Graczem będąc…

w³a¶nie zakrêci³em zawór od gazu i spali³em pozosta³o¶ci gazu w przewodach,prze³±czy³em na pb i prze gazowa³em kilka razy zgasi³em i zobaczê co bêdzie rano.opary od benzyny s± strasznie ¿r±ce nie jak normalnie.raz na jaki¶ czas mam tak± sytuacjê,¿e obroty silnika przy wci¶niêciu sprzêg³a podczas jazdy i na postoju gwa³townie spadaj± i zatrzymuj± siê tylko tylko przy koñcu i trzyma siê na strasznie niskich obrotach.co to mo¿e byæ?macie mo¿e jakie¶ pomys³y?co jest odpowiedzialne za w³±czanie tzw.ssanie ?wiêkszej dawki paliwa podczas odpalania zimnego silnika?czy to ten regulator?mo¿e to on wali wszystko?powymienia³em ¶wiece przewody,filtry,pompkê paliwa.


Sonda lambda, krokowiec, czyszczenie wtrysków.
Zestarza³e paliwo . Czêsty powód niew³a¶ciwej pracy na Pb.
zakrêcenie zaworu od lpg te¿ nie pomog³o.paliwo dolewam 2 lub 3 razy w miesi±cu.to raczej przestarza³e nie mo¿e byæ.wtryski by³y wyjmowane i by³y czyste.je¿dziæ na benzynie mo¿na normalnie.tylko odpalanie wali.


du¿e prawdopodobieñstwo - czujnik temperatury cieczy lub silnik krokowy konieczne jest pod³±czenie skanera i odczytanie parametrów rzeczywistych czujników.
Podejrzewam ¿e te pieni±dze które wyda³e¶ na wymianê nieodpowiednich elementów u¶wiadomi± Ci ¿e jak nie znasz przyczyny usterki to taniej jest podjechaæ do profesjonalnego warsztatu ni¿ wymieniaæ drogie elementy na chybi³ trafi³ - od tego jest totek.
w czwartek wstawiam lanosa do mechanika w pi±tek rano zobacz± co siê sta³o i napiszê co by³o powodem ca³ego problemu!
Mia³am podobnie. Pad³y u mnie pompa paliwa i sonda lambda. Po wymianie auto zapala za ka¿dym razym bez ró¿nicy, zimno-ciep³o, zimny silnik-ciep³y silnik. Obroty te¿ przesta³y mi szaleæ
Pad³ immobilajzer.szukam fachowca,który zrobi lub odetnie immobilajzer.po niedzieli jadê do aso zrobiæ to.pozdrawiam!
Pad³ immobilajzer.szukam fachowca,który zrobi lub odetnie immobilajzer.po niedzieli jadê do aso zrobiæ to.pozdrawiam!

Próbowa³e¶ przeczy¶ciæ styki (jakim¶ kontakt-sprayem) od immobilizera, pod kierownic±?
W tym w±tku s± nawet fotki jak siê dostaæ do immo...
piêtro wyczy¶ci³em.nie wiem czy zadzia³a³o jutro zobaczê a jak nie to co mogê jeszcze zrobiæ sam z immobilizerem?
piêtro wyczy¶ci³em.nie wiem czy zadzia³a³o jutro zobaczê a jak nie to co mogê jeszcze zrobiæ sam z immobilizerem?

W³a¶ciwie samemu to chyba niewiele... ew. jeszcze wymieniæ cewkê immobilizera. Niektórzy czasem to robi±, ale na razie jak przeczy¶ci³e¶ styki, to poczekaj kilka dni aby sprawdziæ czy pomog³o. A jakby¶ chcia³ kiedy¶ wymieniaæ tê cewkê, to w Akwimacie jest ona pod nr kat. 9633503 po 31 z³!

Ps. styki czy¶ci³e¶ kontakt-sprayem czy jakim¶ WD40?
styki czy¶ci³em wd40.ale niestety nie pomog³o w ogóle nadal jest to samo.samochód odpala od kopa na gazie a na benzynie za 7 razem.jak by³ pod³±czony u elektryka to wy¶wietla³o b³±d automatycznego startu silnika czy co¶ takiego(blokada)facet mówi³,¿e to imobilajzer.

[ Dodano: 2008-11-22, 17:18 ]
a mogê sprawdziæ t± cewkê jakim¶ sposobem?muszê j± pó¼niej programowaæ?
Nie mam pojêcia co to mo¿e byæ za b³±d... Najczêstszym problemem z immobilizerem w Lanosach jest przerwa gdzie¶ na stykach i wtedy ich przeczyszczenie zazwyczaj pomaga.
A gdy próbujesz odpaliæ silnik na benzynie, i przekrêcasz kluczyk w pozycjê "ON" to dioda immo ga¶nie czy mruga dalej? Próbowa³e¶ mo¿e odpalaæ u¿ywaj±c drugiego kluczyka?
Witam ! niestety mam te same problemy w nubirze II 2L !!!!!! Pisa³em juz na ten temat na forum duzo razu niestety nic nie pomog³o........ Wszystkio normalnie zawiodlo jedynym pó³ ¶rodkiem jest zalewanie do pelna zbiornika benzyn±. W tedy odpala za 2-3 razem ...czasami nawet za pierwszym (muwiê oczywi¶cie o porannym rozruchu !!!. Dla scislo¶ci powiem co wymienilem : pompa paliwa ,przewody, swiece, wszystkie filtry,sonda,wyciolem kat,czyszczone wtryskiwacze , nowy regulator na listwie, oraz maly remoncik silnika uszczelniacze pierscienie ,panewki, uszczelki, wlewalem tez uzne wynalazki ktore zekomo maja pomoc przy rozruchu...... i to by bylo na tyle mozna to przesledzic w moich postach. Do tej pory nie znalazlem z³otefo ¶rodka....!!!!
dioda immobilizera ga¶nie jak odpalam.jutro jadê do aso oni niby wiedza co jest grane.czy¶ci³em styki IMO.
Mi te¿ gas³ na zimnym jak mu sprzêg³o wcisn±³em. Krokowy do czyszczenia (razem z przepustnic±? - nie wiem mechanik wszystko robi³ ).
by³em w aso i te ku.........wy przeczy¶cili tylko centralkê immobilizera i czytali z kompa b³± oczywi¶cie IMO i skasowali 30z³.no i oczywi¶cie dalej nie dzia³a co robiæ?
jest 1 sposób-> Powiedzieæ ,¿e nie dzia³a oddaæ im auto z kompend± -> MA DZIA£AÆ bo wcze¶niej dzia³a³o ale po wizycie tutaj przesta³o. Czasami trzeba po prostu przycfaniakowaæ aby co¶ za³atwiæ.

Poza tym ja siê zastanawiam czy to mo¿e nie jest kwestia z dostêpem pr±du bo rano (ok 6) sam mam problemy czasami z odpaleniem jak jest zimno bardzo np odpali ledwo co i przyga¶nie .A jak przekrêcê kluczyk to s³ychaæ ,¿e pompka paliwa dzia³a jak by chcia³a a nie mog³a. Mo¿e warto sprawdziæ aku, alternator itd?
no tak:)kurcze ten samochód to magiczne pude³ko.nie wiem co mu ju¿ jest.mo¿e kto¶ jeszcze ma pomys³y?interesuje mnie jak mogê sprawdziæ cewkê immobilizera?
Taki sam problem mia³em , gdy zamontowa³em nowa chiñsk± lub jak kto woli oryginaln± koreañsk± pompkê paliwa za sto parê z³otych.Dzia³aæ, dzia³a³a ale dawa³a za ma³e ci¶nienie , i nie by³a wstanie nape³niæ kosza pompy nawet do po³owy.Udaj siê jeszcze raz do ASO i niech sprawdz± ci¶nienie w magistrali paliwowej
ale elektromechanik sprawdza³ ci¶nienie i by³o dobre.ale i tak pojadê do aso.muszê to zrobiæ.tylko co pojadê to mnie kasuj± a nic nie zrobi±.
Zrób ma³y eksperyment.Wyjmij przeka¼nik pompy paliwa i podaj sta³e zasilanie ( zmostkuj kable nr 30 i 87 je¶li dobrze pamiêtam)pompka ca³y czas bêdzie pracowaæ , po parunastu sekundach spróbuj tak go odpaliæ
gzie znajdê ten przeka¼nik?masz mo¿e fotkê pogl±dow±?mo¿esz zrobiæ?proszê naprawdê?
Fotkê postaram siê zrobiæ jutro, a przeka¼nik jest w czarnej skrzynce przy akumulatorze, ostatni z lewej strony. Zapal silnik (benzyna), podnie¶ maskê, znajd¼ czarn± skrzynkê, zlokalizuj przeka¼nik i go wyjmij. Silnik po chwili pracy zga¶nie, a pó¼niej ju¿ Ci pisa³em co dalej. Przeka¼nik obok nó¿ek ma cyfry i tym siê sugeruj mostkuj±c kable.

[ Dodano: 2008-11-25, 23:52 ]
i schemat
dobra sprawdzê to dzisiaj.dziêki.sprawdz dok³adnie czy to styki 30 i 87.
na 100% to kable odpowiadaj±ce nó¿kom 30 i 87 przeka¿nika
mam pytanko je¿eli samochód mi odpali po tym tricku to co to bêdzie znaczy³o?co bêdê musia³ zrobiæ?co bêdzie przyczyn±?ten przeka¼nik?pompa?czy co?
W normalnych warunkach pompka przy w³±czonym zap³onie dostaje tylko kilku sekundowy impuls na dobicie ci¶nienia w magistrali paliwowej.Po wyjêciu przeka¼nika i zmostkowaniu przewodów pompka ca³y czas pracuje, co mo¿e wyeliminowaæ zbyt ma³± wydajno¶æ pompki,zanieczyszczony filtr, zmniejszon± dro¿no¶æ przewodów,itd. Nie jest to rozwi±zanie twoich problemów ale pozwoli na lepsz± diagnozê a zarazem unikniêcie niepotrzebnych zakupów czê¶ci.
Niestety samochód nie odpali³ nawet po zmostkowaniu.s³ysza³em jak paliwo zostawa³o dostarczane do silnika ale samochód nadal krêci³ jak by nie dostawa³ paliwa.na lpg pali od kopa.macie jeszcze jakie¶ pomys³y?
Poprawcie mnie , je¿eli siê bêdê myli³, ale skoro samochód odpala na LPG, a nie chce odpaliæ na benzynie , to na 100% nie jest to wina IMO, który steruje rozruchem niezale¿nie od podawanego paliwa. Instalacja LPG raczej nie omija i nie wy³±cza IMO.

Cytat: Immobiliser (angol.) lub Immobilizer (amerykon.) - wym. imobilajzer - stosowane m.in. w samochodach, elektroniczne zabezpieczenie przed niepowo³anym uruchomieniem pojazdu. Z technicznego punktu widzenia jest to elektroniczny kod zapisany na p³ytce elektronicznej (najczê¶ciej urz±dzenie to jest wbudowane w kluczyku lub jest to dodatkowa "pestka", któr± przyk³ada siê do zamontowanego czytnika). Wystêpuj± równie¿ rodzaje immobilisera, gdzie nie potrzeba fizycznego kontaktu transpondera z uk³adem elektronicznym — s± to immobilisery zbli¿eniowe.

Uk³ad z pilota "porozumiewa" siê z reszt± urz±dzenia za pomoc± "niewidzialnej" pêtli indukcyjnej. Wystarczy, aby pilot by³ przy kluczyku w czasie przekrêcania go w stacyjce. Kod ten jest porównywany z kodem zapisanym w czytniku (stacyjka lub odrêbny element). Je¿eli kody siê zgadzaj±, zostaje zwolniona blokada. Blokady mog± byæ ró¿ne. Najczê¶ciej wystêpuje jako odciêcie zap³onu, ewentualnie (bardzo rzadko) odciêcie ca³ej elektroniki.

Skoro problem pojawia siê tylko i wy³±cznie na PB, obstawia³ bym pompkê paliwa, albo jak±kolwiek inn± czê¶æ odpowiedzialn± na rozruch silnika na benzynie.

B³±d automatycznego startu silnika, kojarzy mi siê bardziej z niezgraniem jaki¶ ustawieñ. Byæ mo¿e iskra za wcze¶nie idzie? przy LPG to nie problem, przy benzynie ju¿ tak. Gdzie¶ te¿ czyta³em ¿e mo¿e byæ to problem z silniczkiem krokowym.

Moja rada jest taka, skoro w ASO mówi± Ci ¿e co¶ zrobili, twierdz± ¿e jest to b³±d IMO mimo ¿ê na LPG odpala bez problemu to zmieñ ASO

Edit. Poza tym je¿eli problem pojawia siê tylko i wy³±cznie na zimnym silniku, sprawdzi³ bym czujniki temperatury itp itd. Nie zaszkodzi te¿ przeczy¶ciæ wtryskiwacze, mimo i¿ wydaj± Ci siê byæ czyste ( dok³±dnie nie sprawdzisz ) oraz wymieniæ ¶wiece.
Poprawcie mnie , je¿eli siê bêdê myli³, ale skoro samochód odpala na LPG, a nie chce odpaliæ na benzynie , to na 100% nie jest to wina IMO, który steruje rozruchem niezale¿nie od podawanego paliwa. Instalacja LPG raczej nie omija i nie wy³±cza IMO.

W takim razie poprawiam Ciê, bo siê mylisz. Immobilizer odcina wtryskiwacze benzyny, wiêc je¿eli monta¿ instalacji lpg nie przewiduje odcinania dop³ywu gazu do silnika w przypadku zablokowanego immo, to na samym gazie mo¿na odpaliæ auto. Niestety jest to wad± wiêkszo¶ci samochodów z instalacjami mieszalnikowymi (I, II i III gen), gdzie nie jest konieczne odpalanie na benzynie i mo¿na auto odpaliæ bezpo¶rednio na lpg. Z kolei w przypadku instalacji sekwencyjnych lpg, jest wymóg uruchamiania auta na benzynie, przez co przy niesprawnym b±d¼ zablokowanym immo (czy nawet uszkodzonej pompie paliwa...) nie da siê go odpaliæ "awaryjnie" prze³±czaj±c na gaz...
Ok, w takim razie za³ó¿my ¿e jest to Immo, dlaczego auto odpala na ciep³ym silniku? ( tak wnioskujê z wypowiedzi kolegi ). Je¿eli pad³ immo i oddcina dop³yw benzyny do wtryskiwaczy to dlaczego nie robi tego na ciep³ym silniku?

B³êdnie ustawiony k±t wyprzedzenia zap³onu mo¿e powodowaæ podobne objawy. Niestety nie wiem jaka czê¶æ Lanosie za to odpowiada ( ECU? ).
Ja w postach kol. damian797 nie znalaz³em ani s³owa o tym, aby ró¿nica miêdzy zimnym a rozgrzanym silnikiem mia³a jakikolwiek wp³yw na uruchamianie auta...
K±tem zap³onu steruje ECM u¿ywaj±c do jego obliczeñ m.in. MAP sensora.
Ja t± informacjê znajdujê w temacie tej dyskusji..
"Problem z odpaleniem zimnego"
Ok, niech wiêc autor w±tku sprecyzuje czy przy rozgrzanym silniku problem z odpalaniem znika
Witam!tak jak pisa³em samochód odpala za 7 razem na benzynie,a na lpg za 1.po chwili mogê zgasiæ samochód i odplaæ normalnie na benzynie.pó¼niej przy odstêpach ok.2godzin samochód normalnie odpla na pb.po 2 godzinach krêcê rozrusznikiem samochód chce zapaliæ ale tak jak by dostawa³ ma³o paliwa ju¿..... ju¿ .........prawie ale nie za³apie dopiero za 7 razem.je¼dziæ na pb te¿ mogê normalnie.elektryk powiedzia³,¿e czujniki s± dobre w aso przeczy¶cili centralkê imo i pod³±czyli pod komputer wy¶wietli³ b³±d autostartu silnika czy co¶ tam.sprawdzane by³o te¿ ci¶nienie na pompie i te¿ jest dobre.wymini³em ¶wiece,kable,wk³ad pompy paliwa,filtr powietrza,paliwa.ogl±da³em z koleg± wtryski wygl±da³y na dobre.dolewa³em dodatków do benzyny.mam po³owê baku zalane.i nie wiem co wiêcej.........wystarczy??
No to nie wiem co Ci doradziæ... Najczê¶ciej problemy z odpalaniem samochodu (posiadaj±cego instalacjê lpg) przy zimnym silniku, bior± siê ze z³ego ustawienia emulacji sondy lambda w trakcie jazdy na gazie... W archiwum wygrzeba³em informacjê, ¿e ju¿ kto¶ Ci doradza³ resetowanie ECM, wiêc teoretycznie powinno to sprawê wyja¶niæ. Je¿eli zresetowa³e¶ ECM od³±czaj±c klemê, b±d¼ bezpiecznik F5 (na kilkana¶cie minut, nawet do pó³ godz.) i potem zaprogramowa³e¶ obroty biegu ja³owego powinno byæ ok... Pytanie czy próbowa³e¶ po tym resecie ECM je¼dziæ przez 3-4 dni nie prze³±czaj±c na gaz, tak aby ewentualnie ECM nie z³apa³ b³êdów wynikaj±cych ze z³ej emulacji
Tak poza tym, to przyczyn takiego zachowania mo¿e byæ wiele:
- szwankowaæ mo¿e czujnik temperatury silnika, czujnik temp. zasysanego powietrza (przesy³aj± one info o temp. do ECM, co ma wp³yw na dawkowanie paliwa - jak czujnik fa³szuje odczyty, np. zawy¿a temp. to ECM mo¿e mocno zuba¿aæ dawki paliwa);
- problem mo¿e faktycznie te¿ tkwiæ gdzie¶ w immoblizerze (gdzie¶ w obwodzie immo jednak mo¿e co¶ nie stykaæ, mo¿e cewka immo), chocia¿ jak kontrolka ga¶nie, to raczej nie jego wina...
- mo¿e regulator ci¶nienia paliwa...
- a mo¿e to po prostu jaka¶ pierdo³a... tak jednoznacznie nie da siê tego stwierdziæ... zw³aszcza na odleg³o¶æ
Z ciekawostek - kiedy¶ na innym forum czyta³em, ¿e przy podobnych problemach kto¶ wymieni³ przeka¼nik od pompy paliwa na nowy i samochód zacz±³ mu normalnie odpalaæ. Z kolei kto¶ inny mia³ przypadek z immobilizerem, ¿e samochód nie odpala³ jak siê och³odzi³o, a po podgrzaniu za pomoc± suszarki tego "pude³ka" immobilizera pod kierownic± samochód odpala³ na dotyk...
by³em w aso.immobilizer odcina wtryskiwacze i dlatego nie mogê odpaliæ samochodu.w czwartek dostan± cewkê IMO i wymieni± prawdopodobnie to ona ¼le wczytuje kody z kluczyka.je¶li kto¶ ma problemy to sprawdzajcie cewkê IMO.pozdrawiam!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •