Graczem będąc…

Witam!

Czyta³em ju¿ wiele tematów na tym forum, jednak u mnie problem jest taki no do¶æ dziwny i nie pasuje zbytnio do reszty.
Otó¿ gdy odpalam zimnego lanosa na benzynie, obroty skacz± do ~1100 po czym spadaj± do 900 (no i tak powinno byæ, tak mówi³ poprzedni w³a¶ciciel), jednak silnik po sekundzie zaczyna siê d³awiæ, dusiæ a¿ w koñcu ga¶nie. Gdy go odpalê, przejadê siê, silnik siê nagrzeje, zgaszê go, to jak odpalam znów to samo. Gdy zaczyna siê krztusiæ wciskanie peda³u gazu nic nie daje, zero reakcji.

Pod desk± wyprowadzony jest mikrowy³±cznik, jak wcisnê go na ~10s, to komputer siê resetuje i samochód z benzyny odpala prawid³owo za pierwszym razem. Nie znam siê na tym samochodzie, mam go kilka dni. Wydaje mi siê, ¿e w³a¶nie ten mikrowy³±cznik resetuje komputer, ale czy na pewno dobrze mówiê? Dodam, ¿e kontrolka check engine nie zapali³a siê nigdy, ale jest sprawna, przy przekrêceniu zap³onu na chwilê siê za¶wieca i ga¶nie, tak jak lampki od absu czy airbaga. W samochodzie jest LPG, samochód z gazem z 2000 roku, gaz Lovato.

Wkurzaj±ce jest ca³y czas resetowanie mikrowy³±cznikiem. B³êdów nie sprawdza³em, muszê sprawdziæ, ju¿ czyta³em jak to siê robi. Najciekawsze jest to, ¿e jak zresetujê te b³êdy, to potem czy na beznynie czy na LPG samochód jedzie normalnie, pe³na moc, wszystko jest prawid³owo. Problem jest tylko z odpalaniem.
Macie jakie¶ pomys³y? Filtry, silniczek krokowy, wszystko nowe, czyszczone lub wymieniane.


sprawd¼ TPS i czujnik temperatury odpowiedzialny za przekazywanie temperatury do ECM .. w nastêpnej kolejno¶ci obstawiam ¼le zainstalowane LPG, po to ten reseter
Wizyta u gazownika i tak bêdzie konieczna, bo homologacja na butlê siê koñczy. O TPS znalaz³em nieco info, pobadam u siebie co i jak, za to jakby¶ móg³ wyja¶niæ co i jak z tym czujnikiem temperatury (temperatury czego? gdzie on jest?) by³bym wdziêczny.
Dodam, ¿e poprzedni u¿ytkownik, zaufana osoba mówi³, ¿e resetowa³ go maxymalnie raz na miesi±c.
Po przejechaniu trasy 400km i zatankowaniu gazu do pe³na, problem wystêpuje nonstop. Wina gazu? Nie wierzê, na benzynie przy odpalaniu przecie¿ jest problem.

I pytanie: co oznacza gaz I II III itd generacji? Po czym siê to poznaje?
http://img23.imageshack.us/img23/1104/czujniki.jpg interesuje Ciebie nr 21 to czujnik temperatury odpowiedzialny za odczyt do ECM
¼le za³o¿ony gaz na PB te¿ mo¿e powodowaæ problemy


Jutro sprawdzê b³êdy komputera. Ju¿ wiem gdzie jest ten czujnik, jak sprawdziæ czy pracuje prawid³owo?

Dzi¶ troszkê przys³ucha³em siê silnikowi przy otwartej masce: gdy odpalam go po resecie, obroty lec± do ~1500 mo¿e wiêcej, po czym jak spadaj± s³ychaæ delikatne pykniêcie (jakby co¶ siê gdzie¶ prze³±cza³o), po czym osi±ga 900 obrotów i chodzi normalnie. Gdy nie ma resetu, nie s³ychaæ tego pykniêcia i obroty spadaj± do 900 po czym w dó³, zaczyna siê krztusiæ, szarpaæ i ga¶nie, albo od razu obroty spadaj± i ga¶nie.
Przejecha³em siê dzi¶ jeszcze dla pewno¶ci na benzynie, na zimnym silniku na pierwszych dwóch kilometrach nieco poszarpywa³, ale bardzo delikatnie, tak jakby nie do koñca równo chodzi³. Potem ju¿ by³o mo¿na powiedzieæ jakb normalnie, bo na gazie szed³ jako¶ bardziej p³ynnie. Wygl±da tak, jakby to problem mia³ na benzynie, a na gazie chodzi³ ju¿ elegancko. Zreszt± trasê przejecha³em tylko na gazie i by³o ok.
No to jeszcze raz od pocz±tku, bo to co pisa³em wcze¶niej trochê nie pokrywa siê z rzeczywisto¶ci±, po dok³adniejszych obserwacjach:
-gdy silnik jest zimny, pali za pierwszym razem bez problemów (no czasem siê zdarzy, ¿e nie zapali, ale baardzo rzadko), leci do 1500 obrotów, po czym spada do 900 i pracuje normalnie*
-gdy jest nagrzany, odpalam (i raz na kilka odpaleñ zdarzy siê, ¿e odpali za pierwszym, lecz bardzo rzadko), obroty lec± prawie do 2000, po czym spadaj± do 900 i poni¿ej, slinik zaczyna siê dusiæ, szarpaæ, a¿ ga¶nie (reakcji na peda³ gazu czêsto nie ma, czasem uda siê przygazowaæ powy¿ej 2000 obrotów i prze³±czy siê na gaz i wtedy chodzi ju¿ normalnie), reset komputera i ponowne odpalenie - obroty lec± do 1500, spadaj± do 900 i silnik chodzi normalnie, mo¿na gasiæ, zapalaæ, nawet jak jest nagrzany, widaæ jaki¶ b³±d sypie siê dopiero po pewnym czasie, tak wnioskujê
-problem jest tylko z benzyn±, na LPG chodzi prawid³owo

*Co zauwa¿y³em, na benzynie czasem na niskich obrotach silnik nierówno chodzi i czasem na dwójce w³a¶ciwie bez gazu robi siê kangurek.

Co do tego resetowania, mam wyprowadzony sk±d¶ mikrowy³±cznik - przytrzymujê 10s i komputer siê restartuje (nie wiem na ile siê restartuje, gdy¿ nie ja robi³em t± instalacjê i w ogóle nie wiem jak to dzia³a). Zajrza³em wczoraj do bezpieczników w kabinie, zonk, w miejscu bezpiecznika F5 nie ma nic, puste miejsce. Trochê szuka³em po kablach gdzie ten mikrowy³±cznik jest wpiêty, ale z marnym skutkiem, muszê albo wsadziæ kompletnie g³owê pod deskê, albo co¶ rozebraæ, ¿eby siê tam dostaæ. Z tego co czyta³em, to bezpiecznik F5 wyjmujemy jak chcemy zresetowaæ komputer, tutaj tego bezpiecznika nie ma, jest gdzie¶ wpiêty tylko mikrowy³±cznik (mo¿e gdzie¶ po drodze jest ten bezpiecznik na kablach?) Znalaz³em w okolicach bezpieczników w kabinie kilka br±zowych, troszkê grubszych przewodów (3,4 sztuki, nie pamiêtam dok³adnie), na jednym z nich by³a wk³adka na bezpiecznik z bezpiecznikiem. Tak kminiê, ¿e ten bezpiecznik móg³ byæ od instalacji gazowej, w poprzednim samochodzie tak mia³em zrobione. No i teraz jak ten reseter-mikrowy³±cznik mo¿e dzia³aæ?

W dodatku gdy kupowa³em samochód zaciekawi³a mnie jedna sprawa: niby w samochodzie jest immobilizer, ale taki dziwny, b±d¼ jest to jeszcze jedno dodatkowe zabezpieczenie(?). Otó¿ by odpaliæ samochód w jednym pewnym miejscu muszê przy³o¿yæ najzwyklejszy magnes, inaczej nie ma zap³onu. Wczoraj grzebi±c pod desk± rozdzielcz±, pod kierownic± znalaz³em wisz±c± tak± "kostkê" z naklejk± immobilizer, oryginaln± od Daewoo, jednak nie wiem po co jest tam ten uk³ad, wisi sobie na kablach, obudowê ma szczeln± zamkniêt±, tylko trochê kabelków z niego wy³azi. Teraz pytanie: znowu co¶ by³o grzebane przy tym immo, czy w stacyjce jest immo i dodatkowo jeszcze kontaktron na magnes? Nie wiem jak sprawdziæ czy w kluczyku jest jaki¶ transponder czy nie...Jak to zdiagnozowaæ? Szperanie po kablach jest trudne, bo pod desk± jest ma³o miejsca, nie patrzy³em jeszcze czy co¶ tam siê da zdemonotwaæ z tych plastików, nie mia³em czasu.

Wczoraj znalaz³em wtyczkê do komputera, spinacz i telefon z wideo przygotowany, tylko z roboty przyjadê, to sprawdzê b³êdy, na rozgrzanym silniku powinien nie odpaliæ. Wezmê ze sob± aparat i cyknê foty spod tej deski, mo¿e dziêki nim co¶ ustalê i z tym mikroprze³±cznikiem i immo.

Pozdrawiam
Z góry przepraszam za posta pod postem kolejny raz, ale problem istnieje nadal, ja trochê siê posun±³em z poszukiwaniami rozwi±zania, a w miêdzyczasie nikt nie odpisa³, a przyda³oby siê podrzuciæ temat do góry.

-gdy silnik jest zimny, pali za pierwszym razem bez problemów (no czasem siê zdarzy, ¿e nie zapali, ale baardzo rzadko), leci do 1500 obrotów, po czym spada do 900 i pracuje normalnie i na benzynie i na gazie
-gdy jest nagrzany, odpalam (i raz na kilka odpaleñ zdarzy siê, ¿e odpali za pierwszym, lecz bardzo rzadko), obroty lec± prawie do 2000, po czym spadaj± do 900 i poni¿ej, slinik zaczyna siê dusiæ, szarpaæ, a¿ ga¶nie (reakcji na peda³ gazu czêsto nie ma, czasem uda siê przygazowaæ powy¿ej 2000 obrotów i prze³±czy siê na gaz i wtedy chodzi ju¿ normalnie), reset komputera i ponowne odpalenie - obroty lec± do 1500, spadaj± do 900 i silnik chodzi normalnie, mo¿na gasiæ, zapalaæ, nawet jak jest nagrzany, widaæ jaki¶ b³±d sypie siê dopiero po pewnym czasie, tak wnioskujê
-problem jest tylko z benzyn±, na LPG chodzi prawid³owo
-gdy odpalê samochód na chama przygazowuj±c by prze³±czy³ siê na gaz, po ponownym prze³±czeniu na benzynê i tak szwankuje, chodzi prawid³owo na benzynie dopiero po resecie

Reseter-mikrowy³±cznik: ju¿ wiem, ¿e jest to samoróbka, a bezpiecznik F5 jest wyrzucony ze skrzynki bezpieczników na kabel, a po drodze jest mikrowy³±cznik do przerywania obwodu bezpiecznika bez jego wyjmowania - co skutkuje resetem kompa.
Co do immobilizera i kontaktronu na magnes opisywanego w poprzednim po¶cie: z tego co siê dowiedzia³em, normalny immo jest w stacyjce i transponder w kluczyku, a kontaktron-samoróba do³o¿ony jest jako dodatkowe zabezpiecznie - widaæ mania poprzedniego w³a¶ciciela.

Sprawdzi³em b³êdy metod± na spinacz: tylko b³±d 12 czyli standard, tuta jest filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZmpRbBQfiSw
Mam pro¶bê, ¿eby kto¶ sprawdzi³ filmik, czy aby na pewno czego¶ nie przeoczy³em (nie sugerujcie siê d¼wiêkiem jak liczy³em), ogl±da³em go kilka razy i jak dla mnie tylko b³±d 12.

Co do tego TPSu, to szuka³em go i znale¼æ nie mog³em...czy widoczny jest na którym¶ ze zdjêæ? Czy jest w okolicach przepustnicy czy ju¿ g³owicy?
http://img8.imageshack.us/i/snc00035z.jpg/
http://img156.imageshack.us/i/snc00033i.jpg/

Co do instalacji gazowej to mam takie cu¶ pod mask±:
http://img227.imageshack.us/i/snc00032l.jpg/
http://img37.imageshack.us/i/snc00031g.jpg/
Dowiedzia³em siê, ¿e problem mo¿e tkwiæ w którym¶ tym ustrojstwie, ¿e niby zak³óca pracê komputera i dlatego na benzynie zaczyna ¶wirowaæ.

Czy to jest ten EGR? http://img710.imageshack.us/i/snc00036cu.jpg/ Czy mo¿e mieæ co¶ wspólnego z moimi problemami? Od do³u ma jakie¶ wloty, wygl±da jak jaki¶ zawór ci¶nieniowy, czyta³em, ¿e EGR mo¿na za¶lepiæ, w jaki sposób?

I jeszcze jedno pytanko na koniec: poni¿ej foty zabezpieczeñ przed wystrza³ami, czy s± one w miarê dobre, czy s± jakie¶ inne lepsze rozwi±zania?
http://img149.imageshack.us/i/snc00038g.jpg/
http://img43.imageshack.us/i/snc00037c.jpg/

Pozdrawiam
Dodam, ¿e kontrolka check engine nie zapali³a siê nigdy, ale jest sprawna, przy przekrêceniu zap³onu na chwilê siê za¶wieca i ga¶nie, tak jak lampki od absu czy airbaga.
Witam kiedy ga¶nie check ? powinien po zapaleniu auta a nie razem z air bag iem i abs em.
Masz sporonamieszane w tym aucie
Czy to jest ten EGR? tak poni¿ej foty zabezpieczeñ przed wystrza³ami, czy s± one w miarê dobre, 1 fotka to nie zabezpieczenie przed wystrzalem,w kazdym tu sa zaslepione krocce, 2 to mixer tam masz klapke ktora troche zabezpiecza tu masz 1-TPS 2-silniczek krokowy

Dowiedzia³em siê, ¿e problem mo¿e tkwiæ w którym¶ tym ustrojstwie, ¿e niby zak³óca pracê komputera i dlatego na benzynie zaczyna ¶wirowaæ. co najwyzej emulator sondy moze dawac zly odczyd sondy do ecm, wyglada ze cos nie tak wlasnie z krokowym,tps ¼le zainstalowane LPG, po to ten reseter tu popieram kolege trzebaby podjechac do kumatego gazownika ktory spojrzy co tam nie tak
#pitersik74
Z tego co siê orientujê to check ga¶nie w³a¶nie razem z absem i airbagiem, co w zwi±zku z tym?
Kiedy¶ poprzedniemu w³a¶cicielowi siê zgubi³ ten kapselek, no to go¶æ to przywi±za³, ale nie wiem czy nie ³apie tam lewego powietrza, dziêki za uwagê, sprawdzê to.

TPS ju¿ "znalaz³em", wiem jak sprawdziæ, jutro popatrzê co u niego tam piszczy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •