Graczem będąc…

Witam wszystkich!

Oko³o 1,5 miesi±ca temu zacze³y mi siê w lanku walic obroty, flowa³y, by³y zbyt zawysokie itp. Pogoda nie zachêca do szperania przy aucie wiec pojecha³em do warsztatu, przeczyscili krokowca i by³o miodzio.... sytuacja jednak powtórzy³a siê jeszcze chyba ze dwa razy (znowu wizyty w warsztacie, czyszczenie felernego krokowca, pieni±dze stracone i w ogóle...ehhh) a¿ do czasu kupienia nowego krokowego. No w³a¶nie, produkt oryginalny daewoo - koszt 150z³. Poje¼dzi³em na nim ca³y tydzieñ i dzisiaj jasna sprawa obroty znowu siê podnios³y.

W zbiegi okoliczno¶ci nie wie¿e, poza tym a¿ takiego pecha nie mam dlatego domy¶lam siê ¿e co¶ powoduje i¿ te krokowce siadaj± - pytanie tylko co?

Proszê o jakiekolwiek podpowiedzi, rady i wszystko co mo¿e mi pomóc, z góry dziêkujê i pozdrawiam wiernych u¿ytkowników Daewoo!


sprawd¼ najpierw b³êdy tutaj masz informacje co i jak http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90

spróbuj zaprogramowaæ wolne obroty na zimnym silniku zrób tak:
w³±czyæ zap³on na 5 sekund
wy³±czyæ zap³on na 5 sekund
uruchomiæ silnik i poczekaæ a¿ p³yn ch³odniczy bêdzie mia³ temperaturê ok. 85 stopni Celsjusza
je¿eli samochód wyposa¿ony jest w klimatyzacje nale¿y ja w³±czyæ na 10 sekund
wy³±czyæ klimatyzacje
wy³±czyæ zap³on
próbowa³em, dzia³a ale tylko dora¼nie, po sczytaniu b³êdów - wykazuje awariê zaworu obrotów biegu ja³owego (s³owem silniczek krokowy), po wstawieniu nowego krokowca chceck nie zgas³ - w serwisie skasowali b³êdy ale chceck odrazu wywali³ siê znowu - b³±d permanentny
wodecki kupi³e¶ silniczek oryginalny made in mexico je¿eli nie to kupi³e¶ nowy zepsuty

[ Dodano: 2010-01-06, 21:18 ]
http://www.allegro.pl/ite...nal_mexico.html ori


kupi³em w pe³ni oryginalny - made in mexico

mo¿liwe aby by³ uszkodzony? przez pare tygodni pracowa³ jak nale¿y?
a przegl±da³e¶ wi±zkê elektryczn±

[ Dodano: 2010-01-06, 21:56 ]
aha a sprawdza³e¶ wskazania TPS_a nie masz za bardzo domkniêtej przepustnicy
wi±zka jest ok - sprawdza³em miernikiem, jak sprawdzic wskazania TPS_a? Z góry dziêki za pomoc
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14752 tu masz konkrety na ten temat
jak sprawdzic wskazania TPS_a? Z góry dziêki za pomoc

Czujnik jest zasilany napiêciem stabilizowanym 5V za¶ sygna³em wyj¶ciowym z czujnika jest napiêcie z zakresu 0,5 do ok. 4,5V.

s± 3 przewody:

1 masa
2 zasilanie +5V
3 sygna³ wyj¶ciowy Ua

TPS sprawdzasz wpinaj±c miernik miedzy 1 a 3 i bardzo delikatnie obracaj±c przepustnicê obserwujesz czy napiêcie jest p³ynne np. 0,6V > 0,7V > 0,8V > .........
je¶li s± znaczne skoki napiêæ to TPS jest do wymiany.
chwila bo siê pogubi³em - TPS to przecie¿ czujnik po³o¿enia przepustnicy, tam o ile siê nie myle jest taka okr±g³a wtyczka gdzie ciê¿ko okre¶lic który pin jest który i co jest miêdzy czym, ale zapewne siê myle.... sorry po prostu jestem laikiem i wole byc pewien
chwila bo siê pogubi³em - TPS to przecie¿ czujnik po³o¿enia przepustnicy

Dok³adnie.
zresetowa³em kompa + zaprogramowa³em obroty - 3 dzieñ i jest dobrze, jak znowu nawali to sprawdzam ten czujnik po³o¿enia przepustnicy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •