶li nie try¶nie paliwo to znaczy, ¿e albo filtr paliwa jest zatkany, albo pompa koñczy ¿ywot.
Dobra najpierw musze aku na³adowaæ i teraz problem bo mam centre standard 55 Ah ale nie mogê znale¼æ korków do odkrêcania . Móg³by kto¶ obczaiæ czy to jest aku bezobs³ugowy??
Dobra aku na³adowane, jutro ma byæ najlepszy moment na odpalenie xD. Chcia³bym teraz zapytaæ co mam robiæ jak dalej nie bêdzie chcia³ zaskoczyæ. Plan mam taki:
-pod³±czyæ aku i spróbowaæ normalnie,
-jak nie da rady to przeczy¶ciæ styki od immo pod kierownic±
-jak nie wlaæ 40 ml benzyny do kolektora (tam gdzie s± za¶lepki chyba na przepustnicy),
-jak nie sprawdziæ czy dociera benzyna (gdzie najlepiej sprawdziæ, przed filtrem czy gdzie¶ ju¿ przy listwie ),
- w ostateczno¶ci chyba mog³a pa¶æ pomka paliwa, tu chyba nie da siê jako¶ ³atwo jej sprawdziæ (po przekrêceniu na on s³ychaæ buczenie chyba z ty³u auta)

Teraz proszê was o ocene i ew uwagi, oraz je¶li mo¿liwe dodatkowe opcje
-jak nie da rady to przeczy¶ciæ styki od immo pod kierownic±

koniecznie jak miga Ci dioda przy zegarku podczas odpalania to sie tym zajmij przed odpalaniem bo i tak nie odpalisz ..

-jak nie wlaæ 40 ml benzyny do kolektora (tam gdzie s± za¶lepki chyba na przepustnicy),

odpada ..

-jak nie sprawdziæ czy dociera benzyna (gdzie najlepiej sprawdziæ, przed filtrem czy gdzie¶ ju¿ przy listwie ),

przy listwie ..
no jak dajê w pozycje on to przestaje migaæ, tylko boli mnie ten b³±d 53 tzn usterka w uk³adzie immo, i tak to przeczyszczê. Ripper czemu odradzasz dolanie benzyny Móg³by¶ opisaæ co dok³adnie trzeba i jak wyczy¶ciæ w tym immo oraz jak dok³adnie sprawdziæ czy dostaje paliwko na listwie
tylko boli mnie ten b³±d 53 tzn usterka w uk³adzie immo

auto Ci nie pali bo mo¿esz mieæ uszkodzon± cewkê immo .. czy¶ci³es jest wokó³ stacyjki .. od niej id± kable ..

Ripper czemu odradzasz dolanie benzyny

bo to nie do koñca zadzia³a tak jak my¶lisz ..

Móg³by¶ opisaæ co dok³adnie trzeba i jak wyczy¶ciæ w tym immo oraz jak dok³adnie sprawdziæ czy dostaje paliwko na listwie

immo nie masz co czy¶ciæ jak dioda ga¶nie sprawd¼ tylko cewkê .. wygl±da to na awariê modu³u immo ..

do listwy idzie przewód paliwowy .. mo¿esz go od³±czyæ i sprawdziæ czy jak przekrêcisz w pozycjê zap³on i pompka zacznie pracowaæ to pop³ynie tamtêdy paliwo ..

[ Dodano: 2010-01-27, 21:20 ]
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=6870 tu masz manual Piotra w razie jakby¶ jednak chcia³ siê bawiæ w czyszczenie styków w immo ..
Nie czy¶ci³em, nie wiem gdzie jest ta cewka, móg³by¶ dok³adniej opisaæ? Dodam, ¿e wcze¶niej jak auto pali³o to wywala³o ten b³±d (jakie¶ 2 dni przed padniêciem, no ale auto pali³o). Co do listwy to siê normalnie po prostu przewód odkrêca tu¿ przy listwie (tam jest taka du¿a nakrêtka chyba) i daje kluczyk w pozycjê on i ma paliwko polecieæ Sory za ³opatologiê ale jak mogê co¶ spróbowaæ samemu zrobiæ to wolê tak ni¿ dawaæ $ mechowi bo pod koniec miecha ciê¿ko z kas± a auto by siê zda³o a poza tym to nie trzeba niepotrzebnie kasy wydawaæ
Nie czy¶ci³em, nie wiem gdzie jest ta cewka, móg³by¶ dok³adniej opisaæ?

czytaj ze zrozumieniem.... jest wokó³ stacyjki .. od niej id± kable ..

Co do listwy to siê normalnie po prostu przewód odkrêca tu¿ przy listwie (tam jest taka du¿a nakrêtka chyba) i daje kluczyk w pozycjê on i ma paliwko polecieæ

tak

No oki, napisz czym j± wyczy¶ciæ, wcze¶niej kto¶ pisa³ o jakim¶ ¶rodku kontakt s, gdzie ogólnie taki ¶rodek mo¿na kupiæ najszybciej
mo¿esz czy¶ciæ denaturatem lub izopropanolem ... kontakt spray kupisz w sklepach z elektronik± ..
Jak ostatnio by³em w sklepie po denaturat, to babka do mnie z oczami: "a to siê jeszcze pije" A tak powa¿nie my¶la³em te¿ aby dolaæ denaturatu do benzyny. Kurde ju¿ nie wiem co robiæ. Jak jutro siê nie uda to bêdzie lipa. No nic jutro kupiê ten ¶rodek.
ta usterka zwi±zana z uk³adem immo mnie u Ciebie mêczy .. nie wiem czy nie przez to nie chce Ci autko pstrykn±æ ...
No mnie te¿ ju¿ to wszystko mêczy. Jak patrzê na te wszystkie podobne posty co ludzie pisz± ostatnio to a¿ mnie to przera¿a ile tam rzeczy mo¿e siê dziaæ. Jutro bêdê walczy³ i napisze z jakim skutkiem to siê odby³o. Oby tym po¿±danym

[ Dodano: 2010-01-28, 14:34 ]
No wiêc by³em dzisiaj próbowaæ uruchomiæ lanka ale skoñczy³o siê to klap±. Najpierw próbowa³ co¶ tam ³apaæ, po kilku próbach zaczê³o co¶ stukaæ, pukaæ i w ogóle bardzo nieprzyjemne odg³osy dochodzi³y z silnika. Po prostu ZA£AMKA, najbli¿szy termin u mecha to poniedzia³ek. Ehhhh

[ Dodano: 2010-01-28, 15:43 ]
By³em jeszcze raz, za pierwszym razem zakrêci³ mo¿e z 4 razy po czym chyba odci±³ zap³on bo przesta³ krêciæ, za drugim razem zdo³a³ z 3 razy zakrêciæ a za trzecim razem chyba z 2. Da³em sobie spokój. Co mu siê cholera dzieje Obrazi³ siê na mnie Mam nadziejê ¿e siê nie rozsypa³ bo chyba bym go wtedy na z³om wyrzuci³. Panowie macie mo¿e jakiego¶ dobrego mechanika w Krakowie
Ch³opaki, czy w ogóle to siê mog³o co¶ pochrzaniæ od tak?? niedawno auto wróci³o od mecha, fakt przerywa³ na benzynie, na gazie cacy, ale ¿eby po ok 20 km pad³ pali³em go dzieñ wcze¶niej i ok a potem .... ehh
wszystko siê mo¿e zdarzyæ :gwizda: zdaje siê ¿e immo Ci zdech³o i tyle ..
A jakie s± objawy spalonego / zepsutego rozrusznika Mo¿e go zajecha³em bo dzisiaj to ju¿ silnik w ogóle nie krêci³ a jedynie by³o s³ychaæ ci±g³e trzeszczenie z pod maski
prosto sprawdziæ jak na s³uch nie potrafisz to wsad¼ kogo¶ do auta ¿eby krêci³ a ty odczep sobie os³onê rozrz±du i patrz czy siê kó³ka obracaj± .. jak tak to rozrusznik krêci
Dowioz³em lanka do mecha (pierwszy raz w ¿yciu holowa³em auto i to jeszcze przez ca³y kraków, ale my¶la³em ¿e bêdzie gorzej) i na wstêpie powiedzia³, ¿e co¶ z rozrusznikiem, automatem czy bendixem i to ¿e nie chcia³ odpaliæ to najprawdopodobniej pompka paliwa ju¿ siê koñczy
Witajcie po przerwie !! Auto sta³o u mecha prawie 2 tygodnie i co?? i Dzisiaj wpadam po auto, dalej przerywa i ga¶nie na benzynie, na gazie ok ale pojawi³ siê kurde cholerny problem. Otó¿ podczas powrotu do domu, jak dojecha³em do ¶wiate³ zaczê³a bardzo szybko mrugaæ kontrolka oleju. Doda³em lekko gazu i zgasi³a siê, pu¶ci³em i znowu mruga. Podczas jazdy nie mruga³a. Dojecha³em do domu, na wolnych obrotach przesta³a mrugaæ, za to jak dodam du¿o gazu i puszcze to przy spadku obrotów do min potrafi mrugn±æ i siê zgasi. Jutro muszê sprawdziæ b³êdy bo co¶ wyskakuje, poza tym nie wiem jak z ilo¶ci± oleju, na gor±cym silniku jest po³owa, wiêc mo¿e byæ ma³o:/ Co robiæ ?
Ludzie nie mam do tego auta si³y !!!

[ Dodano: 2010-02-18, 10:03 ]
Dzisiaj by³em w aucie, oleju na zimnym wiêcej ni¿ wczoraj na gor±cym:/ zagrza³em go po czym siê przejecha³em na gor±cym i kontrolka nie mruga ju¿ ca³y czas, ale potrafi czasami mrugn±æ przy spadaniu obrotów na warto¶ci 1000, po tem schodzi poni¿ej i jest ok :/ rozumie kto¶ co¶ z tego?? Napiszcie jeszcze jaki powinien byæ p³yn ch³odniczy, bo chyba mi go nie ubywa, jedyne co zauwa¿y³em to troszeczkê piany w nim.
zmieniali Ci olej na jakim oleju je¼dzisz a nie masz pod korkiem wlewu oleju mase³ka
je¿d¿ê na mobilu pó³syntetyku, wcze¶niej problemu nie by³o, dopiero wczoraj siê pokaza³. Mase³ka pod korkiem nie ma, na bagnecie te¿. DOdam jeszcze ¿e mój lani trochê za du¿o kopci. Co prawda nie jak z filmików gdzie jest tyle dymu ¿e nic nie widaæ ale troszkê kopci. P³ynu ch³odniczego raczej nie ubywa. Wiem jedno, muszê zmieniæ mecha bo mnie **** szczeli
pyta³em sk±d jeste¶ mo¿e polecê Ci dobrego mechanika .. a z tego co czyta³em kontrolka oleju zaczê³a migaæ po odebraniu auta z warsztatu ?
Pyta³e¶, studiuje w krakowie . Kumpel ponoæ ju¿ ma jakiego¶ dobrego mecha. Co do tej kontrolki to jak odbiera³em auto by³o ok, dopiero w po³owie drogi, na ¶wiat³ach zaczê³o mrugaæ. Dzisiaj patrzê oleju wiêcej na zimnym ni¿ wczoraj na gor±cym, kontrolka ju¿ ca³y czas nie mruga na wolnych obrotach, jedynie podczas spadku obrotów, gdzie¶ na wysoko¶ci 1000 potrafi mrugn±æ. Auto dalej ledwo jedzie na benzynie, jak ¶wieci siê czek (b³±d 33 od mapu dalej wystêpuje) to jest ok, auto chyba nawet dosta³o wiêkszego kopa po wymianie pompki ale to mo¿e byæ subiektywne odczucie. Mech poza tym wymieni³ bendiks i automat. Mówi³ co¶, ¿e olej ucieka³ ko³o filtra i mia³ dokrêciæ. Padaka
a mo¿e grzebali i dolali Ci jakiego¶ oleju co do benzyny to trzeba odetkaæ uk³ad paliwowy jak oddasz dobremu mechanikowi to Ci to zrobi
Narazie postaram siê podjechaæ do tego normalnego mecha aby mi sprawdzi³ ci¶nienie oleju bo jutro do zakopca mia³em jechaæ a tu ku*** taki zonk...

[ Dodano: 2010-02-18, 12:44 ]
By³em u mechanika, sprawdzi³ ci¶nienie oleju i jest na wolnych obrotach oko³o 1 bara, na obr rzêdu 3 - 3.5 ty¶ jest oko³o 2.5 bara. Z tego co mi go¶æ powiedzia³ to na wolnych powinno byæ ok 3 :/ Jak mi zacz±³ mówiæ ile kosztuje szukanie ci¶nienia, pompka + robocizna to zblad³em. Tak¿e mam ju¿ pojechane z tym autem....
Poczyta³em trochê i popyta³em i wszyscy mówi±, ¿e jedyn± opcj± jest wylaæ olej i nalaæ mineralny. Co wy na to?? Co w ogóle mo¿na zrobiæ Muszê jako¶ do domu dojechaæ (250 km).
nalaæ mineralny

nigdy w ¿yciu, jak wlejesz minerala to za³atwisz silnik dokumentnie ...
Jakie¶ rady
10w40 .. ja je¿d¿ê na mobilu a to jakiej firmy olej kupisz zale¿y od Ciebie
No ok ale co z ci¶nieniem oleju teraz mam za niskie :/ (ok 1 a niby ma byæ 3 na ja³owym).Praktycznie ka¿dy mechanik, kumple mówi± aby nalaæ 15w40. Co prawda na gazie siê w ogóle nie ¶wieci na benz bardzo rzadko (tylko przy spadku obrotów). Dojadê na gazie do domu (250km)
zmiana oleju na mineral nie poprawi Ci ci¶nienia, jak masz takie ma³e ci¶nienie to mo¿esz mieæ co¶ zatkane a czym Ci mierzyli to ci¶nienie
Bodaj¿e wyj±³ czujnik ci¶nienia oleju i w³o¿y³ manometr. Wcze¶niej nie by³o problemu, mo¿e po staniu na mrozach bo sta³ ok 2 tygodni...
Dobra wiêc by³em u innego mechanika i powiedzia³, ¿e co do ci¶nienia oleju to mam wymieniæ olej i filtry, a co do przerywania na benzynie, paleniu siê checka (map - za wysokie napiêcie) to powiedzia³, ¿e wtryskiwacze siê wieszaj± i modu³ przechodzi w stan awaryjny (ma to swoje odbicie w spalaniu i kopceniu na benzynie), bo na gazie czasami nic nie kopci a jak pochodzi na benzynie i prze³±czê na gaz to potrafi podymiæ (par± a nie siwym dymem). Co o tym wszystkim s±dzicie ja wymiêkam. Go¶æ mi powiedzia³ abym siê nie przejmowa³ i zrobi³ jak mi zaleci³.
Ojciec wymieni³ olej na mineralny, kontrolka ju¿ ani razu siê nie za¶wieci³a (niestety bierze dalej trochê oleju i mechanik stwierdzi³ ¿e pewnie pier¶cienie do roboty), szarpanie dalej wystêpuje na pb, jak siê ¶wieci check (za wysokie napiêcie na map) to jako¶ idzie, ale jak zga¶nie to szarpie jak cholera i nie jest w stanie wyj¶æ powy¿ej 3 ty¶ obrotów! Wla³em stp do baku ale przejecha³em ok 90 km i siê przerazi³em: spali³ ok 16 litrów !!! Po prostu masakra, prze³±czy³em wtedy ju¿ na gaz i da³em sobie spokój. Na gazie chodzi normalnie, problemów nie ma tylko pali siê czasami check na biegu ja³owym na wolnych obrotach (równie¿ b³±d map) - patrzy³em i wszystkie wê¿yki s± po³±czone. Co mo¿na próbowaæ jeszcze sprawdziæ / wymieniæ
a mo¿e EGR siê wysypa³
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •