Graczem będąc…
Witam mam problem z odpalaniem lanosa 1.5.zawsze rano muszê krêciæ kilka razy ¿eby odpaliæ.samochód próbuje za³apaæ ale nie mo¿e po 7 próbach w koñcu odpala i zachowuje siê ju¿ normalnie.by³ pod³±czany do komputera i wskazywa³ zero b³êdów.pó¼niej ca³y dzieñ odpala normalnie.czasami mam wra¿enie ¿e siê muli ale po kilku sekundach chodzi dobrze.co to mo¿e byæ?czy kto¶ ma jakie¶ pomys³y?
Wymieni³em:
pompkê paliwa
¶wiece
kable
filtr paliwa
Kupi³em ostatnio Lanosa 1.6 16 z gazem i mam taki sam problem, ¿e rano ciê¿ko odpala. U mnie wygl±da to tak,¿e krêcê go ok. 5-8 razy i odpala i pó¼niej ju¿ przez ca³y dzieñ jest ok. By³em u mechanika to mi powiedzia³ ¿ebym kupi³ na stacji benzynowej preparat do czyszczenia wtryskiwaczy (do benzyny) i po przejechaniu 100-200km jak siê nie poprawi to ¿ebym do niego podjecha³. Przejecha³em ok 100km i nic siê nie zmieni³o na lepsze , je¿eli kto¶ wie lub zna przyczynê takiego zachowania siê mojego lanosa to bêdê bardzo wdziêczny
Te¿ ju¿ kupi³em ten preparat i bez zmian.mo¿e kto¶ nam pomo¿e?
[ Dodano: 2008-09-30, 13:45 ]
czy kto¶ nam pomo¿e?
wyglada na problem z czujnikiem temperatury silnika, tak jakby komputer traktowal samochod jako rozgrzany i dawal za mala dawke paliwa (tylko dziwne ze nie pojawia sie blad) sprobuj przy rozruchu dodac troche gazu. ewentualnie wtryskiwacze zabrudzone i za malo paliwa rozpylaja,preparaty nic nie daja najlepiej zdjac listwe wtryskiwaczy i nalac w koncowki troche nafty a potem dobrze wytrzec,nie jest to takie trudne. u mnie troche dala jazda na benzynie ale na wysokich obrotach ale i tak trzeba bylo wyczyscic wtryskiwacze
Panowie do wymiany proponuje jeszcze silniczek krokowy (ok 40 z³) + czujnik wymiany objêto¶ci powietrza (razem z rura dolotu jakie¶ 50 z³).
O_L_E_K, Je¶li auto ma spory przebieg na gazie, podjed¼ do warsztatu i sprawd¼ stopieñ sprê¿ania . Tam siê du¿o wyja¶ni.
Kubiec czy chcesz mi powiedzieæ ¿e silnik mam do kapitalnego remontu????? nie strasz mnie !!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-10-01, 15:14 ]
Kubiec czyta³em twój post o stopniu sprê¿ania, tylko ¿e w tamtym by³a mowa o nubirze, czy móg³ by¶ mi opisaæ jak siê zachowuje silnik jak stopieñ sprê¿ania jest zbyt ma³y?( oprócz oczywi¶cie tego ¿e ma problem z odpaleniem)
Witam ponownie, wymieni³em przewody i ¶wiece, zatankowa³em 15 litrów benzyny shel v-power Racing (100 oktanowa, muszê przyznac ¿e ma lepszego kopa ) i dola³em preparat do czyszczenia wtrysków i je¿d¿ê ju¿ na benzynie dwa tygodnie (ok. 600km)i zresetowa³em komputer przez wyjêcie bezpiecznika itd. wed³ug ksi±¿ki obs³ugi, a i tak rano odpala tak samo jak na pocz±tku, czyli za 7-8 razem. Nie wymienia³em ani nie czy¶ci³em krokowca i nie sprawdza³em ci¶nienia na pompie (po przekrêceniu kluczyka s³ychaæ pompê przez ok 4-5 sek. wiêc chyba dzia³a), mo¿e kto¶ ju¿ tak mia³?
Wizyta w ASO prawdopodobnie trzeba bêdzie sprawdzaæ przej¶cia przewodów id±cych do ECM zacza³ bym od immobilizera.
Jutro podjadê, mam nadziejê ¿e pomo¿e
[ Dodano: 2008-10-06, 20:20 ]
dodam ¿e wystarczy kilka godzin (8-10) i ju¿ muszê krêciæ mojego lanosa kilka razy
Olek by³e¶ w aso?naprawione co to by³o?
dzi¶ na 16 jadê do mechanika ¿eby sprawdzi³ ci¶nienie na pompie, jutro napisze co i jak
[ Dodano: 2008-10-07, 17:58 ]
Witam ponownie, by³em dzi¶ u mechanika,wymieni³em filtr paliwa, sprawdzi³ ci¶nienie na pompie paliwa (2,5 atmosfery), sprawdzi³ stopieñ sprê¿ania na dwóch cylindrach by³o 12 at. a na dwóch 11,5 at. powiedzia³ ¿e jest równo i ¿e silnik jest ok. Pod³±czy³ te¿ pod komputer (skaner) i nie wykaza³o ¿adnego b³êdu. Zobaczê jutro rano czy odpali i za którym razem, bo dzi¶ odpali³ po nocy za 8 razem. Je¿eli wie kto¶ co to mo¿e byæ to bêdê wdziêczny. dodam tylko ¿e wcze¶niej wymieni³em ¶wiece i przewody i dodam tylko ¿e jak ju¿ mi odpali samochód to pó¿niej pali bez problemu, a tak ok. 8-10 godzin postoi i ju¿ muszê go krêciæ kilka razy
Sprawdz kontrolkê immobilajzera, zaprogramuj obroty biegu ja³owego, jak masz gaz to mo¿e elektrozawór puszczaæ, przewody podci¶nieniowe, przewody WN, ¶wiece, EGR to takie moje pomys³y
kontrolka immobilajzera miga jak jest zap³on wy³±czony, jak w³±czam zap³on to ga¶nie (czyli dzia³a normalnie), obroty biegu ja³owego ju¿ programowa³em dwa razy przewody sa nowe, ¶wiece te¿. A o co chodzi z tym elektrozaworem i EGR ?
[ Dodano: 2008-10-07, 21:15 ]
Mam jeszcze takie pytanie, bo dzi¶ u mechanika dowiedzia³em sie ¿e u mnie w lanosie stopieñ sprê¿ania wynosi ok. 12 at. a w ksi±¿ce obs³ugi jest podany w granicach 9.5at , czy to mo¿liwe ¿ebym mia³ wiêkszy stopieñ sprê¿ania ni¿ normalnie, czy przypadkiem mechanik ¿le odczyta³????
EGR to zawór recyrkulacji spalin, a jest on po to ¿eby spaliny wydobywaj±ce siê z auta by³y mniej szkodliwe dla ¶rodowiska ni¿ s±
Co do sprê¿enia to podejrzewam, ¿e te 9,5 at to pewnie takie ksi±zkowe zalecenie a w rzeczywisto¶ci ka¿de sprawne auto ma wiêcej
Podjadê do elektro mechanika ale dopiero po niedzieli, jak kto¶ ma jeszcze jaki¶ pomys³ odno¶nie mojego problemu z odpalaniem to piszcie a ja wszystko sprawdzê!!!!! Mam jeszzcze pytanie, jak w lanosie dzia³a ssanie i co wchodzi w jego sk³ad, to znaczy jakie mechanizmy sk³adaj± siê na ssanie?
witam !!!
cos bylo kiedys na ten temat, jak juz bedziesz u elektro mechanika to popros zeby Ci alarm od³±czyl.
Moze tak byc ze jest cos posrane na kbalach i cewke zap³onowa Ci odcina.
EGR to zawór recyrkulacji spalin, a jest on po to ¿eby spaliny wydobywaj±ce siê z auta by³y mniej szkodliwe dla ¶rodowiska ni¿ s±
Tak masz raciê ale je¶li zawór jest otwarty podczas odpalania a nie powinien byæ istnieje du¿a mo¿liwo¶æ ¿e silnik zasysa spaliny z rozruchu i ma ma³o czystego tlenu. To teoria ale czytaj±c na necie na ten temat kilka osób pisa³o ¿e podczas niesprawno¶ci tego uk³adu go¿ej im auta pali³y. Pozdrawiam.
Ok sprawdze alarm i EGR
Ok sprawdze alarm i EGR
cisnienie na pompie 2,5 atm troche ma³o z 3,5 powinno byæ poztaym wygl±da na za ma³o paliwa albo wtryski albo pompa ew. regulator ci¶nienia paliwa
i ju¿ kto¶ wie co jest przyczyn± tego odpalania?
wczoraj po dwóch dniach przerwy odpali³ za 28 razem !!!!!!!! po niedzieli jadê do innego mechanika
Przeka¿nik pompy paliwa mo¿esz te¿ sprawdziæ. Rozbierz stacyjkê posprawdzaj wszystkie przewody tak samo przy silniku z³±czki itp poodkrêcaj przeczy¶æ masy itp skoro ¿aden mechanik nie doszed³ co to jest wiêc mo¿e byæ taka duperela. Cewkê mo¿esz sprawdziæ odkrêcaj±c ¶wiece i patrzyæ czy iskra przeskakuje. Kiedy¶ mia³em takie cuda w lanosie ojca. Do wymiany posz³a pompa paliwa i przeka¿nik pompy i czêsto ten fatalny immobilajzer siê pali³ jak siê zap³on w³ancza³o, Pozdrawiam.
S³uchajcie dzi¶ ok 20 odpali³em lanosa, odpali³ za pierwszym rzem!!!!!!!! , wczoraj jak mi odpali³ za 28 razem to siê troche wkurwi.......³em i postanowi³em ¿e jak juz odpali³ to go troche po katujê da³em mu w peda³, postanowi³em go przegazowaæ, obroty dosz³y do 6000 i tak kilka razy powtórzy³em taki manewr i zrobi³em rundkê na stacjê benzynow±, zatankowa³em 15l benzyny i gaz do pe³na, i wstawi³em go do gara¿u po oko³o 24 godzinach postoju odpali³ za pierwszym razem jak kto¶ wie co to mo¿e byæ to piszcie, ja podejrzewa³em ju¿ w najczarniejszych scenariuszach uszczelkê pod g³owic±, ale chyba mi nie ubywa p³ynu, przyj¿ê siê dok³adniej
olek to chyba zbieg okoliczno¶ci ze ci odpali³.my¶lê ze to co¶ innego.mo¿e pompa jaka¶ która jest odpowiedzialna za rozdawanie na wtryski itd.musi co¶ byæ innego bo prze gazowanie daje tylko to ze mog³e¶ trochê wtryski odpiec ale marne szanse ze to w³a¶nie to.by³e¶ w aso?mówili ci co¶?jaki¶ elektromechanik co¶ mówi³?
u elektromechanika ne by³em jeszcze, zobaczê jak bêdzie odpalat dzi¶ i jutro, mo¿e mia³m zabrudzone wtryski a pompa paliwa dajê mo¿e za ma³e ci¶nienie i jedno zdrugim daje taki efekt ¿e na zimnym silniku nie odpala³, zobazê jak bêdzie dzi¶ wieczorem
S³uchajcie dzi¶ ok 20 odpali³em lanosa, odpali³ za pierwszym rzem!!!!!!!! , wczoraj jak mi odpali³ za 28 razem to siê troche wkurwi.......³em i postanowi³em ¿e jak juz odpali³ to go troche po katujê da³em mu w peda³, postanowi³em go przegazowaæ, obroty dosz³y do 6000 i tak kilka razy powtórzy³em taki manewr i zrobi³em rundkê na stacjê benzynow±, zatankowa³em 15l benzyny i gaz do pe³na, i wstawi³em go do gara¿u po oko³o 24 godzinach postoju odpali³ za pierwszym razem jak kto¶ wie co to mo¿e byæ to piszcie, ja podejrzewa³em ju¿ w najczarniejszych scenariuszach uszczelkê pod g³owic±, ale chyba mi nie ubywa p³ynu, przyj¿ê siê dok³adniej
A jaki masz przebieg na gazie mo¿e membrany s± ju¿ do kitu albo elektrozawór na parowniku podaje ci na raz benzynê i gaz albo puszcza gaz i to samo siê dzieje. sprubój poje¿dziæ na benzynie i gasiæ na benzynie to bêdziesz wiedzia³ ¿e to nie wina gazu. Ja tak mam teraz w matizie dziewczyny, parownik za pó¿no siê zamyka i ciê¿ko siê odpala ale przewa¿nie za 1 razem ale trzeba krêciæ.
na gazie to on ma przejechane z 60000 km, chyba bo ja mam to auto miesi±c
[ Dodano: 2008-10-11, 13:08 ]
ale na benzynie to ja juz dwa tygodnie je¿d¿ê
ja na gazie przejecha³em jakie¶ 40 tys i mam to samo co olek.raczej reduktor nic do tego nie ma:( co to mo¿e byc?
ja na gazie przejecha³em jakie¶ 40 tys i mam to samo co olek.raczej reduktor nic do tego nie ma:( co to mo¿e byc?
Ale sprawdza³e¶ jak pali jak siê je¿dzi na samej benzynie najlepiej zakrêæ gaz w butli i dopiero sprawdzaj. Mo¿e macie tak ¿e od razu wam na gaz komputer prze³ancza i na gazie palicie Albo dwa paliwa na raz podaje.
my¶lisz ¿e to mo¿e byæ reduktor gazu?przepuszcza i daje dwa paliwa?spróbuje jutro rano tak zrobiæ.mo¿e kto¶ jeszcze ma jakie¶ propozycje?OLEK jak wrócisz z aso daj te¿ znaæ!!
S³uchajcie Panowie ja mam ten sam probleem z odpalaniem w nubirze II ju¿ od jaki¶ 8 miesiêcy !!!! wszystkie rady zawiod³y..... jedynie co zmniejszylo liczbe krecenia to znaczy z o¶miu do trzech czterech razy jest tankowanie do pelna co jaki¶ czas i uczymywanie tego stanu.. Bezsensowne ale troche pomaga. Reszta zawiod³a. Nawet zawiód³ pomys³ uruchomienia pompu na krutko (z rana) Ostatnio pad³ pomys³ wymiany cewki zaplonowej na nowa ale ja ju¿ nie wkladam wiecej kasiory ... moze ktos spróbuje i zadzia³a.
S³uchajcie Panowie ja mam ten sam probleem z odpalaniem w nubirze II ju¿ od jaki¶ 8 miesiêcy !!!! wszystkie rady zawiod³y..... jedynie co zmniejszylo liczbe krecenia to znaczy z o¶miu do trzech czterech razy jest tankowanie do pelna co jaki¶ czas i uczymywanie tego stanu.. Bezsensowne ale troche pomaga. Reszta zawiod³a. Nawet zawiód³ pomys³ uruchomienia pompu na krutko (z rana) Ostatnio pad³ pomys³ wymiany cewki zaplonowej na nowa ale ja ju¿ nie wkladam wiecej kasiory ... moze ktos spróbuje i zadzia³a.
A mo¿e ma to co¶ wspólnego z odpowietrzeniem baku paliwa, g³upie ale mo¿liwe ? skoro pomaga czêste zagl±danie do zbiornika ? Bo raczej ilo¶æ paliwa nie gra tu roli
ja te¿ tak mam ¿e jak mam wiêcej paliwa to lepiej odpala:)a gdzie tam jest jaki¶ odpowietrznik?ja odkrêcam korek od baku i wtedy powietrze siê nie zbiera. gdzie¶ przed wtryskiwaczami jest jeszcze jaka¶ pompk± podaj±ca paliwo oprócz tej w baku.odpalanie za 8 razem to nie frajda:(
hmmm,
sprawdz jeszcze czy podczas prob odpalenia na kablach jest wogole iskra ( oczywiscie wtedy gdy niechce odpalic ), tak jak pisalem wczesniej moze byc tak ze cos jest popieprzone na kablach i alarm odcina pr±d od cewki !!!
Moje spostrze¿enia c.d. jak kupi³em lanosa to odpala³ na zimnym silniku za 3-4 razem, i by³o wtedy pó³ baku paliwa i ca³y zbiornik gazu, jak je¿di³em na samym paliwie a gaz od³±czy³em to odpala³ za8-9 razem i wtedy mia³em te¿ pó³ baku (lub trochê mniej) a jak którego¶ razu zatankowa³em 3/4 baku paliwa i gaz do pe³na i mój lanos dosta³ trochê w piz.....ê to na drugi dzieñ odpali³ za pierwszym, a pó¼niej by³ dwa razy odpalony na benzynie ( bez prze³±czania na gaz,) to te¿ odpali³ za pierwszym,a za trzecim razem jak go odpala³em to za³apa³ za 3 razem(wczoraj), jak odpali³ to przejecha³em oko³o 20km tylko ¿e tym razem na gazie, jak bêdê go dzi¶ lub jutro odpala³ to napisze co i jak. A mo¿e to ta membrana od gazu? dowiadywa³em siê ¿e kosztuje oko³o 70 z³.
Pisa³em ¿e membrana jest mo¿liwa. Masz pewnie 2 generacjê i jest ona podci¶nieniowa, jak membrana puszcza albo jest ¿le naprê¿ona?? wzbogaca mieszankê i s± problemy z odpalaniem. Mo¿e byæ te¿ elektrozawór nie do koñca siê zamykaj±cy i podobne objawy. Je¶li na benzynie odpala jak siê tylko na niej je¿dzi to wina na 100% le¿y po stronie lpg. Pozdrawiam
Panie i Panowie ja mam w nubirze najnowsza sekwencje bez zadnej membrany.... to nie to ...... moze faktycznie co¶ z odpowoetrzeniem baku...???
U mnie jest tak ¿e jak je¿d¿ê na samej benzynie to jeszcze gorzej odpala ni¿ jak je¿d¿e na gazie
A próbowali¶cie czytaæ b³êdy jak wam auto nie odpala ? Albo ¶wieci siê kontrolka silnika podczas jazdy ? Trzeba moim zdaniem wszystko jeszcze raz przerobiæ , dobre ¶wiece , przewody, wszystkiem masy przeczy¶ciæ, posprawdzaæ podci¶nienia na silniku, ju¿ nie pamiêtam gdzie ale przy wymianie rozrz±du lubi³ spadaæ jaki¶ czopek od podci¶nienia, Ja mia³em tak ¿e pad³ mi przeka¿nik od pompy paliwa a potem pompa jak pisa³em pomog³a wymiana tego i tego, A nie macie odciêcia pompy paliwa na gazie mo¿e to te¿ byæ jaki¶ trop . Ale zobaczcie czy b³êdów nie ma jak nie odpali by³o to gdzie¶ opisane jak sprawdziæ na forum. No i lpg te¿ mo¿e co¶ mieæ wspólnego najlepiej odci±æ ca³kowicie dop³yw gazu zakrêcaj±c butle i dopiero sprawdzaæ bo mo¿e co¶ byæ w ustawieniach sterownika od lpg, redukto¿e lub elektrozawór. Trzeba wszystko po kolei wykluczaæ nawet s³awetny immobilajzer, ojcu od nowo¶ci lanosa szwankowa³ . Trzeba patrzeæ czy po przekrêceniu kluczyka siê ju¿ nie ¶wieci ale to chyba ka¿dy wie.
Nie patrzy³em nigdy czy lanos ma odpowietrzenie baku ale w innych autach to jest wiêc mo¿liwe.
Ja mia³em
Nie patrzy³em nigdy
ma³y OT. Jeste¶ ON czy ONA
Ja mia³em
Nie patrzy³em nigdy
ma³y OT. Jeste¶ ON czy ONA
Jestem on piszê z konta swojej dziewczyny swojego nie posiadam ale pomoc± s³u¿ê. Pozdrawiam.
to co mam zrobiæ po kolei? mam co¶ sprawdzaæ?jak to zrobiæ?
Na samym pocz±tku od³±cz akumulator ipoczekaj z 5 minut niech siê silnik zresetuje. Zaprogramuj bieg ja³owy (w³±cz zap³on na 10s, wy³±cz zap³on, potem w³±cz zap³on i przekrêæ wa³em, wy³±cz zap³on i na koñcu odpal auto. Zczytaj b³êdy u¿yj szukajki jest to na forum jak to zrobiæ. Potem sprawdz czy masz iskrê na ¶wiecach, odkrêcaj po kolei przy³ó¿ ¶wiecê do³em do silnika i sprawdzaj czy cewka daje iskrê kto¶ musi zakrêciæ rozrusznikiem wtedy, zobacz jak wygl±daj± powinny byæ nie okopcone za du¿o i suche.
Jeszcze zakrêæ butle z gazem i odpal auto na benzynie i prze³±cz na gaz a¿ auto zga¶nie na lpg i odpalaj na benzynie aby wykluczyæ winê reduktora lub elektrozaworu Lpg, i jeszcze zobacz czy jak krêcisz nie mryga przypadkiem dioda immobilajzera. Mo¿esz te¿ odnale¶æ przeka¿nik od pompy paliwa (jest pod mask± bodaj¿e br±zowy pierwszy od przodu auta) i zobaczyæ czy po podaniu zap³onu i wy³±czeniu pyka bo to te¿ wyeliminujesz. Pompa powinna za ka¿dym razem jak w³±czysz zap³on podaæ æi¶nienie us³yszysz to z ty³u auta. Popatrz te¿ czy nie masz za¶niedzia³ych kabelków pod mask± najlepiej przeczy¶æ wszystkie styki, poruszaj bezpiecznikami, przeka¿nikami itp
W przypadku mojej dziewczyny w Matizie winê za to ponosi³ reduktor, mia³a problem z odpalaniem na benzynie a o gazie to mo¿na by³o zapomnieæ. Po trzy krotnej wizycie u gazownika i inkasowaniu pieniêdzy za regulacjê problem dalej istnia³. Za porad± forumowiczów posprawdza³em wszystko tak jak pisali tylko ¿e w matizie, wyregulowa³em i teraz odpala za 1 razem nawet na gazie Winê ponosi³ uk³ad EGR (recylkulacji spalin a konkretnie zawór który by³ ca³y czas otwarty i nie da³o siê optymalnie ustawiæ naprê¿enia membrany bo na wolnych obrotach silnik gas³ trzeba by³o wzbogacaæ mieszankê poprzez membranê która puszcza³a w takim ustawieniu i wzbogaca³a mieszankê zalewaj±c silnik podczas odpalania. W lanosie to siê objawia³o tylko nierówn± prac± silnika i przygasaniu na skrzy¿owaniach ale odpala³ dobrze ale tylko na noPb . Zakrêcaj±c butle przekonasz siê czy to to. Pozdrawiam
Dziêki za wyczerpuj±c± odpowiedz:)jeste¶ wielki dziêki spróbuje wszystkiego!
Witam serdecznie. Chêtnie przy³±cze siê do dyskusji na ten temat i podzielê siê swoimi obserwacjami. Od samego pocz±tku jak tylko kupi³em swojego lanosika 1.5 8V (140 000 km w tym oko³o 120 000 na lpg) mam ten problem z rannym odpalaniem. Walkê z t± przypad³o¶ci± rozpocz±³em od regularnej jazdy na benzynie z dodatkiem ¶rodka czyszcz±cego wtryski. Niestety skutek mizerny. Wymieni³em wtyski, Sutek: jak ju¿ odpali to przynajmniej pracuje równo. Nie jest to zadowalaj±ce bo po pierwszym odpaleniu zaraz ga¶nie. Po drugim ju¿ pracuje. Zauwa¿y³em jednak dziwn± rzecz: jak jest ma³o paliwa w baku to krêcenie 5-6 razy jak jest 1/3 zbiornika zawsze za drugim razem. Co do ilo¶ci paliwa w baku i jego wp³ywie na odpalanie to podejrzewam regulator ci¶nienia paliwa na listwie. Co do ga¶niêcia tu¿ po odpaleniu podejrzewam silniczek krokowy który ustawia siê ze zbyt du¿ym opó¼nieniem lub czujnik temperatury powietrza wlotowego podaje nieodpowiednie parametry do komputera. Czytaj±c wszystkie posty: objawy, próby radzenia sobie z problemem, doszed³em do wniosku ¿e jest to bardzo z³o¿ony problem. My¶lê ¿e jednocze¶nie trzeba popracowaæ nad co najmniej nad 2-3 elementami ca³ego uk³adu. Na ten problem nie ma jednego lekarstwa. Pozdrawiam. Piotrek.
Czy kto¶ ju¿ mo¿e dopatrzy³ siê co jest przyczyn± naszego problemu?co z tym zrobiæ?niestety wszystkie rady zawiod³y dalej to samo.co mo¿na jeszcze sprawdziæ?
A powiedz mi kiedy olej wymienia³e¶ i jaki masz. I czy jak rano przychodzisz przekrêcasz kluczyk (ale nie na zap³on) to s³yszysz jak pompka pracuje (s³ychaæ jak by bzzzzzzz), jak tak to ile sekund ?
olej wymienia³em oko³o 3miesiêcy temu zala³em z orlenu jakim¶.poprzednio je¼dzi³em te¿ na nim innym samochodem.pompka dzia³a przez oko³o 4s mo¿e krócej odpalam za 5-6 razem czasami za 2 jak mu siê spodoba proszê o pomoc!wymieni³em ju¿ ¶wiece kable filtry paliwa powietrza i pompkê paliwa.
przy³±czê siê do tematu ja te¿ mam rano problem z odpaleniem mojego lanka tylko nie muszê krêciæ parê razy raz odpala zaraz a raz muszê troszkê d³u¿ej pokrêciæ i nie wiem dlaczego tak jest pu¿niej ju¿ pali a zaczê³o siê tak od tego jak pojecha³em na ustawienie gazu od tego momentu tak siê w³a¶nie dziejê i rano jag go palê lubi strzeliæ sobie a zawszê go odpalam na benzynie i dodam ¿e po tym ustawieniu zacz±³ wiêcej paliæ bycæ mo¿e problem le¿y po stronie gazu co o tym s±dzicie
przy³±czê siê do tematu ja te¿ mam rano problem z odpaleniem mojego lanka tylko nie muszê krêciæ parê razy raz odpala zaraz a raz muszê troszkê d³u¿ej pokrêciæ i nie wiem dlaczego tak jest pu¿niej ju¿ pali a zaczê³o siê tak od tego jak pojecha³em na ustawienie gazu od tego momentu tak siê w³a¶nie dziejê i rano jag go palê lubi strzeliæ sobie a zawszê go odpalam na benzynie i dodam ¿e po tym ustawieniu zacz±³ wiêcej paliæ bycæ mo¿e problem le¿y po stronie gazu co o tym s±dzicie
Masz ¿le wyregulowan± mieszankê albo uszkodzony parownik. W chwili odpalania masz dwa paliwka przy takim ustawieniu tzn gaz wzbogaca mieszankê.
je¶li pojadê do gazownika to sprawdzi mi czy mam zepsuty parownik?
Mia³em tak samo, kolega z forum matiza te¿ wiêc ty pewnie te¿. Raczej nie chêtnie to zrobi tzn wymieni czy sprawdzi ale my¶lê ¿e powinien. Jak masz gwarancjê to siê wrêcz domagaj.
Mo¿e rozrusznik albo cewka nie daje prundu. Sprawdza³e¶ to ?
PS.
Olej trochê lichej jako¶ci (ORLEN) ale to nie miejsce na temat oleju.
autko czasem ci sie nieprzegrzalo jakos ostatnio, lub po wiosnie, mogly sie zapiec pierscienie. moze pomoc wykrecenie swiec i wlanie po 100 ml nafty na tloki. tak zalane ato zostaw na noc ino lekko wloz swiece aby nic niedostalo sie na tloki. rano wyciagnij swiece i przekrec pare razy rozrusznikiem. pozniej sprobuj odpalic
ale samochód krêci normalnie objawy to tak jakby nie dostawa³ paliwa i dopiero jak kilka razy pompa napompuje to odpala.
Koledzy!!
Mam lanosa 1.5 BEZ GAZU!! Problem te¿ siê pojawia z ma³ym natê¿eniem. Norm± jest, ¿e muszê krêciæ ok 3X ¿eby odpali³. Najczê¶ciej nie chce odpaliæ, kiedy jest zalany pod sam kapsel i jak wcze¶niej pisali¶cie postoi trochê.
Lanos ma 90 tys km i taki problem...dziwne. Do³±czyæ mogê do dyskusji to ¿e to nie jest wina gazu.
a ci¶nienie na pompie masz dobre?kontrolka immobilizera ga¶nie?ja mêczê siê z tym problemem ju¿ 6 miesiêcy.i lipa ja odpalam za 7 razem.bylem juz 5 razy w ASO.i nie maj± pojêcia co to jest.wymienia³e¶ jakie¶ czê¶ci??
Wymieniane by³o to co w ksi±¿ce kazali wraz z przebiegiem. Kontrolka immobilizera?? Nie wiem która to...
Nie jestem asem mechaniki, ale to musi byæ jaka¶ banalna sprawa jak odpowietrzanie zbiornika, czy co¶ w ten deseñ. Podobnie mia³em w fordzie (diesel) jak wody z³apa³ w przewody. Sprawdzili¶cie chyba ju¿ wszystkie mo¿liwo¶ci racjonalne. Je¿eli pompa ok, wtryski te¿ to nie widzê innej mo¿liwo¶ci. A odno¶nie immobilizera to oczywi¶cie sprawdzê, ale musze wiedzieæ jak? S±dzê, ¿e je¿eli potrafi odpaliæ za trzecim albo pi±tym razem to raczej immobilizer nie wadzi rozruchowi.
Mój lanos jak nawet od pierwszego zapali to drastycznie spadaj± mu obroty jak by paliwa nie móg³ zaci±gn±æ albo co¶ ze ssaniem nie tak. Po chwili wraca do normy. Hmmm...
Koledzy!!
Mam lanosa 1.5 BEZ GAZU!! Problem te¿ siê pojawia z ma³ym natê¿eniem. Norm± jest, ¿e muszê krêciæ ok 3X ¿eby odpali³. Najczê¶ciej nie chce odpaliæ, kiedy jest zalany pod sam kapsel i jak wcze¶niej pisali¶cie postoi trochê.
Lanos ma 90 tys km i taki problem...dziwne. Do³±czyæ mogê do dyskusji to ¿e to nie jest wina gazu. Odpisywa³em wam te¿ ze ten problem zostaje u mnie przy nubirze II walczy³em z tym przez rok i nic nie pomog³o ..... dos³ownie kupa odpalam teraz za trzecim czwartym razem jak dobrze pójdzie i tak bêde je¼dzi³ do póki jej nie sprzedam ... ola³em to ca³kowicie ... szkoda czasu , nerwów i kasy... pozdrawiam
A powiedz mi kiedy olej wymienia³e¶ i jaki masz. I czy jak rano przychodzisz przekrêcasz kluczyk (ale nie na zap³on) to s³yszysz jak pompka pracuje (s³ychaæ jak by bzzzzzzz), jak tak to ile sekund ?
Wielebny ja mam problem, bo czasami nabijanie ci¶nienia przez pompê - to bzzzzzzz trwa o po³owê krócej ni¿ zwykle i zawsze nie potrafiê zapaliæ Lanka - wówczas tak d³ugo wy³±czam i za³±czam "alarm i ca³a resztê pilotem"- w celu roz³adowania ci¶nienia - a¿ us³yszê d³ugie "bzzzzzzzzz" i zapala z 1 razem. Czym to mo¿e by¶ spowodowane - mam nowy aku w 100 % na³adowany
kolego mo¿esz krosowaæ bezpiecznik z przodu od pompy ¿eby chodzi³a ca³y czas i zobaczysz czy to ona na pewno.
Co to poprzednich postów to IMO jest z lewej strony patrz±c na zegarek taka ma³a czerwona dioda.jak odpalacie za kilkoma razami to mo¿ne IMO odblokowaæ i za³apaæ normalnie.ja walczê ju¿ 5 lub 6 miesiêcy i bez rezultatu wszystko sprawdzone wymienione itd.
Dziêki... Ja w moim lanosie mam 3 diodki mrugaj±ce, tak¿e wola³em siê upewniæ o któr± chodzi. Pod koniec przysz³ego tygodnia oddam wóz do mojego mechanika. Mo¿e on da nam jak±¶ radê.
Jutro bêdê mia³ okazjê popatrzeæ na immobilizer i pos³uchaæ tego bzzzz...
Ten lanos to mój pierwszy samochód z benzynowym silnikiem. Wszystkie poprzednie to toporne wolnoss±ce diesele. Mam go od tygodnia do dyspozycji i nie bardzo mia³em czas siê przypatrzeæ.
Skoro pompa jest eklektyczna mo¿e s³aby pr±d jest puszczony na pompê, albo jaki¶ stycznik nie pozwala wt³oczyæ odpowiednio du¿o paliwa. (nawi±zanie do postu jaczpa). A ten silniczek krokowy? Kto¶ co¶ próbowa³? Jak ma siê zachowywaæ ta dioda immobilizera?
mo¿esz sprawdziæ jakie ci¶nienie daje ci pompa paliwa(zdejmij w±¿ za filtra paliwowego)musi dawaæ ostro.dioda IMO jak nie masz kluczyka to mruga jak przekrêcisz kluczyk w pozycje zap³on to zga¶nie i jak odpalasz to tez musi byæ zgaszona.jak mruga to lipa.¶wiece,filtry wymienia³e¶?ja ju¿ próbowa³em dos³ownie wszystkiego.silnik krokowy bardziej jest odpowiedzialny za powietrze,prawdopodobnie to nie jego wina.próbuj kolego mo¿e wspólnymi si³ami wygramy z tym problemem
[ Dodano: 2008-12-06, 22:25 ]
czy kto¶ ju¿ doszed³ do rozwi±zania mojego problemu?ostatnio obaczy³em ¿e jak prze³±czê z LPG na Pb to obroty gwa³townie spadaj± i po jakim¶ czasie tak jakby zaci±gn± paliwo dopiero chodzi na obroty.jak przekazuje samochód na pb oko³o 5ty¶ i gwa³townie puszczê gaz to samochód ga¶nie jak odpalam ponownie na Pb to samochód chodzi nie na wszystkie ¶wiece.mo¿e to komu¶ da co¶ do zrozumienia?czy kto¶ mi da namiary jak zrobiæ regulator ci¶nienia paliwa?czy to on mo¿e byæ problemem?czy mo¿na to kupiæ?
Czy kto¶ ma jaki¶ pomys³?
U mnie regulator ci¶nienia paliwa siê zacio³
Ja to nawet nie wiedzia³em ,¿e co¶ takiego jest
Witam,ja mia³em problemy z slnikiem z obrotami , po sprawdzeniu okaza³o siê ¿e s± po³amane kable id±ce do silnika krokowego(wina za twardych kabli)
Ja mia³em podobny problem od samego pocz±tku, zaraz po kupnie. Odpala³ po nocy za 2-3 razem, a zaraz po odpaleniu trzeba by³o mu pomagaæ peda³em gazu ¿eby nie zgas³. Do tego strasznie szarpa³ do momentu a¿ siê nie rozgrza³, szczególnie przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci±. Na LPG wszystko wraca³o do normy. Czy¶ci³em wtryski (demonta¿), sprawdza³em pompê, wymieni³em filtr paliwa, nowy silniczek krokowy + programowanie, zakrêca³em zawór na butli. ¯adnej zmiany. Na dzi¶ auto odpala prawie zawsze za 1 razem, czasem za 2 i nie ga¶nie. Zdarza mu siê leciutko szarpn±æ, ale bez porównania z tym co by³o i wystarczy dodaæ na chwilê mocno gazu ¿eby mu przesz³o. A teraz napiszê co zrobi³em:
1. przed zgaszeniem ZAWSZE prze³±czam na benzynê na parê sekund i my¶lê ¿e to ma du¿e znaczenie, bo lekka poprawa by³a widoczna ju¿ po kilku dniach (profilaktycznie od dobrych 3-4 miesiêcy do dzi¶ lejê co drugie tankowanie Xeramic do czyszczenia wtrysków) - tylko nie spodziewajcie siê cudownego uzdrowienia po 3 dniach;
2. regulator ci¶nienia na listwie wtrysków - WD40 albo inne ¶wiñstwo do króæca w zaworze, na który zak³ada siê przewód podci¶nieniowy - nie zauwa¿y³em po tym jakiej¶ specjalnej poprawy, ale profilaktycznie nie zaszkodzi, a mo¿e pomo¿e :-)
3. kable, kable, kable... - i to moim zdaniem ma kluczowe znaczenie. Którego¶ dnia tak siê zdarzy³o, ¿e auto zaczê³o strasznie szarpaæ na benzynie, a czasem wogóle nie odpala³o. Wszystko wysz³o przy ruszaniu wi±zk± kabli przy silniku - gas³, dusi³ siê, potem znów wszystko wraca³o do normy. Z kolei przy sprawdzaniu miernikiem na wi±zce wtrysków by³y takie opory, ¿e nie nie mia³a prawa poprawnie dzia³aæ. Niestety ale elektryka, a szczególnie po³±czenia to nie jest mocna strona tych samochodów.
Wersja dla zamo¿nych - do warsztatu na wymianê g³ównej wi±zki silnika i wtrysków (ok. 800 z³ + ponowne pod³±czenie gazu).
Wersja dla majsterkowiczów - rozpruæ no¿ykiem po kolei os³ony wszystkich wi±zek w komorze silnika i polutowaæ porz±dnie wszystkie z³±cza, bo oryginalnie wiêkszo¶æ jest zaciskana, a nie lutowana i z czasem ¶niedziej± - wbrew pozorom nie jest tego a¿ tak du¿o (jakie¶ 2-3 godziny roboty). Do tego poroz³±czaæ wszystkie wtyczki i psikn±æ contact sprayem, a w ostateczno¶ci nawet WD40. Szczególnie radzê sprawdziæ wszystkie miejsca, w które wpinali siê gazownicy naruszaj±c oryginaln± instalacjê. Potem trzeba wszystko poizolowaæ i za³o¿yæ z powrotem os³ony wi±zek. Mo¿na zleciæ to wszystko jakiemu¶ znajomemu elektrykowi (we¼mie ze stówkê), ale jak siê zrobi samemu, to przynajmniej wiadomo ¿e bêdzie porz±dnie, a nie na szybko z pominiêciem po³owy z³±czek.
U mnie pomog³o i teraz jest prawie idealnie (prawdopodobnie nadal wtryski s± delikatnie przytkane, albo regulator ci¶nienia na listwie zwalony), ale wreszcie da siê tym autem normalnie je¼dziæ.
Witam!
Czy kto¶ ju¿ doszed³ co siê dzieje z naszymi lanosami?czy kto¶ ju¿ rozwi±za³ problem z odpalaniem?pozdrawiam!
je¶li masz problemy z paleniem na benzynie to mo¿esz mieæ uszkodzony, o ile pamietam nazwê elektrozawór na parowniku, poprostu nie do koñca odcina dop³yw gazu w momencie prze³±czania na benzynê....i w momencie zapalania na benzynie auto dostaje i resztki gazu i benzynê ,dlatego pali po d³ugim krêceniu rozrusznikiem.Zrób jeszcze tak......je¶li auto chodzi na gazie, prze³±cz na benzynê i niech pochodzi parê minut, zga¶ go i zobacz czy zapali.....ale je¶li elektrozawór jest nieszczelny ,to mo¿e przepuszczaæ troche gazu i jak to mówi± d....pa z tego.....Wtedy gazownik i wymiana
tylko ¿e jest taka sytuacja ¿e jak odpalê na gazie pochodzi 1min i moge palic na benzynie od kopa tak przez 1 godzine i jak postoi to znowu ma problem jak jezdze i gasdze to normalnie pali.zakrecalem nawet doplyw gazu i wypalalem reszte z parownika i pozniej na benzynie i nadal nic.co teraz doradzisz??
od³±cz jeszcze sondê i zobacz jak zachowuje siê auto
a co moze sie dziac?
jak nawala sonda to auto przechodzi w tryb serwisowy lub awaryjny....jak zwa³ tak zwa³ wystarczy roz³±czyæ z kostki....mo¿e to co¶ da
sprawdzê to za jakie¶ 2 dni bo mam do wymiany bak na paliwo.kurde jeszcze nastêpny wydatek:P
ZROBI£EM TO CO KAZA£E¦ NADAL BEZ ZMIAN SONDA ZRESZT¡ DZIA£A NA ROZGRZANYM SILNIKU.PRZY ODPALANIU NIE DZIA£A NIBY.MASZ JAKI¦ POMYS£ JESZCZE?
Koledzy, s±dzê, ¿e ju¿ to pewnie sprawdzali¶cie.
Gdyby sie jednak okaza³o, ¿e nie to stawiam pó³ litra, to kwestia czujnika temperatury ECU (koszt rzêdu 15z³)
by³em ju¿ u mechanika i mia³ nawet takie co¶ co podpina³ zamiast czujnika i ustawia³ na tym temperaturê jaka ma byæ wysy³ana do komputera i nadal bez zmian.tak¿e wy¶lij mi ju¿ flaszkê.ale dziêki za propozycjê czekam na wiêcej
Kiedy¶ mia³em taki problem w E30, wiem, ¿e to ustrojstwo co "magicy-elektrycy" pod³±czaj± jest nic nie warte.
Daj nowy czujnik temperatury ECU.
Sprawd¼ równie¿ regulator ci¶nienia paliwa, znajduje siê on na listwie wtryskowej (taka ma³a beczka ).
ju¿ nie pamiêtam gdzie ale przy wymianie rozrz±du lubi³ spadaæ jaki¶ czopek od podci¶nienia, .
Czy kto¶ mo¿e napisaæ co¶ wiêcej na ten temat?
zrób tak jak ja sprzedaj daewoo i kup co¶ normalnego!daewoo to g.......o
s±dze ¿e znalaz³em rozwi±zanie tego problemu jeszcze tylko musze sparadziæ czy to napewno to ale tak na 99% jestem pewnien hehe
jak naprawa zakoñczy siê powodzeniem to opisze
zreszt± problem jest bardzo prosty do rozwi±zanie bo przyczyn± jest jedna z 3 rzeczy
Witam d³ugo mnie tu nie by³o, ale wróci³em od ostatnich moich postów w moim lanku wymieni³em jeszcze listwê wtrysków z wtryskami i gdy to nie pomog³o pojecha³em do kolejnego mechanika, opowiedzia³em co i jak, zostawi³em samochód na noc,¿eby rano na zimnym silniku sprawdzi³ b³êdy, oko³o po³udnia nastêpnego dnia mechanik dzwoni ¿e zrobione okaza³o siê ¿e pompka paliwa siê przycina³a i raz dawa³a ci¶nienie oko³o2,5 a jak d³ugo nie chodzi³a (przez noc) to siê przycina³a i dawa³a ci¶nienie tylko1,5, zap³aci³em 260z³ i jest ok.